Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת SUV חדש - רשמים מהשטח (מתעדכן)


80s ghost
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הי

 

אחרי שחפרתי על רכבים חדשים 3 חודשים - עברתי את כולם, כל סוגי המנועים והגירים (כולל היברידי וחשמלי) - הגעתי למסקנות האלה.

1. מאזדה CX5 - עקרונית אמין ומאובזר אבל זולל דלק חבל"ז - 9.5 קמ/ל' ממה שחבר שלי אמר לי ומה שראיתי גם במבחני רכבים באינטרנט.

2. סיטרואן C5 איירקרוס - רכב מעולה מאוד מרווח ומאובזר. הבעיה שלו משום מה נחשב לא אמין וממש לא סחיר. גם לפי הבנתי הדגם לא ממשיך שנה הבאה ויש דגם קרוסאובר במקומו (C5X).

3. פיז'ו 3008 - אמור להיות מצוין, נקודתית מנוע 1.6 או הדיזל אבל לובינסקי עפים על עצמם עם המחיר לצרפתיות, יקר למדי. מלבד זאת, ראיתי בפורומים אחרים שאנשים כותבים על בעיות במערכת החשמל של הרכב בעיקר בכל מה שקשור למערכת האינפומדיה. בנוסף בגלל שהאוטו צרפתי ידוע לשמצה בארץ, השוק שלו כנראה לא טוב אבל מצד שני ל3008 יצא שם טוב בשנים האחרונות אז לך תדע..

4. סובארו פורסטר 2.5 ליטר - היתה אמורה להיות הבחירה שלי אבל עכשיו אני כבר לא בטוח. יש לו עקרונית את כל מה שנחוץ ברכב SUV משפחתי - כל האבזור הבטיחות והמרווח שצריך וגם יכולות שטח לא רעות בכלל.

בנוסף, מסתבר שלמרות שיצא להם שם רע של זלילת דלק, מסתבר שהן עושות 12 קמ/ל' ממוצע אמיתי ממבחנים של אנשים בארץ ובחו"ל. גם מבחני המעבדה של סובארו הם לפי התקן האמריקאי אז זה דיי מדויק.

אז למה בכל זאת יש ספקות? בגלל הגיר הרציף שלהן. הבנתי שהיתה תביעה על רכבים מ2010 עד 2018 על בעיות גיר אבל ראיתי שהגיר לא השתנה בין 2018 לדגם היום אז זה מעורר דאגה. מלבד זאת, הבנתי שגם מנוע הבוקסר שלהם צפוי לבעיות בגלל איך שהוא בנוי (בגלל שהוא מאוזן כח המשיכה לא עובד טוב על אגירת השמן והוא נוטה להצטבר ולצאת לאיזור היכן שנוזל הקירור ובקיצור "הקרבורטור נופל לרדיאטור ועושה סמטוחה שלמה" - צריך שמישהו יוכל (בבקשה) להפריך את זה.

5. יונדאי טוסון החדש (1.6 טורבו) - הבנתי שהגיר הוא עדיין אותו גיר בעייתי שמתחמם בקיה ספורטאג'. חוץ מזה, מבחני רכב חדשים על הרכב באתרי רכב בארץ לאחרונה הראו צריכת דלק ממוצעת מטורפת של 9.5 קמ/ל' ממש כמו המאזדה אבל כאן זה מנוע טורבו עם תיבה דו מצמדית ובמאזדה זה מנוע אטמוספרי עם תיבה רגילה. איך זה קורה רק ליונדאי התשובות. מלבד הסיפור עם המנוע והגיר, היבואן לא מביא לארץ את הדגמים של הטוסון עם המסך הגדול יותר ומערכות הבטיחות באיתות ימינה/שמאלה (תוספת המצלמות) ועוד כמה דברים אחרים - שימו לב שבחו"ל הרכב נמכר רק כהיברידי(!) כלומר שיונדאי בחו"ל מבינים כמה שהרכב זללן דלק..

6. טויוטה ראב 4 - ראיתי אותו, ישבתי בפנים. לא נסעתי עדיין. נראה טוב אבל מגושם קובייתי מבחוץ והכל שחור מבפנים. מלבד זאת, בשביל לקבל מספיק איבזור נורמלי נדרש כיום (אבזור שמקבלים כסטנדרט בסיאט ארונה למשל), צריך להוציא סכום מהמם של כמעט 200 אלף שקל. אבל אנשים עפים על האוטו וקשה למצוא מלאי בארץ אז זה מוזר. חוץ מזה שהוא בין היחידים ששומר על הערך שלו בקנאות.

