Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אתגר למבינים


 שיתוף

פוסטים מומלצים

שאלה חברים...

נניח יש לכם תקציב של כ12000 ש"ח פלוס מינוס עם עד 10 אחוז סטייה...

איזו מערכת אתם בונים לאדם הממוצע נניח שהרכב זה דגם חדש עם ראש מערכת תומך אנדרואיד ואפל..

הרכב עם 8 עד 10 רמקולים סטוק מהחברה..

הדרישות.מערכת שתיחשב מעולה ללא בנית קורות וכדומה שתספיק לאדם מהישוב לא אודיופיל...

אבל שתיחשב מעל הממוצע...

אני יודע שזה תלוי במלא משתנים אבל זה האתגר מה כל אחד מכם היה עושה...

תודה וסליחה על החפירה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין מה שאתה אומר..
אבל שואל לא באופן ספציפי...יש תקציב מה היית,בונה בתקציב הזה לא תלוי רכב...
קחו בחשבון שכל דבר אפשר להכניס..
 

אבל אמרת בלי בניה וכאלה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי הולך על:

מגבר טוב פלוס, נניח אודיסון רמה בינונית.

סט רמקולים איכותי וטוב שנותן בס עמוק, יחד עם זאת מעולה בגבוהים-פוקל סידרה גבוהה(אם יש מגבר מספיק חזק-מוראל אילייט).

מחקתי את הH.U כי אתה עםהמקורי של הרכב.

סאב טוב(נגיד אלפיין אחלה סאב) עם מגבר מונו סבבה, חזק,לא חייב להיות הכי איכותי שיש, רק שיהיה לו כוח.

התקנה מקצועית זה מאוד חשוב,  וכיוון מאוד חשוב.

*בגדול אפשר להוציא הרבה יותר מהתקציב הזה, אם הולכים על ציוד יד שנייה.(רוב הציוד שמוכרים פה בפורום זה ציוד מאוד שמור)

 

 

עריכה אחרונה על ידי roeiav
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.4.2021 בשעה 13:36, איניגו כתב:

שאלה חברים...

נניח יש לכם תקציב של כ12000 ש"ח פלוס מינוס עם עד 10 אחוז סטייה...

איזו מערכת אתם בונים לאדם הממוצע נניח שהרכב זה דגם חדש עם ראש מערכת תומך אנדרואיד ואפל..

הרכב עם 8 עד 10 רמקולים סטוק מהחברה..

הדרישות.מערכת שתיחשב מעולה ללא בנית קורות וכדומה שתספיק לאדם מהישוב לא אודיופיל...

אבל שתיחשב מעל הממוצע...

אני יודע שזה תלוי במלא משתנים אבל זה האתגר מה כל אחד מכם היה עושה...

תודה וסליחה על החפירה...

 

רכב שמגיע עם 8-10 רמקולים סטוק מהחברה עלול לכלול גם סאב וופר וגם רמקול סנטר במפרטים כאלו - הייתי נותן סיכוי קודם כל למערכת המקורית כמו שהיא. 

 

במידה ולא הספיקה הייתי בוחר בפתרון אינטגרציה שישתלב לתוך המערכת המקורית של הרכב ויאפשר לנגן ממקור דיגיטלי חיצוני באיכות גבוהה. 

 

מה שהייתי משפר זה - 

 

אינטגרטור (DSP משולב מגבר) עם לפחות 4 יציאות למגברים חיצוניים. (בין 3-6 אלף שקלים)

סט קידמי 2 חלקים טוב + בידוד אקוסטי לדלתות הקידמיות (בין 1500 ל3000) שקלים

תוספת סאב וופר ומגבר מונובלוק. (בין 2000 שקלים ל4000) 

מגבר 2 ערוצים חזק שירים את המידבאסים של הסט החדש או בכלל את כל הסט. (עד 2000) שקלים 

 

אתה יכול לרדת מתחת לרף התקציב שהצבת ולהוציא מערכת נפלאה. 

אתה יכול גם לחרוג ממנו. 

