Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: קרייזלר אלפין \ סימקה 1307 - כאבי גדילה


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוסקביץ׳ הייתה בודי של סימקה על פלטפורמה של אודי 80 ועם מנוע 1.6 של לאדה 2106, שהמקור שלו בפיאט 124, ממוקם לאורך ומחובר להנעה קדמית (כמו אודי נראה לי).

 

רצו לפתח ספקטרום שלם של מנועים, בנפחים של 1600-2000, כולל דיזל, אבל לא היה תקציב, אז השתמשו במה שהיה.

 

הייתה מכונית די מוצלחת לזמנה (1986), אבל איכות חומרים והרכבה מחפירה חיסלה את הדגם ואת היצרן.

 

עדיין, הדגם יוצר עד סוף שנות ה90, באיזשהו שלב אפילו עם מנוע 2 ליטר של רנו, עד שהייצור הופסק סופית, והמפעל נמכר לרנו שהתחילה לייצר שם גירסאות של דאצ׳יה לוגאן לשוק המקומי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

יוחאי תודה רבה! מעניין מאוד כרגיל. 

 

 

 

 

לפני 13 שעות, yohai71 כתב:

שמועות טוענות שהאלפין הוא הבסיס לעיצוב המוסקוביץ' אלקו (Moskvich Aleko) 2141:

 

moskvitch-2141-aleko1.thumb.jpg.ce1b26f611459a11c8e95b26c92be632.jpg

 

וויזואלית ישנו קשר ברור, אבל מעט מאד ראיות קיימות, אם בכלל ,על קשר ממשי ו-וודאי שלא שותפות עם מוסקוביץ' בנוסח הקשר פיאט-לאדה. חוץ מזה, יחידת ההנעה שונה לחלוטין, עם מנוע אורכי ומתלים קדמיים מסוג זרועות מקפרסון. אז אולי יש כאן העתקה, אבל אפשר להתייחס לזה כצדק פואטי, היות והאלפין עצמו דומה באופן חשוד לטטרה 613 בעיצוב ווינלה (Vignale):

 

 

 

לגבי מה שציטטתי, לא מדובר בשמועות. בשנים האחרונות התפרסמו מאמרים של כמה מהנדסים שעבדו במפעל הנ"ל בתקופה הרלוונטית והם מספרים את הסיפור. לקראת אמצע שנות ה 70 הם היו מכונים עם כמה דגמי הצ'בק מפיתוח עצמאי:

moskvich_s3_1.jpg.ececb27beec0874b1cac81228d190441.jpg

 

moskvich_s1_1.jpg.4743bfbd791a723d1213dfb8b8bcafb6.jpg

 

הנהלת המפעל שהשתנתה באותה תקופה, ראתה את הדגמים האלו כ"חסרי פרספקטיביות" וכמו במקרה של לאדה, הוחלט להתבסס על דגם מערבי, רק שלהבדיל מלאדה שום חוזה לא נחתם ושם קשר רשמי לא נוצר, אלא פשוט נבחרה מכונית השנה של 1976, Simca 1307,  נרכשה יחידה אחת או אולי כמה, הביאו אותה אל אותם המהנדסים ו"הנחיתו" הוראה להעתיק. בכל המאמרים  הם מדברים על התסכול והעלבון שחשו  עקב ההרואה הזו (כי כל הפיתוחים שלהם שארכו שנים, הלכו פייפן)  אבל כמובן לא הייתה להם ברירה.

 

כל החלק הקידמי של האוטו הוחלף בשלמות בזה של אודי 80 או 100 עם מתלי מקפרסון ומנוע לאורך. אבל המרכב והדלתות נשארו זהים

 לאלו של סימקה. כרגיל אצל הסובייטים, לקח להם 10 שנים לעלות את הדגם על פס הייצור (2141 הוצגה ב 1986), בזמן זה העיצוב המקורי של 1307 התיישן ואז נאלצו לעשות סוג של מתיחת פנים לדגם שעוד לא החל ייצורו.

 

 

כמו שאמר ואדים, זה היה גם הדגם האחרון לפני פשיטת רגל סופית של המפעל באמצע שנות ה 2000. בשנים האחרונות לפני הסגירה יוצרו כל מיני דגמים מוזרים כמו סדאן עם מרכב ארוך, שעדיין מזכיר קצת את סולרה.

1 (27).jpg

 

1 (26).jpg

 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אני יכול להוסיף שגם ל 1307 וגם לסולרה היה ייצוג לא מי יודע מה גדול בארץ, אבל היה. מה שכן הן נעלמו מאוד מהר. לדעתי כבר באמצע שנות ה 90 לא היו כאלה בארץ במצב נסיעה למעט אולי יחידות בודדות. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שחיפשתי, ישנם חלקים זהים בין המכוניות- אבל לא ממש מדובר בכל המרכב כי השינויים הטכניים היו יותר מדי שונים בשביל שזה יקרה- לא חושב שהדלתות זהות, למשל. ממה שחיפשתי, הגג למשל זהה לחלוטין. אבל זה לא שאתה יכול להעביר חלקים בין המכוניות.

