Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 gti, יונדאי I30N, סובארו BRZ או חד קרן


mcshmupi
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 16 שעות, mcshmupi כתב:

אשתמש ברכב לנסיעות לעבודה (ביום שבו נפסיק לעבוד מהבית). 
בפנטזיות שלי אקח את הרכב למסלול או לטיול נהיגה. במציאות ספק שזה יקרה ואם כן זה יקרה מעט מאוד.

הרכב אמור לספק את הערך המוסף שלו בנסיעה יום יומית.

מצטער להרוס את החגיגה, אבל אתה כבר יודע מה דעתי :-) 
במקומך, אם הייתי לוקח 308GTI בחשבון - הדבר היחידי (והפחות מעניש) שהייתי חושב עליו זו ה-GT.
אוטומטית ועם צמיגים בחתך פחות מעניש.

להגיד על המכוניות האלו שהן נוחות...נו טוב, ה-כ-ל יחסי בחיים :-) 

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איציק, נהגת ב-308 GTi? 

למרות הג'אנט 19" וחתך 35, נוחות הנסיעה שלה מעולה בסטנדרט ספורטיבי, ובסדר גמור מול משפחתית. היא לא מענישה. קוסמים. 

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מסכים לגביי הנוחות של הGTI 308, אבל יש כאלו (כמוני) שכבר נוהגים שנים ברכבים כאלה והסטנדרט נהיה כ"כ נמוך שאנחנו לא מהווים שום אינדקציה... @menir1נראה לי שגם אתה באותה הקבוצה.

VW Golf GTI PP

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, הכל יחסי בחיים.

יכול להיות שעבורך היא לא מענישה, כי מול הדיילי שלך היא אולי "טיפה" יותר קשיחה, אבל מול משפחתית רגילה ? לא חושב.
לך על הפיזיקה הבסיסית לפני הכל: 
משפחתית רגילה עם צמיג 205/60 באופן אוטומטי מקבלת 123 מילימטרים בין הג'אנט לאספלט. ב GT זה 90 מ"מ וב-GTI זה 82 מ"מ.... וזה מבלי לקחת בחשבון את הרוחב של הסוליה (משפחתית רגילה 205, ב GT יש 225 וב-GTI יש כבר 235 ממ).

כ-דיילי לא הייתי מוותר על גיר אוטומט ואופציה לנוחות עדיפה, אבל כל אחד וה FETISH שלו (ויכול להיות שאנחנו "סתם" מזדקנים :-P ). כמו שאמרתי לא פעם, לא רואה שום יתרון בנסיעות שגרתיות של "בית-עבודה-בית" (או יותר מזה) לגיר ידני 5-6 הילוכים. יש תיבות אוטומטיות 6-8 הילוכים מספיק טובות, מנועים חזקים ובידוד מצויין.

זה רכב שקשה מאוד לשמור אותו כ-דיילי להרבה שנים, ולא בגלל שבטיפול השנתי הוא עולה לך 500-1000 שח יותר (בשביל רביעיית מצתים ו-2 ליטר שמן גיר)  או פעם ב 3-4 שנים אתה מחליף סט בלמים בכמה אלפים, אלא בגלל שזה פשוט לא נוח כמו משפחתית "יום-יומית". עם ה GT יש סיכוי לשרוד זמן בעלות ארוך יותר לדעתי.


איציק

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מסכים עם איציק - אני לדוגמא אם לא הייתי נוסע למסלולים, מחר מעיף את הGTI ולוקח בפחות כסף A3 נוחה ומפנקת יותר.. בכביש הציבורי מבחינת תאוצה והנאה יהיה כנראה דומה עד כדי זהה ויותר נוח, הGTI לוקחת במצבי קיצון במסלול.

עריכה אחרונה על ידי dorosen
  • אהבתי 1

VW Golf GTI PP

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי קם בבוקר ומתיישב על איילון לשעה וחצי בכל כיוון כנראה שהייתי מחפש גולף gti ולא 308 gti, אבל אני לא

אז כל עוד יש לי הזדמנות הייתי רוצה לנצל אותה. ולגבי הנוחות, לא נראה לי קריטי. 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה @mcshmupi שלא תחפש גם להנות מהרכב שתבחר בטיולים או מסלול וגם לקחת שיעורי נהיגה עליו? תהנה ממנו יותר ותרגיש שאתה מנצל יותר.

 

אישית אני איתך גם שיש תועלת ומשהו כיפי בלהחזיק ולחוות רכב כזה ביום יום, גם אם זה אומר לפחות פעם אחת להחזיק משהו כזה ולעבור הלאה במידה ואתה באמת "בנאדם של 308GT" (או גרוע מזה, של ג'יפון אוטומטי 🤢) אבל אל תשלול מראש את האפשרות להוציא מהרכב יותר. 

