Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם באמת עולם הרכב התקדם בעיצוב פנים


yoni2sh
 שיתוף

פוסטים מומלצים

להוציא את ה-308 עם השליטה מהמזגן דרך המולטימדיה, אני לא רואה משהו לא אינטואיטיבי בהונדה.

המזגן עם פאנל פיזי נפרד ונראה שרוב הדברים "נופלים ליד". שאר הדברים גם נראים בסדר גמור.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התשובה הפשוטה לשאלה שלך היא - לא. העיצוב התדרדר לחלוטין.

 

בתחילת שנות ה90 הגיעו למצב אופטימלי מבחינה ארגונומית - שעונים אנלוגיים מול נהג, וקונסולה מרכזית עם מערכת השמע ובקרת האקלים.

 

כל הבעיה התחילה ברגע שהחליטו לתקוע מסך באמצע - שמפריע לבטיחות הנסיעה ותופס את המקום של הבקרים הפשוטים שהנהג זקוק להם. כל היצרנים מנסים לפתור את הבעיה בדרך זו או אחרת. למעשה הפתרון פשוט - להעיף את המסך. אבל היום מכוניות נמדדות ונמכרות על פי גודל המסך, לא על פי איכויות הנסיעה והביצועים.

 

יחד עם זאת, הדוגמה שפות"ש הביא היא מוזרה, יותר נכון להשוות דורות דגמים של אותו יצרן ואתה קטגוריה.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי קבע שהמסכים מפריעים לבטיחות הנסיעה? אשמח לראות מחקר רלוונטי בנושא ממוסד מוכר.

בעיניי זה הרבה יותר נוח שיש לי מסך שמשקף לי את הניווט למולטימדיה מאשר לשים מתקן לטלפון שדורש ממני להסיט את המבט כלפי מטה או תופס לי חלק ניכר מהחלון.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.6.2021 בשעה 10:32, sperial כתב:

הצורה של פתח האוורור זה מה שמטריד אותך?

 

העיצוב צריך להיות, קודם כל, פונקציונאלי. אז אם פתח אוורור מלבני מאפשר הזרמת אויר טרי\חם\קר לכיוון היעד שלו הרי הוא העיצוב הנכון, ואם חוגה פיזית מאפשרת לך לקבוע את טמפרטורת תא הנוסעים המבוקשת בלי להסיר את המבט מהכביש הרי שהיא עדיפה כל מסך מגע חסר משוב לאצבע, שגוזל את תשומת הלב לשניות ארוכות בכל פעולה. הרכב צריך להביא אותך ליעדך בבטחה ורצוי בנוחות, לא להיות משחק מחשב. 

 

אני מסכים עם @oriu שיש בעשור האחרון נטיה לספק לנהג יותר מדי נתונים ולהעביר יותר מדי פקדים למסכי מגע. בסופו של דבר יש נקודת איזון בין היכולת של הטכנולוגיה לספק אמצעי שליטה "מגניבים" לבין יכולת הנהג לתפעל אותם בבטחה, בלי יותר מדי הסחת דעת מהכביש. והתרשמותי, מנהיגה בכמה רכבים עם ממשק מתחכם (בעיקר PSA) הוא שהניסיון להיות "מתקדם" מדי עלול לפגוע בבטיחות.

פשוט לא נכון מכיוון שאם אתה רוצה לכוון את המזגן/אוורור ברכב עם כפתורים אתה מוריד את המבט למטה תוך כדי נסיעה,במסך ,אתה משאיר את המבט למעלה ,מה גם שמהר מאד אתה מתרגל לשימוש במסך וזה נהפך ל"טבע שני" בדיוק כמו שהיה פעם שימוש בכפתורים,וזה אני אומר מנסיון ,לא מהאויר.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל הוא שאפילו אם אני מפנה את המבט לבקרי המזגן זה לפחות משניה, הכפתור משונן ואני יכול לספור נקישות כשהמבט חזר לכביש. מסך מגע מחייב מבט רציף, אין לך שום תחושה מה עשית, אפילו לא האם אתה נוגע במקום הנכון.

