Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המתלבט פרק ב' (האם להחליף קופרה 2020 בטסלה?)


windsurfer
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

בשום מכונית לא מוסיפים משקל מיותר רק בשביל לשנות את מרכז הכובד או את מומנט ההתמד. הסוללה היא חלק ממערכת ההנעה של רכב חשמלי, בדיוק כמו שהמנוע הוא חלק ממערכת ההנעה של רכב מונע בנזין.  עדיף מבחינה דינמית לרכז את משקל הרכב במרכזו ונמוך ככל האפשר. זה נכון לגבי כל רכב כי זו פיזיקה בסיסית. לשים מנוע בנזין במרכז הרכב זה מאוד לא פרקטי. לשים סוללה במרכז הרכב זה כן פרקטי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

טוב אני מרגיש קצת אחראי, גם כי המלצתי לפות"ש על הקופרה, וגם כי האקובוסט שהייתה לו הייתה שלי במקור אני מסכים איתו לגמרי על הקשיחות של הקופרה, בכבישי חיפה המצולקים זה די בלתי נסבל לנסוע איתה, וציי

הכיוון הוא פחות כלכלי (ולא באמת משנה אם זה מחיסכון או הלוואה או אחוז הריבית שתשלם / תקבל).   אני מנסה להגיד שלרוב אין קשר לינארי בין מחיר הרכב להנאה ממנו, או בצורה מתמטית אם רכב במחיר x גורם

סתם הצעה לא לעניין - חשמליות יהיו לך עוד מספיק בחיים. למה לא לקנות פוקוס st-line חדשה בהמון פחות כסף, ולהנות מרכב בנזין סביר לגמרי כל עוד אפשר?

מרכז כובד וחלוקת משקל זה טוב ויפה אבל לא חזות הכל כשמדובר בהנאה מנהיגה.

 

לא בדקתי מה חלוקת המשקל בפורשה 911 ישנות עם מנוע בתחת אבל אני מנחש שזה לא 50:50, לחלקן גם היה טורבו עם לאג מפגר, בקיצור מבחינה פיזיקלית זה נשמע כמו אסון, אבל יש אנשים שמבחינתם זו שלמות.

 

הטסלה תהיה דבוקה לכביש גם במהירות גבוהה מאוד, אבל גם רכבת עושה את זה.

 

הנאה מנהיגה זה הרבה דברים אבל ממה שראיתי יש קונצנזוס על כך שמשקל נמוך רק מוסיף.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי היא, תמכור את הקופרה ותקנה טסלה.

אם אתה חושב להחליף למשומשת הייתי ממליץ לך לשקול קניית פלאג אין ולהנות משני העולמות:

bmw 330e - מנסיון שלי...

mercedes c300e

או בתקציב גבוהה יותר יש עוד ועוד.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, eladts כתב:

בשום מכונית לא מוסיפים משקל מיותר רק בשביל לשנות את מרכז הכובד או את מומנט ההתמד. הסוללה היא חלק ממערכת ההנעה של רכב חשמלי, בדיוק כמו שהמנוע הוא חלק ממערכת ההנעה של רכב מונע בנזין.  עדיף מבחינה דינמית לרכז את משקל הרכב במרכזו ונמוך ככל האפשר. זה נכון לגבי כל רכב כי זו פיזיקה בסיסית. לשים מנוע בנזין במרכז הרכב זה מאוד לא פרקטי. לשים סוללה במרכז הרכב זה כן פרקטי.

הכי היה עדיף להוריד את המשקל של הסוללה. במצב הנתון כמובן שעושים את הטוב שאפשר וזה לתקוע אותה שם למרכז כובד נמוך לפחות. 

 

כמו שפארקש אמר עניין תצורת המנוע ממש לא בא מהמקום של מרכז כובד נמוך בהכרח ולא תמיד בשביל חלוקת משקל אידיאלית, זה עניין של התנהגות הרכב והאופי שהמעצבים שלו מבקשים ליצור, הרבה פעמים כאמור דווקא מנוע אחורי מוביל להתנהגות פחות בטוחה ויותר מאתגרת עם נטייה גבוהה יותר להיגוי יתר אבל זה בדיוק חלק מההנאה והאופי שהם רוצים לבנות לרכב.

 

גם יש למשל תחושת דחיפה חזקה יותר במנוע אמצעי ואחורי ואפילו שיקולי סאונד של מנוע גדול ועסיסי שתקוע מאחורי אוזן הנהג באים לידי ביטוי כחלק מהתכנון הזה.

