Jump to content
קיבלנו דיווח על בעיה בחידוש מנויים. אם חוויתם בעיה דומה, שלחו הודעה פרטית למשתמש "פבל" ונעזור לכם
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור בוסטר התנעה לקוטבי המצבר מעלה את מתח המצבר?


much
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

אם מחברים למספר דקות בוסטר התנעה(נוקו 70) לקוטבי המצבר (בלי להניע), מה קורה למעשה? מתח המצבר אמור לעלות מעט?

אין כמו קמארו עצבנית

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שהחיבור מקבילי המתח צריך להיות זהה ולכן אם מתח המצבר יהיה נמוך ממתח הבוסטר הוא ישאף להגיע למתח הבוסטר.

אם מתח המצבר יהיה גבוה ממתח הבוסטר הבוסטר ישאף להגיע למתח המצבר. זה נקרא השוואת מתחים וזה בגלל שהחיבור מקבילי. בחיבור טורי יהיה חיבור של מתח הבוסטר ומתח המצבר . חיבור טורי נעשה כאשר הדק הפלוס של הבוסטר מחובר להדק המינוס של המצבר והדק פלוס של המצבר מחובר להדק מינוס של הבוסטר. כתוצאה מכך יהיה לך 24 וולט ( בהנחה ששניהם 12 וולט). 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, much כתב:

אם מחברים למספר דקות בוסטר התנעה(נוקו 70) לקוטבי המצבר (בלי להניע), מה קורה למעשה? מתח המצבר אמור לעלות מעט?

תלוי ברמת המתח של הבוסטר ושל המצבר. 

למה אתה שואל? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם מתח הבוסטר גבוה ממתח המצבר אז תתבצע טעינה מהבוסטר למצבר,

לכן המתח על קוטבי המצבר יעלה ויהיה יותר גבוה ממה שהיה לפני החיבור, לאחר הניתוק הוא ירד ויהיה ממש קצת ממה שהיה.

 

אבל אם מתח המצבר גבוה ממתח הבוסטר, אז לרוב הבוסטרים יש מעגל הגנה שמונע זרימה של זרם חזרה לבוסטר.

המטרה למנוע טעינה של סוללת הליתיום בזרם לא מבוקר, זה יכול לפוצץ את הסוללה. 

הרי שנייה לאחר הרכב מניע מתח הקטבים של המצבר עולה למתח של האלטרנטור. 

אותו מעגל הגנה גם מונע זרם במידה ומחברים את הקטבים הפוך. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 שעות, asix כתב:

כתוצאה מכך יהיה לך 24 וולט

בחיבור כמו שתיארת, ללא צרכנים, הזרם ישאף להיות אינסופי.

 

התיאור הנכון זה לחבר מינוס של מצבר ראשון לפלוס של מצבר שני ואז לקחת פלוס ממצבר ראשון ומינוס ממצבר שני - עכשיו מתקבלים 24V בהנחה ושני המצברים עם 12V.

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על זרם. דיברתי על מתח.

הסברתי איך משיגים 24 וולט ומה ההבדל בין חיבור טורי למקבילי. 

אם הייתי מרחיב ומדבר על זרם אז אתה צודק אבל פות"ש שאל על מתחים ועל זה עניתי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...