Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני אוטומטית עד 30K


Tal7
שימו לב! השרשור הזה בן 1081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שברולט ספארק, תהיה הזריזה בקטגוריה, די נוחה, חפש ברמות אבזור הגבוהות lt+ או ltz.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, yulianx כתב:

שברולט ספארק, תהיה הזריזה בקטגוריה, די נוחה, חפש ברמות אבזור הגבוהות lt+ או ltz.

 

הצניחת מחירים שלהם מדאיגה אותי, 

זה אחד הפרמטרים שחשובים לי יותר כרגע 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר הרכב זול יחסית אין לו לאן לצנוח, מצד שני, לך זה מאפשר לקנות רכב חדש יחסית.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם נכון. עושה רושם שהן יכולות להתאים לי.

 

במקביל אני מנסה לקצץ קצת מהתקציב ומשיטוט בלוח ראיתי שהLTZ (עם ק״מ סביר, בעלות מקורית פרטית) מתחילות באיזור ה47K. 

אני מעדיף אותן על הLT+ כי אני משתמש לא מעט בבקרת שיוט.

עריכה אחרונה על ידי Tal7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני יודע מה מבחינתך זאת חריגה כלפי מעלה בתקציב, אבל מי שמבקש 47/48 זה מחיר לפני משא ומתן כל שאפשר להוריד במחיר, לכן לדעתי שווה לעשות מאמץ עבור הרכב הזה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא החלטתי סופית מה דעתי על ״לסכן״ 15K יותר מהתקציב המקורי לטובת רכב חדש וסחיר יותר, אשמח לשמוע את דעתכם לגבי זה. 

המטרה בהעלאת התקציב היא מובנת מאליה - קנייה של רכב חדש יותר עם פוטנציאל הפסד דומה למועמדות המקוריות (i10 2014-16, ספייס סטאר) לאחר תקופה של שנתיים +-.

 

בינתיים - בולטת מבין כל האפשרויות בתקציבים האלה קיה פיקנטו 2017 מהצורה החדשה.

מעבר לצריכת הדלק שרחוקה מנתוני יצרן (אם למישהו יש נסיון איתה אשמח לשמוע מה צריכת הדלק הריאלית) - מה דעתכם עליה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניסיתי את הI10 והפיקנטו מהצורה הקודמת, אבל מהחדשה כן- שניהן הייתי מגדיר כרכב לא נעים בלשון המעטה.

לגבי ספייס סטאר אני סולד ממנה הרבה יותר אפילו מהפיקנטו

אם אתה כבר באיזור ה45-50 זה אומר שאתה יכול לנסות למצא מאזדה 2 מהצורה החדשה- שווה לבדוק אם משהו נכנס לתקציב.

 

יאריס כיד שניה לא כלכך עסקה משתלמת(יקר ביחס לתמורה- אז כנראה תצטרך להתפשר מאוד על שנתון)

208 אופציה טובה אבל חשוב מאוד לשים לב שהרכב מטופל כראוי.

מעבר לזה רוב האוטומטיות שעולות לי לראש אני דיי סולד מהן ולא הייתי כלכך ממליץ.

 

 

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, ik3 כתב:

לא ניסיתי את הI10 והפיקנטו מהצורה הקודמת, אבל מהחדשה כן- שניהן הייתי מגדיר כרכב לא נעים בלשון המעטה.

לגבי ספייס סטאר אני סולד ממנה הרבה יותר אפילו מהפיקנטו

אם אתה כבר באיזור ה45-50 זה אומר שאתה יכול לנסות למצא מאזדה 2 מהצורה החדשה- שווה לבדוק אם משהו נכנס לתקציב.

 

יאריס כיד שניה לא כלכך עסקה משתלמת(יקר ביחס לתמורה- אז כנראה תצטרך להתפשר מאוד על שנתון)

208 אופציה טובה אבל חשוב מאוד לשים לב שהרכב מטופל כראוי.

מעבר לזה רוב האוטומטיות שעולות לי לראש אני דיי סולד מהן ולא הייתי כלכך ממליץ.

 

 

 

על ה-i10 מהצורה של 2014-2019 נסעתי במצטבר כמה שעות, הייתה לי דווקא נוחה מאוד, גם בנסיעה בין עירונית. 

דווקא על הפיקנטו שיותר קורצת לי אין לי נסיון, אבל מאמין שמדובר בחוויה די דומה. 

