Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

pro tune , תוכנת ניהול מנוע לאיזה אוקטן עדיף לכוון


 שיתוף
עוקבים 3

פוסטים מומלצים

שלום לכולם , בקרוב אני מתכוון להתקדם עם הפרוייקט של הפורסטר שלי והפעם אני הולך להחליף את כל הצנרת מהup pipe עד הקצה ובנוסף לעוד כמה דברים אני צריך ורוצה לעשות כיוון למחשב ואולי גם לתיבת ההילוכים אם אפשר באוטו שלי , בכל אופן השאלה שלי היא לאיזה אוקטן דלק הכי כדאי לי לכוון , ברור שאם אני הולך על 98 אפשר להגיע להספק יותר גבוה אבל מצד שני הדלק הזה לא תמיד זמין בכל מקום וזה די מגביל ואם אתה נתקע בלי 98 כמה נזק אני עלול לעשות למנוע אם אני אתדלק 95 ? , אני יודע שהמחשב אמור להרגיש את איכות הדלק ולהמנע מדפיקות וצילצולים אבל הבנתי שזה עדיין עלול לעשות נזק , האם זה נכון ? 

 

בנתיים אני לא מנסה להגיע להספקים גבוהים וכרגע פשוט רוצה להרגיש שהמנוע מגיב יותר טוב ובצורה  יותר חדה , רוב השיפורים שאני עושה במנוע השנה יכללו בעיקר הסרה או החלפה של  חלקים שיוצרים חסימות וגם להאריך את אורח החיים של הרכב

 

מהכיוון אני בעיקר רוצה אריכות ימים ותגובה יותר חדה עם מומנט זמין בכל עקומת הסלד  ולא מנסה להגיע למספרים כמה שיותר גבוהים זה פחות חשוב לי כרגע 

 

יש למישהו נסיון עם תוכנות או כיוונים וסוגי דלק ? 

 

תודה מראש לכל הקוראים והמגיבים 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון צריך להבין מה ההבדלים וכמה תוספת אפשר לקבל עם 98 בסט אפ שלך.
דבר שני, אני לא מכיר את הניהול, אבל יתכן ואפשר לייצר 2 מפות ולך יהיה בורר (98 במפה ל95 לא עושה שום נזק או תועלת).
לשאלתך: בגדול - יש חיישן נקישות, החיישן ירגיש את הפיצוצים שיקרו במנוע לפני הזמן וידע לקדם את ההצתה בהתאם עד אשר יעלמו, אבל - זה אכן עלול להביא למצב שנוצר בלאי במנוע, במיוחד אם תנסה ללחוץ (כלומר להפעיל כוחות גדולים) עם 95 במפה שבנויה ל98.

בגלל זה אני חוזר לשורה הראשונה, צריך להבין מה התועלת - וגם, האם יש לך תחנות עם 98 זמינות באיזורך.

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון תודה שהגבת 

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

דבר ראשון צריך להבין מה ההבדלים וכמה תוספת אפשר לקבל עם 98 בסט אפ שלך.
דבר שני, אני לא מכיר את הניהול, אבל יתכן ואפשר לייצר 2 מפות ולך יהיה בורר (98 במפה ל95 לא עושה שום נזק או תועלת).
לשאלתך: בגדול - יש חיישן נקישות, החיישן ירגיש את הפיצוצים שיקרו במנוע לפני הזמן וידע לקדם את ההצתה בהתאם עד אשר יעלמו, אבל - זה אכן עלול להביא למצב שנוצר בלאי במנוע, במיוחד אם תנסה ללחוץ (כלומר להפעיל כוחות גדולים) עם 95 במפה שבנויה ל98.

בגלל זה אני חוזר לשורה הראשונה, צריך להבין מה התועלת - וגם, האם יש לך תחנות עם 98 זמינות באיזורך.

