Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איש מכירות בסוכנות יבואן אמר לי שאין משמעות לנתון תאוצה מ 0 ל 100. הוא צודק או מחרטט אותי?


אופיר36
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Gt/gt line אלו רמות אבזור, הגירסה הספורטיבית gti שכרגע לא נמכרת.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shellcase כתב:

הייתה לי מאזדה 3 מנוע 2.0ל', 165 כ"ס היו לרכב הזה על הנייר, בפועל הוא הרגיש כמו עגלה בלי סוסה - בגלל הגיר.
דוגמא נגדית היא מאזדה 2 מהדור הקודם שהרגישה מאד זריזה מהמקום בזכות כיול מצערת מאד אגרסיבי (שהתבטא בצריכת דלק נוראית) אך בכביש מהיר אין עם מי לדבר (בגלל המנוע).
מה שאני מנסה לומר הוא שלא תמיד אפשר לבודד מכלול אחד משרשרת הזאת שמתחילה ברגל ימין ונגמרת בגלגלים, לא כשאין לך את המידע המלא על כל שאר המכלולים.

מאוד תלוי בציפיות שלך ומאיזה רכבים אתה מגיע...

אומר תכלס נסעתי על ה1500 וה2000, ה1500 באמת עגלה

ה2000? חד, אחיזת כביש מדהימה, מנוע חזק וסוחב מעולה גם בטורים נמוכים ויחסית למנוע 2000 יש שפע של כוח עקיפות בינעירוניות וצריכת דלק טובה.

תגובת הדוושה לטעמי די זריזה אם כי לא זריזה כמו בגיר רציף (שאני פחות מעדיף)

והתיבת הילוכים מורידה מהר הילוך ואפילו שניים כשלוחצים אותה.

פשוט כיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, שליקו99 כתב:

בדרך כלל רכבים עם מנוע חזק אבל גיר מסרס אמנם יהיו חלשים יותר ביציאה מהמקום עקב יחסי העברה ארוכים יותר, אבל במקומות כמו כביש מהיר ותאוצות ביניים רכבים מסוימים מרגישים הרבה יותר חזקים ממה שנתון ה-0-100 רומז.

אה, אוקיי, אתה מדבר על יחסי העברה ארוכים בהילוכים הראשונים ולא "גיר מסרס". 

יחד עם זאת, יצרני רכב יודעים שזמני 0-100 מופיעים בכל פרוספקט ולכן לרוב דווקא יעשו את המאמצים ההפוכים (כמו ששלייקס כתב בתגובה שלו) ויקצרו את ההילוכים הראשונים או יכיילו את הדוושה להיות אגרסיבית בתחילת המהלך כדי להקטין את הנתון הזה ככל האפשר.

 

לפני 3 שעות, שליקו99 כתב:

אתן לדוגמא את ההונדה אקורד עם זמן תאוצה של 10.7 שניות ל100, נסעתי על אחת מהדור הישן ואני אגיד לך בתאוצות ביניים וכביש מהיר היא מרגישה כמו רכב של פחות מ10 שניות

"מרגישה כמו" זה לא בדיוק פרמטר מדיד או אמפירי. 

 

לפני כשעה, tza כתב:

מול 208GT שהוא רכב ספורט אמיתי (הוט האצ' ליתר דיוק)

לא. הוא לא. לא רכב ספורט ולא הוט האץ'. אפילו לא קרוב. יש לו בדיוק את אותו מנוע וכיול כמו של הדגמים האחרים, הוא פשוט יותר מאובזר. זה גם לא 208GT אלא GT ליין, מילה שבדרך כלל מסמלת "נראה כמו". אחלה מכונית, אבל בוא לא נקרא לה בשמות שלא הולמים אותה.

 

לפני 29 דקות, שליקו99 כתב:

ה2000? חד, אחיזת כביש מדהימה, מנוע חזק וסוחב מעולה גם בטורים נמוכים ויחסית למנוע 2000 יש שפע של כוח עקיפות בינעירוניות וצריכת דלק טובה.

חד? כן? אחיזה גבוהה והתנהגות מצוינת? חד משמעית.