 

מבחינת נוחות אני יכול להעיד בתור מי שמחזיק את הרכב הכי פחות נוח מבין השלושה (ברז) שאפילו שם הנוחות בסדר גמור בכל מה שנוגע לנוחות ואיכות נסיעה. החוסר הנוחות היחיד זה הגובה כשיוצאים ונכנסים לרכב למי שקשה לו עם הדברים האלה, פרמטר שמן הסתם לא רלוונטי בכלל לרכבים המשפחתיים שהוא מעוניין בהם. וכן נהגתי כל החיים ברכבים משפחתיים רגילים ועדיין יוצא לי לנהוג לא מעט ברכב של ההורים (סוזוקי קרוסאובר) ועניין הנוחות בברז בכלל בכלל לא מפריע לי, יש אנשים כאלה שבאמת לא "מפונקים" וזה לא כזה פקטור אצלם, בדיוק כמו שיש אנשי עסקים עשירים בני 50 שנוסעים בפורשה עם גג נפתח. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Doron_Z כשבחרת ב brz בדקת האצ'בקים? יצא לך לנסוע במכוניות מהירות יותר והגעת למסקנה שה brz מספיק חזקה?
איך זה בפרספקטיבה של זמן? האם הרכב כיפי יותר כשלמדת אותו? לקחת הדרכה? 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, a41 כתב:

מתעלק

 

איך הסיוויק טייפ אר   fk2 (שנים 2016/17)מבחינת נוחות ואמינות? בנהיגה יומיומית.

האם יש בעיה בסינכרון הילוך שני?ראיתי  ביד 2 מישהו שכתב שהחליף

תודה לעונים

שלום

גילוי נאות בעלים של fk8.

fk2 היא לא נוחה והיא רועשת , אין לה מערכות בטיחות כמו fk8. ממה ששמעתי וראיתי ביוטיוב יכולה להיות בעיה בסינכרון של ההילוך השני אבל גם בהילוכים אחרים. לדעתי הבעיות האלה נובעות משימוש אגרסיבי בתיבת ההילוכים. אין צורך כמעט להעביר הילוכים בנסיעה רגועה המנוע מספיק גמיש , אם רוצים לבצע עקיפה אגרסיבית אז אין בעיה להוריד משישי בשמונים קמש לשלישי עם גז ביניים. בהילוך שני בעיקר תהיה לוחמת הגה ( בfk8 היא לא קיימת ) מי שמחפש זינוקים ולהעביר את נתוני האצה של הרכב מהכתב אל הכביש בכל רמזור כנראה שיקצר את חייו של המצמד ותיבת ההילוכים.

בכל מקרה חייבים לנהוג בfk2 בשביל להבין כמה היא נוקשה ורועשת בתא הנהג.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Doron_Z כתב:

יוצא לי לנהוג לא מעט ברכב של ההורים (סוזוקי קרוסאובר) ועניין הנוחות בברז בכלל בכלל לא מפריע לי, יש אנשים כאלה שבאמת לא "מפונקים" וזה לא כזה פקטור אצלם,

ההבדל בנוחות בין הסוזוקי ל BRZ באמת לא גדול, תנסה לנהוג על משהו ברמה קצת אחרת מסוזוקי קרוסאובר ואז תשווה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, mcshmupi כתב:

@Doron_Z כשבחרת ב brz בדקת האצ'בקים? יצא לך לנסוע במכוניות מהירות יותר והגעת למסקנה שה brz מספיק חזקה?
איך זה בפרספקטיבה של זמן? האם הרכב כיפי יותר כשלמדת אותו? לקחת הדרכה? 

 

נהגתי לפני ב 208GTI והייתי במחשבה שזה  רכב שמתאים לי, אחרי תקופה שדברים לא הסתדרו מבחינת הרכישה החלטתי שאני רוצה יותר, משהו שירגיש מיוחד יותר גם ביום יום כי בנסיעות שעשיתי על ה 208 הרגשתי אומנם שאני רחוק מלמצות את היכולות שלה אבל היא הרגישה לי יחסית שגרתית בנסיעת דיילי, לא מספיק שונה מהקליאו שלי רק שכמובן חזקה משמעותית שזה כן שווה שדרוג בפני עצמו (שהרי ברור שמבחינה ספורטיבית היא גם כמה רמות מעל פשוט לא חוויתי את זה מספיק בסביבת דיילי שגרתית) אבל הרגשתי שגם ככה אין הרבה זמן לשרוף (הז'אנר הזה בסכנת איום תמידית כידוע) ורציתי לקצר את הדרך. 

