Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט ארונה - אולי לקנות למרות הבעיה בגיר (DSG)?


המתערבל
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

שלום.

 

אני מחפש לקנות רכב יד 2 שנתון 2019+-.

הדרישות העיקריות (כמובן מעבר לאמינות, בטיחות וכו׳) - קצר (יחסית. עיקר השימוש יהיה עירוני, אך יכלול גם נסיעות ארוכות) אך עם ישיבה יחסית מרווחת במושב האחורי. אני יודע, דרישות יחסית סותרות.

תקציב: 90 אש״ח +-.

מבחינת הדרישות הללו (וגם המלצות מהסביבה) מצאתי את הארונה כמתאימה ביותר.

אבל אני חושש לקנות בגלל הסיפור עם הגיר.

 

כשהמשכתי לחפש, מצאתי גם את ההונדה ג׳אז. אבל יש איתה בעיה אחרת.
ב 2020 עברה שינוי משמעותי (במנוע ההיברידי - משהו שונה מהרגיל. במערכות בטיחות וגם שינוי קל במראה החיצוני, כולל במימדים של הרכב).
אין מצב למצוא כזה יד שניה (פחות משנה על הכביש).
זה אומר רק חדש (יבואן או 0 קילומטר) - מה שמעלה את התקציב לאזור ה 120 אש״ח.

אז חשבתי, אולי כדאי כן לקנות את הארונה ואם/כאשר תתרחש התקלה עם הגיר, נתקן ונמשיך הלאה.
כלומר, מנסה לחשוב מה ההשלכות הכלכליות של הגיר הבעייתי.

אז:
1 - באיזו תדירות בערך התקלה מתרחשת (קילומטרים)? אני מניח שזה מושפע גם מאופי הנהיגה. אז נניח אופי נהיגה רגוע יחסית (כזה שמשלם על הדלק, אז לא דופק קיקים בלי סתם לכיף).
2 - האם התקלה מתאפיינת בהשבתה פתאומית (או התדרדרות מהירה) או שלאורך תקופה הנסיעה משובשת?

3 - במקרה ואירעה תקלה - מה התיקון? כמה אמור לעלות?

4 - אחרי תיקון - לצפות לחזרה של התקלה? באיזו תדירות (גבוהה יותר מלפני התיקון או כמו חדש)?

 

תודה רבה!!!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי נעשה קצת סדר, נכון להיום אין ממש תקלה ב DSG אבל הגיר שוחק את המצמד מהר תחת עומס לדוגמה נסיעה בפקקים.

תחשוב שה DSG זה גיר ידני שמחשב מנהל את הקלאץ וכאשר אתה נוהג בפקק למשל הוא כל הזמן משחק בקלאץ ושוחק אותו מהר מאד.

לגבי כל שאר השאלות אני בטוח שבעלי VAG יכולו לתת תשובות יותר טובות אבל למייטב זיכרוני מדובר ב ~3K.

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם קח בחשבון שרוב הרכבים עם dsg חסכוניים ביחס למתחרות (למעט היברידיות) כך שעלויות החלפת המצמדים מתקזזות ואף מתבטלות עם הזמן. אם אתה רוכש רכב באחריות שווה לגשת למוסך בסיומה גם אם יש רעד קל מאוד במצמדים ולהחליפם על חשבון היבואן.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של ארונה ,

הרכב לא חסכוני (צריכה עירונית 9.5 קילומטר לליטר ! נהיגה נורמלית לחלוטין.. ) ולא מרווח מאחורה .

מצד שני הרכב מרגיש די זריז במהירות עירונית עד 70-80 , מעבר לזה הכוח די מתפוגג. 

אני יכול להגיד לך שברכב שלי הקלאצ'ים היו גמורים אחרי 21000 קילומטר , 

בגלל שלרכב הייתה אחריות לשנה שלישית המוסך המורשה אמר למשוך עוד שנה ולהחליף,

הרכב נמכר בינתיים. 

 

אצלי הוא נמכר בגלל מרווח בעיקר , נקנה בתור רכב משפחתי למשפחה קטנה וכשל בזה לגמרי , 

הבגאז' על כל 460 הליטרים שלו - קטן מאוד ולא ברור איפה הנפח הזה, 

המושבים האחוריים לא הצליחו לאכלס כיסא תינוק לא סטנדרטי בלי שאקח את המושב הנוסע הקדמי כמעט עד השמשה.

 

לזכותו אפשר לומר שיש לרכב אחלה שוק ,הוא מאובזר לא רע , בטיחותי ושומר על מחירון לא רע. 

 

החלפתי ל308 2017 והרכב הזה פשוט עושה הכל יותר טוב ובפחות כסף . 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, שי כתב:

גם קח בחשבון שרוב הרכבים עם dsg חסכוניים ביחס למתחרות (למעט היברידיות) כך שעלויות החלפת המצמדים מתקזזות ואף מתבטלות עם הזמן. אם אתה רוכש רכב באחריות שווה לגשת למוסך בסיומה גם אם יש רעד קל מאוד במצמדים ולהחליפם על חשבון היבואן.

