Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המתלבט פרק ב' (האם להחליף קופרה 2020 בטסלה?)


windsurfer
שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, mcshmupi כתב:

אני רוצה ברשותך להתעכב קצת לגבי הקופרה:

כמה זמן לקח לך להבין שהרכב לא בשבילך? 
כמישהו שמגיע מפוקוס אקובוסט (גם לי יש אחת) היא בטח מרגישה חזקה ומהירה מאוד. זה מפסיק לרגש אחרי זמן מסויים?
האם היא נותנת תחושה מיוחדת מעבר לכוח? 

כשהבנת שהיא לא בשבילך, זה היה כי היא לא נותנת את מה שציפית ממנה,

או שדווקא כן ופשוט הבנת שבעצם אתה רוצה דברים אחרים (כמו למשל רכב נוח יותר)?

 

שלום,

אני עדיין (אחרי 10 חודשים) לא ממש הצלחתי להבין שהרכב לא בשבילי...

הרכב מאד חזק, ומעבר לכח (ראה סעיף 2.3) יש לו אחיזה מעולה בפניות (כנראה קצת LSD לא מזיק...)

זה עדיין לא מפסיק לרגש משתי סיבות:

1. זה בפרוש מהנה

2. אני לא נוטה להשתמש ב"ריגוש" הזה לעתים קרובות מדי

מבחינתי יש שני גורמים מהותיים ברצון לשינוי (המספר 2 חוזר על עצמו יותר מדי פה...:roll:)

* הקשיחות של הרכב (בורות, פסי האטה וכד')

* האפשרות לקנות טסלה

 

האקובוסט שהיתה לי מסתבר התאימה לי יותר ואני מודה שאפילו נוצר לי חיבור רגשי לרכב (מה שלא קורה עם הקופרה)

אולי זה היה בגלל הגיר הידני?

אולי זה היה בגלל השילוב של כח נוחות וחסכון בדלק?

אולי זה בגלל שזה היה הרכב טורבו הראשון שלי? (זכות ראשונים)

אינני יודע

 

חוץ מזה, 

אמרו לי שבגלל הקורנה לא סופרים את 2020 אז מבחינתי יש לי שוב יום הולדת 50 :lol:

 

לפני 8 שעות, pooh-bear כתב:

סתם הצעה לא לעניין - חשמליות יהיו לך עוד מספיק בחיים. למה לא לקנות פוקוס st-line חדשה בהמון פחות כסף, ולהנות מרכב בנזין סביר לגמרי כל עוד אפשר?

שלום לידידי פו

מדובר בכסף קיים (נכון שנחסך בעמל רב), ולא בהלוואה

אני מחשיב את עצמי כאדם שקול, ואכן לחסוך/ להשקיע את הכסף, במקום לבצע הוצאה על רכב, נשמע כמו המעשה הנכון לעשות

אישתי בטוח תשמח להשתמש בכסף למטבח שהיא מתכננת...

ובגלל זה לבינתיים ההחלטה היא (לנסות) למכור, ואח"כ נראה (כאמור אני אוכל להסתדר תקופה מסוימת עם רכב מהעבודה)

 

עריכה אחרונה על ידי windsurfer

אין החותם מעיד על גיסתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תן לי קופרה ואל תיתן לי טסלה עם 2000 כח סוס. 

 

נהגת בטסלה?0 פידבק חוץ מלהדביק אותך לכיסא בפול גז.(וכן היא תברח לקופרה משופרת במסלול,למי אכפת) 

 

יכל להיות שאתה מחפש רכב פחות ארד קור מהקופרה אולי כמו מרצדס cla250?(ה2.0 כמובן)וסמל?

 

אם אתה לא מתחבר לנהיגה(ואם ככה למה להביא קופרה?)טסלה מצויינת. 

ליפני שאתה מוכר את הקופרה,תמצא משהו עם טסלה ותעלה על ההגה סיכוי טוב שאחרי הטסלה מאוד תעריך את הקופרה מחדש. 

