Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איש מכירות בסוכנות יבואן אמר לי שאין משמעות לנתון תאוצה מ 0 ל 100. הוא צודק או מחרטט אותי?


אופיר36
שימו לב! השרשור הזה בן 1034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, אופיר36 כתב:

אבל מבחינתי אחד היתרונות - היא זמינה במלאי.  אני כרגע בלי רכב (נגנב לצערי) ויש ממש מעט דגמים שקיימים במלאי.  בחלק מהסוכנויות אמרו לי שהאספקה היא באוגוסט או אפילו אוקטובר.  

אז תשכור לך משהו בינתיים או תנסה להגיע לאיזו הבנה עם היבואן שתמורת תשלום כלשהו יעשו לך איזו עסקת גישור/ליסינג קצרת מועד עד שהרכב שתקנה יהיה מוכן. אני מאמין שאם על זה תקום או תיפול עסקה יהיו מוכנים לבוא לקראתך.

 

לפני 7 שעות, אופיר36 כתב:

מיקרה N - יתרונות: מראה חיצוני ופנימי, זמינות מלאי (מיידי).   חסרונות: שנת השקה, ביצועים, נפח תא מטען, בטיחות. 

שים לב מה כתבת, היתרונות (התכלסיים, מלאי זה חשוב, אבל בטווח הארוך זה בטל ב-60) שלה הם אך ורק "ניראות". 

והנה לינק להודעה (שקריאה מחודשת שלה נורא הצחיקה אותי) שבתוכה יש לינק למבחן: 

 

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

אז תשכור לך משהו בינתיים או תנסה להגיע לאיזו הבנה עם היבואן שתמורת תשלום כלשהו יעשו לך איזו עסקת גישור/ליסינג קצרת מועד עד שהרכב שתקנה יהיה מוכן. אני מאמין שאם על זה תקום או תיפול עסקה יהיו מוכנים לבוא לקראתך.

 

שים לב מה כתבת, היתרונות (התכלסיים, מלאי זה חשוב, אבל בטווח הארוך זה בטל ב-60) שלה הם אך ורק "ניראות". 

והנה לינק להודעה (שקריאה מחודשת שלה נורא הצחיקה אותי) שבתוכה יש לינק למבחן: 

 

 

בכל מקרה אצטרך לשכור.  בינתיים אני עם רכב חלופי מהביטוח אבל זה לא לכל החיים......

לגבי דיל כלשהו עם היבואן בגלל שאין לי רכב שלי - אמרתי לאנשי המכירות מה הסיטואציה שלי אבל לא הציעו לי את הרעיון שלך. 

וגם רכב שזמין במלאי - זה 15 יום אספקה מרגע ההזמנה.  

אבל לשכור רכב לכמה חודשים זה לא עניין קליל מבחינה כספית (100 שקל ליום ל שלושה חודשים זה כבר 9,000 שקל)

יותר מזה - באף סוכנות רכב שהייתי, לא מוכנים להתחייב על המועד אספקה. הם אומרים  אוגוסט / אוקטובר / דצמבר אבל זאת הערכה. לא התחייבות.  

הרכבים כרגע באוניות בדרך, הם אפילו עדיין לא בישראל.  ומה יקרה אם אם הם אומרים לי שהרכב יהיה פה באוגוסט והוא בסוף יהיה באוקטובר?  בגלל עומס בנמל, או שביתה במכס, או מלחמה או לא יודע מה? 

לגבי המיקרה - אתה צודק.  ממש אהבתי את המראה שלה.  ובאמת חבל שהנתונים הטכניים מאכזבים.  אני אעשה נסיעת מבחן, ואולי אני ארגיש שאיכות הנסיעה מספיקה לי? בכל זאת, הרכב הקודם שלי היה קיה פורטה..... 

אם אני ארגיש שהיא משמעותית נחותה מהאחרות - עם כמה שהיא יפה, אני לא אבחר בה.  

תודה על הלינק למבחן רכב. זה סגר לי את הפינה להבין שהמונח "ספורט" מתייחס לנראות ולא לתוכן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לבדוק אופציות לטווח ארוך, אולי יש עיסקות משתלמות.

כמה אלפי שקלים שתצטרך להוציא על רכב להשכרה זה לא מעט, מובן.

אבל במשך כמה שנים שתחזיק את הרכב שאתה באמת רוצה, ובאמת תהנה זה שווה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, אופיר36 כתב:

אבל לשכור רכב לכמה חודשים זה לא עניין קליל מבחינה כספית (100 שקל ליום ל שלושה חודשים זה כבר 9,000 שקל)

השכרה בתוכנית חודשית תעלה משמעותית פחות מאשר המחיר ליום*מספר הימים. 