 

ואם ה"חבר" פתוח ליד 2 אתה יכול אפילו בבחירות חכמות מספיק לצאת מהסיפור הזה ב50-60 אחוז מהתקציב - אולי אפילו פחות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן איניגו, לפי ניסיוני שאפרט בהמשך אני תומך לחלוטין בדבריו של - LANOSFORCE ( אחראי פורום אודיו ), לגבי בדברים שהוא כתב והעובדה שיש לך ו/או לחבר בין 8 עד 10 רמקולים, שבאים סטוק עם הרכב.

יחד עם זאת, אכתוב על פי ניסיוני האישי, שראיתי כבר רכב BMW מפואר עם 10 רמקולים, שהיה נשמע " פרווה  ואנמי " לחלוטין.

גם " המגברון " האוריגינאלי, שהיה מפעיל את הרמקולים היה בגודל של קופסת סיגריות !!

כל זה קרה אצל בחור מאוד מקצועי ובעל מקצוע מעולה שהיה לו עסק בתחום בשם : CLUB DRIVE נצרת עלית .  הוא בעצמו היה מופתע לגלות את הרכיבים והרמקולים האוריגינלים של רכב יוקרה BMW !!

LANOSFORCE כתב המון מאמרים ברמה מעולה, אם תחפש בפורום בעבר, ואם תקראה אותם תבין הרבה יותר טוב בנושא.

לא צריך להיות אודופייל בכדי להנות מצליל איכותי וטוב ברכב, אבל כן צריך לקרוא וללכת למתקין מקצועי, שיעשה לך עבודה טובה ברכב, כולל לגבי HU מקורי, שלפעמים הוא מוגבל ומותאם על ידי יצרני הרכב, לעבוד עם הרמקולים האוריגינלים.

לפעמים גם לא ניתן לחבר מגבר ל - HU המקורי, אז צריך נגן חיצוני מעולה כפי שכתב LANOSFORCE. 

שיהיה לך בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה לכולם...

אבל...

פספסתם את הנקודה כנראה בגלל שאני לא הייתי ברור...

יש לכם עד 15 אלף תקציב...

מה הייתם שמים ברכב כל אחד לפי טעמו,איזו מערכת הייתם בונים 

התנאים עד 10 רמקולים עם שימוש או בלי הקיים נגיד משאירים סנטר או אחוריים...

ומוסיפים רכיבים אלו רכיבים מאיזה מותג וכדומה...

ללא בניית קורות וכדומה..

המטרה להבין איך כל אחד רואה את המערכת המאוזנת לפי טעמו בתקציב הנ"ל(ברור שזה תלוי רכב ועוד אבל זה האתגר)

מקווה שהייתי ברור...

ו...

אתם אלופים כולכם הלוואי והיה לי עשירית מהידע שלכם אתם כותבים ואני לפעמים מרגיש שאני קורא סינית חחח

עריכה אחרונה על ידי איניגו
איות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איניגו חבר נכבד, אני מבטיח לך שאם אני בגיל 60 למדדי תוך מספר חודשים, אתה גם תלמד והכי חשוב גם תהנה מהידע והמערכת שלך.

אני אכתוב לך כך : אף אחד לא רוצה לבנות רמקולים בקורות, אלא שכדי להגיע לסאונד טוב ומקצועי, הדבר נידרש. אני אנסה להסביר, למרות שלדעתי וידיעתי, יש הרבה חברים מנוסים הרבה יותר ממני כמו : LANOSFORCE, BEEKER, GALMAGAR YONIHAKAS אריק מאקסונד, ועוד.

1. תווך השמיעה של בני אדם הוא מ - 20HZ עד 20000.     התדר הנמוך ביותר הוא 20HZ שהוא משמש לרמקולים סאבוופר טובים, אשר מצליחים להגיע לתדר כל כך נמוך.

2.רמקולים טויטרים הם התדר צליל הגבוה שמצליח להגיע עד 20000 HZ או 20KHZ.

3. הרמקולים בדלתות למטה הם מידבאס גודל בין 6.5 אינץ לבין 5.25 אינץ, הם בדרך כלל מנגנים מ - 80 HZ ועד 350HZ בערך. זה התחום תדר צליל שעדיף לנגן איתו את הרמקולים מידבאס. זה לא אומר שרמקול מידבאס לא יכול לנגן יותר גבוה, הוא יכול לנגן יותר גבוה עם קרוס פסיבי, אבל אז תצטרך רמקול פולריינג' ולא רמקול מידבאס.

