Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו כשהרכבים החשמליים משתלטים על העולם מה יקרה עם המכוניות "הרגילות"


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העולם עובר לחשמל זה בטוח 

השאלה היא, האם זה יגרום לירידת מחיר של רכבים רגילים (בנזין /דיזל) גם חדשים וגם משומשים בתוך כמה שנים או שזה לא קשור? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם אותם נושאים בכותרת אחרת..
התשובה לשאלתך היא אחת: רגולציה.

דלק יהיה יקר וחשמל יהיה זול? מכוניות חשמליות יהיו יותר מבוקשות ממכוניות בערה פנימית. הפוך? יהיה הפוך.

כנ"ל לגבי מיסוי על קניית רכב חדש, אגרות רישוי שנתיות, וכדומה.

מכיוון שהמדינה נוהגת לחוקק על פי שליפות מהמותן, אבל לעולם לא על פי מחקר כלכלי או התנהגותי, לא ניתן לחזות את העתיד. רק תהיה בטוח שאת המיסים תמשיך לשלם בדרך כזאת או אחרת. כמו שבקול תרועה הכניסו את הגפ"מ לפני כמה שנים ואחר כך דאגו להרוג אותו בשקט.

 

לדוגמה: הייתי בלונדון לפני שנה וחצי, כידוע יש מס זיהום על כניסה למרכז העיר עם רכב פרטי שעולה 20 פאונד ליום. רכב חשמלי פטור.

התוצאה? חצי ממרכז לונדון היה מכוניות חשמליות, ומחיר מכונית חשמלית משומשת היה יקר ממכונית חשמלית חדשה כי היצרנים לא יכלו לעמוד בביקוש.

 

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם רוב הרכבים יהיו חשמליים אז כנראה הרבה תחנות דלק יסגרו או יפסיקו למכור דלק ויהפכו לעמדות טעינה, מחיר הדלק ירד בגלל חוסר ביקוש. גם מחירים של רכבי בנזין ירדו כי הביקוש ירד ויהיה קשה יותר לקנות דלק, פחות זמין. מתישהו יפסיקו למכור רכבי בנזין חדשים וכל היצרנים יעברו לחשמלי בלבד, אז המחיר של רכבי הבנזין שנותרו במלאי של יבואנים ירד בכל מיני מבצעי חיסול. אחרי כמה שנים שלא מוכרים רכבי בנזין מכוניות שיתיישנו ולא יהיה משתלם לתקן ילכו לברזל ורק רכבים בודדים עם ערך אספני ישמרו ע"י הבעלים שלהם. השאלה אם יהיה עדיין מותר לנסוע בהם בכבישים ציבוריים או שזה יהפוך לתחביב של עשירים, כמו רכיבה על סוסים. לדעתי זה הכיוון הכללי אבל ספק אם זה יתממש בימי חיינו.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתלטים? הגזמת. רכבים חשמליים מהווים אולי 4% מכלל מכירות הרכבים חדשים. אל תשכח להרבה מאוד אנשים פשוט אין איפה להטעין מכונית חשמלית (לא רק בארץ), פריסה של עמדות טעינה ציבוריות מצומצמת וזמני הטעינה גם בעמדות מהירות עדיין איטי מידי בשביל לספוג עלייה משמעותית במספר מכוניות חשמליות על הכבישים. במילים אחרות מנועי בעירה פנימית יהיו כאן עוד הרבה מאוד שנים.

 

בנוגע לירידת ערך לדעתי מכונית חשמלית תספוג ירידת ערך הרבה יותר גדולה עד שהטכנולוגיה תתבגר. לדוגמא היום מכונית חשמלית עם טווח של 260 ק"מ נמכרת ב-130 אלף שקל. עוד 3-4 שנים באותו הסכום תוכל לקנות מכונית חשמלית עם טווח של 500-600 ק"מ. מחירון של הרכב החשמלי משומש שעלה על הכביש לפני 3 שנים יתרסק.  חלק מירידת ערך אולי תתקזז בגלל ביטול הטבות מס למכוניות חשמליות חדשות, אבל זה לא משהו שהייתי בונה עליו. 

 

בנוסף יש נעלם מאוד גדול והוא אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי עד שנער 17 שהרגע עבר טסט לא מחליט לקנות חשמלית כלשהיא רכב ראשון ב 10K, הרכבים החשמליים עוד לא הגיעו לזירת הקרב מול המנועים. 

יש עוד כמה שנים לפנינו עד שנראה נגישות לכיס העממי וללא חרדת טווח.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתלטים? הגזמת. רכבים חשמליים מהווים אולי 4% מכלל מכירות הרכבים חדשים. אל תשכח להרבה מאוד אנשים פשוט אין איפה להטעין מכונית חשמלית (לא רק בארץ), פריסה של עמדות טעינה ציבוריות מצומצמת וזמני הטעינה גם בעמדות מהירות עדיין איטי מידי בשביל לספוג עלייה משמעותית במספר מכוניות חשמליות על הכבישים. במילים אחרות מנועי בעירה פנימית יהיו כאן עוד הרבה מאוד שנים.
 
