Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 448
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, רועי5 כתב:

מעריך שמרבית רוכשי הטסלות, כמו מכוניות חשמליות אחרות דואגים שיהיה להם מטען ביתי, כך שמבחינה זו אין סיבה להעדיף טסלה. לטסלה יש תדמית פנטסטית והיא הצליחה ליצור הייפ שעדיין לא שכך, הסיניות החדשות מבחינה זו הן חתול בשק שעדיין עולה לא מעט כסף ואנשים מעדיפים להתחבר באופן טבעי לתור שמול החנות עם הדוחק ולא לזו שאף אחד לא עומד בפתחה, לא חדש.

מטען ביתי הוא לדעתי חובה ופותר את נושא ההטענה ביום יום לרוב האנשים, אבל אינו פתרון לנסיעות ארוכות. רוב הרכבים החשמליים לא יגיעו לאילת למשל ללא הטענה. לטסלות יש היכן להטעין בדרך ובאילת, לשאר לא בטוח מהסיבות שכבר פירטתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, evc כתב:

וולוג ראשון בישראל על איוניק 5:

 

 

 

יש אמ;לק לזה?

פאקינג שעה ו18 דקות מהחיים על כלום ושום דבר.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מאכזב שבאיוניק 5 רק בגירסה הבכירה מקבלים מושבים חשמליים קדמיים אבל לפחות מאווררים ודלת תא מטען חשמלית. כיוון ההגה הוא ידני בכל הגרסאות.

 

בטסלה מודל 3 מקבלים מושבים חשמליים לא מאווררים ודלת תא מטען חשמלית וגם הגה מתכוון חשמלית כבר מהגירסה הבסיסית.

 

צריך לשים לב שטווח הנסיעה הביעירוני במהירות 120 קמ"ש נמוך משמעותית מהנתון המשולב, גם באיוניק 5 וגם במודל 3.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, evc כתב:

אותי מאכזב שבאיוניק 5 רק בגירסה הבכירה מקבלים מושבים חשמליים קדמיים אבל לפחות מאווררים ודלת תא מטען חשמלית. כיוון ההגה הוא ידני בכל הגרסאות.

 

בטסלה מודל 3 מקבלים מושבים חשמליים לא מאווררים ודלת תא מטען חשמלית וגם הגה מתכוון חשמלית כבר מהגירסה הבסיסית.

 

צריך לשים לב שטווח הנסיעה הביעירוני במהירות 120 קמ"ש נמוך משמעותית מהנתון המשולב, גם באיוניק 5 וגם במודל 3.

טסלה בסיסית SR+ עושה אותו טווח נסיעה כמו איוניק 5 רק שבאיוניק סוללה בגודל של LR. ברכבים חשמליים הדברים הכי חשובים לדעתי כמובן זה:

1. טווח נסיעה עד כמה שניתן גדול (נותן לך הרבה יותר גמישות ביום יום וגם פקטור פסיכולוגי בכל זאת מעבר דיי משמעותי מבנזין לחשמל)

2. יעילות אנרגתית (על אותה סוללה לנסוע כמה שיותר ק"מ) זה יחס ישיר להוצאות שוטפות על הרכב שלך.

כל השאר זה good to have. לגבי זה שאיוניק יכולה לעשות טעינה יותר מהר מטסלה - אחלה אבל זה יותר גימיק שיווקי. בארץ יש רק עמדת טעינה אחד כזאת במוסך מורשה של פורשה ולא נראה לי שהם יסכימו שכל רכב יוכל להגיע לשם לטעינה. בבית טעינה תהיה ברוב המקרים בהספק של 11kW. זה מספיק

בשני פרמטרים שציינתי טסלה מנצחת כל השאר כבר עניין אישי מה יותר חשוב ועל מה ניתן להתפשר...

עריכה אחרונה על ידי Johnik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ראיתי את האיוניק 5 באולם התצוגה, דגם הבסיס.

 

אז טעיתי במשהו ודגם הבסיס כולל מושב נהג חשמלי ללא זכרונות.

 

המרווח ברכב עצום, מרווח הרגליים מאחור אדיר. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחה. הסגנון מיניואני ופחות ג'יפוני.