7. וולקסווגן טיגואן - כל מה שציינו על הרכב נכון, התיבה היא "רטובה" אז זה בסדר. לא הביאו בסוף את המנוע 2.0 ליטר שלו למרות שהיה אמור להגיע וחבל שכך. התמחור שלו דיי בעייתי וזה לא ברור אם חלפים של רכב אירופאי (גרמני אסלי) עולים יותר מיפני או קוריאני או אם השירות של צ'מפיון על הפנים באמת, כי לי היה סיאט ארונה והשירות שקיבלתי מהם היה סה"כ טוב מאוד. אבל זה נכון, חסר לו אבזור בסיסי נדרש לפי דעתי - ציינו לפניי כבר מה חסר, אבל מוסיף שחסר שמשות אחוריים כהים וזה כבר מעצבן. חוץ מזה, תראו כמה מבחני דרך יש על הרכב הזה גרסת 2021 - 2 מבחנים בקושי כלומר לא ממש מוכרים אותו וכנראה הוא יגיע יותר לליסינג מאשר לשוק פרטי.

8. סקודה קודיאק - רכב טוב אבל גדול מדי - 4.70 מ'. חוץ מזה יקר מאוד.

9. שברולט טריילבלייזר - ציינתי אותו כי יש לו אבזור מרשים ויכולות של AWD כלשהם אבל הישיבה לא היתה נוחה ממש בפנים והמנוע הוא 3 צילינדרים וזה כבר בעיה כי זה חלש מדי. חוץ מזה בגלל שהרכב אמריקאי החלון של הנהג מגדיל עצמים כמו בארה"ב. גם בקיה סלטוס אותו סיפור. בחניות בעיקר וגם כשעוברים נתיבים זה מעצבן מאוד.

10. פורד - קוגה יצא לפני שנה-שנתיים והופסק, יש רק פומה וזה קטן למדי. חוץ מזה הרכבים שלהם יקרים להחריד (SUV).

11. מבחינת חשמליות - עד שלא יחליפו את סוללת הליתיום בסוללה שמבוססת על חומר אחר כמו גרפן (GRAPHIN) או שיעברו לתאי דלק (מימן) אסור לאף אחד לשקול אותן. פחות בגלל הצורך לטעון יותר פעמים ויותר בגלל הבטיחות והדרך שבה צריך להטעין אותן. הבעיה היא כזו - כמו בסוללות של טלפון סלולרי, הטעינה חייבת להיות מ20 אחוז ועד 80 אחוז על מנת לשמור על יעילות הסוללה לאורך זמן. אחרת הסוללה נשחקת ואז תגלו אחרי כמה שנים שאתם יכולים לטעון עד 85 אחוז מהסוללה ולא יותר, וזה יירד משם למטה. חוץ מזה, אחרי 5 שנים (כי ממוצע הקילומטרים שנוסעים לשנה בארץ נע באיזור ה20 אלף ויותר לעתים) אין אחריות על הסוללה ואז זה יעלה לכם בין 40-100 אלף(!) להחליף סוללה.

לגבי הבטיחות, יש דיווחים על רכבים חשמליים שעולים באש ללא סיבה או כתוצאה מתאונה וקשה לכבות את האש. מסתבר שסוללות הליתיום (כמו באופניים חשמליים) נוטות להתפוצץ כי הן לא יציבות בטעינות מהירות. זה קרה גם ליונדאי איוניק 5 לאחרונה - תבדקו באינטרנט באנגלית ותמצאו את זה. החברה היחידה כיום שתוציא רכב חשמלי מבוסס גרפן היא GAC, הרכב נקרא AION V נדמה לי. הוא אמור להגיע לארץ בשלהי אוקטובר השנה. זה פטנט ייחודי שלהם בלבד לייצור המוני של הסוללות מהחומר הזה. החומר הזה ממש מטורף בתכונותיו, למעשה מדובר בשכבות של אטומים של פחמן שמסודרות אחת על השניה כמו כוורת של דבורים. חזק פי 1000 מפלדה וקל מאוד(!) וגם יכולת מופלאה להעברת חשמל.

 

אין לי רעיון איזה רכב באמת כדאי - אני שקלתי בכובד ראש את הסיטרואן C5 איירקרוס, ה3008, הסובארו פורסטר ואת הטויוטה ראב 4 היברידית.

הצורך שלי הוא לרכב עד 190 אלף, רכב מרווח מספיק למשפחה בת 5 נפשות לנסיעות בעיר ולטיולים (שבילי קק"ל ואולי קצת מעבר), אמין, חסכוני בדלק (לכל הפחות 12 ק"מ/ל' תצרוכת אמיתית משולבת), כל מערכות הבטיחות הקיימות היום, מושבים נוחים, איוורור ויציאות טעינה מאחור, אנדרויד אוטו / אפל קארפליי, עדיפות לפנסי לד מלפנים.