 

רציתי מה שנקרא רכב ספורט טהור יותר, לא Jack of all trades ופקטור השימושיות כן היה משמעותי מבחינתי כרכב דיילי יחיד שלי מה ששולל אופציות כמו המיאטה שפשוט לא יכולה להיות רכב יחיד אפילו לזוג ללא ילדים אבל הוא לא היה בראש סדר העדיפויות ולכן לא הסתכלתי לכיוון של המשפחתיות. 

 

עשיתי תחקיר בעניין ואספתי פידבקים מבעלים של הרכב הזה ואחרים (חצי מהפורום כבר קיבל ממני הודעה פרטית בשלב כזה או אחר) או כאלה שלפחות נהגו על מספר דגמים שעניינו אותי והגעתי למסקנה שאם אני מחפש הכי הרבה חווית נהיגה והנאה ממנה אז הברז זו הכתובת הטובה ביותר בתקציב הזה. עשיתי נסיעת מבחן וזהו משם כבר הבנתי שזה מה שאני רוצה ולא טרחתי הלאה. 

 

אז לגבי השאלות שלך, ה 208 אכן מהירה יותר מהברז ככה שכן חוויתי משהו מהיר יותר. 

 

מבחינת הפרספקטיבה שלי אני פחות הבנאדם הנכון כי מה שחייתי איתו עד הברז היה משמעותית חלש יותר ככה שהברז בהחלט מרגישה לי בסדר גמור, גם אני יכול לזהות מן הסתם שהמהירות לא בדיוק מפרקת מפרקות אבל בשבילי זה good enough ואם תעשה שינויים קטנים שיורידו את הבור מומנט אז בכלל זה כבר תותים. לא יהיה מהיר יותר אבל כן ירגיש טוב ונמרץ לאורך כל הרצועת כוח. 

 

הרכב כיפי מאוד, ההרגשה היא מיוחדת, יש רגעים קטנים ביום יום שמעלים חיוך, אני עשיתי איתו כבר כמה טיולים ויום מסלול אחד שלא הלך הכי טוב (בעיית בחילות קשה שקיבלתי) ויש לי עוד המון ללמוד אני לא ממצה הרבה מהיכולות שלו אבל ההרגשה שלו מבחינתי שווה כל שקל, אני תמיד שמח לנהוג בו והוא ממכר מהבחינה הזו. מחכה כמובן ללמוד ולהשתפר עוד הרבה יותר. 

 

אני לא דוחף אותך אגב לרכב הזה, לי אישית באמת חסר המון ניסיון בתחום וגם עם האופציות שאתה מתלבט ביניהן, ממליץ לך לנסות לחוות אותן אישית ולשאול אנשים שניסו את הדגמים המדוברים, אצלי הן לא היו באמת על השולחן אבל אם הן היו אופציה רצינית מספיק מעבר לגישושים אז לא הייתי מוותר על זה, במיוחד שאצלך כן גם יש פקטור משפחתי בעסק. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcshmupi כתב:

אם הייתי קם בבוקר ומתיישב על איילון לשעה וחצי בכל כיוון כנראה שהייתי מחפש גולף gti ולא 308 gti, אבל אני לא

אז כל עוד יש לי הזדמנות הייתי רוצה לנצל אותה. ולגבי הנוחות, לא נראה לי קריטי. 

אני יכול להגיד לך שהכסא של הפיגו פשוט מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, איציק נ. כתב:

ההבדל בנוחות בין הסוזוקי ל BRZ באמת לא גדול, תנסה לנהוג על משהו ברמה קצת אחרת מסוזוקי קרוסאובר ואז תשווה.

 

יכול להיות אבל אתה לא יכול להכחיש שהמון אנשים, שרבים מהם גם מבוגרים עד זקנים (חתך הגילאים של לקוחות סוזוקי 😬) נוהגים ברכב הנ"ל ללא בעיה מיוחדת וללא תלונות כולל ההורים הלא צעירים שלי. 

 

אז כן אולי צרפתיה מפנקת זה עולם אחר אבל יש מרחק משמעותי מזה ועד לא ניתן לנהוג על כל דבר אחר עם נוחות שמתחת לזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמה שאיציק ניסה להגיד זה שההבדל בין ה308GTI למשפחתית אסייתית ממוצעת בכל הקשור לקשיחות המתלים די קטן.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorosen כתב:

והסטנדרט נהיה כ"כ נמוך שאנחנו לא מהווים שום אינדקציה

המאתייםושמונה שלי היא ההוט האץ' הראשונה שלי, כך שיש לי רפרנס. מאידך, נסעתי במכוניות ספורטיביות מפרקות עצמות כמו קליאו RS Trophy, שאין מצב שהייתי יכול להשתמש בה כדיילי למרות שהיא אוט'. אז בשורה התחתונה, נוחות הנסיעה של ה-308 בהחלט בצד המצטיין של הספורטיביות, ומהבחינה הזאת לפחות, היא יכולה להיות אחלה דיילי. 

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...