 

https://www.aronline.co.uk/cars/chrysler-talbot/alpine-solara/moskvich-aleko/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.4.2021 בשעה 09:49, Buki כתב:

לגבי מה שציטטתי, לא מדובר בשמועות. בשנים האחרונות התפרסמו מאמרים של כמה מהנדסים שעבדו במפעל הנ"ל בתקופה הרלוונטית והם מספרים את הסיפור. לקראת אמצע שנות ה 70 הם היו מכונים עם כמה דגמי הצ'בק מפיתוח עצמאי:

וכמו במקרה של לאדה, הוחלט להתבסס על דגם מערבי, רק שלהבדיל מלאדה שום חוזה לא נחתם ושם קשר רשמי לא נוצר, אלא פשוט נבחרה מכונית השנה של 1976, Simca 1307,  נרכשה יחידה אחת או אולי כמה, הביאו אותה אל אותם המהנדסים ו"הנחיתו" הוראה להעתיק. בכל המאמרים  הם מדברים על התסכול והעלבון שחשו  עקב ההרואה הזו (כי כל הפיתוחים שלהם שארכו שנים, הלכו פייפן)  אבל כמובן לא הייתה להם ברירה.

 

ככה זה בכלכלה ריכוזית, כשמנחיתים עליך מלמעלה מה לפתח ומה לייצר.

 

גם במקרה של לאדה היה סיפור דומה. הביאו כמה דגמים לבחינה, פיאט 124, פורד טאונוס, רנו 16 ועוד לא זוכר מה.

 

בכל המבחנים ניצחה רנו 16, שהייתה גם מאוד מתקדמת לזמנה - האצ׳בק עם הנעה קדמית, והמליצו לקנות את הרישיון לייצר אותה, כולל לבנות את המפעל.

 

ופיאט 124 פשוט התפרקה בידיים של נהגי מבחן רוסים, כולל כשלים במנוע וגיר וסדקים במרכב ושלדה. בסוף אספו את מה שנשאר מהאוטו בשקית ושלחו חזרה לאיטליה. היא גם הייתה כבר יחסית מיושנת אפילו לזמנה, לפיאט כבר הייתה בקנה את 128.

 

אבל משיקולים פוליטיים נבחרה דווקא ה124, ואת הכשלים שנמצאו - שלחו את המהנדסים הרוסים לאיטליה כדי לסדר, והם באמת עשו עבודה מטורפת שם, כולל לפתח מנוע חדש בעל גל זיזים עליון (במקור לא היה ב124). פיאט אחר כך לקחו את הפיתוחים של אותם מהנדסים, ושילבו אותם בדגמים שלהם, בלי לשלם על זכויות יוצרים כמובן. בסופו של דבר יצא דגם שדומה לפיאט 124 רק במראה, בפועל היו בו אלפי שינויים, ממנוע חדש ועד חיזוקי שלדה.

 

מי שדובר רוסית, מומלץ לראות את זה, מספרים שם ממש יפה את ההסטוריה של הדגם:

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי פרסומת של מכשירי תנועה משנת 1982, מתוך "העולם הזה":

 

Talbot1982.thumb.jpg.6c63551a97baeaecc40a2bf009f9a7a2.jpg

 

מה שמעניין הוא שכאן כבר ויתרו על הצגת האלפין / 1310 כדגם בפני עצמו, אלא החליטו לקרוא לו "סולרה" וזהו. אולי כי בישראל הסדאן הצליחה יותר?

 

לא יודע, צריך פה את @borsood

🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה @yohai71 על עוד מאמר מרתק.

קרייזלר אף פעם לא הייתה מותג בארץ. האמריקאיות היו מוכרות במותגים שלהן דודג' ופליימות. סימקה לעומת זאת נחשבה כמכונית פשוטה ואמינה.

לכן כאשר חודש יבוא הרכב בסוף שנת 75 הפוקוס עדיין היה על ה1000 ו 1100.

simca-1.PNG.c0186303faf52fff028b554add08713d.PNG

תחילת השיווק שנה לאחר מכן עם דגמי 77

simca-2.thumb.PNG.ebbf932e4259a787e14c964dd80494f4.PNG

אבל שנה לאחר מכן הבינו במכשירי תנועה איזו מכונית לשים בפרונט. ה 1000 שהייתה אז כבר מיושנת וה1100 על שלל הגרסאות שלה.

simca-3.thumb.PNG.28ce55f32cf0fa81e5264521f0a03659.PNG

נסיון נוסף להדגיש את  החדשנות והעיצוב (אבל עדיין זו סימקה)

simca-4.thumb.PNG.267561c3346c53b29a76924caaa86423.PNG

 

וכבר המחירון של תחילת שנות השמונים מראה שהיא לא הייתה הצלחה גדולה.

simca-5.PNG.128b07a55f6d1cc346e713b551418bba.PNG

 

בתחילת 81 כבר שווקה הסולרה (שגם לא הייתה הצלחה גדולה)

simca-6.thumb.PNG.0f8adcd95d4317451ff8087a02aa1dfe.PNG

 

  • אהבתי 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על עוד מאמר מושקע.
אני זוכר את הפרסומות לסולארה וגם קצת מכוניות כאלה שראיתי, אבל נראה שהיא לא הייתה הצלחה גדולה בארץ

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, עוד מאמר משובח! אל תפסיק...