4. כל התדרים הגבוהים זה רמקולים טוייטרים, אבל גם הם מוגבלים עד איפה הם יכולים לרדת בניגון שלהם !!

5. אז למעשה נוצר מין " בור " של תדר צליל שהוא חסר, במערכת 2WAY ( מידבאס וטויטר ). זה למעשה המקום ותחום תדר צליל שצריך רמקול מידריינג' . רמקול מידריינג' מנגן את התדרים החשובים והשמעיים ביותר לבני אדם.  בין 300 HZ ( שוב אני לא מדייק ) ועד 4000HZ בערך. שוב הרבה תלוי באיכות רמקול מידריינג' יש כאלה שיורדים יותר נמוך ו גם עולים יותר גבוה. זה הסדר רמקולים שקוראים לו 3WAY.

לסיכום נושא זה של תדרים ורמקולים, למעשה מערכת מקצועית נבנית 4WAY דהיינו : רמקול סאבוופר, רמקול מידבאס, רמקול, מידריינג' ורמקול טויטר. 

6. לגבי איך כל אחד היה עושה/בונה את המערכת שלו, זה מאוד תלוי בך גם.

לדוגמה LANOSFORCE בנה מערכת עם 10 רמקולים, אבל הוא יצר פירסט לנגן עם 10 רמקולים, וגם פריסט "רק" לרמקולים הקדמיים עם במה, דהיינו 3WAY וסאבוופר. כמובן צריך מכשיר בשם DSP, זאת על מנת לייצר אשליה אקוסטית של במה, כאילו את צופה בהופעה חייה !

אבל, יש לו גם פריסט/קונפיגורציה של 10 רמקולים, עם רמקולים בדלתות האחוריות, ליצירת אפקט רירפייל ( מילוי אחורי ), ורמקול סנטר למרכוז הבמה, ואז גם הנוסע לידו יכול להנות מצליל איכותי, לא רק הנהג.

כמובן זה דורש ידע, ניסיון וותק בתחום, כולל ידע בכוון מכשיר  DSP, תיקוני זמן ועוד, על מנת לגרום למערכת מקצועית להישמע באיכות מעולה.

גם לי יש אותו הפריסט/קונפיגורציה, אבל אינני יודע לכוון, אז עבורי עשה לי כוון רודי " הקוסם " שהוא מכוון DSP מקצועי.

כפי שכתבו לך, כסף זה עניין תלוי איזה ציוד אתה בוחר לרכוש, חדש או משומש, איפה תעשה את ההתקנה, כבלים נחושת מלא, איטום הדלתות ועוד.

כפי שכתבתי לך לפני כן, תפנה בהודעה פרטית לחברה שאת שמותיהם הזכרתי, אנשים מקצועיים ועדיבים, אני בטוח שהם יתנו לך עצות טובות. 

דבר אחרון שחשוב להזכיר בקשר לבניה בקורות עבור רמקול מידריינג' וטויטרים. ככל שממקמים את הרמקולים יותר גבוה 

לגובה האוזניים של היושבים ברכב, למעשה נוצרת במה באופן מלכותי, היות שהם יושבים יותר גבוה מהרמקול מידבאס בדלת, שהוא בדרך כלל ממוקם בתחתית הדלת. מאחל לך בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
הוספה ותיקון כתיב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.4.2021 בשעה 19:32, איניגו כתב:

אני מבין מה שאתה אומר..

אבל שואל לא באופן ספציפי...יש תקציב מה היית,בונה בתקציב הזה לא תלוי רכב...

קחו בחשבון שכל דבר אפשר להכניס..

 

טוב איניגו הבנתי אותך. אני עניתי לך באופן מאוד ספציפי חבר נכבד. מאחל לך בהצלחה. מקווה שתפעל לפי מה שאני כתבתי לך לגבי יעוץ עם חברים מאוד מקצועי בתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.4.2021 בשעה 20:18, איניגו כתב:

ראשית תודה לכולם...

אבל...

פספסתם את הנקודה כנראה בגלל שאני לא הייתי ברור...