 

איכות החומרים מעורבת, לטעמי מעט מדי חלקים רכים לעומת חלקים קשים, משענות היד על הדלתות והמשענת המרכזית והחלק העליון של הדשבורד עשויים מחומרים רכים. ריפוד המושבים מבד נעים. כל השאר חומרים קשים. העיצוב ושילוב הצבעים מוצלח. התוצאה בסדר גמור, אבל עממית ולא פרימיום לטעמי.

 

תא המטען גדול ויש מתחת הריצפה עוד מקום אבל אי אפשר להנמיך את הריצפה למצב תחתון, אפשר להוציא אותה לגמרי למי שרוצה עוד מקום. וילון הגלילה משום מה מוקם נמוך מדי וגוזל חלק מהמקום, אבל אפשר פשוט להוציא אותו.

 

הרכב נראה גדול ובולבוסי ולא האצ'בק בכלל.

 

לטעמי גירסת הבסיס מספיקה.

 

אפשר להגיד שהתאהבתי.

 

יופי של רכב חשמלי למשפחה. (כמובן בהנחה שגם נסיעת המבחן הייתה מספקת תוצאות חיוביות).

 

אם הייתי מחפש רכב חשמלי למשפחה כרגע, הייתי פותח את פנקס השיקים ומזמין.

 

המודל 3 משחקת במגרש אחר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדייק ואכתוב שרק משענות היד על הדלתות הקדמיות מצופות בחומר רך. 

 

ידיות הדלתות האחוריות עשויות מפלסטיק קשה.

 

כמה תמונות מגירסת הבסיס (בכל הכתבות בחנו את הגירסה הבכירה) (תסתכלו עליהם כשהטלפון במצב רוחבי):

 

Screenshot_20210730-124444_Gallery.thumb.jpg.f7ce032c62d015d305b114a973d3fb98.jpgScreenshot_20210730-124421_Gallery.thumb.jpg.c652aca0e378a5b1b7986253366fae72.jpgScreenshot_20210730-124745_Gallery.thumb.jpg.dbd05ab7e9b5dbe0c697c61141000902.jpgScreenshot_20210730-124406_Gallery.thumb.jpg.b3cf5b6f200b14721239ff6f07a2fd98.jpgScreenshot_20210730-124730_Gallery.thumb.jpg.77662a8b040b28670cb80d15ad1d3436.jpgScreenshot_20210730-124346_Gallery.thumb.jpg.c25bc3f602ef423cb66b79c3918c8ebd.jpgScreenshot_20210730-124706_Gallery.thumb.jpg.d7d3febc5559cb1d5666752a97cdeab3.jpgScreenshot_20210730-124648_Gallery.thumb.jpg.59add61b1003d123fd07a43f0a2a553c.jpgScreenshot_20210730-124627_Gallery.thumb.jpg.cf5c09814405651fb42bc6023ad35e30.jpgScreenshot_20210730-124608_Gallery.thumb.jpg.3072e32ba4733ab81ae9c02ae4565e1b.jpgScreenshot_20210730-124553_Gallery.thumb.jpg.0ad43c47c9ba72ef82ecf3ff880479e3.jpgScreenshot_20210730-124533_Gallery.thumb.jpg.9215b69bf3fc8955f31f72c4bd4e577a.jpgScreenshot_20210730-124506_Gallery.thumb.jpg.45a7ec8a9593eb77ee8f2164fdf6f6a7.jpg

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, evc כתב:

התוצאה בסדר גמור, אבל עממית ולא פרימיום לטעמי.

 

לא נראה לי שהיא מתיימרת להיות פרימיום, זאת עדיין יונדאי.

 

מניח שאם וכאשר תצא גירסת Genesis לזה, שם כבר תהיה לך את כל התחושת פרימיום שבא לך, כמובן במחיר אחר לגמרי

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם באמת רוצים להגיע לנתוני מכירות יפים, רכב חשמלי צריך להציג יתרונות ברורים על רכב בנזין באותו סגמנט מחיר.  