 

מישהו יכול להמליץ על רכב מביניהם או להתייחס לגיר של הסובארו או האמינות של הסיטרואן/פיז'ו?

יש רכב אחר שלא לקחתי בחשבון?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי tal133
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, tal133 כתב:

הי

 

אחרי שחפרתי על רכבים חדשים 3 חודשים - עברתי את כולם, כל סוגי המנועים והגירים (כולל היברידי וחשמלי) - הגעתי למסקנות האלה.

1. מאזדה CX5 - עקרונית אמין ומאובזר אבל זולל דלק חבל"ז - 9.5 קמ/ל' ממה שחבר שלי אמר לי ומה שראיתי גם במבחני רכבים באינטרנט.

2. סיטרואן C5 איירקרוס - רכב מעולה מאוד מרווח ומאובזר. הבעיה שלו משום מה נחשב לא אמין וממש לא סחיר. גם לפי הבנתי הדגם לא ממשיך שנה הבאה ויש דגם קרוסאובר במקומו (C5X).

3. פיז'ו 3008 - אמור להיות מצוין, נקודתית מנוע 1.6 או הדיזל אבל לובינסקי עפים על עצמם עם המחיר לצרפתיות, יקר למדי. מלבד זאת, ראיתי בפורומים אחרים שאנשים כותבים על בעיות במערכת החשמל של הרכב בעיקר בכל מה שקשור למערכת האינפומדיה. בנוסף בגלל שהאוטו צרפתי ידוע לשמצה בארץ, השוק שלו כנראה לא טוב אבל מצד שני ל3008 יצא שם טוב בשנים האחרונות אז לך תדע..

4. סובארו פורסטר 2.5 ליטר - היתה אמורה להיות הבחירה שלי אבל עכשיו אני כבר לא בטוח. יש לו עקרונית את כל מה שנחוץ ברכב SUV משפחתי - כל האבזור הבטיחות והמרווח שצריך וגם יכולות שטח לא רעות בכלל.

בנוסף, מסתבר שלמרות שיצא להם שם רע של זלילת דלק, מסתבר שהן עושות 12 קמ/ל' ממוצע אמיתי ממבחנים של אנשים בארץ ובחו"ל. גם מבחני המעבדה של סובארו הם לפי התקן האמריקאי אז זה דיי מדויק.

אז למה בכל זאת יש ספקות? בגלל הגיר הרציף שלהן. הבנתי שהיתה תביעה על רכבים מ2010 עד 2018 על בעיות גיר אבל ראיתי שהגיר לא השתנה בין 2018 לדגם היום אז זה מעורר דאגה. מלבד זאת, הבנתי שגם מנוע הבוקסר שלהם צפוי לבעיות בגלל איך שהוא בנוי (בגלל שהוא מאוזן כח המשיכה לא עובד טוב על אגירת השמן והוא נוטה להצטבר ולצאת לאיזור היכן שנוזל הקירור ובקיצור "הקרבורטור נופל לרדיאטור ועושה סמטוחה שלמה" - צריך שמישהו יוכל (בבקשה) להפריך את זה.

5. יונדאי טוסון החדש (1.6 טורבו) - הבנתי שהגיר הוא עדיין אותו גיר בעייתי שמתחמם בקיה ספורטאג'. חוץ מזה, מבחני רכב חדשים על הרכב באתרי רכב בארץ לאחרונה הראו צריכת דלק ממוצעת מטורפת של 9.5 קמ/ל' ממש כמו המאזדה אבל כאן זה מנוע טורבו עם תיבה דו מצמדית ובמאזדה זה מנוע אטמוספרי עם תיבה רגילה. איך זה קורה רק ליונדאי התשובות. מלבד הסיפור עם המנוע והגיר, היבואן לא מביא לארץ את הדגמים של הטוסון עם המסך הגדול יותר ומערכות הבטיחות באיתות ימינה/שמאלה (תוספת המצלמות) ועוד כמה דברים אחרים - שימו לב שבחו"ל הרכב נמכר רק כהיברידי(!) כלומר שיונדאי בחו"ל מבינים כמה שהרכב זללן דלק..

6. טויוטה ראב 4 - ראיתי אותו, ישבתי בפנים. לא נסעתי עדיין. נראה טוב אבל מגושם קובייתי מבחוץ והכל שחור מבפנים. מלבד זאת, בשביל לקבל מספיק איבזור נורמלי נדרש כיום (אבזור שמקבלים כסטנדרט בסיאט ארונה למשל), צריך להוציא סכום מהמם של כמעט 200 אלף שקל. אבל אנשים עפים על האוטו וקשה למצוא מלאי בארץ אז זה מוזר. חוץ מזה שהוא בין היחידים ששומר על הערך שלו בקנאות.

