Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה לאון - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, RK כתב:

אשמח להסבר איך בדיוק.

אביא ציטוט:

"בהנעה קדמית או אחורית, 100% מכוח המנוע נמסר לסרן המניע ושם עובר לגלגל שלו אחיזה פחותה יותר. החסרון בכך טמון בעובדה שבתוך סיבוב הגלגל הפנימי בסיבוב עלול לאבד אחיזה ולהחליק, ובכך לגרום לאובדן החלקה כללי לכל הרכב. גם רכב עם הנעה 4X4 אינו נהנה מאחיזה עדיפה, בשל העובדה שבכביש הנעה זו מנוטרלת והרכב מתנהג כרכב עם הנעה אחורית לכל עניין. ההנעה הכפולה באה לפתור את העניין ולהפוך את המציאות על פיה: במקום להעביר כוח לאן שקל יותר (כלומר לגלגל המחליק), להעביר כוח דווקא לגלגל בו האחיזה עדיפה, ובכך להפחית את הסיכוי לאובדן אחיזה"

מתפישת ה"קוואטרו" היא שהמערכת הזו יכולה לסייע לשלדות שנולדו להנעה קדמית, להתמודד עם כוח מנוע גדול משמעותית. ישנה מגבלה לכמות הכוח שאפשר להעמיס על ציר הגלגלים הקדמי, שמשמש גם להיגוי. קצה גבול היכולת אינו ברור, אבל נדירות המכוניות שבהן מופנים יותר מ-250 כ"ס לגלגלים הקדמיים בלבד. אותו אודי, שהמציא את ה"קוואטרו", הוא היצרן היחיד משלושת יצרני היוקרה הגרמניים, שמרבית המכוניות שלו פועלות בשיטת הנעה קדמית. כשבאודי מעוניינים להעצים את המכונית במנוע חזק במיוחד, מתקינים במכונית מערכת הנעה לכל הגלגלים, וכך אפשר להוסיף מאות רבות של כוחות סוס, על אותה פלטפורמה.

 

ישנם סרטונים בנושא

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

האחיזה בפניות תלויה רק בצמיגים ובמתלים/חלוקת משקל, הנעה כפולה רק מאפשרת להוריד יותר כוח ביציאה מהפניה, זה לא רלוונטי למהירות שבה אתה לוקח את הפניה.

גם ליכולת למשוך החוצה מהסיבוב יש השפעה רק כשיש בעיה להוריד כוח לכביש, כלומר או שהמנוע מאד חזק, או שתנאי האחיזה ירודים (בגלל צמיגים או כביש רטוב/חלקלק/עליה חדה וכו').

לדוגמה לסובארו B4 בכביש יבש עם צמיגים טובים לא יהיה שום שימוש חיובי ליכולת הזאת כי היא לא תגיע למצב של חוסר אחיזה בגלל עודף כוח.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, misterb כתב:

לדוגמה לסובארו B4 בכביש יבש עם צמיגים טובים לא יהיה שום שימוש חיובי ליכולת הזאת כי היא לא תגיע למצב של חוסר אחיזה בגלל עודף כוח.

אבל היא אולי תגיע למצב של חוסר אחיזה בגלל זוויות גלגול של נחום-תקום.

 

לגבי הנעה כפולה מול קדמית - צריך לזכור ש"אחיזה" היא היכולת של הרכב לשנות כיוון. היות שעצם שינוי הכיוון (Turn-in) נעשה ללא לחיצה על הגז - שיטת ההנעה של הרכב לא רלוונטית אלא כפי שנאמר, רק המשקל של הרכב, חלוקתו, והצמיגים שהוא נועל. 

מה שצורת ההנעה כן משפיעה עליו, ומאוד, היא יכולת המשיכה - כלומר היכולת של הרכב לשמור על קו הפניה שהוגדר ע"י ההגה, לאחר החזרה לגז. 