 

במקרה של טסלה, היתרונות על רכבי בנזין ברורים:

1. ביצועים שוברי סגמנט (למעשה החל מגרסת ה LR כנראה אין שום רכב בנזין בישראל [עם לוחית רישוי] בשום רמת מחיר, שמסוגל להתמודד עם הביצועים של הטסלה)

2. רכב חכם בצורה בלתי רגילה, ושרק נהיה חכם יותר מעדכון תוכנה לעידכון תוכנה. זה מתחיל מהדברים הקטנים כמו להגיד לרכב שאני אכנס אליו עוד 15 דקות, ומבקש שיכין לי טמפרטורה מסוימת בפנים הרכב (אוי, כמה פרקטי בישראל הרותחת), ועד הדברים הגדולים ביותר כמו הכנה חומרתית מלאה לנהיגה Level 5 (כבר בדגם הבסיס!). 

 

כשמשלבים את שני היתרונות האדירים הללו בהשוואה לרכבי הבנזין האיטיים והטיפשים, ביחד עם יכולות בטריה יוצאות מן הכלל בסגמנט החשמליות, מתקבלת הצעת ערך ייחודית יוצאת מן הכלל, ויעידו על כך אלפי רכבי טסלה שכבר נמכרו בישראל (רבים מהם ללקוחות שלא חלמו להוציא סכום כזה אי פעם על רכב).

 

עכשיו לגבי האיוניק 5, אני שואל את עצמי, מהי לעזאזל הצעת הערך הייחודית מעל רכבי בנזין? האיוניק 5 רכב טיפש, ורכב שלא יקבל עידכוני תוכנה (בטח לא בשום צורה המתקרבת לטסלה), האיוניק 5 מציע ביצועים דומים לסגמנט הבנזין בו הוא מתחרה, והטווח של האיוניק 5 חלש ביותר (בערך כמו לקנות רכב בנזין עם מיכל דלק בנפח 20 ליטרים, ועוד כשבישראל יש רק מספר זעום של תחנות דלק שמסוגלות לתדלק אותו). 

 

התחרות של האיוניק 5 היא לדעתי לא מטסלה בכלל, אלא מרכבי בנזין, שתאכלס נותנים את כל מה שהאיוניק 5 נותן, ובלי החשש מלהתקע באמצע הדרך בלי חשמל.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, noam23 כתב:

אם באמת רוצים להגיע לנתוני מכירות יפים, רכב חשמלי צריך להציג יתרונות ברורים על רכב בנזין באותו סגמנט מחיר.  

 

במקרה של טסלה, היתרונות על רכבי בנזין ברורים:

1. ביצועים שוברי סגמנט (למעשה החל מגרסת ה LR כנראה אין שום רכב בנזין בישראל [עם לוחית רישוי] בשום רמת מחיר, שמסוגל להתמודד עם הביצועים של הטסלה)

2. רכב חכם בצורה בלתי רגילה, ושרק נהיה חכם יותר מעדכון תוכנה לעידכון תוכנה. זה מתחיל מהדברים הקטנים כמו להגיד לרכב שאני יכנס אליו עוד 15 דקות, ומבקש שיכין לי טמפרטורה מסוימת בפנים הרכב (אוי, כמה פרקטי בישראל הרותחת), ועד הדברים הגדולים ביותר כמו הכנה חומרתית מלאה לנהיגה Level 5 (כבר בדגם הבסיס!). 

 

כשמשלבים את שני היתרונות האדירים הללו בהשוואה לרכבי הבנזין האיטיים והטיפשים, ביחד עם יכולות בטריה יוצאות מן הכלל בסגמנט החשמליות, מתקבלת הצעת ערך ייחודית יוצאת מן הכלל, ויעידו על כך אלפי רכבי טסלה שכבר נמכרו (רבים מהם ללקוחות שלא חלמו להוציא סכום כזה אי פעם על רכב).

 

עכשיו לגבי האיוניק 5, אני שואל את עצמי, מהי לעזאזל הצעת הערך הייחודית מעל רכבי בנזין? האיוניק 5 רכב טיפש, ורכב שלא יקבל עידכוני תוכנה (בטח לא בשום צורה המתקרבת לטסלה), האיוניק 5 מציע ביצועים דומים לסגמנט הבנזין בו הוא מתחרה, והטווח של האיוניק 5 חלש ביותר (בערך כמו לקנות רכב בנזין עם מיכל דלק בנפח 20 ליטרים). 

