Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה/דיס המלצה על ארונה 2018


Yovelb
שימו לב! השרשור הזה בן 1092 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, אשמח שתגידו לי חוות דעת שלכם מניסיון על הרכב.

אחזקה, טיפולים, דלק, ביצועים, נוחות נסיעה בידוד רעשים וכו

מדובר על מנוע 1.0 שנת 2018

תודה לעונים[emoji16]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בבית יש ארונה FR שנרכשה חדשה בספטמבר 2018.

בזמנו העדפנו אותה על קיה סטוניק בגלל העיצוב ובגלל שהממשק מוכר למשתמשת העיקרית מסיאט איביזה שאותה הוא החליף.

מחירי האחזקה סבירים לגמרי, אני יכול לבדוק את מחירי הטיפולים המדוייקים מאוחר יותר אם תרצה. מחירי הביטוח שלסיאט היו גבוהים בעבר אבל היום אני מבטח במחירים סבירים לגמרי, עד לא מזמן כולל נהג צעיר בפחות מ-5,000 ש"ח למקיף וחובה.

נוחות הנסיעה טובה גם עם הג'אנט הגדול יותר בFR. בידוד הרעשים סביר עד ל-100 קמ"ש ואחר כך נשמעים רעשי רוח וכביש, לא מאוד מטרידים אבל נוכחים.

לדעתי ביחס למתחרים במחיר דומה הוא מציע חבילה טובה ושימושית, הביצועים טובים, צריכת הדלק חסכונית והאבזור לא רע גם ברמת גימור סטייל.

 

אם יש שאלות נוספות אתה מוזמן.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בבית יש ארונה FR שנרכשה חדשה בספטמבר 2018.
בזמנו העדפנו אותה על קיה סטוניק בגלל העיצוב ובגלל שהממשק מוכר למשתמשת העיקרית מסיאט איביזה שאותה הוא החליף.
מחירי האחזקה סבירים לגמרי, אני יכול לבדוק את מחירי הטיפולים המדוייקים מאוחר יותר אם תרצה. מחירי הביטוח שלסיאט היו גבוהים בעבר אבל היום אני מבטח במחירים סבירים לגמרי, עד לא מזמן כולל נהג צעיר בפחות מ-5,000 ש"ח למקיף וחובה.
נוחות הנסיעה טובה גם עם הג'אנט הגדול יותר בFR. בידוד הרעשים סביר עד ל-100 קמ"ש ואחר כך נשמעים רעשי רוח וכביש, לא מאוד מטרידים אבל נוכחים.
לדעתי ביחס למתחרים במחיר דומה הוא מציע חבילה טובה ושימושית, הביצועים טובים, צריכת הדלק חסכונית והאבזור לא רע גם ברמת גימור סטייל.
 
אם יש שאלות נוספות אתה מוזמן.

היי, קודם כל תודה על המענה
בשורה תחתונה אתה מרוצה מהרכב?
לגבי המנוע הקטן 1.0 לכמה קמ הוא יכול להחזיק אם אתה מטפל בזמן ולא קורע אותו?
אני רוצה את הרכב הזה ל6-7 שנים הבאות


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


היי, קודם כל תודה על המענה
בשורה תחתונה אתה מרוצה מהרכב?
לגבי המנוע הקטן 1.0 לכמה קמ הוא יכול להחזיק אם אתה מטפל בזמן ולא קורע אותו?
אני רוצה את הרכב הזה ל6-7 שנים הבאות


Sent from my iPhone using Tapatalk
א. הערכה שלי, שמנוע קטן מוגדש לא יצליח לעבור חצי מיליון ק"מ בשנות חייו...וברצינות, אף אחד אינו נביא.
ב. לגבי כלל המכוניות בתבל, לא ניתן לדעת כמה יחיה המנוע שלהן, זה תלוי באלף גורמים כולל הטיפולים והחלפים שתשים וגם מזל...וכמו כן,
מה הנסועה השנתית שלך? האם אתה עדין או תוקפני, האם נוסע בעיקר בינעירוני או רק נסיעות עירוניות קצרות וכו'.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. הערכה שלי, שמנוע קטן מוגדש לא יצליח לעבור חצי מיליון ק"מ בשנות חייו...וברצינות, אף אחד אינו נביא.
ב. לגבי כלל המכוניות בתבל, לא ניתן לדעת כמה יחיה המנוע שלהן, זה תלוי באלף גורמים כולל הטיפולים והחלפים שתשים וגם מזל...וכמו כן,
מה הנסועה השנתית שלך? האם אתה עדין או תוקפני, האם נוסע בעיקר בינעירוני או רק נסיעות עירוניות קצרות וכו'.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk


אני נוסע בעיקר בינעירוני, די עדין עם הדוושות, נוסע באיזור ה20-25 בשנה


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי טורבו קטנים מיוצרים כבר למעלה מעשור ושורדים יפה.