לנו היתה במשפחה 1510 שנת 80.

נקנתה משומשת

בת 4 בערך.

הפאר והאבזור היו חריגים לתקופה, מחשב דרך, ריפודי קטיפה.

זכורה לטובה.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, תודה על עוד כתבה משובחת, ועל הדיון שהתפתח!

 

לבוקי וודים - אכן, הנחתה פוליטית מלמעלה גמרה את סדרת ה-S (C במקור) של מוסקביץ' למחליפת ה-408/412 ולאחר שנים של פיתוח ואבטיפוסים נוסעים ברמת מכוניות טרום-ייצור לכל דבר הם פשוט נצטוו לחקות את הסימקה/קרייזלר 1307, כשהשינוי היחיד היה התאמה למנועי מוסקביץ' קיימים ומשם החלק הקדמי של אאודי כמו שכתב בוקי.

 

המהנדס הראשי של המפעל אמר בראיונות שלקח לו יותר מחודש לשכנע את המהנדסים לשוב ולעבוד על אב הטיפוס, מרוב עילבון ותחושת זלזול בעבודה שלהם.

 

לגבי מה שודים כתב על הלאדה, אכן היו שינויים רבים, חלקם מודרניזציה (מנוע גל זיזים עליון) וחלקם התאמה לתנאים המקומיים (הגדלת מרווח קרקע, הקשחת מרכב, בלמי תוף מאחור). ככה זה כשבמקום שיקולי טיב לקחו סיפור של שת"פ עם קומוניסטים איטלקיים... 

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, RK כתב:

לבוקי וודים - אכן, הנחתה פוליטית מלמעלה גמרה את סדרת ה-S (C במקור) של מוסקביץ' למחליפת ה-408/412 ולאחר שנים של פיתוח ואבטיפוסים נוסעים ברמת מכוניות טרום-ייצור לכל דבר הם פשוט נצטוו לחקות את הסימקה/קרייזלר 1307, כשהשינוי היחיד היה התאמה למנועי מוסקביץ' קיימים ומשם החלק הקדמי של אאודי כמו שכתב בוקי.

 

המהנדס הראשי של המפעל אמר בראיונות שלקח לו יותר מחודש לשכנע את המהנדסים לשוב ולעבוד על אב הטיפוס, מרוב עילבון ותחושת זלזול בעבודה שלהם.

 

קראתי שבנוסף לפיתוח של דגם עצמאי הם קיבלו גם הצעות מסיטרואן ופיאט לייצור הדגמים העתידיים שלהם ברישיון.

 

מסיטרואן - את BX, רק ללא המתלה ההידרופנאומטי.

 

מפיאט - את טיפו העתידית.

 

למה בסופו של דבר לקחו דווקא את הסימקה - לא ברור. כנראה חשבו שאם זה מכונית השנה באירופה, אז משהו דומה יימכר טוב שם. שיקול חשוב, כי באותה תרופה חצי מתוצרת המפעל הלך לייצוא. אולי כי זה היה דומה ללאדה סמארה מגודלת, ורצו לעשות קו מוצרים אחיד לתעשיה הסובייטית.

 

עדיין חבל שלא לקחו את הטיפו לדעתי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את ה-BX לא לקחו כי לא הסתדרו על כסף, והטיפו הייתה רחוקה מדי (מסכים אתך שזאת טעות, כי בסופו של דבר ה-2141 נכנסה לייצור רק שנתיים לפני הטיפו) והטיפו הייתה מכונית טובה יותר בהרבה, כשאת מיצוב הגודל (בין ז'יגולי לוולגה) אפשר היה לפתור באמצעות גרסא מקבילה לטמפרה.

 

אבל מה שבאמת היה צריך לעשות, זה להכניס לייצור את האבטיפוסים המקומיים שלהם, שהיו מצוינים ולא נכנסו לייצור כי ההנהלה החדשה שהונחתה על המפעל לא ראתה להם מקבילה במערב. כלומר, הם סבלו מזה שהיו רעיונות מקוריים של מהנדסים מוכשרים וטובים ולא חיקוי או הנדסה הפוכה. חבל.

  • מעניין 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי דווקא היה משהו בטענה על ה"חוסר פרספקטיבה".

 

האבות טיפוס שלהם היו עדיין עם הנעה אחורית, ובמערב כבר כמעט כולם היו בתהליכים של להעביר את ההנעה קדימה.

 

אולי לא רצו לפתח דגם שיתיישן מהר מדי, כי בתעשיה הסובייטית היה מקובל שהדגם יישאר בייצור 10-15 שנה, אז חשבו קדימה מהבחינה הזאת, שהדגם יהיה עדיין איכשהו רלוונטי בעתיד הנראה לעין.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...