Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך קונים רכב יד2 בשאר העולם?


Amired
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

נושא שמאוד מעניין,

אצלנו למשל ברוב המקרים הקונה והמוכר הולכים למכון בדיקה ואם יש ליקויים במכלולים משמעותיים (שילדה גיר מנוע), אפילו פגיעות קטנות בשילדה זה משפיע מאוד על העסקה, ומחיר רוב הרכבים מושפע ממחירון שאיתו עובדות חברות ביטוח.

מספר הבעלים הקודמים חשוב מאוד אצלנו ומשפיע על המחירון ועל האטרקטיביות של הרכב

בתכניות רכב בארה"ב/קנדה למשל רואים את הקיצוניות השנייה -  נראה שגם אם יקחו 3 רכבים וירתכו אותם אחד לשני זה לא מזיז לאף אחד ואנשים יקנו כי זה של סדנה מסוימת / דגם מסוים בלי שום בדיקה של השילדה והמנוע וכו'.

 

איך זה באמת בארה"ב הרחק מהמצלמות של תוכניות השיפוצים? יש חשיבות לבעלים קודמים? איך נראה תהליך סטנדרטי של קניית רכב יד2 במקומות אחרים בעולם?

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Amired
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לך שבאנגליה למשל כמעט ואין את התופעה הזו שנקראית מכוני בדיקה, ומקסימום לוקחים את הרכב למוסך לבדוק שהוא בסדר.
גם מחירון רשמי הוא לצרכי ביטוח בלבד ולא מעניין אף אחד (לא את המוכר ולא את הקונה).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שדברים השתנו, אבל כשגרתי בארה"ב לפני קצת יותר מ-20 שנה, הרוב המוחלט של רכב יד 2 נמכר ע"י סוכנויות הרכב שלרוב נתנו אחריות כוללת לרכב שמכרו. לא היה מקובל לקחת את הרכב לבדיקה או להסתכל על בעלויות קודמות. עיקר המשקל ניתן לדגם, שנה, קילומטרז' (כלומר מיילאז')  וכמובן אבזור. 
 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, robertf כתב:

אני יכול להגיד לך שבאנגליה למשל כמעט ואין את התופעה הזו שנקראית מכוני בדיקה, ומקסימום לוקחים את הרכב למוסך לבדוק שהוא בסדר.
גם מחירון רשמי הוא לצרכי ביטוח בלבד ולא מעניין אף אחד (לא את המוכר ולא את הקונה).

 

אז סביב מה קובעים את מחיר העסקה? זה לרוב יהיה מעל המחירון או מתחת?

 

  

לפני 7 דקות, motior כתב:

אני מניח שדברים השתנו, אבל כשגרתי בארה"ב לפני קצת יותר מ-20 שנה, הרוב המוחלט של רכב יד 2 נמכר ע"י סוכנויות הרכב שלרוב נתנו אחריות כוללת לרכב שמכרו. לא היה מקובל לקחת את הרכב לבדיקה או להסתכל על בעלויות קודמות. עיקר המשקל ניתן לדגם, שנה, קילומטרז' (כלומר מיילאז')  וכמובן אבזור. 
 

 

ופרטיים שרוצים למכור ימכרו לרוב לסוכנות?

עריכה אחרונה על ידי Amired
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 44 דקות, Amired כתב:

 

אז סביב מה קובעים את מחיר העסקה? זה לרוב יהיה מעל המחירון או מתחת?

 

אתה מחטיא את העיקר, אין מחירון.

חברת הביטוח מעריכה את השווי יותר על פי  מידת הסיכון של הנהג ופחות הרכב. גם אין אחידות בהערכה בחברות שונות. רכב משומש ערכו יורד משמעותית בעיני הביטוח עם הגיל  ותלוי בשמאות שלהם. אין להם "תנ"ך לרכב" . גם המחירים של רכב חדש הם פיזור שונה בין דילרים. היצרן קובע MSRP (מחיר מקסימלי לריטייל) בפועל המכירה של רכב חדש היא בהנחה על המחיר המכסימלי - מה שהם קוראים street price , רכב פופולרי ימכר במחיר גבוה מאחר/דגם אחר שזוכה לפחות ביקוש. 