 

התחרות של האיוניק 5 היא לדעתי לא מטסלה בכלל, אלא מרכבי בנזין, שתאכלס נותנים את כל מה שהאיוניק 5 נותנת, ובלי החשש מלהתקע באמצע הדרך בלי חשמל.

כמו שכתבו פה, לאיוניק 5 יש מבנה של ג'יפון שמהווה העדפה עבור קהל רחב בעולם. רוב האנשים לא מחפשים ביצועים מרהיבים מרכב משפחתי כך שיתרון התאוצה של טסלה לא בהכרח נוגע להם. לקהל שבסך הכל מחפש להמיר את גי'פון הבנזין בג'יפון חשמלי - האיוניק 5 יושבת בול. עם זאת, מדובר ברכב חדש וחבלי הלידה עדיין לא ידועים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, noam23 כתב:

1. ביצועים שוברי סגמנט (למעשה החל מגרסת ה LR כנראה אין שום רכב בנזין בישראל [עם לוחית רישוי] בשום רמת מחיר, שמסוגל להתמודד עם הביצועים של הטסלה)

2. רכב חכם בצורה בלתי רגילה, ושרק נהיה חכם יותר מעדכון תוכנה לעידכון תוכנה. זה מתחיל מהדברים הקטנים כמו להגיד לרכב שאני יכנס אליו עוד 15 דקות, ומבקש שיכין לי טמפרטורה מסוימת בפנים הרכב (אוי, כמה פרקטי בישראל הרותחת), ועד הדברים הגדולים ביותר כמו הכנה חומרתית מלאה לנהיגה Level 5 (כבר בדגם הבסיס!). 

 

1. בגדר nice to have, ולא יותר. תתרגל לזה תוך שבועיים, ואז זה יהיה סתם אוטו. חוץ מזה, אתה תעשה עם הביצועים האלה מה בדיוק? תתחרע בכביש למען יראו וייראו?

 

2. אני אישית רואה את כל המערכות המחוברות/חכמות/מקושרות בתור חיסרון. עדכון תוכנה יכול גם לשפר וגם לדפוק אותן, בדיוק כמו עדכונים של ווינדוס ואנדרואיד.

חוץ מזה, יותר דברים שיכולים להתקלקל ועולים טון כסף לתקן. זה מאוד נחמד כשהרכב חדש ובאחריות, פחות נחמד כשהוא 5-7-10 שנים על הכביש.

 

הייתי מעדיף רכב כמו קורולה סאן, אבל חשמלי. ואין לי בעיה שיקח לי 9-10 שניות בשביל 0-100, אם זה יתבטא בטווח מוגדל.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, vadim6385 כתב:

 

1. בגדר nice to have, ולא יותר. תתרגל לזה תוך שבועיים, ואז זה יהיה סתם אוטו. חוץ מזה, אתה תעשה עם הביצועים האלה מה בדיוק? תתחרע בכביש למען יראו וייראו?

 

2. אני אישית רואה את כל המערכות המחוברות/חכמות/מקושרות בתור חיסרון. עדכון תוכנה יכול גם לשפר וגם לדפוק אותן, בדיוק כמו עדכונים של ווינדוס ואנדרואיד.

חוץ מזה, יותר דברים שיכולים להתקלקל ועולים טון כסף לתקן. זה מאוד נחמד כשהרכב חדש ובאחריות, פחות נחמד כשהוא 5-7-10 שנים על הכביש.

 

הייתי מעדיף רכב כמו קורולה סאן, אבל חשמלי. ואין לי בעיה שיקח לי 9-10 שניות בשביל 0-100, אם זה יתבטא בטווח מוגדל.

1. לא מסכים. לדעת שאתה הרכב הכי מהיר על הכביש (ובפער), משרה ביטחון ומוסיף לבטיחות האקטיבית.

2. רכבי טסלה קיימים כבר שנים רבות, ולא שמעתי על בעיות מיוחדות בהקשר הזה. 

 

ולא ענית על השאלה החשובה יותר, למה לקנות רכב חשמלי כמו האיוניק 5 ולהתפשר על טווח הנסיעה, כשאין לו שום יתרון ברור על רכב בנזין במחיר דומה (או אפילו זול יותר)? סתם כדי להגיד שאני בחור מאגניב וחדשני כי יש לי רכב חשמלי?

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • משעמם 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...