Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

mito veloce 170hp 2017 התנהגות מנוע אחרי יציאה מהסגר, התייעצות


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב היה במצב מצוין, עקב הסגר האחרון הוא עמד כחודש ללא תנועה בחניון סגור ומקורה.

עם החזרה לנסיעה לאחר חודש ללא תנועה התחילה תופעה כזו,  המנוע התחיל לגמגם בהאצה אחרי ירידה, תחושה של נסיעה על 3 פלאגים, עצרתי את הרכב, הוצאתי פלאגים ואכן מצאתי פלאג מספר אחד מוצף שמן, הבידוד חרסינה של האלקטרודה המרכזית שלו שבור, פלאג מספר 3 קצת שמנוני, פלאגים 2 ו 4 יבשים יחסית.

לאחר ניקוי הפלאגים והחלפת הפלאג השבור המנוע חזר לעבוד כרגיל. התאוצה והביצועים מעולים כמצופה מהדגם הזה.

התופעה של הגמגום עם שמן על הפלאגים חזרה על עצמה כל יום יומיים אבל הפלאג מספר 1 לא היה שבור.

התחלתי לחשוב מהיכן נכנס השמן לתא השריפה, אם זה הרינגים או שחיקה של דפנות הצילינדר, הייתי צריך להרגיש סחיבה חלשה יותר במיוחד בעליות, מה גם שהרכב עשה רק 40K, קצת מוקדם בשביל שחיקה כזו. הרכב גם בעליות קשות מאיץ מעולה, ממש לא תחושה של מנוע שחוק עם בעיות קומפרסיה.

החשד הבא הוא על אטמי השסתומים, גם קצת מוקדם בשביל בלאי בהם אבל יש מצב.

בכל אופן, החלטתי שאני מאבחן את התקלה באופן הבא, בקשתי ממשהו לנהוג ברכב בירידה ארוכה בכביש בין עירוני כאשר המנוע משמש כבלם, ולא ללחוץ על הגז, בסוף הירידה להאיץ, נסעתי מאחוריו עם רכב אחר תוך התבוננות באגזוז.

התוצאה הייתה מפתיעה, במשך כל הנסיעה עד לירידה לא ראיתי עשן מהאגזוז, (נסיעה של 20 דקות בערך).

במהלך הירידה גם לא היה עשן.

בסוף הירידה עם ההאצה אולי ראיתי טיפה עשן,  לשנייה אחת שנעלם מהר. ההאצה הייתה טובה ללא גמגום וללא עשן.

חזרנו על הבדיקה שוב- אותה תוצאה. התופעה של הגמגום לא חזרה.

חלף שבוע, מאז אותה בדיקה, נוסעים עם הרכב יום יום והרכב נוסע בסדר, הבעיה של הגמגום  לא חזרה והמנוע עובד עגול. אני גם עוקב אחרי צריכת השמן, אין משהו חריג,  אבל אני לא שקט.

 

מה קורה כאן?

יש לי שתי השערות תגידו לי מה אתם חושבים:

1. אטמי השסתומים התייבשו כשהרכב עמד בסגר, הרכב היה צריך לעבור תקופה של נסיעות עד שהאטמים קיבלו מחדש את הגמישות והאטימה. 

2. יחידת המולטיאייר לא תזמנה טוב את שסתומי היניקה  בחלק מהצילינדרים (זה גם מסביר את שבירת האלקטרודה של הפלאג, או שאין לזה קשר, סתם פלאג תקול) . אולי השמן שעמד שם בלי תנועה תקופה ארוכה במהלך הסגר יצר איזו בעיה ששיבשה  את התזמון המדויק של השסתומים,  ובמחזורי היניקה נשאב הרבה שמן דרכם. אולי כעת הכול חזר לזרום שם טוב והסתדר.

או שיש בעיה אחרת . מה עושים כעת? איך ממשיכים?

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שמן שנכנס לתא השריפה -נשרף. 

הוא לא נשאר על הפלאג בתצורה נוזלית / שמנונית. 

אם הפלאג (חרסינה/הברגה) שמנוני זה אומר שיורד אליו שמן מלמעלה, קרי אטם/ים של מכסה השסתומים סביב צינורות המצתים.