 

הספייס סטאר הייתה מועמדת די רצינית בהתחלה כי צריכת הדלק קורצת לי מאוד, מצד שני אני מבין (לא נהגתי על כזאת) שמדובר ברכב הרבה פחות נוח מהשניים הנ״ל. 

 

208 כנראה האופציה הכי מעניינת כאן, אבל לפרמטרים העדכניים היא פחות תואמת (מכירה עתידית קלה, שמירה על ערך). מה גם שכמות האקזמפלרים בלוחות שעברו החלפות מנוע/מערכת מיזוג ונגזרות של טיימינג שלא בוצע בזמן מחשידה, עם כל המוניטין היחסית חיובי שהדגם הזה צובר. 

 

ההיצע של המאזדה 2 נמוך מאוד, עלו בשבועיים האחרונים סה״כ 2 כאלה עם נתונים טובים שנמכרו תוך שעות בודדות (או לפחות ירדה המודעה). 

לגבי היאריס, מסכים איתך. היא לא רלוונטית כרגע 

 

אגב - בכל חיפושי הרכב שלי אתה פעיל ומייעץ - אז תודה על זה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיקנטו בעלת סלון מרשים ביחס למיני, הביצועיפ סבירים, יש בלימה אוטונומית למשל, אבל החיסרון העיקרי שלה לדעתי זה נוחות נסיעה, מרגישה נוקשה לעומת היונדאי/ספארק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.4.2021 בשעה 17:38, Tal7 כתב:

 

על ה-i10 מהצורה של 2014-2019 נסעתי במצטבר כמה שעות, הייתה לי דווקא נוחה מאוד, גם בנסיעה בין עירונית. 

דווקא על הפיקנטו שיותר קורצת לי אין לי נסיון, אבל מאמין שמדובר בחוויה די דומה. 

 

הספייס סטאר הייתה מועמדת די רצינית בהתחלה כי צריכת הדלק קורצת לי מאוד, מצד שני אני מבין (לא נהגתי על כזאת) שמדובר ברכב הרבה פחות נוח מהשניים הנ״ל. 

 

208 כנראה האופציה הכי מעניינת כאן, אבל לפרמטרים העדכניים היא פחות תואמת (מכירה עתידית קלה, שמירה על ערך). מה גם שכמות האקזמפלרים בלוחות שעברו החלפות מנוע/מערכת מיזוג ונגזרות של טיימינג שלא בוצע בזמן מחשידה, עם כל המוניטין היחסית חיובי שהדגם הזה צובר. 

 

ההיצע של המאזדה 2 נמוך מאוד, עלו בשבועיים האחרונים סה״כ 2 כאלה עם נתונים טובים שנמכרו תוך שעות בודדות (או לפחות ירדה המודעה). 

לגבי היאריס, מסכים איתך. היא לא רלוונטית כרגע 

 

אגב - בכל חיפושי הרכב שלי אתה פעיל ומייעץ - אז תודה על זה!

בשמחה🙂

לגבי המאזדה 2, אם אין לחץ, שב על הלוח וחכה שתקפוץ אחת במחיר מתאים

לגבי ה208, לגבי הטימינג לגמרי צריך לבדוק כי זו נקודת חולשה בהנחה שהבעלים הקודם הזניח אותה.

לגבי המחירון תעשה את החישובים שלך כמובן אבל באופן כללי עם צרפתיה משומשת כמו ה208 כנראה תהיה לך ירידת ערך משמעותית נמוכה יותר מאשר רכב "עם שוק", ההגיון מאחורי זה הוא שהצרפתיה כבר איבדה את רוב הירידת מחיר הקיצונית ב3-4 שנים הראשונות (במקרים מסויימים זה יהיה 60% ואפילו יותר), למשל ברכב שלי קניתי בגיל 3 וחצי במחיר של40-42% ממחירה כחדשה,

עכשיו הרכב כמובן ימשיך לרדת במחיר אבל מבחינה שקלית הירידה תהיה מתונה מאוד,

לעומת רכב שהירידת ערך שלו הראשונית היא יחסית מתונה אז לאורך הזמן הירידת ערך השקלית תהיה יותר גבוהה.

מקווה שהסברתי מספיק ברור, אני אנסה לתת דוגמא

 

נגיד קח שני רכבים 208 ויאריס.