דבר שני אני לא ידעתי שקיים כזה בורר שמאפשר לעבור בין שתי כיוונים שונים , זאת נשמעת כמו אופציה מעניינת מאוד 

 

אני גר בראשון לציון ויש פה שתי תחנות דלק שמוכרות 98 שאני מכיר ( סביר להניח שיש עוד ) אבל הרוב לא וזה בהחלט מגביל ופחות נוח , רוב התחנות לא מוכרות היום 98 

 

כמו שכתבת חיישן הנקישות מקדם את זמני ההצתה בהדרגה רק אחרי שמתחילות הנקישות וזה אכן יכול להגביר את הבלאי גם כשאתה לא לוחץ יותר מידי  ואם אתה ממש משתדל אתה גם יכול להרוס את המנוע , זה פחות מדאיג אותי כי אני לא עד כדי כך חמור , השאלה היא כמה זה באמת  מגביל או מציק ביום יום להיות מוגבל לאוקטן מסויים 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב שתודלק רק ב98, הסתדרתי כי הייתה לי תחנה במרחק 10 דק מהבית ועוד 2 תחנות בעיקוף קטן ביחס לדרך שלי כשהייתי נוסע למרכז פעמיים-שלוש בחודש.
זה דורש מעט מחשבה כשאתה חורג מה'יומיום' שלך, אבל כמה פעמים כבר יצא לך להיות במרחק של יותר מ10 דק' נסיעה מתחנה שיש בה 98? אז כשתסע לדרום\גולן תתדלק לפני.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסרת כל החסימות סתם כך לא תמיד תביא לDrivability טוב יותר או יותר כח על פני רוב הסל״ד.

בהרבה פעמים אתה תאבד מומנט. במקרה שיש טורבו אתה גם עלול לגרום לBoost creap שעלול לא לעזור לך במיוחד.

בצד של היניקה - כתלות בסוג החיישנים לספירת אוויר (Maf , MAP או כיול לפי Air density) גם להחליק את הכל לא תמיד עוזר (רואים את זה לדוגמא בBRZ שבה רוב המערכות יניקה - מורידות כ״ס לעומת המקורית. ורוב מי שבדק ראה - שכל עוד אין לך טורבו - Drop in של K&N בלי להחליף את הצנרת יניקה המקורית נותן את הכי הרבה תוספת) ולפעמים אפילו עלול להדליק נורת אזהרה.

 

החוכמה בTuning טוב - הוא לא רק להגיע ליותר כ״ס (זה למעשה החלק הקל יותר) אלא לבלאי שלא עולה על המקור וDrivability טוב (כלומר עבודה חלקה והגדלת הכח לאורך כל עקומת הסל״ד ולא מאוד נקודתית על חשבון אחרות).

 

בא נתחיל מאיזה מנוע יש לך בפורסטר (ואם התשובה היא 2 ליטר אטמוספרי - הייתי מחפש דברים אחרים לשפר. זה דיי סוס מת וראיתי אנשים שופכים על זה גם אלפי דולרים עם תוצאות מאוד לא מרשימות)

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים מאד לגבי עניין הINBOX, אני חושב שהטענה הזאת תופסת לרוב הדגמים הספורטיביים של יצרנים שיש להם מחלקת ספורט רצינית. יתכן ודווקא ברכב לא ספורטיבי כן יהיה איזה יתרון (אבל גם אז, לא מדובר בצינור סיליקון וקונוס ושלום, אלא מערכת RAM-AIR עם מגיני חום משאר תא המנוע שעולה הרבהההה יותר ממה שהיא תורמת).

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, Liviur כתב:

החוכמה בTuning טוב - הוא לא רק להגיע ליותר כ״ס (זה למעשה החלק הקל יותר) אלא לבלאי שלא עולה על המקור וDrivability טוב (כלומר עבודה חלקה והגדלת הכח לאורך כל עקומת הסל״ד ולא מאוד נקודתית על חשבון אחרות).

 

ניסוח מצויין , זה בדיוק מה שאני מחפש בנוסף לתגובת מצערת יותר חדה ואולי עליה מהירה יותר בעקומת הסלד אבל אני כבר לא בטוח שזה שייך ל tune 

 

לפני 18 שעות, Liviur כתב:

הסרת כל החסימות סתם כך לא תמיד תביא לDrivability טוב יותר או יותר כח על פני רוב הסל״ד.

בהרבה פעמים אתה תאבד מומנט. במקרה שיש טורבו אתה גם עלול לגרום לBoost creap שעלול לא לעזור לך במיוחד.