לפני 23 דקות, אופיר36 כתב:

יותר מזה - באף סוכנות רכב שהייתי, לא מוכנים להתחייב על המועד אספקה. הם אומרים  אוגוסט / אוקטובר / דצמבר אבל זאת הערכה. לא התחייבות.  

כן, זה ברור. הם מעריכים, אבל כמובן שלא יכולים לדעת בדיוק מתי זה ייקרה.

 

לפני 23 דקות, אופיר36 כתב:

בכל זאת, הרכב הקודם שלי היה קיה פורטה..... 

הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות זה להשוות את הרכב החדש לרכב הקודם. צריך להשוות אותו אך ורק למתחרים או לאופציות אחרות שעולות אותו דבר. 

ביחס לרכב הישן (וזה לא משנה אם זה פורטה או משהו אחר), בכמעט כל המקרים, הרכב החדש יהווה שיפור.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, yulianx כתב:

כדי לבדוק אופציות לטווח ארוך, אולי יש עיסקות משתלמות.

כמה אלפי שקלים שתצטרך להוציא על רכב להשכרה זה לא מעט, מובן.

אבל במשך כמה שנים שתחזיק את הרכב שאתה באמת רוצה, ובאמת תהנה זה שווה.

יש בזה משהו.  אני אבדוק את זה.  תודה על הטיפ  

לפני 9 שעות, wildlands2019 כתב:

למה לא שקלתה אופל קורסה GS LINE, אותם תכונות של ה208 ואותם בעלים בחבילה קצת שונה.

יש גם יונדאי i20 החדשה, לדעתי נראת מצויין

אני חייב לך תודה גדולה!  

הסתכלתי עכשיו באינטרנט על הקורסה GS  - מאוד מצאה חן בעיני.   גם נראית טוב מבחוץ ומבפנים, גם יש לה נתונים טכניים טובים, גם הרבה פיצ'רים של בטיחות, גם אחריות 4 שנים. 

"על הנייר" - מאוד אהבתי.  

עכשיו רק נשאר לבדוק זמינות מלאי ולעשות נסיעת מבחן.  

באמת תודה שהפנית את תשומת ליבי אליה.  אני ממש פספסתי אותה.  אולי בגלל ש "אופל" נשמע לי כמו משהו של פעם.....

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 6 שעות, falou כתב:

אבל, באמת, כמה נהגים פה מוצאים את עצמם לא בנתיב, ככה פתאום?

אתה מפעיל בקרת שיוט אדפטיבית, ובא לך לשחק משהו קטן בנייד.  ברור שצריך משהו שישמור אותך בנתיב !

  • מצחיק 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, אופיר36 כתב:

הסתכלתי עכשיו באינטרנט על הקורסה GS  - מאוד מצאה חן בעיני.   גם נראית טוב מבחוץ ומבפנים, גם יש לה נתונים טכניים טובים, גם הרבה פיצ'רים של בטיחות, גם אחריות 4 שנים. 

היא לא רעה בכלל, בטח ביחס למחיר שמבקשים עליה, אבל היא נופלת בכל פרמטר מה-208. אז אם אתה כבר "מוכן" מנטלית לשלם את המחיר הגבוה יותר של ה-208, הקורסה לא תקרוץ לך.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, פבל כתב:

היא לא רעה בכלל, בטח ביחס למחיר שמבקשים עליה, אבל היא נופלת בכל פרמטר מה-208. אז אם אתה כבר "מוכן" מנטלית לשלם את המחיר הגבוה יותר של ה-208, הקורסה לא תקרוץ לך.

זה אולי יישמע טיפשי, אבל לא אהבתי בכלל את העיצוב הפנימי (בעיקר את הלוח שעונים) של ה 208.  בעיני היה שם רק יתרון אחד - שהמסך מסובב קצת כלפי הנהג. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה אז הקורסה תהיה לך מעולה. איכות החומרים שלה קצת פחות טובה מזו של הפיג'ו והמסך מחוונים שלה מעוצב דפוק (ה"שקע" עבורו מעוגל/טרפזי, אבל המסך עצמו מלבני), אבל מעבר לזה היא ממש סבבה.

 

אופל קורסה 2021-01.jpg

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וההגה לא מסתיר את לוח המחוונים בקורסה, שחלק מהנהגים מתלוננים עליו ב 208.

 אני מאוד נהנתי מהקורסה בנסיעת מבחן, זריזה, התנהגות טובה, הגיר מהיר וחלק.

ולטעמי לא נופלת בעיצוב מה208.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

''אין משמעות'' יותר רלוונטי כאשר יש גיר שמסרס את כוח המנוע, לדוגמא גיר 4 או 5 הילוכים אוטומט עם יחסי העברה ארוכים, אבל כאשר המנוע עצמו הוא גורם החולשה אז כן יש משמעות ל0-100, כי גיר רציף מנצל מעולה את כוח המנוע וישר קופץ לטורים העליונים

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, שליקו99 כתב:

''אין משמעות'' יותר רלוונטי כאשר יש גיר שמסרס את כוח המנוע, לדוגמא גיר 4 או 5 הילוכים אוטומט עם יחסי העברה ארוכים, אבל כאשר המנוע עצמו הוא גורם החולשה אז כן יש משמעות ל0-100, כי גיר רציף מנצל מעולה את כוח המנוע וישר קופץ לטורים העליונים

סליחה על השאלה, אבל... מה?! 