7. וולקסווגן טיגואן - כל מה שציינו על הרכב נכון, התיבה היא "רטובה" אז זה בסדר. לא הביאו בסוף את המנוע 2.0 ליטר שלו למרות שהיה אמור להגיע וחבל שכך. התמחור שלו דיי בעייתי וזה לא ברור אם חלפים של רכב אירופאי (גרמני אסלי) עולים יותר מיפני או קוריאני או אם השירות של צ'מפיון על הפנים באמת, כי לי היה סיאט ארונה והשירות שקיבלתי מהם היה סה"כ טוב מאוד. אבל זה נכון, חסר לו אבזור בסיסי נדרש לפי דעתי - ציינו לפניי כבר מה חסר, אבל מוסיף שחסר שמשות אחוריים כהים וזה כבר מעצבן. חוץ מזה, תראו כמה מבחני דרך יש על הרכב הזה גרסת 2021 - 2 מבחנים בקושי כלומר לא ממש מוכרים אותו וכנראה הוא יגיע יותר לליסינג מאשר לשוק פרטי.

8. סקודה קודיאק - רכב טוב אבל גדול מדי - 4.70 מ'. חוץ מזה יקר מאוד.

9. שברולט טריילבלייזר - ציינתי אותו כי יש לו אבזור מרשים ויכולות של AWD כלשהם אבל הישיבה לא היתה נוחה ממש בפנים והמנוע הוא 3 צילינדרים וזה כבר בעיה כי זה חלש מדי. חוץ מזה בגלל שהרכב אמריקאי החלון של הנהג מגדיל עצמים כמו בארה"ב. גם בקיה סלטוס אותו סיפור. בחניות בעיקר וגם כשעוברים נתיבים זה מעצבן מאוד.

10. פורד - קוגה יצא לפני שנה-שנתיים והופסק, יש רק פומה וזה קטן למדי. חוץ מזה הרכבים שלהם יקרים להחריד (SUV).

11. מבחינת חשמליות - עד שלא יחליפו את סוללת הליתיום בסוללה שמבוססת על חומר אחר כמו גרפן (GRAPHIN) או שיעברו לתאי דלק (מימן) אסור לאף אחד לשקול אותן. פחות בגלל הצורך לטעון יותר פעמים ויותר בגלל הבטיחות והדרך שבה צריך להטעין אותן. הבעיה היא כזו - כמו בסוללות של טלפון סלולרי, הטעינה חייבת להיות מ20 אחוז ועד 80 אחוז על מנת לשמור על יעילות הסוללה לאורך זמן. אחרת הסוללה נשחקת ואז תגלו אחרי כמה שנים שאתם יכולים לטעון עד 85 אחוז מהסוללה ולא יותר, וזה יירד משם למטה. חוץ מזה, אחרי 5 שנים (כי ממוצע הקילומטרים שנוסעים לשנה בארץ נע באיזור ה20 אלף ויותר לעתים) אין אחריות על הסוללה ואז זה יעלה לכם בין 40-100 אלף(!) להחליף סוללה.

לגבי הבטיחות, יש דיווחים על רכבים חשמליים שעולים באש ללא סיבה או כתוצאה מתאונה וקשה לכבות את האש. מסתבר שסוללות הליתיום (כמו באופניים חשמליים) נוטות להתפוצץ כי הן לא יציבות בטעינות מהירות. זה קרה גם ליונדאי איוניק 5 לאחרונה - תבדקו באינטרנט באנגלית ותמצאו את זה. החברה היחידה כיום שתוציא רכב חשמלי מבוסס גרפן היא GAC, הרכב נקרא AION V נדמה לי. הוא אמור להגיע לארץ בשלהי אוקטובר השנה. זה פטנט ייחודי שלהם בלבד לייצור המוני של הסוללות מהחומר הזה. החומר הזה ממש מטורף בתכונותיו, למעשה מדובר בשכבות של אטומים של פחמן שמסודרות אחת על השניה כמו כוורת של דבורים. חזק פי 1000 מפלדה וקל מאוד(!) וגם יכולת מופלאה להעברת חשמל.

 

אין לי רעיון איזה רכב באמת כדאי - אני שקלתי בכובד ראש את הסיטרואן C5 איירקרוס, ה3008, הסובארו פורסטר ואת הטויוטה ראב 4 היברידית.

