Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה לאון - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בנקודה הזאת אגב יצא לי לדבר עם טייס שאמנם מטיס F-16, ועם כמה שאין שום בסיס להשוואה ביכולות המבצעיות שלהם, עדיין מתגעגע לפאנטום, כמו שאם תקרא זכרונות של כמעט כל טייס שהטיס את המיראז' ומדבר עליו כמו שמדברים על אקסית מיתולוגית (למרות שאין באמת מה לעשות היום, ובקושי אז, עם מטוס קרב שהמכ"ם שלו היה כ"כ מחורבן עד שהוציאו אותו ושמו במקומו משקולת וכל מה שהוא מביא לא"ק זה שתי פצצות חצי טון). 

 

אין שום תלונה ליכולות של הקופרה, הן לחלוטין Up there (יחד עם כמה מתחרות אחרות בסגמנט). הכיף? פחות. מכאן כל אחד ומדרג ההעדפות שלו.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

לטעמי זה סתם קטע נוסטלגי שלא רלוונטי מבחינה אובייקטיבית.

זה כמו שאני כאילו מתגעגע לסיטרואן ZX וולקן שהייתה לי לפני 20 שנה, בקטע נוסטלגי, אבל אני עדיין מעדיף בכל רגע נתון לעלות על מסלול עם הקופרה.

אז כן היא 'תיקשרה' אבל בתכלס היום הייתי נוהג עליה ולא מבין מה זה הפיסת אשפה הזאת, ככה בינינו שהיא לא תשמע :)

אנחנו תמיד נוטים לעשות אידיאליזציה למה שהיה, אבל אם נביא את מה שהיה לפה, כאן ועכשיו, נראה שזה לא כזאת מציאה באמת. 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאנשים עושים אידיאליזציה למה שהיה בהקשר של הנושא הנוכחי, המגיבים פה לא מחזיקים ברכבי ספורט משנת 95, הם מחזיקים רכבים מודרנים יחסית ומשווים אותה אליהם ולרכבים אחרים מודרנים בסגמנט (TYPE R, 308GTI, I30N וכו׳) ובהשוואה הזו לדעת חלקם, היא נופלת חזק בכל הקשור לכיף ולמעורבות בנהיגה, איפה בדיוק אתה רואה פה סיטרואן וולקן או משהו שבכלל קשור לתיאור של פח אשפה מתפרק?

 

רכבים מודרנים, מאובזרים טוב, נעימים והרבה יותר מהנים ומערבים מהקופרה וזה לפני שנכנסנו להנעה אחורית וסגמנטים אחרים.

 

אגב הם לא בדיוק הראשונים שמדברים על הרכב בהקשר של מנותק וחסר תחושות/ריגוש כן? זו תדמית שרווחת בצורה די חזקה באופן כללי על רכבי וואג ספציפית, מאיפה זה הגיע התדמית הזו, מנוסטלגיה? אין שום קשר כי רכבים מודרנים אחרים בסגמנט לא מקבלים את אותה הביקורת, בטח לא ברמה כזו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צודקים. הנאה זה משהו סובייקטיבי. התחת שלך מרגיש משהו אחד והתחת שלו משהו אחר.

מה גם שיש מי שנהנה מקצב מהיר ויש מי שנהנה מהתחושות. הדבר האובייקטיבי היחיד שניתן לטעון, שאני לא יודע אם הוא נכון, הוא שמדובר במכונית יחסית קהה: אין תחושה בהגה, אין תחושה בתחת, אין תחושת טובה של העברות משקל. כלומר, הנהיגה מאוד טכנית (מקצועית אפילו), יותר במספרים ופחות בתחושות. יש כאלו שיעופו על זה ויש כאלו שיעדיפו את התחושות. 

בנוסף, ברמות שונות הנאה הופכת לשונה. יש אנשים שיעדיפו את הקופרה על פני BRZ במסלול, כי מה לעשות הקצב שלה גורם לכיף לא נורמלי. מנגד יש מי שיעדיף את ה-BRZ, כי מה לעשות הוא אוהב לעשות לעשות דריפט במהירות חניון רמי לוי. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, misterb כתב:

ראית את הוידאו? נהג מקצועי במסלול לא מתלונן בכלל על העניין וממש נהנה לנהוג בקופרה, אז מי צודק?