 

יש לי הרבה אי הסכמות עם @amosbmw, אבל מסכים אתו לגמרי בעניין המסך המרכזי. הפונקציה היחידה שהוא צריך למלא היא ניווט.

 

@dorshtבעניין זה מסך הטלפון והמסך המובנה הם כמעט היינו הך, חוץ מזה שלמסך המובנה הוכנסו כך מיני בקרות שהועברו מכפתורים. ראה הפסקה הראשונה שלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, sperial כתב:

יש לי הרבה אי הסכמות עם @amosbmw, אבל מסכים אתו לגמרי בעניין המסך המרכזי. הפונקציה היחידה שהוא צריך למלא היא ניווט.

בהנחה ולא פתחת כל מיני אופציות לא חוקיות במולטימדיה (כמו למשל סרטונים ויוטיוב בזמן נהיגה וכו'), המולטימדיה אכן תשמש אותך בעיקר לניווט, האזנה למוזיקה וכו'.

יש גם שינוי של הגדרות של הרכב דרך המולטימדיה, אבל אלו לא דברים שאתה נדרש להתעסק בהם בזמן נהיגה ולכן נראה לי בסדר גמור שהם שם.

 

לגביי תפעול המזגן - מגמה שהתחילה ב-PSA ועכשיו גם זלגה לחלק מדגמי VAG.

לדעתי מעצבן, פחות נוח מכפתורים פיזיים (וניסיתי את התפעול של פג'ו ב-308SW וב-5008) ומהרושם שלי, גוזל יותר זמן כשצריך לשנות משהו בהגדרות המזגן בזמן נהיגה.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

ההבדל הוא שאפילו אם אני מפנה את המבט לבקרי המזגן זה לפחות משניה, הכפתור משונן ואני יכול לספור נקישות כשהמבט חזר לכביש. מסך מגע מחייב מבט רציף, אין לך שום תחושה מה עשית, אפילו לא האם אתה נוגע במקום הנכון.

 

יש לי הרבה אי הסכמות עם @amosbmw, אבל מסכים אתו לגמרי בעניין המסך המרכזי. הפונקציה היחידה שהוא צריך למלא היא ניווט.

 

@dorshtבעניין זה מסך הטלפון והמסך המובנה הם כמעט היינו הך, חוץ מזה שלמסך המובנה הוכנסו כך מיני בקרות שהועברו מכפתורים. ראה הפסקה הראשונה שלי.

זה בסדר לא להסכים,שתנהג ברכב עם מסך אתה תבין כמה זה נכון ונהפך לחלק טבעי יותר להפעלת מערכות הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מולטימדיה עוד לא נתקלתי באחת שעובדת טוב.

בכל אחד יש דפקה אחרת.

 

ברכב הנוכחי שלי אין מולטימדיה, ולא יהיה. שמתי רדיודיסק BT, שגם עובד בלי תקיעות ולאגים, וגם נשמע יותר טוב מכל מולטימדיה סינית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית מולטימדיה מקורית (לא תואמת מקור) מ-3-4 השנים האחרונות?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, ronrcz כתב:

זה בסדר לא להסכים,שתנהג ברכב עם מסך אתה תבין כמה זה נכון ונהפך לחלק טבעי יותר להפעלת מערכות הרכב.

תראה, הניסיון שלי עם מסכי מגע ברכב התחיל ב-2015, כמה וכמה רכבים שכורים. לשמחתי הרכב שלי עדיין מצוייד במערכת אולד פאשנד אבל עם חיוג קולי (מוגבל, אבל מכסה לי 99% מהשיחות), ולרכב של אשתי, שכבר מצוייד במסך מגע, בקרת המזגן וחלק מבקרת השמע עדיין נעשות על ידי פקדים פיזיים.

