Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ויכוח מקצועי בין מוסך טויוטה מורשה לבין חשמלאי מצברים


shmulik88
שימו לב! השרשור הזה בן 1094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 23 דקות, shmulik88 כתב:

החשמלאי אומר לי לנסוע בלי אורות או בלי מזגן אבל לא שניהם ביחד כי אז אין טעינה.

האלטרנטור או הווסת חלשים לדבריו וזה בניגוד למוסך טויוטה מורשה שטוענים שהכל תקין.

לא בא לי להיתקע באמצע הדרך בגלל האלטרנטור.


במכוניות ישנות יש לעיתים כשלים וגם בלאי.

ממליץ לבדוק היטב את כבל ה (+) שיוצא מהאלטרנטור ומגיע למצבר. אם הוא דק או אם יש סימנים של בלאי בסופיות הידוק שלו, החלף אותו באחד עבה יותר עם סופיות חדשות.

איציק

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 26 דקות, danniel כתב:

על מנת שלא תחליף חלק מקורי, שאולי עדיין לגמרי תקין, בחלק משופץ בעל איכות לא ידועה, אני מציע שתתארגן עם מד זרם השראתי, ברגע שהיה ברשותך כלי מדידה זה, אסביר לך בפרוטרוט כיצד לבדוק כיסוי טעינה.

 

אגב, המתח טעינה במצב של עומס מרמז שכן יש כיסוי (אמרת 12.9 וולט, נכון?)אבל הבדיקה הכי נכונה ומדוייקת זה עם מד זרם. 

האלטרנטור בן 27 שנים הוא מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, danniel כתב:

הציפייה היא שבסרק יהיה כיסוי למצב של אורות עם מזגן ואפילו עם מפשיר אדים של שמשה אחורית. 

 

לדעתי במקרה ומפעילים מפוח על מהירות גבוהה בנוסף למה שכתבת המתח יירד לערכים של מחת ל-13 וולט. שלא נזכיר אם מדובר על מאוורר חשמלי לרדיאטור שמתחיל לעבוד בסל"ד סרק אז בכלל אין שום סיכוי שהאלטרנטור יעמוד בדרישות הזרם. והמתח יירד אפילו 12.6 וולט.

 

מדובר על רכב יישן מאוד עם אלטרנטור בעל זרם מוצא של 70A שבמקרה הטוב מסוגל לספק כ-30 אמפר בסל"ד סרק מבלי שמתח המוצא יירד מתחת ל-13.5 וולט.

 

 

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, המתח פחות מטריד אותי. יותר חשוב לראות האם יש זרם כיסוי לדרישת העומס החשמלי + לטעון את המצבר, שהוא הרי גם צרכן בסופו של דבר. 

הבדיקה תתן מענה עם איזה צרכנים בדיוק אנחנו מגיעים לנקודת האיזון ותת טעינה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, shmulik88 כתב:

האלטרנטור בן 27 שנים הוא מקורי.

 

אתה יכול בבקשה לרשום או לשלוח לי מספר שילדה בכדי שאוכל לבדוק את דגם האלטרנטור שמותקן ברכבך במדוייק.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, shmulik88 כתב:

האלטרנטור בן 27 שנים הוא מקורי.

אני רק שאלה: 

האם בבדיקה עם וולטמטר, כאשר הדק ה (-) על גוף האלטרנטור וה(+) על המצבר, אתה רואה את אותו המתח בדיוק כמו שאם היית מבצע את אותה הבדיקה כאשר הדק ה (+) של הוולטמטר מחובר ליציאת (+) של האלטרנטור ?

בנוגע לעניין שהמצבר פותר את הבעיה - אני חושב (רק חושב, לא אומר בוודאות) שייתכן ויש מפל מתח גדול על הסוויץ או חיבור אחר, וברגע שהמצבר טיפה נחלש, זה מתבטא בעובדה שהמתנע לא מקבל את המתח הדרוש בשביל להניע את הסולונואיד שלו ולהפעיל את המתנע.

חוזר על מה שאמרתי הודעה הקודמת: בדוק והחלף במידת הצורך את הכבל (+) בין המצבר לאלטרנטור. אני סומך על החשמלאי שאת הדברים הבסיסיים הוא בדק (ניקה וחיזק את ההדקים המחוברים למצבר).
במכוניות ישנות מומלץ גם לנתק את כבל ה (-) בין המצבר לגוף הרכב או גוף המנוע, ולנקות את המגעים היטב על סופיות הכבל בשני הצדדים וגם על המקום שהם מתהדקות עליו.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, מרק10 כתב:

 

אתה יכול בבקשה לרשום או לשלוח לי מספר שילדה בכדי שאוכל לבדוק את דגם האלטרנטור שמותקן ברכבך במדוייק.