 

נהג מקצועי בארץ עלה עם טסלה בפצאל,ולא רצה לגעת ברכב הזה יותר. 

 

עריכה אחרונה על ידי Ido12
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, windsurfer כתב:

מדובר בכסף קיים (נכון שנחסך בעמל רב), ולא בהלוואה

אני מחשיב את עצמי כאדם שקול, ואכן לחסוך/ להשקיע את הכסף, במקום לבצע הוצאה על רכב, נשמע כמו המעשה הנכון לעשות

הכיוון הוא פחות כלכלי (ולא באמת משנה אם זה מחיסכון או הלוואה או אחוז הריבית שתשלם / תקבל).

 

אני מנסה להגיד שלרוב אין קשר לינארי בין מחיר הרכב להנאה ממנו, או בצורה מתמטית אם רכב במחיר x גורם להנאה y, רכב במחיר 2x לאו דוקא יביא להנאה של 2y (כפי שנוכחת עם הקופרה).

 

בגילינו, כשכבר מותר להודות שכנראה לא ננצח בשום מסלול, וכשהתדמית שהרכב משדר פחות מעניינת, מותר לפעמים לבחור באופציה הפחות מעניינת אבל מתאימה לגמרי לצרכים. לפעמים היא אפילו יותר מתאימה, כי האופציה היקרה יותר מביאה איתה כמה מגבלות.

 

מצד שני, אם אתה חושב שהטסלה היא מה שיעשה אותך מאושר - פשוט לך על זה.

  • רעיון טוב! 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשאל אותך שאלה שכבר שאלו ולא ראיתי שענית.

נהגת על טסלה מתישהו בחיים?
אמרת שחשבתי משהו על הקופרה ו בסוף לא מה שציפית, אוחי יקרה לך אותו דבר עם הטסלה?
חשבת על זה?

בתור מדבר ששואל יחסית הרבה בפורומים ובסוף עושה מה שאני רוצה (לפעמים יוצא לטובה ו לפעמים יוצא לרעה), נראה לי ש בסוף תעשה מה שאתה רוצה, ואם תרצה לקנות תקנה ואם לא, לא.

אתה אומר (הבנתי ככה לפחות) שלא בעיה של כסף, זה אומר שאתה יכול לקנות טסלה ו להשאיר בנתיים לתקופה מסוימת עם הקופרה? או שאם תמכור את הקופרה לא תצטרך ההלוואה לטסלה?
חשבת כל להחזיק 2 הרכבים ואז להחליט אם מה אתה נשאר אולי?

הבעיה עם הטסלה זזה אתה לא יכול לעשות נסיעה מבחן כרגע, זה משהו שלדעתי היה יכול לעזור לך להחליט, האלה אם גן אתה מכיר חבר שיש לו ונותן לך סיבוב חח.

דבר אחרון, המחיר של הטסלה הכי פשוט זה 191 אלף על הכביש אם אני לא טועה, זה בלי לשנות צבע של כלום, בלי להחליף ג'נטים, ו בלי להוסיף את הנהיגה אוטומטית לגמרי שזה עולה עוד 37 אלף, הרכב עם כל הצעצועים מגיע ל230+ אם אני זוכר נכון.

ודבר אחרון, כדי לפתוח הזמנה, אתה צריך לשלם כולה 500₪, מאמין ש לפני שתקבל את הרכב תצטרך לשלם את השאר, לא יודע באמת איך זה עובד, אם זה לפני שמעלים לכביש, אם זה אחרי, באמת שלא יודע.

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין על סמך הצרכים שתיאר שהוא יהנה מהטסלה בקלות, לא רואה בזה סיכון גדול. אולי הדבר היחיד שכדאי לו לעשות זה ללכת לסוכנות ולשבת בפנים להתרשם שנוח לו ומרווח מספיק כדי לשלול בעיה בזה וזהו. 