חזלש את כל הבדיקות שריפת שמן וטפל באטמים.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמנוניות הייתה על האלקטרודות בתוך המנוע, לקחתי בחשבון את האפשרות שאתה מעלה, היא מוכרת לי, אבל כשבדקתי לא ראיתי שמנוניות לאורך צינור המצת ועד לתבריג המצת באופן שאתה מתאר. בהתבוננות לתוך צינור הפלאג גם עם פנס חזק האזור מחוץ לפלאג עשה רושם יבש.

לכן אני מעריך שהשמן נכנס ממקום אחר.

 

הבעיה שהייתה, הופיעה במהלך ירידה כשהמנוע בולם, זה מה שניסיתי לאמת באמצעות הבדיקה שעשיתי.

 

השריפה יכולה לא להתבצע אם לא נכנס דלק למנוע, במצב בו המנוע משמש כבלם בירידה, ככל שיש בעיית אטמים הוא  יונק  שמן ממקום כלשהו ואין לשמן איך להשרף, עם הזמן השמן מציף את הפלאג ופוגם ביכולת שלו לייצר ניצוץ, או אז המנוע יעבוד על שלוש פלאגים בלבד.

 

לתחושתי הכיוון הוא האטמים של השסתומים או משהו ביחידת המולטיאייר, אולי רינגים.... לא ברור לי איך זה שהיא בינתיים נעלמה...טפו, טפו

ברור לי רק שהחודש שהרכב עמד בלי לזוז לא עשה לו טוב.

 

 

עריכה אחרונה על ידי odednovo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דומה, רק ממש רטוב בשמן  ופחות פיח. רטוב עד חוסר יכולת לייצר ניצוץ.

 

הבעיה כאמור הייתה בשבועיים הראשונים כשחזרתי לנסוע ברכב אחרי הסגר, בינתיים טפו טפו בשבוע שבועיים האחרונים לא נתקלתי בבעיה.

ניראה לי שאיכשהו זה קשור שהרכב עמד חודש-חודש וחצי בלי תנועה, זה לא קרה עד לסגר ואני יד ראשונה ארבע שנים עם הרכב,  הרכב לא עשה אף פעם בעיה ואני שומר עליו היטב, מחליף שמנים בזמן וכו', לכן לא ברור לי מה קרה כאן?

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שזה שמן ולא דלק?  לגבי עיקום כלשהו, אני לא חושב שזה המקרה, אם הייתה בעיה בתזמון היה מתעקם שסתום (מפגש שסתום בוכנה) ואז הרכב לא היה חוזר לעצמו. 

 

האם נדלקה נורת תקלה?

 

הסיבה ששאלתי אם זה כמו בתמונה ששלחתי, היא שלאחר תקופה לא ארוכה (נדמה לי פחות משנה) המנוע של הפונטו גם התחיל לגמגם והוחלפה יחידת מולטיאייר. הכשל היה בצילינדר מס' 4, כמובן שזה לא אומר הרבה. 

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה שמן, דלק מתאדה מהר ומתיבש, עם השמן היה לי קשה לייבש את הפלאג

 יחידת המולטאייר מבוססת על לחץ שמן שמייצר גל הזיזים, גל הזיזים דוחף למעשה מין זרוע קטנה עם קפיץ ביחידת המולטיאייר שמייצרת לחץ שמן בתוך היחידה ושסתום חשמלי בהמשך מבקר את העברת הלחץ אל השסתום עצמו שנפתח ונסגר לפי הלחץ,  אם אין לחץ שמן השסתום לא יפתח כלל כך שאין חשש למפגש עם הבוכנה של המנוע.

 

לאחרונה היה recall גדול בארה"ב במנועים עם מולטאייר בנפחים של 2.4 ליטר בעקבות תלונות של צרכנים על צריכת שמן גבוהה.

הפתרון היה שינוי תוכנה שמשנה את תזמון שסתומי היניקה, החברה טענה שהדבר נובע מתזמון לא מוצלח שגורם ליניקה מוגברת של שמן דרך שסתומי היניקה.

לא ראיתי משהו שמדבר על מנועי ה 1.4

לכאורה, אטמי השסתומים אמורים למנוע יניקת שמן דרך שסתומי היניקה, כניראה שעקב הלחץ הגדול שיש במנועים האלה במיוחד עם הטורבו הם לא אוטמים מאה אחוז.