 

בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) עיקר העיסקאות הן דרך דילרים. ושם יש גם יותר שקיפות (ניירת ה title) לגבי עברו של הרכב, כולל היסטוריית תאונות. 

לא מכיר איך באנגליה, על זה רוברט יכול לתת יותר מידע.   

 

  • אהבתי 2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את הטענה שעיקר המכירות הן דרך סוכנויות, רכשתי כ50 רכבים משומשים מאנשים פה בארצות הברית, כמובן שרכשתי גם מסוכנויול אבל רכבים חדשים יותר שנמסרו בטרייד או בסיום עסקאות ליסינג.

מעולם לא בדקתי רכב במוסך או מכון, בדרך כלל אני מגיע, מסתכל, מניע ועושה סיבוב, סוגר על מחיר, משלם, חותם על ניירת נוסע הביתה.

התהליך מאוד פשוט, בעל הרכב חותם על רישיון הרכב, כותב את הנסועה שהרכב עבר, את סכום המכירה (לפיו אני משלם מס רכישה), יש ספח שבו הוא כותב את פרטי הקונה, הספח נשאר איתו, הוא אחראי על שליחת הספח שלו למשרד הרישוי ואני לוקח את הרישיון למשרד הרישוי לסיום התהליך, או שאני נכנס לאתר שלהם, ממלא את הטפסים, משלם את העמלות ואז נוסע למשרד הרישוי וצשאיר להם את הרישיון בתיבה שנמצאת בכניסה.

טל"ח

  • אהבתי 1

haters will hate

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקנדה זה קצת שונה מארה"ב. לפחות באונטריו, שם אני קניתי ומכרתי רכב.

במעמד המכירה הרכב צריך לעבור סוג של בדיקה/טסט (ניתן לעשות בכל מוסך) ולא ניתן להעביר בעלות ללא טופס הבדיקה חתום.

טסט שנתי, לעומת זאת, הרכב לא צריך לעשות. הרבה יותר הגיוני לעשות מבחן בדיקת תקינות לפני מכירה במקום כל שנה.

מנסיוני הבדיקה די מקיפה, לפחות מבחינת מכלולי הבטיחות וה"יום יום" של הרכב- ברקסים צמיגים, אורות, היגוי וכו'. 

מנסיוני 2- הסוחר שממנו קניתי כנראה העביר את הרכב בקומבינה כי כשמכרתי היו מלא ריג'קטים שלא יכול להיות שכולם נעשו בתקופת הבעלות שלי. אז גם שם יש קומבינות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 19 שעות, Amired כתב:

 

 

ופרטיים שרוצים למכור ימכרו לרוב לסוכנות?

 


כך זה היה אז. אם כי הרוב מכרו לסוכנות כטרייד אין - חלק מקניית רכב חדש.

 

לפני 5 שעות, בנצי כתב:

אני לא מבין את הטענה שעיקר המכירות הן דרך סוכנויות, רכשתי כ50 רכבים משומשים מאנשים פה בארצות הברית, כמובן שרכשתי גם מסוכנויול אבל רכבים חדשים יותר שנמסרו בטרייד או בסיום עסקאות ליסינג.
 

כמו שכתבתי  זה היה לפני יותר מ-20 שנה ואולי הדברים השתנו. אולי זה גם תלוי באזור בארה"ב. אני גרתי בצפון מזרח.

  • מעניין 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי מס' פעמים רכב משומש זול (כתייר) מסוחר רכב חרדי בלונדון.

שם זה פשוט מאוד: המוכר ממלא את פרטי הרוכש ברשיון רכב 'ריק' שמגיע עם כל חידוש רשיון, ושובר קטן שלו הוא אמור לשלוח למשרד הרישוי. ברגע זה הסתיימה העברת הבעלות. 

הביטוח זה כבר סיפור אחר

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 12.5.2021 בשעה 11:48, zaf כתב:

אתה מחטיא את העיקר, אין מחירון.