מנוע ה 1.0 איתנו מסוף 2015.

  • מעניין 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הארונה הייתה לנו איביזה עם אותו המנוע שנמכרה עם משהו כמו 50,000 ק"מ. באיביזה הייתה תקלה במצערת מחוץ לאחריות והיא הוחלפה, צ'מפיון "השתתפו" בחלק מעלות התיקון ושולמו רק 1,500 ש"ח. מעבר לכך המנוע היה זריז ופעל בדיוק כפי שיצא מהסוכנות עד שחזר לטרייד אין.

שורה תחתונה אנחנו מרוצים מהרכב. כמות הנסיעה פחות משמעותית בשנה האחרונה גם בגלל הקורונה וגם בגלל שהנהגת יצאה לפנסיה. הרכב עדיין לא עבר 30,000 ק"מ ולכן טופל אחת לשנה ולא לפי 15,000 ק"מ.

בעיקרון אני לא מתכנן להחזיק את הרכב שנים ארוכות. הוא יוחלף כשיגיע לאיזור גיל 3 (ספטמבר הקרוב) או אם אצליח לדחות קצת אז בתחילת 2022. אין סיבה מהותית מעבר לרצון להתחדש, להתקדם ולגוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הארונה הייתה לנו איביזה עם אותו המנוע שנמכרה עם משהו כמו 50,000 ק"מ. באיביזה הייתה תקלה במצערת מחוץ לאחריות והיא הוחלפה, צ'מפיון "השתתפו" בחלק מעלות התיקון ושולמו רק 1,500 ש"ח. מעבר לכך המנוע היה זריז ופעל בדיוק כפי שיצא מהסוכנות עד שחזר לטרייד אין.
שורה תחתונה אנחנו מרוצים מהרכב. כמות הנסיעה פחות משמעותית בשנה האחרונה גם בגלל הקורונה וגם בגלל שהנהגת יצאה לפנסיה. הרכב עדיין לא עבר 30,000 ק"מ ולכן טופל אחת לשנה ולא לפי 15,000 ק"מ.
בעיקרון אני לא מתכנן להחזיק את הרכב שנים ארוכות. הוא יוחלף כשיגיע לאיזור גיל 3 (ספטמבר הקרוב) או אם אצליח לדחות קצת אז בתחילת 2022. אין סיבה מהותית מעבר לרצון להתחדש, להתקדם ולגוון.

אשמח שתגיד לי כשהרכב יוצע למכירה, על איזו שנה ורמת גימור מדובר?


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי טורבו קטנים מיוצרים כבר למעלה מעשור ושורדים יפה.
מנוע ה 1.0 איתנו מסוף 2015.
חמש או עשר שנים זה לא מדד. אשמח לשמוע על מנועים כאלה שעברו 300/400/500 אלף ק"מ. משום מה אני סקפטי.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשרכב עם נסועה ממוצעת יגיע לכזה ק״מ גבוה הוא יהיה מאוד ישן,כך שאם כן תהיה תקלה זה יהיה הגיוני.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חמש או עשר שנים זה לא מדד. אשמח לשמוע על מנועים כאלה שעברו 300/400/500 אלף ק"מ. משום מה אני סקפטי.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk


לי יש איביזה 2016 עם מנוע זהה, רק עם 5 כ״ס פחות והגעתי ל94 אק״מ, בגלל זה אני רוצה להחליף, גם אני די סקפטי..


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לראות מה אומר הניסיון מעבר לים. מעניין אם שם המנועים האלה מזדקנים יפה וצוברים נסועה מכובדת ללא בעיות.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין איזו תכונה מובנית במנועים האלו שמקנה להם אורך חיים קצר יותר מאשר למנועים מרובעי צילינדרים או עם נפח בוכנות גדול יותר. 

עצם זה שהם קטנים, לא?
ובעלי 3 צילינדרים כמו שהזכרת


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מיוחד בזה שהם קטנים? אין שום הבדל עקרוני/פיסיקאלי בין מנוע הזרקה ישירה מוגש בנפח 2.0 ליטר לאותו מנוע בחצי נפח.

מספר איזוגי של צילנדרים משפיע רק על איזון - המנוע מצוייד בגל איזון בדיוק כדי לפתור את הבעיה, והוא עושה זאת בהצלחה מרובה (מי שלא יודע, לא ירגיש שהוא נוסע במנוע משולש בוכנות)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1092 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...