Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה פורמנטור VS קופרה לאון (וגם גולף GTI)


כוח-סוס
שימו לב! השרשור הזה בן 1047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנקדוטה בנושא הפורמנטור. בורר ההילוכים כנראה תוכנן על ידי גיק משחקי מחשב 😀  הפעולה הטיבעית ברכב עם ידית בורר היא להוציא מ P על ידי משיכת הידית כלפי מטה ואז הבורר עובר דרך R ל N ואז לD .  אבל הבורר בפורמנטור  הפוך .

עבור P יש לחצן נפרד , אבל אם אינסטקטיבית תשלח יד ותדחוף את הבורר כלפי מטה, תיכנס מיד ל D ! על מנת לברור R התנועה היא כלפי מעלה (כמו בבורר ידני) .

תשריט האימה שעשוי להיות הוא נהגים שמזנקים קדימה במקום לאחור ביציאה מחנייה ברוורס 😏

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלא תבינו לא נכון, האוקטביה RS היא רכב מדהים בחבילה מצוינת.

לצערי, במסגרת המינוסים (שחלקם קטנים מאוד אך אמנה אותם) בהשוואה לפורמנטור VZ ומלבד המראה, היא נופלת בעוד מספר פרמטרים ב-VFM:

יש לה רק 7 כריות אוויר, אין סאנרוף, אין מתלים אדפטיביים, מסך 10' במקום 12', אין Park Assist והיא חלשה יותר ב-65 כ"ס.

 

האם הפרמטרים האלו שווים תוספת של כ-70K ש"ח לפורמנטור? התשובה היא כנראה 'לא' אבל זאת חתיכת שאלה, אין ספק. 

 

 

דורון שוב סיכם את זה נכון שככל הנראה שזה חלק משגעון, אחד כזה שקשה להסביר, ללכת על מה "שנראה לך נכון יותר".

 

לגבי בורר ההילוכים - אין ספק שנזדקק לזמן והסתגלות אבל מאמין שזה פחות יפריע ברמת ההרגל כאשר המעבר הוא מרכבים ידניים ולא אוטומטיים.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

265 אלף למגאן זה כנראה כי זה ה trophy, ה cup שנמכרה שנה שעברה עלתה 235. שאלת אם ה trophy היא היחידה שתגיע?
אגב, יונדאי i30N עברה מתיחת פנים וקיבלה בה גם גיר אוטומטי (כפול מצמדים, 8 הילוכים). אם אתה סקרן, הייתי שואל את כלמוביל אם יש צפי...

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, אני מקווה שההסתגלות לא תכלול כמה חבטות בחזית במחשבה שאתה (או זוגתך) עומדים לנסוע לאחור 😉

 

נראה שאתה כבר "נעול" על פורמנטור. תתחדש.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוקב בסבלנות היות ואני גם שקלתי (בזהירות) לפחות אחת מהרכבים שעלו פה,

כיום אני מחכה אמנם לטיגואן 2 ליטר שיגיע (אם מישהו יתעורר בצ'מפיון..) לארץ, אבל אני ריאלי וחושב על חלופות.

לפני 20 שעות, mcshmupi כתב:

... אגב, יונדאי i30N עברה מתיחת פנים וקיבלה בה גם גיר אוטומטי (כפול מצמדים, 8 הילוכים). אם אתה סקרן, הייתי שואל את כלמוביל אם יש צפי...


חבר מהעבודה קנה לאחרונה i30N שנת 2019 (fastback אם אני זוכר נכון שככה קוראים לגרסת הסדאן) - 
הרכב מעוצב חיצונית מגניב, נוסע חזק, נשמע מעולה, ועדיין, בפנים.. זו .. יונדאי. אין מה להשוות לקופרה בעיני, אבל זה בעיני הממשש והנוהג כנראה 😁
 

בתאריך 28.4.2021 בשעה 13:02, כוח-סוס כתב:

קודם כל תודה על הקישור להשוואה שיכול לתת זוויות נוספות, לצערי חלק לא קטן מהמידע שם לא נכון או לא מעודכן ולכן צריך לקחת את מה שרשום שם בערבון מוגבל.

האטקה, דווקא בגלל שמעט מיושנת (יתרון וחסרון כמובן) ופחות מושכת אותנו בצורה הקצת יותר מרובעת, פחות רלוונטית לנו. רצינו משהו פחות ג'יפוני והיינו מוותרים גם על פסי העזר בגג של הפורמנטור.

האוקטביה נראית כמו תמורה מעולה לכסף, אחת מהטובות בשוק הישראלי, אבל "מוניתית" מדי וגם מגיעה עם המנוע "הצנוע" יותר כמו בגולף. אני בגישה של "אם כבר אז כבר" ותנו לי את כל ה-300 סוסים.