הצורך שלי הוא לרכב עד 190 אלף, רכב מרווח מספיק למשפחה בת 5 נפשות לנסיעות בעיר ולטיולים (שבילי קק"ל ואולי קצת מעבר), אמין, חסכוני בדלק (לכל הפחות 12 ק"מ/ל' תצרוכת אמיתית משולבת), כל מערכות הבטיחות הקיימות היום, מושבים נוחים, איוורור ויציאות טעינה מאחור, אנדרויד אוטו / אפל קארפליי, עדיפות לפנסי לד מלפנים.

 

מישהו יכול להמליץ על רכב מביניהם או להתייחס לגיר של הסובארו או האמינות של הסיטרואן/פיז'ו?

יש רכב אחר שלא לקחתי בחשבון?

 

תודה

סקודה קארוק לא נבדקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה באמת לא בדקת את הקארוק?

בתקציב הזה תוכל להרשות לעצמך את הפרימיום למרות שאני לא מוצא הצדקה למחיר הזה והסטייל ייתן VFM גבוה יותר.

יש אותו להורים שלי, צריכה ממוצעת של 15 ק"מ לליטר (לפי מחשב), זה מכובד מאוד.

גם העפתי מבט באתר של סקודה, נראה ששינו את המפרט של הסטייל והיום הוא נותן יותר בהשוואה לסטייל שיש להורים.

עריכה אחרונה על ידי shachar187
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני היתי הולך על האקווינוקס ב 0 קמ ב 145 K קצת מעל מחיר קורולה אתה מקבל תמורה מלאה למחיר . 

החיסרונות :

עיצוב פנים לא פרימיומי

לטעמי  המושבים קצרים . 

 ללא מערכת שיוט אדפטיבית 

אין כפתור ביטול למערכת start-stop

צריכת דלק 

לא נהגתי בה אבל אומרים שהיא לא הנוחה בקטגוריה 

 

עריכה אחרונה על ידי El_LOBO
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקארוק - גיר יבש, לא יכול לגעת, סיכון גבוה מדי. בכל מקרה נראה לי הרכב קצת קטן למשפחה של 5 נפשות. אם כבר הקודיאק או הטיגואן שיש להם גיר רטוב, אבל.. ראו סיבות למעלה מדוע לא.

 

לגבי אקווינוקס, צריכת הדלק לא טובה, בערך כמו הטוסון/מאזדה.

 

מישהו ציין את הC4 ספייטורר אבל שוב זה סיטרואן ואני לא בטוח אם זה סיטרואן זה אמין..

 

ציינו לטובה בהרבה מקומות את ה3008 אבל לא יודע אם פיז'ו אמינים עכשיו. לי אישית היו בעיות בזמנו עם ה-208 ולאבא שלי לפני שנים עם ה407, תמיד בעיות חשמל..

מבחינת יתרונות ונוחות ה3008 והC5 הם מאוד טובים, גם הפורסטר. אבל לא יודע אם הגיר של הסובארו באמת בעייתי כי היתה תביעה ייצוגית בארץ ובחו"ל עם פשרה לגבי זה.

טויוטה נאמר עליו שהוא לא יציב והוא גם יקר מדי, כנראה שעפים אצל היבואן על השם של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CX5 נמכר כעת עם מנוע 2.5 והנעה קדמית ברמת גימור אקזקיוטיב שלא מחסירה כלום.

עד היום שווק המנוע הגדול בגרסת הנעה כפולה-ורמת גימור סיגנצ'ר שהיתה יקרה ולא אטרקטיבית לעומת מחיר יותר היגיוני של 188 א' ₪ כולל אגרת רישוי לפני הנחה. גרסה זו מציעה את כל היתרונות של המאזדה ביחד עם ביצועים ראויים שכה חסרים בגרסאות השני ליטר.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, tal133 כתב:

לגבי הקארוק - גיר יבש, לא יכול לגעת, סיכון גבוה מדי. בכל מקרה נראה לי הרכב קצת קטן למשפחה של 5 נפשות. אם כבר הקודיאק או הטיגואן שיש להם גיר רטוב, אבל.. ראו סיבות למעלה מדוע לא.

 

לגבי אקווינוקס, צריכת הדלק לא טובה, בערך כמו הטוסון/מאזדה.

 

מישהו ציין את הC4 ספייטורר אבל שוב זה סיטרואן ואני לא בטוח אם זה סיטרואן זה אמין..

 

ציינו לטובה בהרבה מקומות את ה3008 אבל לא יודע אם פיז'ו אמינים עכשיו. לי אישית היו בעיות בזמנו עם ה-208 ולאבא שלי לפני שנים עם ה407, תמיד בעיות חשמל..

מבחינת יתרונות ונוחות ה3008 והC5 הם מאוד טובים, גם הפורסטר. אבל לא יודע אם הגיר של הסובארו באמת בעייתי כי היתה תביעה ייצוגית בארץ ובחו"ל עם פשרה לגבי זה.

