Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרבה יותר חשוב כמה זמן לוקח לרכב מ100 ל0 מאשר מ0 ל100.


בא לי מרצדס
 שיתוף

פוסטים מומלצים

רציתי לשאול למה אנשים לא מסתכלים על נתון האטה במקום על האצה? 

 

למה יצרן לא מפרסם נתון האטה? 

 

עם כל הכבוד כשהולכים לקנות רכב (בעיקר אלה שקונים ישר מהחברה) קודם כל יותר חשוב לבדוק את הבטיחות שלו. ואחרי זה להסתכל על האצה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה לא מוכר כמו 0-100 או כ"ס, או מומנט (למתקדמים).

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, LPG כתב:

ההאטה תלויה גם בבלמים ובצמיגים שאתה מחליף.

וזמן תגובה.

לפני 3 שעות, בא לי מרצדס כתב:

רציתי לשאול למה אנשים לא מסתכלים על נתון האטה במקום על האצה? 

יש כזה דבר - שמירת מרחק, יותר מזה - הכביש רטוב \ שלג \ קרח \ שמן, ירידה ...  גם ניתן להחליף צמיגים.

 

stopping-distances-infographic-state-of-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מעניין משום שבאופן גורף, מכוניות מודרניות בולמות בצורה נהדרת, בכל קטגוריה, בהנחה והצמיגים טובים והבלמים תקינים.

 

ואם כבר, ב-90 אחוז מהמקרים הצמיגים המקוריים טובים יותר ממה שהנהג הממוצע אי פעם יתקין... אז בכלל אין מה להשוות. לא זכור לי אגב *שום מבחן רכב ב-20 השנים האחרונות שמדבר על "בלימה חלשה". תחושה בדוושה, דעיכה וכו' - כן, אבל מבחינת בלימה נטו - אין פה עניין.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מבחן רכב רציני (כלומר לא בארץ) נמדדים מרחקי בלימה של מכוניות חדשות כולל ציון סוג הצמיגים שהן נעלו בשעת המבחן.

הנתונים זמינים לכל.

אחת לשנה המגזינים הגדולים מקיימים מבחני בלמים ייעודיים בהם בוחרים 10 דגמי מכוניות לפחות, עולים על הר גבוה ויורדים על הברקס כל הדרך למטה. לאחר מכן עושים מחזורים של 10 בלימות מ100 ל0 אחד אחרי השני ובודקים דעיכה וכדומה.

בנפרד נערכים מבחני צמיגים, כשמרכיבים תריסר סטים שונים של צמיגים על אותו רכב. מירב הניקוד ניתן בדרך כלל על מרחק העצירה הקצר ביותר.

לפות"ש נתוני האצה הם גם נתון בטיחותי ממדרגה ראשונה. בעיקר ץאוצות ביניים מ80 ל120 קמ"ש.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך זה קשור לרכב? 

 

לא זכור לי רכב כלשהו בשלושים שנה האחרונות שלחיצה מלאה על הבלמים לא "נעלה" את הצמיגים שלו (ואני מסייג כמובן כי מערכת ה ABS משחררת את הנעילה)

יכולות הבלימה (חד פעמית, לא רציפה) של צלחת ורפידות פשוטות עולות בהרבה על מה שהצמיג יכול לתת.

 

ההבדלים היחידים שאולי יכולים קצת לשנות בין רכבים שונים הם המתלים (בבלימה על משטח משובש) והאלוגריטמיקה של ה ABS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...