חברת הביטוח מעריכה את השווי יותר על פי  מידת הסיכון של הנהג ופחות הרכב. גם אין אחידות בהערכה בחברות שונות. רכב משומש ערכו יורד משמעותית בעיני הביטוח עם הגיל  ותלוי בשמאות שלהם. אין להם "תנ"ך לרכב" . גם המחירים של רכב חדש הם פיזור שונה בין דילרים. היצרן קובע MSRP (מחיר מקסימלי לריטייל) בפועל המכירה של רכב חדש היא בהנחה על המחיר המכסימלי - מה שהם קוראים street price , רכב פופולרי ימכר במחיר גבוה מאחר/דגם אחר שזוכה לפחות ביקוש. 

 

בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) עיקר העיסקאות הן דרך דילרים. ושם יש גם יותר שקיפות (ניירת ה title) לגבי עברו של הרכב, כולל היסטוריית תאונות. 

לא מכיר איך באנגליה, על זה רוברט יכול לתת יותר מידע.   

 

 

יש בארה"ב מחירון, אבל לא מתייחסים אליו בחרדת קודש. בהרבה מדינות בארה"ב כאשר רושמים רכב במשרד הרישוי צריך לשלם עליו מס קנייה, גם אם זה רכב משומש. דרך אגב, MSRP הוא מחיר מוצע, לא מחיר מקסימלי. מכוניות נחשקות כמו קורבט C8 נמכרות באלפי דולרים מעל המחיר הזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נסכם,נוכלים קיימים בכל העולם,לא הכל גרוע במדינה שלנו !

כל ההשוואה כזאת מעבר למשהו פיקנטרי לא יכול לעזור לאף אחד,כי בכל מדינה שיטות נוכלות/בירוקרטי/סירבול/קלות/שקיפות או חוסר שקיפות,"אזהרת מסה" שלהם,תלוי דגם.....
בכלל לנסות להשוואות לארה"ב/קנדה שעד לא מזמן,שם הדגמים היו שונים לגמרי,זה בכלל מיותר.(וגם שאין בארה"ב מע"מ להבדיל את אירופה שזה קצת מעוות את התמונה,וגם העלויות של רכבים סטנדרטיים ביחס להכנסה לא דומה לנו)

רוב התקינה של הרכבים בארץ (חוץ מדגמי GM ארה"ב שלא בדיוק מספרים רציניים בארצנו) זה לפי תקינה אירופאית,אז בואו נדבר על היבשת הזאת,אבל גם אירופה שונה,תלוי איזו מדינות,אבל אפשר בצורה גסה לעשות הכללה לפי מזרח אירופה (העניה) או מערב אירופה (המדושנת)...ועוד סיבה של השוואה מול מזרח אירופה,דומה לארצנו,רכישת אוטו זאת ההוצאה המשמעותית השניה אחרי בית,אבל שם בגלל "עוני" ומשכורות נמוכות להבדיל אצלנו בגלל היוקר,תודות למיסים מן הגבוהים בעולם !

דבר הראשון הבולט,ששם אין כזה מחירון נוקשה כמו לוי יצחק (אולי בכמה מדינות בודדות,אבל עכשיו אנחנו מדברים בהכללה,לא מחקר) וגם ספר טיפולים זה לא "קדוש" כי קל מאוד לפברק כאשר הרכב/או מסמכים של רכב עובר דרך כמה מדינות!
אז בוא נדבר על מציאות,מזרח אירופה זה ה"חצר האחורי" של רכבים משומשים של מערב אירופה (ביחד עם כמה מדינות בלטיות),ששם קונים לכמה שנים את הרכבים של מותגים ומחליפים בתדירות,להבדיל ממישהו במזרח אירופה שינסה לתקן/לתחזק עד שאפשר מבחינת כדאיות,או עד שהופך לגוש מתכת לא בר תיקון.