 

אם ניקח מצב דמיוני בו נשווה בין לאון הנעה קדמית ולאון הנעה כפולה ששוקלות אותו דבר והחלוקה זהה. נקבל ש:

1. מהירות הכניסה וההפניה של שני הרכבים תהיה זהה 

2. מהירות היציאה מהפניה, וכפועל יוצא ממנה, המהירות הממוצעת על פני כל הפניה וכן על פני הקטע, תהיה גבוהה יותר עם ההנעה הכפולה.

 

בגלל שזה קצת מסובך ומעורפל, לרוב פשוט לא נכנסים לדקויות האלה ופשוט משתמשים בביטוי הגג "אחיזה". אבל אנחנו סנובים מדי בשביל לעשות את זה :lol: 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סומך על יצרנים שלא יוותרו על יתרון שיווקי.

לא ראיתי שבזירת ההאצ'בק החמות, אלו עם הנעה מרובעת זוכות לעדיפות על הנעה קדמית.

 

יתרון המשיכה קיים, אבל מין הסתם למעט בזינוק שבו יש לו יתרון עצום,  מעטות הפניות שבהן היתרון הזה מייצר עדיפות שמתגברת על חסרון עודף המשקל שמשפיע על בלימה וגם התנהגות בפניה עצמה, וגם בהאצות ביניים).

 

 

הכוונה כמובן לקרקס זמני הרינג.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, מיץ פטל כתב:

לא ראיתי שבזירת ההאצ'בק החמות, אלו עם הנעה מרובעת זוכות לעדיפות על הנעה קדמית.

בין לאון הנעה קדמית ללאון הנעה כפולה בהינתן מצב דמיוני שהן שוקלות אותו דבר והחלוקה זהה.

 

חד משמעית. 100% צודק. כי בעולם האמיתי להנעה כפולה כפי שנאמר יש גם חסרונות בדמות משקל ואיבוד יעילות, וכי כשזה נוגע לנהגים שלוקחים חלק בקרקס הזה לא צריכים את היתרונות של הנעה כפולה. אבל בעולם "האמיתי" שלנו, אצל נהגים רגילים, היא ככל הנראה כן תועיל.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא מאוד מועילה כשמה שמעניין אותך זה 0-100. :-)

 

לגבי השאר, הייתי פחות נחרץ ממך... אבל ניחא. בעצם כתבת ככל הנראה. אז סבבה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, kobi_g כתב:

אביא ציטוט:

"בהנעה קדמית או אחורית, 100% מכוח המנוע נמסר לסרן המניע ושם עובר לגלגל שלו אחיזה פחותה יותר. החסרון בכך טמון בעובדה שבתוך סיבוב הגלגל הפנימי בסיבוב עלול לאבד אחיזה ולהחליק, ובכך לגרום לאובדן החלקה כללי לכל הרכב. גם רכב עם הנעה 4X4 אינו נהנה מאחיזה עדיפה, בשל העובדה שבכביש הנעה זו מנוטרלת והרכב מתנהג כרכב עם הנעה אחורית לכל עניין. ההנעה הכפולה באה לפתור את העניין ולהפוך את המציאות על פיה: במקום להעביר כוח לאן שקל יותר (כלומר לגלגל המחליק), להעביר כוח דווקא לגלגל בו האחיזה עדיפה, ובכך להפחית את הסיכוי לאובדן אחיזה"

מתפישת ה"קוואטרו" היא שהמערכת הזו יכולה לסייע לשלדות שנולדו להנעה קדמית, להתמודד עם כוח מנוע גדול משמעותית. ישנה מגבלה לכמות הכוח שאפשר להעמיס על ציר הגלגלים הקדמי, שמשמש גם להיגוי. קצה גבול היכולת אינו ברור, אבל נדירות המכוניות שבהן מופנים יותר מ-250 כ"ס לגלגלים הקדמיים בלבד. אותו אודי, שהמציא את ה"קוואטרו", הוא היצרן היחיד משלושת יצרני היוקרה הגרמניים, שמרבית המכוניות שלו פועלות בשיטת הנעה קדמית. כשבאודי מעוניינים להעצים את המכונית במנוע חזק במיוחד, מתקינים במכונית מערכת הנעה לכל הגלגלים, וכך אפשר להוסיף מאות רבות של כוחות סוס, על אותה פלטפורמה.