 

אני דווקא נוטה לחשוב על הקופרה אטקה כעסקה פשוט מצויינת, 
בתור רוכב אופניים שצריך מקום וגובה זה רכב שתופר כל כך הרבה דברים מבחינתי שזה כמעט מושלם (במיוחד עם אופציית הזמנת וו הגרירה המקורי הנשלף חשמלית - מהחברה), 
אני מנסה בימים חמים אלה לעשות ניסיונות למצוא פתרון לעניין המזגן ברכב (שממוקם רע למדי) ולהבין האם אני יכול לקרר את הרכב בצורה הולמת ומהירה, אני משתמש ברכב של המנהלת שלי (אטקה ליסינג) כסביבת ניסויים.
מבחינת הVFM, אני חושב שהאטקה נותנת יותר מהפורמנטור (מקום ושימושיות),
בנוסף, יש משהו אגרסיבי יותר באטקה בעיני, אבל עיצוב הוא מאוד אינדיבידואלי.
אפרופו מזגן שממוקם רע, 
האוקטביה RS היא רכב מושלם, נקודה, ואז מגיע העיצוב החדש שמוריד את המזגן לפיקות של הברכיים, נוראי אפילו לא מתחיל לתאר את החוויה בזמן הנהיגה ביום חם, ובתור אחד שחיכה ממש ל-RS הזו ורצה אותה מאוד, אני יכול לומר שהתאכזבתי ממש בזמן נהיגת המבחן, פשוט לא היה נעים,
למרות שעלו לי רעיונות להתמודד עם פארסת העיצוב הזו, עדיין לא יצא לי לבחון אותם.

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Super_T כתב:

אני דווקא נוטה לחשוב על הקופרה אטקה כעסקה פשוט מצויינת

 

לאטקה יש יתרונות וחסרונות עבורנו:

היתרונות - היא קרבית, מרווחת, חזקה עודכנה לא מזמן אבל עדיין מיושנת ופרקטית בפנים (כפתורים פיזיים).

החסרונות - אנחנו לא זקוקים לתאים גדולים כאלו (רק עגלות וכו'), היא מעט מגושמת, העדכון האחרון פשוט לא מספיק (עדיין מרגישה 2017 ולא 2021) וגם לא הכי 'זולה'. בוא נגיד שאם היה הייתה זולה בכ-20-25 אש"ח היא הייתה הופכת לרלוונטית הרבה יותר.

אני מבין את הקטע האגרסיבי אבל מצד שני הלאון והפורמנטור זורמות לי יותר.

 

אם אחזור להתחלה ולדברים שמבאסים בחטיבה, ובלתי מובנים אצלי, הם ניתוק של האפשרות להתחבר לרכב מהטלפון (סטייל טסלה) - דבר שהיה יכול לעזור לא מעט בלהכין את הרכב לכניסה בימים חמים/קרים, וגם העדר כפתור המצבים הפיזי על ההגה או בכלל בתא הנוסעים; מה שמביא לכך שבחטיבה הספורטיבית, שהוקמה במיוחד לשם כך, היא היחידה שברכבים שלה אין כפתור פיזי, נוח ומהיר להעביר בין מצבי הנהיגה. הזייה, הכפתור הזה היה צריך להגיע לפני כל מערכת אחרת שהורכבה. מרגיש כאילו מנהל המוצר ומי גיבש את רמות הגימור שיגיעו לארץ לא הבין את ייעוד הרכב.

 

 

 

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

קצת הגזמת.. אם לא הרבה.

יש לי קופרה 18, בכפתור מצבי נהיגה אני משתמש פעם בהרבה זמן, בעיקר בביקורים במסלול, מדי פעם באיזה כביש מפותל, אבל זה באמת לא הכרחי.

ופעם ב - לשלוח את היד לדשבורד במקום להגה - זה באמת באמת הדבר הכי שולי שיש.

גם כפתור התנעה - משתמשים בו פעם אחת להניע ופעם אחת לכבות בכל נסיעה, למה צריך להיות על ההגה, מעבר לזה שזה 'מגניב' ?

ואם היו מביאים את זה לארץ היית מוכן לשלם על זה עוד כמה אלפי שקלים ? (כי זה מה שזה היה עולה ליבואן).

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, misterb כתב:

למה צריך להיות על ההגה, מעבר לזה שזה 'מגניב' ?

אתחיל מזה שאגיד שלך יש הרבה יותר ניסיון על רכבים בסגנון ועם האפשרות הזאת אז כמובן שאכבד את דעתך, וייתכן שבעתיד אף אסכים איתך מניסיון אישי.

