Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב עם נזקי שמש בצבע. לתקן או לא? (דיון פילוסופי)


Buki
 שיתוף

נזקי שמש בצבע. לתקן או לא?   

37 הצבעות

  1. 1. יש לך רכב "מבוגר" אבל לא עתיק מידי, במצב טוב. הצבע שלו שרוף ודהוי מהשמש. האם תעשה לו צביעה כללית או תמשיך להשתמש בו כמו שהוא?

    • הרכב נוסע? כן. אין סיכוי שאני שם חצי גרוש על קוסמטיקה. מצב הצבע לא מפריע לי. וגם אם כן קצת מפריע, לא ברמה שאני אעשה עם זה משהו.
    • הנאה אסתטית מהרכב היא חלק חשוב עבורי בחווית השימוש, לכן אחשוב ברצינות על צביעה כללית ואוציא את זה לפועל כשיתאפשר.


פוסטים מומלצים

צובע את כל הרכב במידה והרכב עומד בכל התנאים הבאים:

1. נדיר / מיוחד (למשל טויוטה סופרה)

2. יש יותר מחלק אחד שצבעו מתקלף (מכסה מנוע + פגוש + כנפיים ולא רק גג)

3. הרכב מיועד להשאר ברשותי לטווח אורך (יותר מ-5 שנים לפחות)

4. צבעו המקורי לטעמי.

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

סיפור שהיה, כך היה:
לפני כמה שנים רכשתי גולף קשישה (אך שמורה מכנית) בת 16.
בחלק האחורי של הרכב היה שפשוף מאוד לא נעים למראה. לכן, זמן קצר לאחר הרכישה ניגשתי לפחח שאני סומך עליו וביקשתי ממנו לצבוע את המקום.
הוא עשה עבודה טובה מאוד, ואני הייתי מבסוט עד השמיים. הודיתי לו ונסעתי לדרכי.
כעבור שלושה שבועות, אני עומד ברמזור, ופתאום מרגיש *בום* והרכב נהדף כמה סנטימטרים קדימה. מישהו התנגש בי מאחור.

הבחור יוצא מהרכב שלו ומתנצל. אני מסתכל על החלק האחורי של הרכב שלי ורואה שהאזור הפגוע התעוות מעט והצבע התקלף שם. נשמתי עמוק.

הבנתי שזה כנראה "סימן מלמעלה", ומאז הפנמתי שעדיף לחסוך את כאב הלב ולא להשקיע יותר מדיי בקוסמטיקה. אבל זאת דעתי בלבד.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי בעניין:

אין לי מושג מה קורה עם זה בחו"ל, אבל מעולם לא ראיתי צביעה סבירה בארץ לכל האוטו, בתקציב סביר. אפילו כשאשכרה מוצאים איזה צדיק שמפרק ותוחם פלסטיקים כמו שצריך, הצבע עצמו מתקלף כעבור פרק זמן קצר. אז בנקודה הזאת, ההבדל בין צבע מתקלף ללכה שרופה הוא המחיר שלא שילמת על הצביעה...

 

לגבי העלאת תקציב בצביעה - גם זה לא תמיד עוזר ונתקלתי ביותר מדי נפילות מכאיבות לכיס.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי.

ברכב בן 12 כנראה שלא הייתי משקיע כל עוד אין סיכוי לחלודה או משהו בסגנון.

ברכב בן 8 אולי כן ואולי לא. כנראה שלא אם הרכב יועמד למכירה בקרוב, כי זה עלול להעלות תהיות ושאלות על ידי הקונים (למרות שאפשר להוכיח שנצבע עקב קילופים\בלאי מנזקי שמש וכו').

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש תלוי סיטואציה.

עקרונית, ככל שהשימוש שלי ברכב יומיומי, הסיכוי שאצבע אותו נמוך יותר (כי יהיה יותר סיכוי שהצבע יפגע וסתם אתבאס).

אם זה סתם אוטו אז בכלל אין סיכוי שאצבע.

אם זה אוטו ישן ומיוחד, אשקול. בתלות בכמה זמן אני שוקל שישאר אצלי, בכמה אני אוהב את הרכב, והאם יש דברים שבכל מקרה דורשים פחחות - חלקי פח שדורשים החלפה יזרזו צביעה מלאה.

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את Hans.

אחת הבעיות בארץ שבתחום הפחחות וצבע הרמה מאוד נמוכה.

המקומות האיכותיים שנתקלתי בהם היו כל כך יקרים שאינם ראליים.

המקומות הזולים והסבירים - עדיף להשאר עם רכב דהוי ולא להתבאס אחר כך על העבודה ששילמת עליה.

נכון, לא כולם רואים את זה. כמו שהרבה לא רואים שההשבחה בחברות הליסינג איננה איכותית. הצבע איננו מבריק ואחרי תקופה רואים את איכות העבודה. 

את האמת - כשצריך לעשות תיקון פחחות אעשה רק כשאין ברירה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסי אתה צודק.

 

בעבר צבעתי 2 מכוניות צבע כללי, עוד אחת עד גובה החלונות ובעוד אחת תיקון נזק שמש בגג. 

 

בכל המקרים זה לא היה "פיקס" או משהו קרוב לזה אבל עדיף על המצב הקודם, זאת אומרת כן נותן שיפור במראה הרכב שיחזיק כמה שנים. 

 

זה גם ידוע שדהייה של הצבע החדש תהיה הרבה יותר מהירה, יש פה באחד הפוסטים שלי תמונות של רכב כתום שהיה כ 10 שנים על הכביש עם כל הצבע תקין ללא דהיה למעט במקום אחד שנצבע מחדש בשלב מסויים. רק שם היה קילוף. 