 

ישנם סרטונים בנושא

 

 

 

 

אין לי מושג מאיפה נלקח הציטוט, אבל אם תשים לב לכל מכונית באשר היא, הגלגלים הפנימיים לא באמת אחראים לשום דבר כמעט במהלך הפניה. כל המשקל נופל על החיצוניים והם אלה שנושאים בנטל האחיזה. במהלך הסיבוב עצמו (להבדיל מהיציאה מהפניה) אתה לא לוחץ על הגז ולכן אין משמעות לכל מה שנכתב שם, שקצת נראה כמו בבל"ת שיווקי.

 

תקרא מה misterb כתב, הוא יודע על מה הוא מדבר.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק זה התיאור אינו נכון, בהתייחס לכך שיש דיפרציאל מוגבל החלקה ללא מעט מכוניות חזקות עם הנעה קדמית או אחורית. כך שלא כל הכוח עובר לגלגל שמאבד אחיזה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, אנחנו מדברים פה רק על משיכה... 

 

ואם נחזור לקופרה ופורמנטור... בנתיים מכונית עם הנעה מרובעת בד"כ הרגישו לי פחות מהנות. אולי לא נהגתי ב GT-R וזו בעיה. אבל זה המצב לטעמי.

 

לפני 17 דקות, RK כתב:

וגם הדיפרנציאל, מן הסתם, חשיבותו באה לידי ביטוי בלחיצה על הגז. 

אגב לא רק בלחיצה על הגז, גם בבלימת מנוע בחלק מהמקרים. 

אמנם הבלימה לכשעצמה לא מומלצת עם מנוע, אבל בתקיפת פניות במצב של הילוך נמוך, הרפיית דוושת ההאצה יכולה ליצור מצב כזה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שסרטון הטרלה של טאובס זה מספיק בשביל לגבש דעה על טסלה, אבל ברשותכם אצרף שניים נוספים:

 

 

 

אין בעיה שאתם לא אוהבים חשמלי, גם אני לא רואה פאן גדול במכונית חשמלית במסלול, אבל אל תעליבו את מהנדסי טסלה שעשו עבודה מדהימה בכל הנוגע לדינמיקה של הרכב.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, misterb כתב:

לדוגמה לסובארו B4 בכביש יבש עם צמיגים טובים לא יהיה שום שימוש חיובי ליכולת הזאת כי היא לא תגיע למצב של חוסר אחיזה בגלל עודף כוח.

 

תיאורטית כן, מעשית לא לגמרי מדוייק. היתה לי B4 ידנית, חלושה (2.0 ו-123 כ״ס) והיא אכן לא ניתקה אחיזה תחת כוח, אבל העובדה שגם הגלגלים האחוריים מניעיים, אפשרה להעביר יותר מהכוח (שהיה) לגלגלים האחוריים ולכייל את הרכב כך שה-Turn In שלו יהיה יותר חד (כיול שהיה רק בדגם הידני).

כלומר, בגלל שאיך שהרכב יוצא מהפנייה, כיילו אחרת את איך שהוא נכנס לפניה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בקשר בין TURN IN חד יותר להנעה אבל? מה זה הכיול הזה שאתה מדבר עליו?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר הוא שבגלל שהכוח עובר לאחור (60/40) אתה יכול לבנות על זה שהרכב ייצא מאוזן מהפנייה. גם כשאין איבוד אחיזה, זה מורגש שהדחיפה גם באה מאחור, שיש הרבה אחיזה מלפנים תחת האצה, כך שאפשר לכייל לפחות תת היגוי.

 

אין לי הנתונים יותר, רק את הזכרון שהידנית היתה מכויילת אחרת מהאוטומט, גם בהעברת הכוח וגם איזון השלדה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...