Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו יודע מה זו הנורה הזו (מולחמת על מתג לכיוון פנסים)


Ooga
שימו לב! השרשור הזה בן 1014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אתה רוצה להחליף רק את הנורה?

לדעתי אתה צריך לקנות את כל המכלול.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Ooga כתב:

הנורה של מתג כיוון הפנסים מאירה חלש.

יש לך אפשרות להפעיל אותה כשכל המתג מחוץ לאוטו? לתת 12 וולט בפינים של התאורה בפלג למשל. 

 

תראה אם גם אז דולקת חלש.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לשים לב לא לחבר ישירות ללד מתח של 12 וולט בכדי למנוע נזק ללד.

 

באיזה צבע מאיר הלד ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא מאירה במצב הנורמלי שלה? כלומר בלי שנגעת בכלל במתג ? 

 

אם אתה רוצה להחליף רכיב חשמלי, בצורה כזו שלא יהיה שום הבדל בין המקורי והחילופי, אתה צריך להבטיח שלשני הרכיבים יש אותו אופיין. 

הדרך ההכי פשוטה היא להצטייד בספק זרם שניתן לכוון את המתח שלו - ובהתאם הזרם על הצרכן. 

אחר כך, תצטרך לחבר מד זרם בטור (בספק מעבדה יש לך חיווי לזרם היוצא) ולבנות אופיין של הרכיב המקורי - בהתאם לתוצאה תוכל לבחור רכיב דומה. 

 

הדרך הקצרה (ו"ריסקית") יותר - קח לד בטור לנגד משתנה, חבר למקור של 12 וולט(למשל מצבר- לא בהכרח מהרכב שלך), שחק בפוטנציומטר עד לקבלת הארה רצויה, מדוד את ההתנגדות, החלף את הפוטנציומטר בנגד בעל הערך הנמדד בטור עם הלד.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נורה, זה לד.
עוצמת התאורה בלד נקבעת לפי הזרם שעובר בו. המתח פחות רלוונטי, הוא נקבע לפי צבע הלד.
נסה בשלב ראשון להחליף ללד באותו גוון צבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, timtim87 כתב:

הדרך הקצרה (ו"ריסקית") יותר - קח לד בטור לנגד משתנה, חבר למקור של 12 וולט(למשל מצבר- לא בהכרח מהרכב שלך), שחק בפוטנציומטר עד לקבלת הארה רצויה, מדוד את ההתנגדות, החלף את הפוטנציומטר בנגד בעל הערך הנמדד בטור עם הלד.  

 

שיטה בדוקה שתגרום לשריפת הלד.

השיטה הנכונה היא בעזרת מקור זרם קרי שינוי הזרם מ-0 עד ל-20 מיליאמפר (עבור לד סטנדרטי) ומדידת מפל המתח על הלד.

בכול מקרה לא ניתן בשיטות אלה לאפיין את התוכנות האופטיות של הלד כגון: זווית התאורה שבמקרה הזה היא מאוד חשובה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדיוק לחבר סימולטור ללד יכול לעזור לך לבחור תחליף ?

נופל עליו 2 וולט בגלל שזה מתח הפתיחה של הלד  - זה נתון, נשאר לך למצוא לד עם מתח פתיחה של 2 וולט ונגד טורי שיגביל את הזרם. 

למה זווית התאורה חשובה כל כך ? 

עריכה אחרונה על ידי timtim87
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, timtim87 כתב:

איך בדיוק לחבר סימולטור ללד יכול לעזור לך לבחור תחליף ?

נופל עליו 2 וולט בגלל שזה מתח הפתיחה של הלד  - זה נתון, נשאר לך למצוא לד עם מתח פתיחה של 2 וולט ונגד טורי שיגביל את הזרם. 

למה זווית התאורה חשובה כל כך ?  - בכדי להאיר בצורה טובה את המספרים בלי איזורים חשוכים.

 

כאשר אתה מחבר פוטנציומטר בטור ללד אתה יכול לשנות את ההתנגדות מ-0 עד ההתנגדות המקסימלית של הפוטנציומטר כלומר בהתנגדות שקרובה ל-0 הלד יעבוד ללא הגבלת זרם וישר יישרף.

 

לא סימולטור אלא מקור זרם.

מפל המתח על הלד תלוי בזרם הזורם דרך הלד כלומר אם זורם דרך הלד זרם של 5 מילימאפר מפל המתח יהיה X ואם הזרם הוא 20 מילימאפר מפל המתח יהיה Y.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@מרק10מאיר באדום, שייך לפג'ו מקט 1925699.

 

לגבי שאר מה שנאמר - 

בהנחה ובאמת מדובר בלד, לא אצטרך לשים נגד בטור כי כבר יש אחד מן הסתם. רק לשים לד של 2v.

הבעיה שניסיתי לבדוק את הנורה על ידי רב מודד במצב דיודה, ולא הצלחתי לגרום לה להאיר. אציין שלא הוצאתי אותה מהלוח, בדקתי על הטרמינלים (באותה צורה שמדדתי מתח, כמובן כשהיא מחוץ לאוטו).

וזווית ההארה ממש לא קריטית פה, מקסימים יאיר גם את המספרים שזה אפילו עדיף.

מצרף תמונה של כל הרכיב.

20210613_222835.thumb.jpg.6093a4d5b2705646a3ff9bbff4333cfd.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שמדובר על לד. הלדים האלה כבר לא מיוצרים משנת 2013.

 

לפני הכול בדוק את מפל המתח על הנגד כאשר הרכב מונע קרי המתח הוא 14 וולט. לאחר שמדדת את מפל המתח חשב את הזרם שזורם דרך הנגד/לד. במידה והזרם הוא פחות 10 מיליאמפר ניתן להקטין את ערך הנגד בכדי להגדיל את הזרם עד 20 מיליאמפר. שים לב שזה יקצר את חיי הלד.

 

אפשרות נוספת לרכוש מספר לדים בעלי עוצמת תאורה גבוהה בצבע אדום בקוטר 5 מילימטר או 3 מילימטר ולקפל את הרגליים ב-90 מעלות ולהלחים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...