אם הגיר מסרס את הביצועים אז זה בסדר כי... מה? אפשר לנתק אותו ולנסוע בלעדיו?

הביצועים של רכב, ובכלל זה גם זמן ה-0-100, מושפעים מהרבה מאוד גורמים (על קצה המזלג - מנוע, יעילות הגיר, יחסי ההעברה של 2-3 ההילוכים הראשונית, משקל, צמיגים, אווירודינמיות), אבל כל עוד מה שמגביל הוא לא חלק שניתן להחליף (שזה בגדול רק צמיגים), אז זה ממש לא משנה מה הרכיב ש"מסרס" את הנתון הזה, זה מה יש. 

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

סליחה על השאלה, אבל... מה?! 

אם הגיר מסרס את הביצועים אז זה בסדר כי... מה? אפשר לנתק אותו ולנסוע בלעדיו?

הביצועים של רכב, ובכלל זה גם זמן ה-0-100, מושפעים מהרבה מאוד גורמים (על קצה המזלג - מנוע, יעילות הגיר, יחסי ההעברה של 2-3 ההילוכים הראשונית, משקל, צמיגים, אווירודינמיות), אבל כל עוד מה שמגביל הוא לא חלק שניתן להחליף (שזה בגדול רק צמיגים), אז זה ממש לא משנה מה הרכיב ש"מסרס" את הנתון הזה, זה מה יש. 

 

אם תאוצה גרועה של רכב נובעת ממנוע חלש אז הוא יהיה חלש בכל תרחיש תאוצה.

בדרך כלל רכבים עם מנוע חזק אבל גיר מסרס אמנם יהיו חלשים יותר ביציאה מהמקום עקב יחסי העברה ארוכים יותר, אבל במקומות כמו כביש מהיר ותאוצות ביניים רכבים מסוימים מרגישים הרבה יותר חזקים ממה שנתון ה-0-100 רומז.

אתן לדוגמא את ההונדה אקורד עם זמן תאוצה של 10.7 שניות ל100, נסעתי על אחת מהדור הישן ואני אגיד לך בתאוצות ביניים וכביש מהיר היא מרגישה כמו רכב של פחות מ10 שניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי מאזדה 3 מנוע 2.0ל', 165 כ"ס היו לרכב הזה על הנייר, בפועל הוא הרגיש כמו עגלה בלי סוסה - בגלל הגיר.
דוגמא נגדית היא מאזדה 2 מהדור הקודם שהרגישה מאד זריזה מהמקום בזכות כיול מצערת מאד אגרסיבי (שהתבטא בצריכת דלק נוראית) אך בכביש מהיר אין עם מי לדבר (בגלל המנוע).
מה שאני מנסה לומר הוא שלא תמיד אפשר לבודד מכלול אחד משרשרת הזאת שמתחילה ברגל ימין ונגמרת בגלגלים, לא כשאין לך את המידע המלא על כל שאר המכלולים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, איציק נ. כתב:

על מה אתה מדבר ?
על המייקרה ספורט מבקשים 115K, על 208 פרימיום מבקשים 119K ועל C3 (ה"מקבילה" של ה 208) מבקשים 106K לגרסה המאובזרת יותר (מבחינת אחריות: לניסן ולפיג'ו 3 שנות אחריות, ל-C3 יש 5 שנים אחריות מלאה עד 120K ק"מ).

 

לפני 19 שעות, אופיר36 כתב:

 

 

אני משווה בין גרסאות "הספורט" של הסופר מיני.  

מיקרה ספורט - כמו שכתבת.  115,000

קליאו RS - עולה 117,000  - (אפשר להרחיב לה את האחריות ל 5 שנים תמורת 2400 ש"ח)

איביזה FR - מנוע 1.5  - 120,000

פיג'ו 208 GT -  עולה 128,000

C3 - נכון יש לה 5 שנים אחריות שזה יתרון גדול. והיא גם זמינה מיידית במלאי.  אבל פסלתי אותה כי אנשים שקנו את הרכב כתבו שהמיזוג אויר נשלט דרך המסך מולטימדיה וזה מאוד לא נוח.   

 

אחרי שפבל הסביר שמיקרה זה "אין ספורט" ברור שאיציק צודק וההשוואה הנכונה היא אם כבר מול 208 פרימיום ולא מול 208GT שהוא רכב ספורט אמיתי (הוט האצ' ליתר דיוק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...