שניהם לצורך העניין עלו כחדשות 100K(לצורך חשבון פשוט):

הירידת ערך של הפיזו היה יותר גבוהה משמעותית מהטויוטה ובמשך 3 שנים הפיגו ירדה 20% בשנה והטויטה ירדה 15% בשנה

מחיר הפיגו יהיה 51K

מחיר הטויוטה יהיה 61K

אחרי 3 שנים האחוז יורד קצת אז נגיד הפיזו ירד ל15% הטיוטה ירד ל12%

מחיר הפיגו 43

מחיר הטויטה 53

בשלב הזה המחיר השקלי של הירידת ערך נהיה דומה ומכאן בעצם היתרון יהיה לפיגו מבחינת ירידת ערך- האחוז אמנם יהיה גבוהה יותר אבל שקלי זה יהיה נמוך יותר.

 

קח את זה בתור חישוב מאוד מאוד גס, ויש התאמות שיש לעשות כדי לקבל הערכת מחיר ריאלית בעוד X שנים, בכמה תוכל למכור, וכמה תאבד בירידת ערך, אבל הרעיון שניסיתי להעביר הוא שרכבים שחוטפים ירידת ערך קיצונית בתחילת חייהם- ירידת הערך השקלית תהיה נמוכה מירידת הערך השקלית של רכב שירידת הערך הראשונית שלו היא נמוכה.

והתופעה הזאת הופכת רכבים בעלי שוק "חלש" לאטרקטיבים בשוק היד השניה לאחר שחטפו את הירידת ערך הראשונית הגבוהה שלהם.

 

אם ניקח דוגמא אמיתית אז כמו שציינתי את הרכב שלי קניתי בגיל 3 וחצי במחיר של כ40% ממחירו כחדש, במהלך שנתים וחצי שהרכב אצלי הירידת ערך שקיבלתי הסתכמה בכ10K.

אם הייתי קונה מאזדה 2 או יאריס הירידת ערך השקלית עבורי הייתה יותר מכפולה.

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את החישוב הזה מול טבלאות ירידת ערך לכמה מהדגמים המובילים בחיפוש הזה, 
תאורטית זה נכון - הבעיה עם הרכבים שסובלים ממוניטין רע ובהתאם לזה סופגים ירידת ערך ראשונה דרסטית, היא שהם לרוב נמכרים (עד שהם נמכרים) במחיר נמוך משמעותית מהמחירון - ואז הפרמטר היציב היחיד בחישוב שלנו מאבד רלוונטיות.

מצד שני, זה גם יתרון לקניה. 

 

בכל אופן, אני אציץ שוב על ה208 בלוחות. הסחירות הקלה יחסית והאמינות של הקוריאניות תואמת יותר לפרמטרים של החיפוש הנוכחי, אבל אם זאת הייתה קניה רציונלית, לא היינו כאן. 
מה שכן, השרשור על עלילות המנוע והטיימינג מוריד ממנה מאוד.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Tal7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ik3 כתב:

בשמחה🙂

לגבי המאזדה 2, אם אין לחץ, שב על הלוח וחכה שתקפוץ אחת במחיר מתאים

לגבי ה208, לגבי הטימינג לגמרי צריך לבדוק כי זו נקודת חולשה בהנחה שהבעלים הקודם הזניח אותה.

לגבי המחירון תעשה את החישובים שלך כמובן אבל באופן כללי עם צרפתיה משומשת כמו ה208 כנראה תהיה לך ירידת ערך משמעותית נמוכה יותר מאשר רכב "עם שוק", ההגיון מאחורי זה הוא שהצרפתיה כבר איבדה את רוב הירידת מחיר הקיצונית ב3-4 שנים הראשונות (במקרים מסויימים זה יהיה 60% ואפילו יותר), למשל ברכב שלי קניתי בגיל 3 וחצי במחיר של40-42% ממחירה כחדשה,

עכשיו הרכב כמובן ימשיך לרדת במחיר אבל מבחינה שקלית הירידה תהיה מתונה מאוד,

לעומת רכב שהירידת ערך שלו הראשונית היא יחסית מתונה אז לאורך הזמן הירידת ערך השקלית תהיה יותר גבוהה.

מקווה שהסברתי מספיק ברור, אני אנסה לתת דוגמא

 

נגיד קח שני רכבים 208 ויאריס.