מנוע חזק? סוחב? בטורים נמוכים?! לא. ממש ממש ממש לא. מנוע סביר במקרה הטוב, בטח כאשר משווים למנועי 1.4-1.5 טורבו עם 5-6 יותר קג"מ שגם מגיעים איזה 3000-4000 סל"ד יותר מוקדם.

  • רעיון טוב! 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.6.2021 בשעה 22:26, MiG כתב:

נשמע כמו פיקנטו ״ספורט״, שבתכלס היא רק שם של רמת גימור מאובזרת יותר עם קישוטים אדומים בחוץ.

פיקנטו חדשה אם אני זוכר נכון מגיעה עם גיר רובוטי ולא רציף.

זו יכולה להיות מיקרה / טויוטה אייגו (אם הרכב נמכר חדש בכלל)

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני ארבעה עמודים, אבל מי סופר.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, falou כתב:

אני לא מבין מתי בקרת סטייה מנתיב הפכה לעניין קריטי. בלימה אוטונומית, אני מבין. אבל, באמת, כמה נהגים פה מוצאים את עצמם לא בנתיב, ככה פתאום?

ממה שאני רואה על הכביש- זה פיצר מבורך.

לך אולי זה לא קשה, אבל עושה הרושם שלחלק לא קטן מהנהגים בארץ לשמור על נתיב זו משימה לא פשוטה כלל.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

אה, אוקיי, אתה מדבר על יחסי העברה ארוכים בהילוכים הראשונים ולא "גיר מסרס". 

יחד עם זאת, יצרני רכב יודעים שזמני 0-100 מופיעים בכל פרוספקט ולכן לרוב דווקא יעשו את המאמצים ההפוכים (כמו ששלייקס כתב בתגובה שלו) ויקצרו את ההילוכים הראשונים או יכיילו את הדוושה להיות אגרסיבית בתחילת המהלך כדי להקטין את הנתון הזה ככל האפשר.

 

"מרגישה כמו" זה לא בדיוק פרמטר מדיד או אמפירי. 

 

לא. הוא לא. לא רכב ספורט ולא הוט האץ'. אפילו לא קרוב. יש לו בדיוק את אותו מנוע וכיול כמו של הדגמים האחרים, הוא פשוט יותר מאובזר. זה גם לא 208GT אלא GT ליין, מילה שבדרך כלל מסמלת "נראה כמו". אחלה מכונית, אבל בוא לא נקרא לה בשמות שלא הולמים אותה.

 

חד? כן? אחיזה גבוהה והתנהגות מצוינת? חד משמעית.

מנוע חזק? סוחב? בטורים נמוכים?! לא. ממש ממש ממש לא. מנוע סביר במקרה הטוב, בטח כאשר משווים למנועי 1.4-1.5 טורבו עם 5-6 יותר קג"מ שגם מגיעים איזה 3000-4000 סל"ד יותר מוקדם.

אמרתי ביחס למנוע אטמוספרי, נכון הוא לא סוחב כמו מנוע טורבו בנמוכות אין ויכוח כלל.

נסעתי על לא מעט רכבים עם ובלי טורבו.

ויחסית לרכב אטמוספרי יש לו משיכה טובה גם בלי לאמץ את המנוע יותר מדי (יכול להיות שזה גם נובע מיחס הכוח/משקל, אבל קטונתי.)

נסעתי על הונדה אקורד מנוע 2000 מאזדה 6 2007 מנוע 2000 וגם על b4 מנוע 2000 ואני חייב לציין שלדעתי  הלך להם טוב עם הטכנולוגית סקייאקטיב

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, tza כתב:

 

 

אחרי שפבל הסביר שמיקרה זה "אין ספורט" ברור שאיציק צודק וההשוואה הנכונה היא אם כבר מול 208 פרימיום ולא מול 208GT שהוא רכב ספורט אמיתי (הוט האצ' ליתר דיוק)

אתה בטוח שה 208 GT נחשב רכב ספורט אמיתי?  

אני שואל באמת. 

כי יש לו אותם נתונים (נפח מנוע, כ"ס, תאוצה, מהירות מקסימלית) למשל כמו של האופל קורסה GS, ואלו של האיביזה 1.5L אפילו קצת יותר טובים - ושניהם (הקורסה והאיביזה) לא נחשבים רכבי ספורט.  