טויוטה נאמר עליו שהוא לא יציב והוא גם יקר מדי, כנראה שעפים אצל היבואן על השם של הרכב.

לא יודע מאיפה לקחת את זה שה C5X מחליף את את ה C5 איירקרוס. שתי מכוניות שונות לחלוטין בסגמנטים אחרים לגמרי, הראשון סלון השני SUV, האיירקרוס גם צעיר למדי ונמכר להבנתי לא רע בחו"ל, אין סיבה אמתית לקצץ אותו מההיצע, די להיפך. אבל יש לך רתיעה ממכוניות צרפתיות, אז עזוב, טיבם של חששות שהם מתקיימים. לך על משהו סביר ובטוח ועם שוק מוכח, תעשה מאמץ קטן ולך על ראב 4 או משהו כזה, אין מכוניות גרועות היום וההתלבטויות שאתה שוטח כאן מביאות למסקנה שעדיף שאולי תתפשר קצת על איכות והנאה, אבל תישן טוב בלילה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה רק לומר שאני מאוד מעריך כל מי שמביע דיעה על רכבים אפשריים, לא פוסל לגמרי רכבים רק מביע חשש לאור מה ששמעתי על הרכבים.

הייתי רץ לכיוון של ה3008 או C5 אם אנשים היו אומרים לי שכל מה ששמעתי על היצרניות או על היבואן והשירות הטכני בארץ בפירוש לא נכון.

גם הטויוטה אבל 195 אלף על האוטו נשמע לי הגזמה פראית. אם היו מסכימים להוזלה במחיר כנראה שהייתי סוגר עליו (למרות ששמעתי שמערכת המולטימדיה שלו על הפרצוף).

גם הטיגואן באמת נראה טוב, אבל אם הגרסה הטובה יותר היתה מוזלת יותר, כי לזולה יותר חסרים הרבה דברים חיוניים.

 

לגבי הסובארו, ממש רציתי את הרכב אבל חושש מהידיעות של התביעה הייצוגית שהיתה לאחרונה על הגיר הרציף שלהם.

מצד שני, אין הרבה אנשים שמתלוננים על בעיות בסובארו ונוסעים עם הרכב מאות אלפי קילומטרים אז בגלל זה אני שואל בפורום כאן אם מישהו מכיר את העניין הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דבר יש יתרון וחיסרון, ותאמין לי ככל שתחפש יותר ויותר תמצא עוד אחד שאמר משהו כזה ומישהו אחר שאמר משהו אחר. לא חוכמה לבוא ולהציג איזה חסרון יש לכל רכב - כי יש לכל רכב חסרון כלשהו. בוא אני אעשה לך סדר. 

צרפתיות כבר מזמן לא מה שהן היו פעם, סטיגמות ישארו וזה כנראה ישפיע על המחירון בעתיד אבל האיכות והאמינות שלהן השתפרה ואני יכול להגיד לך שה3008 עם ה1.6 וגם הc5 הם רכבים ברמת אמינות גבוה מאוד. 

 

לגרמניות כבר מזמן אין בעיה עם הגיר, המקרה האחרון שאני אישית שמעתי על מישהו שהתלונן היה על אוקטביה מ2016 שהלך הגיר אחרי 130 אלף קילומטר וגם זה הייתה החלפה של כ3000 שקלים.

 

לגבי החשמליות, גם מכוניות בנזין עולות באש באופן הרבה יותר שכיח ביחס למכוניות החשמליות, אז למה אנשים עדיין נוסעים על בנזין?

 

הפורסטר, לפי מה שידוע לי רוב התקלות של הגיר היו באזורי 2017-2018, וגם אז לא שמעתי כמעט על התקלות, לפי דעתי הם תיקנו את הבעיה אז הרכב כן יהיה אמין. 

לפי דעתי אם אתה עדיין מפחד מהפורסטר אז הcx5 עם ה2.5 ליטר הוא אופציה לא רעה בכלל. אמינות גבוהה מאוד, אבזור לא רע ושמירת ערך מצויינת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש לי חבר עם פורסטר 2017 שמטופלת כמו שעון . התחילה לשתות גם שמן. במוסך היבואן אמרו שזו בעיה ידועה במנוע וכשהשריפת שמן תתגבר יחליפו מנוע.
הסיבה שלא שומעים : היבואן לוקח אחריות. לקוח מרוצה . מרגיש שלא מורחים אותו . לכן לא יתלונן בפורום.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם אשכרה מחליפים מנוע בלי בעיה?? חוץ מזה, אם זה קורה אחרי 100K או 5 שנים אתה עקרונית אבוד כי מנוע זה 15-20K לא?