זה וידאו שכולן שם וואג ואולי בהקשר הזה הכל יחסי, חוץ מזה מעדיף לסמוך על פחות ״מקצוענים״ אבל שמתבטאים תחת מסגרת פחות מסחרית ללא חשד מטעם, לא שאני חושב שהווידאו שהבאת הוא בעל אינטרסים כאלה, אבל בגדול אני יחסית חשדן לגבי סופרלטיבים של אתרי עיתונאות רכב עד שלא צברתי מספיק דאטה בנושא כי אם תרצה אמצא לך וידאו מהלל על פחות או יותר כל רכב ספורט או לא ספורט שתחשוב עליו.

 

בלי קשר עניתי לטענה שלך שהמגיבים פה מגזימים או נגועים בנוסטלגיה כאילו אנחנו בפורום מועדון החמש והביאו להם לבחון קופרה. ספציפית במקרה הזה זה לא מדוייק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, Doron_Z כתב:

זה וידאו שכולן שם וואג ואולי בהקשר הזה הכל יחסי, חוץ מזה מעדיף לסמוך על פחות ״מקצוענים״ אבל שמתבטאים תחת מסגרת פחות מסחרית ללא חשד מטעם, לא שאני חושב שהווידאו שהבאת הוא בעל אינטרסים כאלה,

 

השמנמן הזה הוא אחד הכתבים המוערכים בעיתונות הרכב בעולם ונהג מדופלם.

גם CARWOW הופתעו מהקופרה החדשה לטובה, שווה לצפות.

עיתונות רכב בארץ אני אישית לא קורא כבר שנים, תפרשו את זה איך שאתם רוצים.

בכל מקרה, לא משנה כמה הקופרה יותר טובה או פחות טובה, יש מודל 3 אז היא

לא רלוונטית כבר... 😘

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אוהב את CARWOW ומאט ווטסון וגם יש לא מעט רגעים שבהם הוא כנה וביקורתי בצורה משמעותית (ולא ברוח ה״ביקורתית״ של 5 דברים פחות טובים ברכב), אבל לאמר שאני סומך באופן מוחלט על ערוץ שהתפקיד שלו זה קודם כל למכור לך רכבים? בעייתי. 

 

ואני מאוד מקווה בשביל הקופרה שהטסלה לא הופכת אותה ללא רלוונטית אחרת זה לא מעיד דברים טובים על הרכב, עם כמה שיש פה ביקורות קשות כלפי הרכב אני בטוח שהוא לא עד כדי כך מנותק וחסר תחושות או ספורטיביות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, misterb כתב:

 

לטעמי זה סתם קטע נוסטלגי שלא רלוונטי מבחינה אובייקטיבית.

זה כמו שאני כאילו מתגעגע לסיטרואן ZX וולקן שהייתה לי לפני 20 שנה, בקטע נוסטלגי, אבל אני עדיין מעדיף בכל רגע נתון לעלות על מסלול עם הקופרה.

אז כן היא 'תיקשרה' אבל בתכלס היום הייתי נוהג עליה ולא מבין מה זה הפיסת אשפה הזאת, ככה בינינו שהיא לא תשמע :)

אנחנו תמיד נוטים לעשות אידיאליזציה למה שהיה, אבל אם נביא את מה שהיה לפה, כאן ועכשיו, נראה שזה לא כזאת מציאה באמת. 

 

זה לא. 308, סיוויק, יונדאי - כולן נותנות קצב דומה, הסיוויק מהירה יותר ברוב המסלולים. כולן מערבות יותר, כולן מהנות יותר. זה לחלוטין לא נוסטלגי. ואם כבר נוסטלגיה - כן, הישנות הרבה יותר כיפיות. פשוט הן מבצעות את מה שמכונית ספורט צריכה לבצע - פחות טוב. אפשר לשלב, מבין צמרת הקטגוריה הקופרה עושה את זה, לטעמי, הכי פחות מוצלח.