כפתור ההנעה הוא דווקא הרבה פחות מעניין והייתי מוכן לקבל את כפתור המצבים בצד שמאל בלבד, רק שהבנתי שמדובר בהגה שלם ואין יכולת לתמרן בנושא.

חושב שמדובר באבסורד, דווקא בקופרה, ושהרכב לא היה מתומכר בכמה אלפי שקלים יותר אבל כן סביר שב-1.5-2K יותר, במיוחד כשזה כבר בטווח מחירים לא נמוך בכלל.

 

אם יש משהו שאני מאוד אוהב בעולם הרכב של השנים האחרונות זאת ההתפתחות הטכנולוגית והתוספות הרבות. 2 דברים נוספים יכלו להוסיף עוד המון: אפשרות לעדכן (עצמאית לפחות) חלק מהתצוגות לכאלו שהוכנו לאחר מכן ע"י משתמשים בעולם (גם לו היו צריכות לעבור אישור של הקונצרן) וכן שניים-שלושה כפתורים פיזיים ברכב הניתנים לתכנות ושינוי בהגדרות הרכב לפי הצורך של הנהג.

 

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תנסה לדמיין מתי אתה חושב שתחליף מצב נהיגה מ'קופרה' ל'קומפורט' ביום יום. רמז - אף פעם. באמת. 

גם ככה במצב קומפורט עם הג'אנט 19 העסק לא נוח במיוחד, אין לך שום סיבה לעבור למצב קופרה.  וגם אם תעבור - זה לא משהו שאתה משחק איתו
הלוך חזור במהלך נהיגה, אז סביר שהוא לא יהיה על ההגה דווקא.

מבחינתי הדבר הכי שימושי זה מהידית הילוכים לעבור בין מצב D למצב S, שזה מאד מהיר ומיידי, ושימושי למשל כשאתה במצב רגוע ומשייט לך, 
ואז נקלע למצב שדורש נגיד עקיפה מהירה, או קטע נהיגה בכביש מפותל - זה מכניס את הגיר למצב ספורט וגם את המנוע/תגובת מצערת.

זה כל מה שצריך תכלס, וזה ממש נוח בידית הילוכים (משיכה של הידית מחליפה מצב בין D ל-S).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
אם אחזור להתחלה ולדברים שמבאסים בחטיבה, ובלתי מובנים אצלי, הם ניתוק של האפשרות להתחבר לרכב מהטלפון (סטייל טסלה) - דבר שהיה יכול לעזור לא מעט בלהכין את הרכב לכניסה בימים חמים/קרים

כמה רכבים אתה מכיר בארץ שיש להם את האופציה הזו?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, misterb כתב:

מבחינתי הדבר הכי שימושי זה מהידית הילוכים לעבור בין מצב D למצב S

קיבלתי. שמע, בתכלס אתה מעודד אותי ועוזר לי להשלים עם "הגזרה" ככה שאני מאוד סבבה לקרוא את הדברים ומבין לחלוטין את מה שאתה מסביר.

 

לפני 7 דקות, robertf כתב:

כמה רכבים אתה מכיר בארץ שיש להם את האופציה הזו?

מזכרון קצר, ולאו דווקא על ההגה אלא בדשבורד עצמו - כל רכבי הקונצרן שנשענים על הגרסאות הקיצוניות, וממה שאני זוכר בשלוף זה קיים ב-VRS וגם ב-Golf GTI MK8.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.5.2021 בשעה 12:12, mcshmupi כתב:

265 אלף למגאן זה כנראה כי זה ה trophy, ה cup שנמכרה שנה שעברה עלתה 235. שאלת אם ה trophy היא היחידה שתגיע?
 

 

משלוח ראשון ינחת כאן כבר בחודש הבא.

והמחיר? מתחיל ב-255, לפני אגרות, צבע וכו'. על הכביש המחיר יהיה 260-265K. יקר מידי.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה קראסו בחרו להביא את הטרופי הקיצונית. גם מחיר יקר וגם מכונית פחות מתאימה לדיילי.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, menir1 כתב:

לא מבין למה קראסו בחרו להביא את הטרופי הקיצונית. גם מחיר יקר וגם מכונית פחות מתאימה לדיילי.

בניגוד לטרופי טרום FL, לטרופי FL יש את המערך מתלים של הקאפ 280. לא רואה שום דבר רע בזה, היא בהחלט הייתה בסדר מבחינת נוחות (בהשוואה לקליאו, למשל...).

 

הבעיה שלי עם המגאן היא בתמחור הגבוה (וירידת ערך קיצונית אל מול הקליאו / מגאן ספורט דור קודם), לכן מבחינתינו היא תשאר אצל קרסו (בצער חלקי) ובחרנו בקופרה לאון כמחליפה יום-יומית לקליאו.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...