יש סרטון ביוטיוב שמסביר על הבעיה של המנוע הזה ולמה הוא נוטה לבעיות, מעניין רק אם זה עדיין ככה ב-2021

 

עריכה אחרונה על ידי tal133
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.5.2021 בשעה 20:16, 80s ghost כתב:

בתהליכי החלטה על הרכב החדש, עם תקציב של סביב 170,000 , כאשר התנאים הם נוחות, בטיחות, אמינות ואחזקה.

מצרף כאן את חוויותי עד כה בסוכנויות השונות בצפון והרשמים האישיים שלי מכל אחד מהדגמים (כולל נסיעות מבחן- מתעדכן).

אשמח גם לתובנות מצידכם לגבי ה'מועמדים'. 

 

עברתי דרך דומה לשלך, אשתדל לתת את המידע הנכון ביותר שאני מכיר,

אם כי אומר מראש, אני ויתרתי על ה-170K , הבנתי שעבורי הסכום הזה לא יניב רכב שעונה לדרישותי.

 

בתאריך 19.5.2021 בשעה 20:48, pooh-bear כתב:

ובכלל, הייתי מעיף מבט גם על הקופרה פורמנטור הבסיסית (החל מ-175).

 

בעיני, הפורמנטור הבסיסית לא שווה מבט שני, רמת הגימור לעומת חלק מהמתחרות שעלו פה נמוכה ואיכות החומרים לא עומדת מול הטיגואן ולא מול הפיז'ו בוודאות.

יש לה עיצוב חיצוני טוב מאוד, אבל זה בעיני המתבונן.

 

לפני 11 שעות, רועי5 כתב:

2. ראיתי השוואה, באתר מאוד רציני לטעמי, "אוטוגפול", בין הטוסון החדש 2 ליטר לטיגואן 1.5 הטוסון הרוויח קומפלימנטים בכל הנוגע לעיצוב ודי נקטל ( אם כי בלשון עדינה ) בכל הנוגע לנהיגה. הטיגואן זכה לשבחים מקיר לקיר.

 

אוטוגפול אחד ה-ערוצים ביו-טיוב, רמת הירידה לפרטים של תומאס (אם אני זוכר את שמו נכון) משוגעת, כיאה לגרמני שהוא.
ראיתי את ההשוואה הזו, רק מזכיר שהוא השווה שם לרמת גימור R-LINE שלא קיימת בארץ (המנוע לעומת זאת, בול אותו אחד של הטיגואן הבסיסי שמגיע הנה).

 

לפני 8 שעות, CX25GTI כתב:

פסלת רכב מעולה מחוסר ידע , ללא ספק ה 3008 היא הטובה בחבורה ולדעתי בפער.

כן גם בנושא איכות הפנים ה 3008 נוגעת כבר בדגמי הפרימיום עם איכות קבינה מהוקצעת ומעוצבת להפליא מול השיממון העיצובי של הטיאגון.

עם כל הכבוד לסיאט בתחפושת , ב 175K אתה מקבל את המנוע הסטנדרטי 1.5 ליטר 150 כ"ס , ה3008 עם מנוע 1.6 ליטר 180 כ"ס ...

 

מתחבר למשפט על הקופרה, מסכים שמבחינת עיצוב הפיז'ו מרשים (אני מכיר את הגרסה הגבוהה ביותר) , מצד שני, לי העיצוב היה "יותר מידי" ובטח ההגה הבלתי נהיג שלו.

 

לפני 4 שעות, tal133 כתב:

הי

 

אחרי שחפרתי על רכבים חדשים 3 חודשים - עברתי את כולם, כל סוגי המנועים והגירים (כולל היברידי וחשמלי) - הגעתי למסקנות האלה.

 

אין לי רעיון איזה רכב באמת כדאי - אני שקלתי בכובד ראש את הסיטרואן C5 איירקרוס, ה3008, הסובארו פורסטר ואת הטויוטה ראב 4 היברידית.

הצורך שלי הוא לרכב עד 190 אלף, רכב מרווח מספיק למשפחה בת 5 נפשות לנסיעות בעיר ולטיולים (שבילי קק"ל ואולי קצת מעבר), אמין, חסכוני בדלק (לכל הפחות 12 ק"מ/ל' תצרוכת אמיתית משולבת), כל מערכות הבטיחות הקיימות היום, מושבים נוחים, איוורור ויציאות טעינה מאחור, אנדרויד אוטו / אפל קארפליי, עדיפות לפנסי לד מלפנים.

 

מישהו יכול להמליץ על רכב מביניהם או להתייחס לגיר של הסובארו או האמינות של הסיטרואן/פיז'ו?

יש רכב אחר שלא לקחתי בחשבון?