 

וכדי להניח את דעתך, אני משתמש בציוד מבוסס softkeys מסביבות 1988 ובציוד מבוסס מסכי מגע מ-1993, כך שלא מדובר באיזה רתיעה מהטכנולוגיה. הבעיה היא השימוש בטכנולוגיה אופנתית למשימה הלא נכונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעיצוב הפנים התקדם מאוד בשנים האחרונות. 

 

אני בעלים של מאזדה 3 שנת 2016, ולדעתי עשו קפיצת מדרגה משמעותית בעיצוב הפנים לעומת מאזדה 323 שהייתה לי משנת 2001. העיצוב החדש מרגיש יותר איכותי (שימוש בחומרים איכותיים יותר) ויותר ״עוטף״ את הנהג. 

 

ואם כבר מדברים על מולטימדיה-

במאזדה עשו משהו חכם ושמו גלגלת לשליטה על המולטימדיה, וזה סופר נוח! במקום להושיט את היד למסך. התפריטים מאוד ברורים, התפעול נוח, יותר נגיש ויותר מהיר. 

 

בנוסף בחלק מרמות הגימור יש תצוגה עילית שמציגה מידע כמו מהירות, וזה ממש נחמד.

 

מאזדה 323 2001:

33371639-3286-4788-BF8A-391C93C54E05.thumb.jpeg.f5a968c27bb29be922817b959bf09210.jpeg

 

מאזדה 3 2016:

504DFA7D-A91E-464C-A25A-F1BA0A5EC727.thumb.jpeg.c1b2d30b3a8a92b6f8d4c757d43fe9fa.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.6.2021 בשעה 11:17, yoni2sh כתב:

גם העברת מיקום פתחי האוורר,גם צורתם,,,ובכלל צורת הדשבורד עם כל מיני מדרגות ושילוב חומרים לא הגיוני בעליל,,השאירו גומי איכותי למעלה,ולמטרה ריפדו באיזה בד סטייל אלקנטרה או משהו,,,הכל נראה מישמש אחד גדול,,,כי הם לא יודעים איפה לדחוף את כל הטאבלטים שלהם.

 

הניסיון להיות מתקדם ויותר יצירתי גורם לדשבורדים החדשים להראות כמו ליצן שיכור.

 

תסתכלו על הדש של הפולו הקודמת,,הכל גומי איכותי,בצורה מעוגלת ויפה,העיצוב אלגנטי ומזמין,פתחי האוורר למעלה בצורה פונקציונאלית מושלמת.

מאז רק ירידה בעיצוב ואיכות החומרים,,,בפולו החדשה הרכיבו בפרונט של הדש חתיכת פלסטיק מול הפרצוף.

 

בכלל WV ירדו מאוד ברמת איכות האינטיריור לעומת סקודה,,,הם באמת עכשיו "רכב העם"

 

תראו את הפאביה החדשה שצריכה לצאת,,דרגה מעל הפולו מבחינת עיצוב ואיכות חומרים

 

חוץ מקונצרן ואג אין יצרני רכב? 

 

ההילה של הנדסת האנוש ותאי הנוסעים המושלמים של ואג היא לא יותר מהילה. בפועל כבר כמה שנים טובות הנדסת האנוש מבולגנת ולא אינטואיטיבית בעליל, והדור הנוכחי די מזעזע בהיבט הזה.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, damnt כתב:

העיצוב החדש מרגיש יותר איכותי (שימוש בחומרים איכותיים יותר)

 

אתה יודע, שומעים את זה בכל שידרוג של רכב. אבל רק בודדים עשו קפיצת דרך משמעותית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, קריאטיב אגרסיב כתב:

 

אתה יודע, שומעים את זה בכל שידרוג של רכב. אבל רק בודדים עשו קפיצת דרך משמעותית. 

וואלה, יכול להיות, לא יודע. 

כשעשיתי את המעבר מ323 ל3 עדכנית, הרגשתי קפיצה משמעותית. יכול להיות שבעיני אחרים זה לא מספיק משמעותי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...