זה יכול לעזור?

20210420_110519.jpg

20210420_110523.jpg

20210420_110530.jpg

20210420_110535.jpg

20210420_110554.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, shmulik88 כתב:

האלטרנטור בן 27 שנים הוא מקורי.

אחרי כל כך הרבה זמן נוצרת בעיה בה הבידוד (לכה) של הסלילים נפגם וחלקם מתקצרים, מה שלמעשה גורם להקטנת מספר הליפופים והמתח המיוצר ע"י האלטרנטור בסל"ד נתון.

 

סתם שני רעיונות מאולתרים:

-החלפת פולי לקטן יותר (בהתאם ליכולת המותחן) וכך סל"ד האלטרנטור יעלה. ניתן לנסות אם הפו"ה יחסית פשוטים ואינם  דורשים להתעסק עם האלטרנטור.

-"שיפצור" הווסת לאספקת מתח גבוהה יותר לרוטור בסל"ד נתון. 

 

בכל המקרים הנצילות/יעילות של האלטרנטור תפגע אבל לרכב עם שלוש שנים מאספנות אפשר לחשוב על זה😁

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

אחרי כל כך הרבה זמן נוצרת בעיה בה הבידוד (לכה) של הסלילים נפגם וחלקם מתקצרים, מה שלמעשה גורם להקטנת מספר הליפופים והמתח המיוצר ע"י האלטרנטור בסל"ד נתון.

 

סתם שני רעיונות מאולתרים:

-החלפת פולי לקטן יותר (בהתאם ליכולת המותחן) וכך סל"ד האלטרנטור יעלה. ניתן לנסות אם הפו"ה יחסית פשוטים ואינם  דורשים להתעסק עם האלטרנטור.

-"שיפצור" הווסת לאספקת מתח גבוהה יותר לרוטור בסל"ד נתון. 

 

בכל המקרים הנצילות/יעילות של האלטרנטור תפגע אבל לרכב עם שלוש שנים מאספנות אפשר לחשוב על זה😁

 

אי אפשר לשפץ כולל ווסת כמו שהיה ושיחזיק ל-5 שנים לפחות?

 

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

אפשר, אבל בדרך כלל ינסו לשכנע אותך לקנות "מפירוק"/""מחודש". 

בררת מחירי שיפוץ? 

אין כזה חדש אני חושב.

שיפוץ + פירוק הרכבה + מע"מ בערך 900 עד 1000 שקל.

מי החברה המובילה בשיפוץ כזה מאזור המרכז?

יש עדיפות לפירוק במקום משיפוץ?

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשמל ודיאגנוסטיקה בארץ כמעט ולא קיימים.

בטח לרכבים ישנים..

 

הרבה חשמלאים ינסו לתקן את מה שהם מכירים ולא מה שצריך.

 

אל תחליף דברים סתם.

 

אימא שלי ביקרה 5 פעמים אצל חשמלאי שלקח ממנה כמעט אלף שקל ולא פתר את הבעיה, שהייתה חיבור קצת רופף.

והוא משום מה התעקש שזה לא זה ולא רצה להלחים..

 

ושלא נדבר על חור קטן בצנרת האוויר שבעקבותיו החליפו לה תושבת מנוע 🧐

 

 

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, shmulik88 כתב:

אין כזה חדש אני חושב.

שיפוץ + פירוק הרכבה + מע"מ בערך 900 עד 1000 שקל.

מי החברה המובילה בשיפוץ כזה מאזור המרכז?

יש עדיפות לפירוק במקום משיפוץ?

 

אני התרשמתי מאוד לטובה מ"אלקטרו טיב" בבעלות ראובן, בפתח תקווה איזור תעשיה סגולה.
הוא הוגן, מקצועי (כמו פעם....) ופתר לי בעיה בעלות קטנה.

למיטב דעתי הוא לא עוסק בפירוק והרכבה של האלטרנטור אבל בטח יוכל להפנות אותך למי משכניו שיעשה את זה.

לא הייתי מתעסק באלטרנטור מפירוק, לך תדע מה אתה מקבל וחבל על הפירוקים וההרכבות.

 

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, shmulik88 כתב:

אין כזה חדש אני חושב.

כתבתי "מחודש". הכוונה היא לאלטרנטור מקולקל שתוקן...

 

לא בטוח כמה אתה מוכן להשקיע אך הפיתרון האופטימלי הוא יכלול פו"ה האלטרנטור ותיקון (בהנחה כי לא יותר מדי ליפופים הלכו...). אאל"ט, מארק כתב פה מספר פעמים בנוגע לתיקוני אלטרנטור. ממה שאני זוכר צריך להחליף פחמים על הדרך ולוודא כי הווסת החדש שמוחלף הוא לא סיני זבלי.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...