עלויות המצמדים לא מתקזזות כלכך מהר,זה 3000-4000 ש"ח להחלפה ,זה הרבה מאד דלק..

מעבר לכך יש הרבה תקלות במכטרוניק שזה עניין של 8000-10000ש"ח.

והתקלה של מכלול הידית שזה עוד כמה אלפי שקלים.

הגירים האלה יכולים להגיע בקלות לרמת הוצאות גבוהה מאד,אני לא הייתי רוכש רכב עם הגיר הזה.

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה במכטרוניק נדירה הרבה יותר בשנתון הזה. לדעתי אין בעיה לרכוש ארונה. פשוט תשקלל עלות החלפת מצמדים במחיר הקניה. זו לא תקלה משביתה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להעיד בתור בעלים בהווה של ארונה ובעלים של 4 רכבים עם גיר DSG7 בכמעט 8 השנים האחרונות.

ספציפית לגבי הארונה, אצלי בבית הרכב ב-90% נסיעה עירונית עם מזגן דולק קבוע צורך בסביבות 13 ק"מ לליטר, אפס הקפדה על חסכון.

ברכב מותקנים אחד אחרי השני (מלפנים ומאחור) שני כסאות תינוק גרקו DLX שהם לא ממש קטנים וזה מסתדר היטב. מבחינת מרווח אין תלונות וזה לגמרי רכב שיספק משפחה קטנה או צעירה, לתא המטען יש רצפה כפולה שאפשר לקבע בשני גבהים, גם בנסיעה עם 2 עגלות וציוד לתאומות מצאנו מקום להכל.

לגבי זריזות, מבחינתי גם תחת עומס לא מורגש מחסור בכוח, הביצועים טובים.

הנדסת אנוש טובה, הרכב קל לתפעול, מולטימדיה מעולה, אבזור לא רע ב-FR.

אני לא יודע איך אפשר לגמור קלאצ'ים ב-20 אלף קילומטרים, בלאון שלי מ-2012, מהשנתונים "הבעייתיים" של ה-DSG הקלאצ'ים החזיקו מעל 40 אלף קילומטרים. בכל מקרה זה מעיד יותר על צורת הנהיגה של eliordadon מאשר על בעיה ברכב. הרכב היחיד אצלי שהוחלפו בו קלאצ'ים הוא הלאון המדוברת, במוח הגיר לא היו תקלות. בנתיים היו בבית גם איביזה 2015 עם מנוע 1,000 ואותו גיר והיום ארונה 2018 עם קצת פחות מ-30 אלף קילומטרים ולאון 1.5 2019 עם 34 אלף קילומטרים, אפס טענות בנושא הגיר.

עלויות החלפה של קלאצ'ים במוסכים מתמחים זה נעות בין 3,000-5,000 ש"ח. למיקרסוויץ' יש קיט תיקון, העלות היא משהו באיזור 1,000 ש"ח במוסך מתמחה, תקלה פחות נפוצה מאז 2018.

תקלות מוח גיר הן נדירות במיוחד היום, נפוצות יותר בדגמים מתחילת העשור הקודם.

אני מאמין שהטכנולוגיה הזאת כבר הגיעה לבשלות, מה גם שלרוב היצרניות יש היום גירים דומים. הגיר של פולקסווגן כבר מוכר, יש לא מעט מוסכים מתמחים שיודעים לטפל בו, עלויות האחזקה לא נוראיות ואני יכול להמליץ על הארונה בלב שלם.

פותח השרשור - אם יש שאלות נוספות אתה מוזמן לשאול.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה לגמור מצמדים מוקדם בגיר כזה. עדיין פשוט יותר לתמחר את הסיכון במחיר הקנייה ואז לסוע בלי לחשוב יותר מדי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על כל התשובות.
נראה לי שהבנתי את הכיוון הכללי.

 

שורה תחתונה עבורי - ללכת על ארונה (או כל רכב אחר עם בעיית הגיר והמצמדים) זה הימור רציני. גם ברמת האמינות וגם בהשלכות הכלכליות שלה.

בנוסף, ההמלצות לנהיגה נכונה כדי להימנע (או תדחות) תקלות לא כ״כ מציאותיות עבורי (במיוחד הנושא של נהיגה בפקקים). מה גם שאם אני לא קונה חדש, אני לא יכול לדעת איך נהגו הבעלים הקודמים...

 

נראה לי שאחפש כיוון אחר (על הכוונת - הונדהג׳אז 2018-2019).

 

שוב תודה רבה לכל המשיבים!

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, claudia5 כתב:

חפש אולי סטוניק

שגם לה יש גיר רובוטי כפול מצמדים בשידוך למנוע 1.0 טורבו.

יש אוטומט פלנטרי עם 6 הילוכים וביצועים מאוד פושרים ביחס למנוע 1.0 טורבו.

 

ומה הקטע להקפיץ שרשורים מלפני שבוע?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...