יש לכם עד 15 אלף תקציב...

מה הייתם שמים ברכב כל אחד לפי טעמו,איזו מערכת הייתם בונים 

התנאים עד 10 רמקולים עם שימוש או בלי הקיים נגיד משאירים סנטר או אחוריים...

ומוסיפים רכיבים אלו רכיבים מאיזה מותג וכדומה...

ללא בניית קורות וכדומה..

המטרה להבין איך כל אחד רואה את המערכת המאוזנת לפי טעמו בתקציב הנ"ל(ברור שזה תלוי רכב ועוד אבל זה האתגר)

מקווה שהייתי ברור...

ו...

אתם אלופים כולכם הלוואי והיה לי עשירית מהידע שלכם אתם כותבים ואני לפעמים מרגיש שאני קורא סינית חחח

 

אתן לך דוגמא אמיתית מהמערכת ברכב האישי שלי - הפרוייקט של הDS (פרוייקט SCARGO) 

 

רמקולים - סה"כ 2900

 

טוויטרים HAT L1 שעלו לי 700 שקלים בזמנו כיד 2 (חדשים) + פודים 350 

מוראל CCWR254 בשווי 650 + פודים בשווי 500 

מידבאסים מוראל הייבריד אוביישן 602 שקניתי מחבר ב300 שקלים. 

סאב + תיבה מוראל פרימו 400 שקלים יד 2 (חדש שלא שומש מעולם מחבר פורום). 

 

הגברה וDSP - סה"כ 1650 

 

אודיסון פרימה 8.9 ביט כ1300 שקלים יד2 מחבר פורום  -> כולל הDRC 

מונובלוק TORO TECH MR2 350 חדש מאיביי כולל מיסים ומשלוחה

 

HU - סהכ 1300 שקלים 

 

JOYING SPDIF + DVR + REVERSE CAM 

 

חומרי בידוד - 700 שקלים 

 

עד עכשיו 6550 שקלים 

 

ואני יכול לאמר לך שגם עם ההתקנה המערכת הזו עדיין היטב היטב היטב מתחת לתקציב שציינת. 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לזכור דבר אחד חשוב. LANOSFORCE, YONIHOAKS ואחרים הם חברים עם המון שנות ניסיון, ידע וותק בתחום. דברים אלו מעניקים להם יתרון רב, בבחירת רכיבים למערכת סאונד. YONI יכול להוציא צליל וסאונד מדהים, מרמקולים שהוא רוכש באליאקספרס בגלל הידע והניסיון שלו בתחום.

הם יודעים היטב לזהות רמקולים מעולים שנמכרים במחיר מציאה, לא מזמן נרכשו רמקולים מידריינג' של מורל משומשים בעלות של 30 ש"ח !!

LANOSFORCE כתב פעם שידע זה כוח והוא צדק.

אני חושב ש - " אודיאופיל " מתחיל, לא יכול  לבנות מערכת בסכומים ש - LANOSFORCE בנה, פשוט אין סיכוי. מה גם LANOSFORCE הוא אחד האנשים עם הכי הרבה " סבלנות " בבניית המערכת סאונד ברכב שלו, יאמר לזכותו.

רובים רוצים לסיים כמה שיותר מהר את בניית התשתית של המערכת, והאלמנטים עצמם, לכן הרוב הולכים למתקין ומבקשים את המערכת הטובה ביותר תמורת הסכום שהם מוכנים להשקיע בה. אין זה מבטיח כלל שאכן נקבל את מבוקשינו, והרבה פעמים קרה שאנשים בנו את המערכת שמע מחדש ( דמי לימוד ) אני קורא לזה. אין ספק שזה תחום יפה ומהנה מאוד, יחד עם זאת יש הרבה מה ללמוד, וכנראה רבים וטובים ישלמו דמי לימוד על טעיות שנעשו. 

חשוב לזכור, תקראו את המאמרים ופוסטים מהעבר של LANOSFORCE, BEEKER, YONIHOAKS ועוד רבים וטובים, תנסו ללמוד, תשאלו לפני שאתם מחליטים. הכי חשוב לגשת לנושא בגישה סובלנית ומושכלת, לא למהר !  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...