 

לכל תצורה יש את היתרונות והחסרונות שלה אבל מה שבטוח, משקל זה תמיד חיסרון ברכב ספורטיבי ומתנהג ועדיף לשאוף לפחות מעל כל שיקול של מרכז כובד. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה יתרונות למנוע אחורי שממש לא קשורים להיבטים של חלוקת משקל.

 

היתרון הכי גדול שאני מוצא למנוע אחורי שאפשר לעשות מזה אחלה באגי 😃

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

טוב אני מרגיש קצת אחראי, גם כי המלצתי לפות"ש על הקופרה, וגם כי האקובוסט שהייתה לו הייתה שלי במקור :)

אני מסכים איתו לגמרי על הקשיחות של הקופרה, בכבישי חיפה המצולקים זה די בלתי נסבל לנסוע איתה, וציינתי את זה לא פעם.

אני מוכן לסבול את זה כי אני מנצל אותה למטרה הספורטיבית שבה היא משלמת את הדיוידנדים (בעיקר במסלול), אבל גם אני מכוון למשהו
יותר נוח ומפנק ליום יום כי זה בסופו של דבר 99.9% מהשימוש.

אז בהתחשב בזה שהוא רק סובל ולא נהנה ממש מהיתרונות של הקופרה, אני גם בעד להחליף לטסלה, הוא יקבל הרבה יותר תמורה והנאה לדעתי.

יחד עם העובדה שמבחינה כספית אין הפסד גדול ויש לו את האופציה לעמדת טעינה, זה NO BRAINER.

(להבנתי מה שחשוב לו זה יותר תגובת דוושה ופחות תקשורת ויכולת בפיתולים).

 

אגב, יש עוד אופציה - לשפר את הנוחות של הקופרה, די בקלות - מחליפים לג'אנטים 18 והעסק נהיה הרבה יותר נעים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Seat Leon Cupra 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Doron_Z כתב:

כמו שפארקש אמר עניין תצורת המנוע ממש לא בא מהמקום של מרכז כובד נמוך בהכרח ולא תמיד בשביל חלוקת משקל אידיאלית, זה עניין של התנהגות הרכב והאופי שהמעצבים שלו מבקשים ליצור, הרבה פעמים כאמור דווקא מנוע אחורי מוביל להתנהגות פחות בטוחה ויותר מאתגרת עם נטייה גבוהה יותר להיגוי יתר אבל זה בדיוק חלק מההנאה והאופי שהם רוצים לבנות לרכב.

 

כבר הסברתי בתגובות קודמות שלי שהיתרון המרכזי שלמירכוז המשקל בין הצירים שזה מצמצם את מומנט ההתמד (moment of inertia). מומנט ההתמד מתייחס לסיבוב הרכב על צירו כמו שמאסה מתייחסת להאצה והאטה. לכן ברכב עם מומנט התמד נמוך יותר קל לבצע שינויי כיוון מהירים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה אחד מהיתרונות והשיקולים של מנוע מרכזי/אחורי אבל כמו שנאמר לא בהכרח השיקול המרכזי, ובכל מקרה הטסלה לא מצטיינת בשינויי כיוונים מהירים יותר מרכב קל משקל בצורה משמעותית (שכמובן בנוי כרכב ספורט כמו שצריך) גם אם המנוע שלו בפרונט ועל זה בדיוק אנחנו מדברים בהקשר של הנושא הזה, משקל חשוב ומהותי יותר בדברים האלה. 

 

אגב הדיון הזה על מרכז כובד מול משקל ובכלל על התכונות של הטסלה כרכב ספורטיבי קצת השתלט על הדיון של הבחור המסכן שרצה בסכ"ה לשתף במסע שלו לרכב הבא ושבטח  כל הברברת הזו לא מדברת אליו או מעניינת אותו אישית (הוא בכל מקרה לא מחפש רכב אולטרה ספורטיבי) אז אני מציע להפסיק לחפור על זה פה לפחות. אתה רוצה תפתח דיון חדש על העניין בפורום הראשי או משהו 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טבלה רכב חייתי טכנולוגי וחסכוני. אם אתה אוהב לשמוע את הרעש בלחיצות לזה אין תחליף בחשמלי אבל טסלה בהחלט רכב מדהים 

עריכה אחרונה על ידי דותןן
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לך על זה. אם יש לך רכב ספורט שאתה לא נהנה ממנו, ורק סובל מהחסרונות שלו (נסיעה לא נוחה, אחזקה יקרה), אין פה שיקול בכלל.

 

רק אל תתפתה להזמין עם ג׳נט 19", אחרת תסבול על כבישי חיפה גם עם הרכב החדש.

 

לפני 11 שעות, farkash7 כתב:

היתרון הכי גדול שאני מוצא למנוע אחורי שאפשר לעשות מזה אחלה באגי 😃

 

כבר עשו

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...