אחרי הרבה שנים של חגיגה על מכוניות שבורות/גמורות שעברו טיפול קוסמטי או טוטל לוס ששופצו ושווקו מחדש שם,הרשויות התעוררו וברוב המדינות במזרח אירופה,שהקימו מאגר נתונים ממשלתיים על היסטוריה  של רכבים,ואז הגענו לבעיה נוספת,הרי שם לא כל פועל עם משכורת מינימום (וזה נמוך בטירוף) יכול אפילו להרשות לעצמו לחלום על סוג של ליסינג מימוני לרכב חדש (ריביות ממוצעות במזרח אירופה בין 7-10% ללקוחות עם היסטוריית אשראי נורמלי),המכוניות החדשות EURO 6 יקר רצח לתקן ולתחזק,כי יש כמה חלקים קשורים למניעת זיהום אוויר שיש להם אורך חיים מוגבל,וזה נופל עליהם,וגם הרשויות הגבירו בדיקות של ביטולים,אבל כן הכל מושחת שם,אז זה פחות בעייתי,בינתיים.

אז בגלל כל המקרים של נוכלות בסיטונאות,התפתח שם "שירות בדיקה" בלתי תלוי,לא קשור לסוכנות מכירה (כמו מגרשים שלנו או חברות ליסינג שיש להם בודקים "מאוד אובייקטיבים") אבל להבדיל מטופס העתק/הדבק מלא כיסוי תחת בארצנו,שלא בודק את הדברים החשובים הקשורים מחשבים ואלקטרוניקה,שם יש דגש על זה יותר !

גם יש מלא חברות מתמחות בשירותי דטה,כולל גישה ליצרנים,תמורת תשלום לא רציני,לכן בשנים האחרונות נהוג לפני קניה לעשות בדיקה לפי VIN לפני קניה,כולל רכבים חדשים מהניילון !!!

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי ומכרתי מספר רכבים בקפריסין.

בגדול - יש מגרשים. אף פעם לא מצאתי שם משהו רלוונטי. כמו בארץ זאת סחורה פחות טובה ביותר כסף.

רוב האנשים מכירים מכונאי כזה או אחר שיבדוק את הרכב בסכום של 20-50 אירו (או חינם אם הוא מכיר אותך).

הולכים לסוג של משרד ממשלתי כזה ומעבירים בו בעלות. עלות העברת בעלות זניחה. משהו כמו 7 אירו או משהו כזה.

טסט כל שנתיים וכל שנה צריך לשלם אגרה.

אם אין טסט/אגרה לא תוכל להעביר בעלות.

חובה להציג ביטוח לפני העברת הבעלות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
יש בארה"ב מחירון, אבל לא מתייחסים אליו בחרדת קודש. בהרבה מדינות בארה"ב כאשר רושמים רכב במשרד הרישוי צריך לשלם עליו מס קנייה, גם אם זה רכב משומש. דרך אגב, MSRP הוא מחיר מוצע, לא מחיר מקסימלי. מכוניות נחשקות כמו קורבט C8 נמכרות באלפי דולרים מעל המחיר הזה.
וזאת הסיבה למה אין לי C8 בחניה....

טל"ח

haters will hate

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשוויץ אם אתה הולך לסוכנות הם דואגים לך להכל, אתה רק צריך להביא את הלוחית רישוי איתך (וביטוח), אם אתה קונה רכב משומש ממישהו פרטי, הוא צריך לבטל את הרישיון רכב במשרד הרישוי, וברגע שהרשיון רכב מבוטל אתה יכול לרשום את הרכב על שמך (אפשר להוציא לוחית רישוי זמנית בעלות זניחה מאוד, עוזר כאשר קונים רכב משומש ועדין אין לוחית רישוי, או שפשוט רוצים לנסוע כבר עם הרכב ואין זמן להמתין עד  שתגיע הלוחית רישוי).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיפר לי מישהו שעשה רילוקיישן לעמק הסיליקון מאינטל  : 

"קניתי רכב משומש דרך דילר "מוכר ואמין" בקהילה היהודית המקומית .

זמן קצר לאחר הקנייה הגיר התפרק ב highway שבין סן חוזה לסן פרנסיסקו . 

אבדתי שליטה על האוטו ורק בגלל נהגים לידי שהבחינו מה קורה , עצרו את התנועה והזמינו משטרה , אני פה כדי לספר את הסיפור"

 

מסתבר שיש רמאים גם ב USA 

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...