 

לפני כשעה, Shmelov כתב:

 

השמנמן הזה הוא אחד הכתבים המוערכים בעיתונות הרכב בעולם ונהג מדופלם.

גם CARWOW הופתעו מהקופרה החדשה לטובה, שווה לצפות.

עיתונות רכב בארץ אני אישית לא קורא כבר שנים, תפרשו את זה איך שאתם רוצים.

בכל מקרה, לא משנה כמה הקופרה יותר טובה או פחות טובה, יש מודל 3 אז היא

לא רלוונטית כבר... 😘

 

בוא נזרוק רפש וניעלם בענן אבקת חשמל, תמיד כיף.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Shmelov כתב:

 

גם CARWOW הופתעו מהקופרה החדשה לטובה, שווה לצפות.

 

 

אתה לא קורא כתבות מהארץ, אבל מגזין של סוכנות למכירת רכבים, זה מקור טוב בשבילך?

לפני כשעה, Morningstar כתב:

משפט לפנתאון

 

אולי אם חבר שלך היה לומד לנהוג במהירות של חניון רמי לוי, הוא לא היה דופק את האוטו...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Doron_Z כתב:

מעניין אותי אגב אם @פבל  שהצהיר על עצמו בעבר שהוא הזדקן בכל הנוגע לטעם שלו ברכבי ספורט התחבר אליו קצת יותר מהזווית הבורגנית של תן קצת להנות מבלי לחשוב ולהתאמץ יותר מדי, בהנחה שכמובן התנסה איתו :)

אוי שיט, מישהו זכר שאמרתי את זה...? קצת אני מפחד להגיד מה אני חושב, שלא יחסמו אותי 😞 אבל נעשה את זה בכל זאת ואם הרע מכל יקרה, תדעו שאהבתי את רובכם.

 

נהגתי בקופרה, אבל מעט מאוד, בלילה ורק ב"מצב ספורטיבי", אז אני לא יכול להתייחס לפן היומיומי. 

אני אגיד כזה דבר - כיף, כמו שנאמר, זה דבר סופר דופר אולטרה סובייקטיבי. אז להגיד על רכב כלשהו שהוא "לא כיפי" יכול להתקבל רק כאשר כל הנוכחים יודעים למה התכוון מי שאמר את זה.  יחד עם זאת, היות שזה המצב כאן, והיות שלא היו אי הבנות בנושא הזה, אני מעריך שזו הייתה החלטה נכונה.

ביציאה מהמקום חשבתי "אוקיי. סטנדרטי". 

עם הבלימה לפני הפניה הראשונה הקופרה החליטה (ותודה לרומן ששכח לעדכן אותי על מצב הצמיגים מבעוד מועד...) שהיא מוציאה את הזנב. מעניין. לא הייתה אזהרה, לא הייתה תחושה. לא בהגה ולא במושב. ידעתי שהיא זרקה כי ראיתי את הכביש זז הצידה. 

ככל שעברו הפניות והתחלנו להתחבר (עד כמה שאפשר), כן הצלחתי להבין מה קורה ומתי, ומה עומד לקרות ברגעים הבאים. 

היא הרגישה לי קלילה מאוד, יותר מהגולף, וקצת יותר מתמסרת להעברות משקל (אורכיות וצידיות) הן מהדור הקודם והן מהגולף. 

אני לא יכול להעיד על עמידות הבלמים לאורך זמן, או הנוחות/רעש לאורך זמן, אבל אני כן יכול להגיד שמעט הדקות שנהגתי כן השאירו לי טעם של עוד ורצון לרדת לעומקה קצת יותר. ולא כי נהייתי אבא בורגני ומעפן (טוב, אולי קצת. בסדר. בעיקר) אלא כי כן הרגשתי ש"יש שם משהו". 

 

 

לפני 16 שעות, Morningstar כתב:

למען האמת, התאונה הבודדת שהייתי עד להה בהרי ירושליים התרחשה עם קופרה ונהג שקיבל אותה כמה ימים לפני.