 

 

מצד שני ברור שברכב שנגיד עולה 15 או 20 אלף אף בן אדם נורמלי לא ישקיע בצביעה ברמה גבוהה באמת שזה איזור 8-10 אלף שקל או יותר. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Buki כתב:

אסי אתה צודק.

 

בעבר צבעתי 2 מכוניות צבע כללי, עוד אחת עד גובה החלונות ובעוד אחת תיקון נזק שמש בגג. 

 

בכל המקרים זה לא היה "פיקס" או משהו קרוב לזה אבל עדיף על המצב הקודם, זאת אומרת כן נותן שיפור במראה הרכב שיחזיק כמה שנים. 

 

זה גם ידוע שדהייה של הצבע החדש תהיה הרבה יותר מהירה, יש פה באחד הפוסטים שלי תמונות של רכב כתום שהיה כ 10 שנים על הכביש עם כל הצבע תקין ללא דהיה למעט במקום אחד שנצבע מחדש בשלב מסויים. רק שם היה קילוף. 

 

 

מצד שני ברור שברכב שנגיד עולה 15 או 20 אלף אף בן אדם נורמלי לא ישקיע בצביעה ברמה גבוהה באמת שזה איזור 8-10 אלף שקל או יותר. 

 

 

 

יש לי שאלה.

אם מישהו נכנס בי (באשמתו), דרך הביטוח אני יכול לתקן בכל מקום שאחפוץ בו? 

 

למשל, מוסך פחחות איכותי שמגיעים אליו הרבה רכבי יוקרה: 

https://www.naba.co.il/

 

וככה בעצם אני יכול לוודא שהצביעה תהיה איכותית וברמה גבוהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, asix כתב:

המקומות הזולים והסבירים - עדיף להשאר עם רכב דהוי ולא להתבאס אחר כך על העבודה ששילמת עליה.

 

זה כמו עם תיקוני מנוע/גיר - עדיף לשים אחד מפירוק, ולא לתת ידיים השובבות של "מומחה" ישראלי להיכנס לקרביים של זה.

 

במקרה של צבע - עדיף לא לעשות כלום, אלא אם אין ברירה. תקבל "השבחה" מגעילה מייד אין שטחים, כאילו לא טרחו אפילו לשטוף לפני שצבעו.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, בא לי מרצדס כתב:

 

יש לי שאלה.

אם מישהו נכנס בי (באשמתו), דרך הביטוח אני יכול לתקן בכל מקום שאחפוץ בו? 

 

למשל, מוסך פחחות איכותי שמגיעים אליו הרבה רכבי יוקרה: 

https://www.naba.co.il/

 

וככה בעצם אני יכול לוודא שהצביעה תהיה איכותית וברמה גבוהה?

כן, בהחלט. אתה רשאי לתקן בכל מקום שתחפוץ בו אבל......אתה צריך להשאיר צ'קים למוסך ולשמאי עם תאריך פרעון ל 90 יום. אם לא קיבלת את הכסף ניתן לדחות את ההפקדה עד 180 יום.

לאחר זמן זה הצ'קים יפרעו וזה ירד מהחשבון שלך כמובן. במידה וקיבלת את הכסף לחשבון, מצויין. במידה ולא קיבלת את הכסף או קיבלת רק חלק אתה בבעיה אם אין לך כסף בחשבון בנק.

לפני 8 דקות, vadim6385 כתב:

זה כמו עם תיקוני מנוע/גיר - עדיף לשים אחד מפירוק, ולא לתת ידיים השובבות של "מומחה" ישראלי להיכנס לקרביים של זה.

ממש ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.5.2021 בשעה 11:41, Buki כתב:

 

עם מה אתה מזדהה יותר, 1 או 2?

 

 


3. קונה כמה ניירות שיוף, כמה גלילי מסקינגטייפ וניילון דק - וכמה תרסיס צבע של RUST OLEUM בצבע שאני אוהב, וצובע את האוטו :mm_tongue
(כן כן, יש מלא פרוייקטים כאלה ביוטיוב, בשביל רכב בן 12 זה מספיק לאללה ;-) ).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:


3. קונה כמה ניירות שיוף, כמה גלילי מסקינגטייפ וניילון דק - וכמה תרסיס צבע של RUST OLEUM בצבע שאני אוהב, וצובע את האוטו :mm_tongue
(כן כן, יש מלא פרוייקטים כאלה ביוטיוב, בשביל רכב בן 12 זה מספיק לאללה ;-) ).

 

חשבתי לעשות פרוייקט כזה, אבל לג׳אנטים. 

יש קצת שריטות ושפשופים, עם איזה נייר שיוף צריך להתחיל? 

ואיך לעזאזל משיגים את אותו צבע בדיוק כמו שקיים עכשיו? (ג׳אנט של מאזדה 3)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Dushane כתב:

 

חשבתי לעשות פרוייקט כזה, אבל לג׳אנטים. 

 

אחי צבע את הג'אנטים באוטו שלו לפני שנה עם RUST OLEUM שחור (יש להם לא פחות ממגוון *עצום* של גוונים וטקסטורות).
זה מחזיק מעמד יפה מאוד ללא בעיות (על הצבע אפשר להתווכח, לא אוהב ג'אנטים שחורים...אבל הוא דווקא כן).
בנוגע לאיזה ניירות שיוף להשתמש, זה תלוי כמובן אם יש נזקים לג'אנט ועד כמה הם עמוקים.
הליטוש הסופי תמיד עדיף שיתבצע עם ניירות מים עדינים. מציע לחפור קצת גם ביוטיוב ללמוד מניסיון של עוד אנשים.

איציק

WhatsApp Image 2021-05-28 at 13.34.23 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-05-28 at 13.34.23 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-05-28 at 13.34.23.jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...