 

הרוב הגדול של האנשים שרוכשים טסלה במחשבה על הטכנולוגיה, אבזור, עיצוב (שאני לא מתחבר אליו של המינימליזם המוגזם אבל אליהם זה מדבר) וכוח מקבלים בדיוק את מה שחיפשו והם מרוצים. אין סיבה להניח שהוא לא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות המידע הרב שכבר קיים ברשת על הטסלה, ברור שהיא מנפקת ביצועים בליגה משל עצמה, אך מכונית מהנה לנהיגה היא לא. אז אם חוסר ההתאמה של הקופרה לצרכים הוא בעקבות קיצוניות יתר (חוסר נוחות למשל), אבל כן יש רצון להנאה מנהיגה, אז כנראה שהטסלה לא מועמדת רלוונטית.

 

קוריוז - מישהו מכר 308 GTi לאחר 3 שנים ורכש טסלה במקום (🙄) - הטסלה הגיעה, ולאחר שבוע היא פורסמה למכירה...

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניר אני לא חושב שהתנהגות והנאה מנהיגה במונח שאתה מדבר אליו רלוונטי או חשוב לו במיוחד. 

 

זה משהו שהיה לו נחמד בלאון אבל לא נשמע שבעדיפות גבוהה, חשוב לו שתהיה חזקה ואת זה יש בכמויות בטסלה וכמובן כל הטכנולוגיה והדברים שמושכים אנשים כמוהו לרכב כזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים

טרם נהגתי בטסלה אך הכוונה לעשות זאת בקרוב (לפני הרכישה)

אולי באמת נמתין עם הפרסום, אני לא ממהר לשום מקום...

הריצה של הבוקר גמרה אותי ולא הספקתי לנקות את הרכב...

אין החותם מעיד על גיסתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Doron_Z כתב:

שוב עם המשקל המרוכז? הרכבים האלה שוקלים מאות קילו יותר, והטענה על המשקל המרוכז היא מטופשת, יש שם פאקינג סוללה ענקית, לאמר שזה יתרון האילוץ הזה שהוסיף מאות קילו למרכב זה קצת מצחיק, אז שיקח את הקופרה לסדנת שיפורים ושיבקש מהם להוסיף משקולת חצי טון לתחתית הרכב, אחרי שהם ירגעו מהצחוקים אני מתאר לעצמי שבמחיר צנוע הם יסכימו לרתך לשם משהו.

 

מה שאתה אומר זה סבבה כשמדובר בשינויים ושיפורים שנעשו בשביל מרכז כובד נמוך מבלי להוסיף משקל כמו איך שסובארו מתגאה עם ה BRZ החדשה. להוסיף משקל זה בערך כמו להוסיף גובה לשחקן כדורסל על ידי זה שישחק עם קביים.

 

ולא נכנסתי לכל נושא הפידבק, היגוי תחושות וכו׳ שמקבלים מרכב אחד לעומת השני.

 

הנעה אחורית זה אכן יתרון זה כן.

 

עדיף משקולת במרכז הרכב ממשקולת בחרטום שקיימת בכל מכונית בנזין עם מנוע קדמי. אין הבדל גדול במשקל בין טסלה מודל 3 למכוניות בנזין בקטגוריה שלה.

Tesla Model 3 LR - 1847 kg

BMW M340i xDrive - 1800 kg

 

תחושות זה דבר סוביקטיבי, אבל הסטופר לא משקר.
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, עדיף בהרבה שהרכב ישקול מאות קילו פחות כמו מה שקורה עם הלאון בהשוואה, גם אם יש משקל כביכול בחרטום ברכבי ספורט דואגים לאזן את חלוקת המשקל שתהיה שווה מינוס פלוס בין הצד הקדמי לאחורי וברכב כמו הברז למשל דואגים למרכז כובד נמוך מאוד גם עם המשקל בחרטום.