 

משהו נוסף, ממה שקראתי רוב הכשלים של יחידת המולטיאייר נובעים מתבריג שחוק של התושבת בתוכה נעה הבוכנה שבתוך הקפיץ, הדבר גורם לבוכנה לשחק לצדדים ולא נוצר לחץ שמן. טוענים שזו בעיה שהייתה  עד לשנים 2011-2012 ואחר כך הוכנס שיפור שמונע את הבעיה. קראתי גם מאמרים של אנשים שטוענים שפתרו את זה כך או אחרת בלי להחליף.

לא יודע מה נכון מכל זה, אני מקווה שלא אגיע לזה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, odednovo כתב:

יחידת המולטאייר מבוססת על לחץ שמן שמייצר גל הזיזים, גל הזיזים דוחף למעשה מין זרוע קטנה עם קפיץ ביחידת המולטיאייר שמייצרת לחץ שמן בתוך היחידה ושסתום חשמלי בהמשך מבקר את העברת הלחץ אל השסתום עצמו שנפתח ונסגר לפי הלחץ,  אם אין לחץ שמן השסתום לא יפתח כלל כך שאין חשש למפגש עם הבוכנה של המנוע.

 

נכון מאוד, זו בדיוק הסיבה שרשמתי שאין חשש למפגש שסתום בוכנה, בהנחה כמובן שאין בעיה עם הרצועה או בעית תזמון אחרת. לא היה ברור לי למה אתה חושד שהפלאג נשבר כתוצאה מפגיעה מכאנית.

לפני 3 שעות, odednovo כתב:

משהו נוסף, ממה שקראתי רוב הכשלים של יחידת המולטיאייר נובעים מתבריג שחוק של התושבת בתוכה נעה הבוכנה שבתוך הקפיץ, הדבר גורם לבוכנה לשחק לצדדים ולא נוצר לחץ שמן. טוענים שזו בעיה שהייתה  עד לשנים 2011-2012 ואחר כך הוכנס שיפור שמונע את הבעיה. קראתי גם מאמרים של אנשים שטוענים שפתרו את זה כך או אחרת בלי להחליף.

 

גם נכון, ספציפית בפונטו המדוברת הבעיה הייתה בתבריג, ראה תמונות ודיון כאן:

העניין שנתקלתי גם ביחידת מולטיאייר תקולה שהתבריגים בה היו תקינים, אולי בעיה בסלנואידים.

 

מה היה רשום במאמרים שקראת לגבי הפתרונות החלופיים?

 

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת לא יודע למה הפלאג נשבר, או שהוא היה פגום מלכתחילה או מה שחשבתי זה שעקב אי פתיחה של שסתומים נוצרו לחצים גבוהים של דחיסה או יניקה בצירוף של ניצוץ שלא בא לכל המערכת בזמן טוב, או צירוף של שני הדברים.

לגבי הסלנואידים הם קלים לבדיקה, לא מכיר ספציפית את הסלנואידים של המולטיאייר אבל אני מניח שאפשר לתת להם מתח מתאים רגעית ומשהו שם צריך לקפוץ ולעשות קליק. כניראה שאפשר לחילופין גם עם תוכנת הדיאגנוסטיקה לעשות את זה. 

אם הבעיה היא שמשהו נסתם שם, זה בטח ניתן לפתרון עם ספריי קרבורטורים או משהו כזה.

לגבי בעיית התבריג ראיתי משהו שכתב שהשתמש בהרבה לוקטייט על שאריות התבריג השחוק ונתן לזה להתייבש טוב, לדבריו זה מחזיק לו כבר שנה ככה והוא עצמו מופתע מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להפעיל את הסלונואידים עם תוכנת דיאגנוסטיקה, אבל תשמע קליק (או לא) וזהו זה בערך. לא תוכל לדעת אם הסלנואיד לא מתפקד בטמפרטורה מסומים או נפרץ בלחץ וכולי... לגבי לכלוך במעברים, אני לא יודע אם זה באמת מזה, אם יש מישהו שצילם משקעים ביחידה אשמח לראות. האם מישהו הצליח לפרק את הסלנואידם שלמים מהיחידה (לצורך ניקוי למשל)? האם אפשר להשיג כאלו?

 

לפני 7 שעות, odednovo כתב:

לגבי בעיית התבריג ראיתי משהו שכתב שהשתמש בהרבה לוקטייט על שאריות התבריג השחוק ונתן לזה להתייבש טוב, לדבריו זה מחזיק לו כבר שנה ככה והוא עצמו מופתע מזה.