אולי כשאומרים רכב ספורט קטן מתכוונים לפולו GTI , שגם עולה בהתאם (2020 עולה 170,000).  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, אופיר36 כתב:

אתה בטוח שה 208 GT נחשב רכב ספורט אמיתי?  

אני שואל באמת. 

כי יש לו אותם נתונים (נפח מנוע, כ"ס, תאוצה, מהירות מקסימלית) למשל כמו של האופל קורסה GS, ואלו של האיביזה 1.5L אפילו קצת יותר טובים - ושניהם (הקורסה והאיביזה) לא נחשבים רכבי ספורט.  

אולי כשאומרים רכב ספורט קטן מתכוונים לפולו GTI , שגם עולה בהתאם (2020 עולה 170,000).  

למישהו בצמפיון עף הפוני, מי לעזאזל ישלם 170K על פולו GTI?😂😂

 

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.6.2021 בשעה 16:32, אופיר36 כתב:

אולי כשאומרים רכב ספורט קטן מתכוונים לפולו GTI , שגם עולה בהתאם (2020 עולה 170,000).  

רכב ספורט זה סובארו BRZ, טויוטה סופרה, אסטון מרטין DB11 (תיקון: וואנטאג'), פורשה קאיימן או 911 וכו'. או במילים אחרות - זה רכב שנועד קודם כל לביצועים והתנהגות.

פולו GTI היא רכב ספורטיבי - כלומר רכב רגיל שעבר הסבה לטובת שיפור הביצועים וההתנהגות, הוא נמצא יחד עם 208GTI, לאון קופרה, מגאן RS, אאודי RS7 ולמבורגיני אורוס. 

אני יודע שזאת פלצנות וקטנוניות משהו היסטרי, אבל היי, בשביל זה (כאילו... חלקית לפחות) אנחנו פה ולא בקבוצה בפייסבוק.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, פבל כתב:

רכב ספורט זה סובארו BRZ, טויוטה סופרה, אסטון מרטין DB11, פורשה קאיימן או 911 וכו'. או במילים אחרות - זה רכב שנועד קודם כל לביצועים והתנהגות.

פולו GTI היא רכב ספורטיבי - כלומר רכב רגיל שעבר הסבה לטובת שיפור הביצועים וההתנהגות, הוא נמצא יחד עם 208GTI, לאון קופרה, מגאן RS, אאודי RS7 ולמבורגיני אורוס. 

אני יודע שזאת פלצנות וקטנוניות משהו היסטרי, אבל היי, בשביל זה (כאילו... חלקית לפחות) אנחנו פה ולא בקבוצה בפייסבוק.

סתם שאלה, אם כבר פתחת את הנושא - איפה ממוקמות אלפא רומיאו מיטו ו  ג'ולייטה?  הן נחשבות רכב ספורטיבי? 

זאת פנטזיה ישנה ואני מודה שיש לי פיתוי לוותר על סופר מיני חדש ולקנות באותו מחיר מיטו או ג'ולייטה שנת 2019......

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, אופיר36 כתב:

סתם שאלה, אם כבר פתחת את הנושא - איפה ממוקמות אלפא רומיאו מיטו ו  ג'ולייטה?  הן נחשבות רכב ספורטיבי? 

זאת פנטזיה ישנה ואני מודה שיש לי פיתוי לוותר על סופר מיני חדש ולקנות באותו מחיר מיטו או ג'ולייטה שנת 2019......

 

כנ''ל, רכבים ספורטיבים.

לא מכיר לעומקי עומקים את האמינות של כל הדגמים, אבל, מכיר מישהו עם מיטו 2017 1.4 ויש לו מיכל שמן בבגאז' שצריך למלא פעם ב כי המנוע שורף שמן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה הקצרה היא שאם זה 'גרסה של' או שיש גרסה לא ספורטיבית, זה נכנס תחת "ספורטיבי". אם כל הגרסאות של האוטו הן מוכוונות ביצועים/התנהגות, האוטו הזה נכנס תחת ההגדרה "רכב ספורט". 

 

אבל שוב, זה סתם סמנטיקה וקטנוניות של פלצנים. בפועל יכול להיות רכב ספורטיבי שיותר טוב בכל פרמטר ספורטיבי מרכב ספורט. עכשיו תנסה להגיד את זה 3 פעמים מהר :LOL:

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...