אני לא חושב שלבסס סטטיסטיקה על מקרה בודד זה ממש חכם. 

 

לפני 16 שעות, Morningstar כתב:

הרכב לא שידר כלום מצד אחד, אבל נוסע מהר מאוד מצד השני, הבחור המסכן הגיע לסיבוב מהר מדי כי הרכב לא שידר לו שום תחושה של חוסר ביטחון וסיים על המעקה בצד הנגדי.

ברור לי שזה לא הרכב אשם בסיטואציה כזו, סתם עוד נקודה מעניינת.

כמו שאמר @falou הסיבה היא לא ש"הרכב לא משדר כלום", אלא כי הנהג כנראה עשה טעות קרדינלית שאינה מחייבת המציאות או שביצע הערכת יתר ליכולות שלו וגילה שהפיזיקה לא לגמרי זורמת איתו. 

 

לפני 3 שעות, misterb כתב:

זה כמו שאני כאילו מתגעגע לסיטרואן ZX וולקן שהייתה לי לפני 20 שנה,

אז כן היא 'תיקשרה' אבל בתכלס היום הייתי נוהג עליה ולא מבין מה זה הפיסת אשפה הזאת.

האלו האלו! עד הוולקן. חוצפנים.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, misterb כתב:

 

לטעמי זה סתם קטע נוסטלגי שלא רלוונטי מבחינה אובייקטיבית.

זה כמו שאני כאילו מתגעגע לסיטרואן ZX וולקן שהייתה לי לפני 20 שנה, בקטע נוסטלגי, אבל אני עדיין מעדיף בכל רגע נתון לעלות על מסלול עם הקופרה.

אז כן היא 'תיקשרה' אבל בתכלס היום הייתי נוהג עליה ולא מבין מה זה הפיסת אשפה הזאת, ככה בינינו שהיא לא תשמע :)

אנחנו תמיד נוטים לעשות אידיאליזציה למה שהיה, אבל אם נביא את מה שהיה לפה, כאן ועכשיו, נראה שזה לא כזאת מציאה באמת. 

 

תביא היום וולקן, והיא עדיין תתנהג מעולה ותהיה נוחה יותר מכל משפחתית מודרנית. גם אחרי כל השנים, ה-Trun-In לא יהיה פחות חד, המושב לא פחות נוח והמשקל לא יגדל. מה שכן, בידוד הרעשים בטח לא יהיה ברמה מודרנית, לא הבלמים, ובוודאי שלא האחיזה. גם הביצועים היום יהיו רגילים לחלוטין (מינוס).

פיסת אשפה, היא לא. 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שלהחליט אם היא מהנה לנהיגה או לא, זה עניין סובייקטיבי ואי אפשר באמת להגיד שהיא "וואגית טיפוסית לקו ישר". צפיתי בשני הסרטונים שהוזכרו פה כבר לפני שבועיים ואכן הכתבים מאד נהנו ממנה ולמעשה לגמרי נתנו להבין שהיא הוט האץ' הכי טובה אחרי הסיוויק. גם שאר מבחנים בחו"ל מאד שיבחו אותה גם במובן של הנאה מנהיגה. במבחנים בארץ של וואלה רכב למשל, קינן כהן שאני די מחזיק ממנו כתב רציני, גם מאד אהב אותה ונהנה ממנה. 

פה, כנראה רוב הכותבים שנהגו בה, טענו שהיא "אדישה וואגית טיפוסית". מצד שני, פאבל טען אחרת לגמרי. שהיא הוציאה לו זנב כבר בבלימה של הפנייה הראשונה ומניח שהוא היה עם בקרות. גם כתב שהיא מאד מתמסרת להעברות משקל יותר מהוואגיות האחרות שנהג בהן. כלומר, יש התנהגות והיא לא משעממת, ככה אני מבין מזה.  אז למי להאמין? 

הנאה מנהיגה עניין סובייקטיבי ברוב המקרים כנראה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...