Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מילוי יתר של נוזל קירור


igor8s
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שוב ושוב אני נתקל בתופעה שבמוסכים ממלאים יותר מדי נוזל קירור.  רכב שלי ביקר השבוע במוסך מורשה יבואן ושוב חזר עם מיכל עיבוי מלא עד הסוף, הרבה מעבר לקו המפלס המקסימלי. ושוב אני צריך לשאוב עם מזרק את עודפי הנוזל.

השאלה היא האם אכן מילוי יתר של נוזל קירור הוא בעייתי ?

האם אין במערכת הקירור איזה שסתום פריקה  שתפקידו לאפשר לנוזל העודף להיזרק החוצה מהמערכת ?

עריכה אחרונה על ידי igor8s
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים מסויימים יש ניקוז אוויר דרך המיכל עודפים, ואם יהיה לך יותר מדי נוזל קירור, הוא פשוט יתנדף החוצה.

ברכבים שיש מיכל עיבוי, זו בעיה מאחר והלחץ לא יהיה תקין, וצריך לעשות ניקוז כמו שצריך+למלא כמות תקינה של נוזל קירור.

  • אהבתי 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה רק לאמור משהו...

גם מילוי יתר של שמן מנוע או גיר או ניפוח יתר של הצמיגים לא תמיד גורמים לבעיה, המון מכוניות נוסעות ככה והכל בסדר.

 

אבל היצרן קבע מפלסים מסויימים ואני מניח שלא באופן שרירותי אלא כדי שיקפידו עליהם.

 

אתה מנסה לתקן את העולם או לפתור בעיה ספציפית באוטו שלך?

אם זה הראשון, לא יכול לעזור...

אם זה השני, תשאב את העודף שהמפלס יהיה במקסימום ושאתה תהיה רגוע ותעבור האלה. זה לא משהו מסובך לעשות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, EliC25 כתב:

ברכבים מסויימים יש ניקוז אוויר דרך המיכל עודפים, ואם יהיה לך יותר מדי נוזל קירור, הוא פשוט יתנדף החוצה.

ברכבים שיש מיכל עיבוי, זו בעיה מאחר והלחץ לא יהיה תקין, וצריך לעשות ניקוז כמו שצריך+למלא כמות תקינה של נוזל קירור.

סליחה על הבורות, חשבתי שמיכל עודפים ומיכל עיבוי זה אותו דבר.  מה הבדל בינהם?

זה מה שיש לי ברכב (סיאט אטקה)

  

מיכל_עודפים.jpg

עריכה אחרונה על ידי igor8s
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם שני סוגים של מערכות קירור.  הראשונה היא מערכת סגורה, שנמצאת בדרך כלל במכוניות אירופאיות. אין בכלל פקק רדיאטור, יש רק פקק במיכל איבוי ובפקק  מובנה שסתום פריקת לחץ.
 שסתום זה פורק את הלחץ החל מרמה מסוימת, שבמהלך פעולה רגילה המערכת לא מגיעה אליה.  במערכת כזו, אם תפתח את נפקק, יהיה שחרור לחץ מכיוון שהנוזל במיכל נמצא בלחץ במהלך העבודה. 

 המערכת השנייה היא מערכת מסוג פתוח, שנמצאת בדרך כלל במכוניות יפניות וקוריאניות.

 יש פקק מילוי על הרדיאטור, שיש לו גם שסתום פריקה מובנה, שמכוון ללחץ מעט נמוך מאשר במערכת הראשונה. כאשר נפתח שסתום זה, מזרים נוזל למיכל העודפים.  אין לחץ עודף במיכל עודפים.  הלחץ שם אטמוספרי, הוא משמש רק בכדי להכיל כמות עודפת של נוזלים שמתרחבת בחימום וכדי למלא את הרדיאטור  חזרה דרך השסתום השני שנמצא גם הוא בפקק. 
 הרדיאטור מתמלא כשהמנוע מתקרר, בגלל הפרש הלחץ בין הרדיאטור (יש בו לחץ מופחת) למיכל העודפים. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...