שניהם לצורך העניין עלו כחדשות 100K(לצורך חשבון פשוט):

הירידת ערך של הפיזו היה יותר גבוהה משמעותית מהטויוטה ובמשך 3 שנים הפיגו ירדה 20% בשנה והטויטה ירדה 15% בשנה

מחיר הפיגו יהיה 51K

מחיר הטויוטה יהיה 61K

אחרי 3 שנים האחוז יורד קצת אז נגיד הפיזו ירד ל15% הטיוטה ירד ל12%

מחיר הפיגו 43

מחיר הטויטה 53

בשלב הזה המחיר השקלי של הירידת ערך נהיה דומה ומכאן בעצם היתרון יהיה לפיגו מבחינת ירידת ערך- האחוז אמנם יהיה גבוהה יותר אבל שקלי זה יהיה נמוך יותר.

 

קח את זה בתור חישוב מאוד מאוד גס, ויש התאמות שיש לעשות כדי לקבל הערכת מחיר ריאלית בעוד X שנים, בכמה תוכל למכור, וכמה תאבד בירידת ערך, אבל הרעיון שניסיתי להעביר הוא שרכבים שחוטפים ירידת ערך קיצונית בתחילת חייהם- ירידת הערך השקלית תהיה נמוכה מירידת הערך השקלית של רכב שירידת הערך הראשונית שלו היא נמוכה.

והתופעה הזאת הופכת רכבים בעלי שוק "חלש" לאטרקטיבים בשוק היד השניה לאחר שחטפו את הירידת ערך הראשונית הגבוהה שלהם.

 

אם ניקח דוגמא אמיתית אז כמו שציינתי את הרכב שלי קניתי בגיל 3 וחצי במחיר של כ40% ממחירו כחדש, במהלך שנתים וחצי שהרכב אצלי הירידת ערך שקיבלתי הסתכמה בכ10K.

אם הייתי קונה מאזדה 2 או יאריס הירידת ערך השקלית עבורי הייתה יותר מכפולה.

 

די מוטעה ומוטה.

חבר קנה גאז לפני 3 וחצי שנים ב40 אלף

היום הוא עדיין יכןל למכור את הרכב מעל 30 אלף שח.

אם היה קונה למשל 208 באותה תקופה, היה משלם 40 על רכב צעיר בשנה, אבל היום היה מוכר ב25.

אם נשווה את אותו שנתון, היה קונה ב35 אלף ומוכר היום ב20 ואפילו פחות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

די מוטעה ומוטה.

חבר קנה גאז לפני 3 וחצי שנים ב40 אלף

היום הוא עדיין יכןל למכור את הרכב מעל 30 אלף שח.

אם היה קונה למשל 208 באותה תקופה, היה משלם 40 על רכב צעיר בשנה, אבל היום היה מוכר ב25.

אם נשווה את אותו שנתון, היה קונה ב35 אלף ומוכר היום ב20 ואפילו פחות...

בוא, אני ציינתי שצריך לעשות אדפטציה עבור כל דגם, אבל העקרון בהחלט תקף, רכב שאתה קונה שאיבד הרבה אחוזים מערכו ישאר לו הרבה פחות מקום לאבד ערך מבחינה כספית מאשר רכב שמאבד ערך לאט לאט מההתחלה. 

כמובן שזה מתחיל להיות יותר משמעותי אחרי 5-6-7 שנים.

בכל מקרה תעשה את המחקר שלך והחשבון שלך ותבחר מה שנכון לך.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, EliC25 כתב:

די מוטעה ומוטה.

חבר קנה גאז לפני 3 וחצי שנים ב40 אלף

היום הוא עדיין יכןל למכור את הרכב מעל 30 אלף שח.

אם היה קונה למשל 208 באותה תקופה, היה משלם 40 על רכב צעיר בשנה, אבל היום היה מוכר ב25.

אם נשווה את אותו שנתון, היה קונה ב35 אלף ומוכר היום ב20 ואפילו פחות...

 

החישוב היבש כן הגיוני, אבל ללא ספק יש דגמים שיוצאים מן הכלל 

הג׳אז באמת דוגמה מצויינת לשמירה על ערך, וה208 אכן דוגמה לקריסה :)

 

לפני 5 שעות, llaavvii כתב:

אני חושב שהסוזוקי ספלאש תפורה עליך,

אמינה מאוד ויחסית חסכונית, מרווחת (למעט תא מטען קטנטן),

ויותר "גדולה" מהI10....

 

אין רכב שאני שונא יותר מהספלאש, אולי פיאט מולטיפלה. תחרות צמודה. 

ועכשיו ברצינות, יש לא מעט רכבים שיכולים להתאים לי כרגע ואני פוסל כי אני עקשן. 

מקווה שבסופו של דבר תצא מזה בחירה טובה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...