 

אני אנסה לעזור:
מאזדה CX5 - מיושן ולא מעניין מבחינתי, אם כי בעל הסלון הכי מרשים בסגמנט, רמת החומרים והגימור לא פחות ממעולה.
סיטרואן C5 איירקרוס - שקלתי, לא התחברתי לעיצוב הפנימי בכלל, הוא יפה, פחות מתאים לי.

3008 - רשמתי למעלה חלק ממה שאני חושב, המנוע שהיה ברכב בו אני נהגתי (1.6 טורבו) היה סבבה, אם כי הרגשתי שהטורבו "נכנס" מאוחר מדי, העיצוב הפנימי מרשים, ההגה היה הדיל-ברייקר, פשוט לא יכולתי לנהוג שלא בישורת, וגם אז, פשוט לא נהניתי להחזיק בו, מעבר לזה שנושא הישיבה מול לוח המכוונים וההגה לא הסתדרו לי יחד.

פורסטר - נהגתי בגרסת הספורט הבכירה, רכב רועש ברמה מביכה למחיר, לא זז במיוחד, מיקום פתחי המיזוג רע מאוד, לעומת זאת, הראות החוצה לא פחות ממושלמת לנהג ומערכת ה-4X4 מהטובות בשוק.

טוסון - לא נהגתי, לא מתחבר למותג הזה ולא לעיצוב של הרכב מבפנים ומבחוץ.

RAV4 - ישבתי ברכב, לא אהבתי את הנדסת האנוש, לא את העיצוב ולא את החומרים, בטח לא בהשוואה למחיר הלא שפוי שמבקשים עבור הגרסאות המאובזרות שלו.

TIGUAN - הבחירה האישית שלי, ביצעתי הזמנה לדגם 2 הליטר, שכן מגיע לארץ (אם כי יקר לפי דרישות פות"ש - 219K לפני תוספות), אמור לנחות פה ביוני-יולי, שלי ספציפית הוא עם גג פנורמי ונכנסות יחידות בודדות כאלה לישראל בשנה קלדרית (והמחיר בהתאם).
לי הטיגואן עונה על הכל, מנוע 2 הליטר חזק מספיק למה שאני מחפש, הרכב מגיע בגרסה הזו עם 4*4 וגיר רטוב, תא מטען ענק, גובה טוב לשבילים לבנים וכניסות לכל חניוני קק"ל, לוח שעונים מוקרן, מושבים מחוממים מעור, אפל קאר-פליי, פנסי לד מלאים ובלי מוביל-איי. סגור מבחינתי.
חשבתי על ה1.5 ליטר, אבל נהיגת המבחן, טובה ונוחה ככל שהיתה חשפה את המחסור בכוח לרכב כבד שכזה.
דגם 2 הליטר קיים להזמנה ומגיע רק בגרסת גימור LIFE PLUS.
לגבי מה שהיה חסר ל- @ronrczזה עניין של העדפה, אותי העייפות ודו-גלגלי לא מעניינים כפיצ'רים, נושא התמרורים הוא NICE TO HAVE (היה לי ברכב הקודם שלי), והטיגואן מגיע בגרסת L+ עם מערכת IQ LIGHT שהיא מערכת לד מלאה.

קודיאק - ענק לי, שאלתי אם יש גרסת 5 מקומות, בסקודה ענו שרק 7 מקומות.
טריילבלייזר AWD - הייתי בנסיעת מבחן, הרכב היה עם קילומטרז' מינימלי וקירקש וכולו, היו חסרות שם מערכות שחשובות לי (אאל"ט אין שם קרוז קונטרול אדפטיבי), המראות אכן מציקות מאוד ואיכות החומרים וההרכבה נמוכות.

פומה - קטן וחלש מדי עבורי.

קארוק - נשקל אצלי בגרסה הבכירה בלבד, אבל העדפתי כבר לקחת טיגואן.

קאמיק - עלתה כאופציה בשלב מסויים, בת-זוגתי עשתה נסיעת מבחן אז ניצלתי את ההזדמנות גם, הרכב ממש ממש נחמד, קצת ביעס אותי שהגג הפנורמי (תוספת בתשלום 5K) הוא פשוט לוח זכוכית שלא נפתח.
בסופו של דבר העדפתי ללכת על הטיגואן עם המנוע החזק יותר.

שווה לחשוב על הסיאט אטקה FR - מיני טיגואן מבחינת המימדים, המנוע סוחב לא רע בכלל, האיבזור טוב מאוד לעומת המחיר (גג פנורמי כלול, מערכת ביטס כלולה, פנסי לד מרשימים ושאר ירקות..), אבל, גיר יבש, אם כי לא אמור לעשות בעיות.

 

מקווה שנתתי עוד מידע ועזרתי.

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...