בנוגע לירידת ערך לדעתי מכונית חשמלית תספוג ירידת ערך הרבה יותר גדולה עד שהטכנולוגיה תתבגר. לדוגמא היום מכונית חשמלית עם טווח של 260 ק"מ נמכרת ב-130 אלף שקל. עוד 3-4 שנים באותו הסכום תוכל לקנות מכונית חשמלית עם טווח של 500-600 ק"מ. מחירון של הרכב החשמלי משומש שעלה על הכביש לפני 3 שנים יתרסק.  חלק מירידת ערך אולי תתקזז בגלל ביטול הטבות מס למכוניות חשמליות חדשות, אבל זה לא משהו שהייתי בונה עליו. 
 
בנוסף יש נעלם מאוד גדול והוא אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה.
 
 
בס"ד
אני יותר חושש מעלות הסוללה.
לא מזמן, פורסם באחד העיתונים, עלות סוללה בכמה מהרכבים החשמליים, אם אנשים מתלוננים על עלות שערורייתית בפריוס, כאן זה יהפוך ליום אבל. (במחירים של היום).

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • אהבתי 1

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי השאלה אינה רלוונטית, שכן מדובר בתהליך איטי מאוד שאין לדעת כיצד יתפתח. הרי מדובר בהחלפת מאות מיליוני כלי רכב, כך שאפילו אם כל ייצור כלי הרכב יוקדש לחשמליים החלפת הצי תארך שנים רבות. הוסף לכך את ההשפעות שאינן ניתנות לצפיה - רגולציה, מיסוי רכישת והחזקת הרכב, מחיר החשמל והדלק, פרישת תחנות תדלוק וטעינה, כושר האספקה של רשתות החשמל, חומרי גלם לייצור (הסוללות מצריכות עפרות נדירות שאספקתן עלולה חהיות מוגבלת) - בקיצור, אינסוף גורמים משפיעים שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לחזות את מגמות התפתחותם.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שרכבים חשמליים משתלטים על העולם. 
כשהופיעה המיקרוגל רבים היו בטוחים שהוא הולך להחליף את תנורי הבישול

גם הטאבלט לא החליף את הלפטופ שבינתיים לא הולך לשום מקום

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי ההשוואות האלה לא נכונות, תנור ומיקרוגל - כל אחד משמש לדברים אחרים. גם טאבלט ולפטופ. אבל מכונית חשמלית משמשת בדיוק לאותה מטרה של מכונית דלק - לקחת אותך ממקום למקום.

ברגע שהמכונית החשמלית תהיה יעילה יותר למטרה הזו, המכונית הרגילה תיכחד.

זה כמו נורות ליבון לעומת לד.

או... כמו כרכרה עם סוס לעומת מכונית.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי בפוליטיקה.

 

כאשר משקל המכוניות החשמליות יהיה מספיק גבוה וזה יחייב השקעות מאסיביות בייצור חשמל - אם העלות תגבה מבעלי החשמליות במיסים או בתמחור החשמל אז ההשוואות למינהן יראו אחרת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, מיץ פטל כתב:

הכל תלוי בפוליטיקה.

 

יש גם את עניין הפחתת מזהמים שכל מדינה מודרנית מעוניינת בזה ולכן זה נראה שאכן הכיוון הוא חשמליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תהליך, אלא אם מישהו יחליט שיותר אסור לנסוע, להבדיל מלמכור, ברכבי בנזין או דיזל. כל עוד מותר לנסוע הגסיסה תהיה טבעית בהתאם למידת החדירה של רכבים חשמליים. אני מניח שלרכבים בני עשור ומעלה, יהיה דווקא יתרון לצרכן התפרן ברכבי בנזין המוכרים כי "מה יהיה עם הסוללה", אך גם זה משהו שישתנה כאשר יצרני הרכבים יתחילו לאפשר החלפות של מודלים בסוללה (איוניק 5 לדוגמה בנויה כך) ולא של כל הסוללה, אולי סוללות מפירוק וכו'. אנחנו יודעים מעט מאוד על תחזוקה ושרידות של רכבים חשמליים בני עשור ומעלה, וגם מעט מאוד על מה שנפגוש בעוד עשור שכנראה יהיה די שונה ממה שיש היום. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי - ימשיכו להימכר פחות ופחות, עד שתקינה אירופאית תאסור לגמרי ייצור של רכבי בנזין.

 

אחר כך יבואנים ומשרד התחבורה/אוצר יסגרו כל מיני קומבינות בינהם כדי להביא שלא עברו תקינה, ואז יעלו על הכביש כל מיני שיקוצים תוצרת הודו/סין/רוסיה/מקסיקו, אבל גם זה ידעך, כי דלק יעלה 20-50 שקל לליטר, כך שפשוט לא יהיה כלכלי להחזיק רכב בנזין.

 

אז יישארו רק אצל קומץ משוגעים, שיהיו מוכנים לשלם הון תועפות על דלק פלוס קנסות על זיהום אוויר.

 

עד שייכחדו לגמרי, בדיוק כמו שלא רואים היום טלוויזיות CRT וטלפונים ניידים אנלוגיים/CDMA/מירס.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, SlowRide כתב:

אם רוב הרכבים יהיו חשמליים אז כנראה הרבה תחנות דלק יסגרו או יפסיקו למכור דלק ויהפכו לעמדות טעינה

 

תחנות דלק כבר נסגרות פה באזור בוסטון. שילוב של נדל"ן יקר, ירידה בביקוש ורצון להוציא תחנות דלק מאזורים עירוניים.

ZYMCK3QNTYI6PCW6ZDG2ZGJ6KQ.jpg

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...