 

תודה, יש לך אולי קישור? (מעניין לראות תמונות). גם ביחידה של הפונטו החזרנו את "התושבת (בוכנה) אום" הזו, אבל בגלל שביצענו את העבודה לאחר שכבר הגיעה יחידה חדשה מחו"ל, לא בדקנו את "התיקון", ופשוט הותקנה היחידה החדשה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה חזרה ברביעי שעבר פעם אחת ומאז שוב נעלמה ולא חזרה.

בדקתי צריכת שמן לאורך 1000 ק"מ,  ירד שליש התחום בין מינימום למקסימום, ניראה שזה עדיין בגבולות של יצרן הרכב לפי ספר הרכב (400 גרם ל 1000 ק"מ)

פתחתי אתמול את פילטר המולטיאייר (זה שבצד הטיימינג) קצת לקבל תחושה על מצב השמן.

בפילטר היו  חתיכות פיח קשות, היה לי אפילו חשד שמדובר בחתיכות מתכת אבל הם התפוררו לי בין האצבעות לאבק.

ניקיתי אותו טוב עם ספרי קרבורטור והוצאתי ממנו בעדינות את חתיכות הפיח, הרשת נשארה שלמה ונקיה, החזרתי אותה. נסעתי היום, היה בסדר גמור.

ניראה לי שאחליף את השמן בכל מקרה, על הפילטר הוא ניראה די סמיך ושחור ,  יכול להיות שהעמידה הממושכת של הקורונה לא עשתה לו טוב. השאלה אם כדאי לעשות גם פלאשינג עם השמן הישן לפני החלפה?

 

אגב, לפי ספר הרכב כאן בעמוד 172 יש להשתמש בשמן SAE 0W-30 ACEA C2 / API SN

וזה מה שאני משתמש, בעבר אמרו לי בחברה להשתמש ב5-40 אחר כך שינו לפי ספר הרכב כך שאני כעת לא יודע כבר מה הנכון, אני בכל אופן נצמד לספר הרכב העדכני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תצמד לתקנים של ספר הרכב ולצמיגות המומלצת לאיזור האקלים שלנו (בספר הרכב אמורה להיות דיאגרמה).
אני לא יודע מספיק על מולטי-אייר, אבל יתכן ויש לאחד מיצרני השמנים משהו שמתאים למנועים האלו ספציפית? אם לא - לך על שמן hi-end בסגנון קסטרול אדג'.
יתכן והעובדה שמסנן המולטי-אייר היה סתום חלקית גרמה לחלק מהתקלות? בכל מקרה, עכשיו כשניקית אותו ותבצע החלפת שמן תעקוב אחרי הפלאגים פעם ב1000 ק"מ, אם הם יבשים הכל טוב, אם לא - אטם מכסה שסתומים זה בד"כ לא סיפור גדול בכלל להחלפה, אלא אם בפיאט התחכמו, זה סיפור של שעה וחצי עבודה בבית והאטמים עצמם בהזמנה מחו"ל זה גרושים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את הדיאגרמות הללו מספרי רכב אחרים אלא שכאן אין אפשרויות בחירה רשמו 0-30 וזהו.

השאלה היא אם יש טעם ללכת גם על פלאשינג בעת החלפת השמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה בדיון הקודם בנושא (זה עם התמונות שכבר קישרתי אליו) את המלצתו של @ליין מן . אני עדיין לא משוכנע שפלאשינג יעזור, אבל לשיקולך:
 


באופן אישי אני בחרתי ב  Castrol EDGE 5W40  ברכב עם מולטיאייר, לא נצפו משקעים בפילטר של המולטיאייר (אתה יכול לקרוא בשרשור למעלה).

 

אם כבר אתה פותח מכסה שסתומים, אז אני ממליץ לך לבדוק את ההברגות, אתה לא חייב לפרק את המולטיאייר בשביל זה, אבל יש עבודה בפרוקים מסביב כדי שיהי ניתן לפרק את מכסה השסתומים. צריך גם אטם חדש ולמרוח חומר איטום בכמה נקודות. 

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי שבמקרה שציינתי, לא נצפו משקעים בפילטר של המולטיאייר שהוחלף יחד עם היחידה, הוא היה נקי לגמרי. קשה לי להעיד על ה EDGE  כי אני לא בטוח מה היה בשימוש בשנים שלפני ההחלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...