 

אף אחד גם לא התווכח שלטסלה ביצועים גבוהים מאוד, כן הרבה מתווכחים על אותו נושא התחושות הסובייקטיביות לדבריך. בכל מקרה אני ולדעתי גם רוב חובבי הנהיגה הכבדים יעדיפו בהרבה מבחינת חווית נהיגה והנאה רכב ספורט בנזין על פני הטסלה, ובכל אופן פותח השרשור לא משתייך לקהל הזה ולכן המלצתי לו ללכת על הטסלה בלב שלם.

 

אגב מהסרטון שקישרת (וזו דעה אישית שלי כמובן) הייתי לוקח את הג׳וליה מבין הרכבים שנבחנו שם מבלי למצמץ, ולמרות שזו קטגוריה של רכבים גדולים יחסית, עדיין יש הפרש של 150 קילו בינה לבין הטסלה המדוברת בסרטון ואלו גם ככה רכבים כבדים מלחתכילה אז וואלה להוסיף לבהמה הזו עוד 150 קילו ככה זה כן מציק ומשמעותי לטעמי.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום טעם להתווכח על תחושות סובייקטיביות. שכל אחד יעשה נסיעות מבחן ויחליט מה מתאים לו. בנתיים סטלניס מסתכלים על המכירות של אלפא רומיאו ושוקלים אם זה מתאים להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, eladts כתב:

Tesla Model 3 LR - 1847 kg

BMW M340i xDrive - 1800 kg

 

תחושות זה דבר סוביקטיבי, אבל הסטופר לא משקר.


אחת קרנף השניה היפו. 
תחושות זה דבר סובייקטיבי, אבל שעוקץ אותך יתוש אתה סובל נכון? 
מה שבטוח שבהקשר של הנאה מנהיגה הסטופר לא מעניין!

אני שונא לפרסם סרטונים שוב ושוב ושוב, אבל לפעמים צריך
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

 גם אם יש משקל כביכול בחרטום ברכבי ספורט דואגים לאזן את חלוקת המשקל שתהיה שווה מינוס פלוס בין הצד הקדמי לאחורי וברכב כמו הברז למשל דואגים למרכז כובד נמוך מאוד גם עם המשקל בחרטום.

 

לאזן משקל בחרטום ע"י משקל מאחור זה לא בדיוק אותו הדבר כמו משקל במרכז הרכב, כי במקרה הראשון מומנט ההתמד סביב מרכז הרכב הרבה יותר גדול. אף אחד לא היה טורח לייצר מכוניות עם מנוע מרכזי אם התצורה הזו הייתה רק מעניקה חלוקת משקל מאוזנת כי יש דרכים יותר פשוטות להשיג זאת כפי שציינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, רכב ספורט זה משקל, להוסיף משקל של מאות קילו בשביל מרכז כובד זה מטופש וסותר את המטרה, עדיף קל יותר גם אם המנוע קדמי ולפעול לחלוקה מאוזנת ככה הניתן ומרכז כובד נמוך בנתונים הקיימים מאשר לקחת משקולת ולתקוע אותה ברכב בשביל אותו נתון של מרכז כובד אחרת חטאת בדבר הכי גרוע לרכב ספורט - הוספת לו לא מעט משקל. 

 

מנוע מרכזי או אחורי וכל אלו משנים מאוד את מאפייני הרכב בלי קשר רק לעניין של מרכז כובד. רכבים עם מנועים אחוריים למשל דווקא מאתגרים וקשים יותר לשליטה, עם נטייה גבוהה יותר להיגוי יתר, מצד שני יש להם כמובן את היתרונות שלהם. המטרה מאחורי זה רחוקה מלהיות רק מרכז כובד כזה או אחר, את זה הם אכן יכולים לייצר בצורה טובה גם בקונפיגורציות מנוע פחות מאתגרות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...