בצד של היניקה - כתלות בסוג החיישנים לספירת אוויר (Maf , MAP או כיול לפי Air density) גם להחליק את הכל לא תמיד עוזר (רואים את זה לדוגמא בBRZ שבה רוב המערכות יניקה - מורידות כ״ס לעומת המקורית. ורוב מי שבדק ראה - שכל עוד אין לך טורבו - Drop in של K&N בלי להחליף את הצנרת יניקה המקורית נותן את הכי הרבה תוספת) ולפעמים אפילו עלול להדליק נורת אזהרה

מסכים ויודע  , לא הייתה לי שום כוונה לגעת במערכת היניקה המקורית 

 

המנוע בפורסטר שלי הוא ej255 2.5L  טורבו אחרי המתיחת פנים עם הראשים החדשים יותר  ועוד כמה שינויים מינוריים 

 

אני באמת מעריך ולא מזלזל בעצות של כולם אבל אני  לא חדש בתחום הזה בכללי וברכב שלי ספציפית, אני מכיר מצויין את הפוטנציאל שלו לטוב ולרע וכל בורג שיש בו ( לא מגזים ) אני יודע בדיוק מה אני מתכוון לעשות איתו בשלב הזה(drivability וגם reliability  )   ומה בעתיד 

 

השאלה שלי היא כמה זה לא נוח בישראל להיות תלוי באוקטן 98 ועם רכב שהמנוע שלו כרגע בסטוק ועושה 1 ל7 ביום טוב , וממיכל דלק מלא עד לנורה שנדלקת אף פעם לא הגיע ל400 קילומטר 

 

"shallcase"  הציע פתרון מצויין אם יהיה אפשר להתקין איזה בורר שמאפשר לבחור תוכנה מתאימה לסוג הדלק  , אני מניח שאם היה לי מכשיר כמו הacsess port  cobb זה היה יותר פשוט אבל אני לא רוצה תוכנת מדף ומעדיף pro tune אצל מישהו מקצועי 

עריכה אחרונה על ידי sweet d
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי עכשיו התמונה יותר ברורה

במקרה של ej עם טורבו יש כבר הרבה פוטנציאל.

אכן היניקה בו מוגבלת ותקבל יותר ביצועים מלשפר את המערכת יניקה המקורית דיי בקלות.

Cobb דווקא עושים עבודה טובה במקרה הזה.

והמערכת פליטה במנוע הזה היא לא מגבלה.

 

מזרקים יותר גדולים , אינטרקולר רציני יותר , שיפורים במערכת יניקה ואתה כבר אמור להגיע ל300 כס.

מעבר לזה - אל.

ההבדל הכי גדול בין הבלוק שלך לבין הsti מאותו שנתון הוא הinternals והקאמשפט.

בלי לגעת באלו - אתה כבר בסכנה אמיתית לנזק אמיתי.

וכן - 98 כל הזמן מהרגע שהתחלת.

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב סוגי דלק, אצלי ברכב יש תוכנה שהמתקין טוען שמתאימה גם ל 95 וגם ל 98, יתכן?

אני באופן קבוע עם 95

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Krd כתב:

אגב סוגי דלק, אצלי ברכב יש תוכנה שהמתקין טוען שמתאימה גם ל 95 וגם ל 98, יתכן?

אני באופן קבוע עם 95

כנראה שהתוכנה מיועדת ל95 

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

אוקיי עכשיו התמונה יותר ברורה

במקרה של ej עם טורבו יש כבר הרבה פוטנציאל.

אכן היניקה בו מוגבלת ותקבל יותר ביצועים מלשפר את המערכת יניקה המקורית דיי בקלות.

Cobb דווקא עושים עבודה טובה במקרה הזה.

והמערכת פליטה במנוע הזה היא לא מגבלה.

 

הפוך גוטה , הפוך , מערכת היניקה בסובארו של השנים האלו הן לגמרי בסדר גמור ואין שום תועלת להחליף אותה לעומת הצנרת פליטה שמהווה צוואר בקבוק , מעבר לצנרת של 3" עדיף בלי ממיר קטליטי או לאחד עם זרימה מהירה יכול לעזור מאוד , הדבר היחיד שאני מתכוון לעשות למערכת היניקה זה לבטל את הtgv מין פרפרים דמויי מצערת מתחת לכל צד של סעפת היניקה  שקשורים בכלל למערכת זיהום אוויר , אין באמת חובה לעשות את הביטול הזה עד שמנסים להגיע  להספקים גבוהים אבל  זאת חסימה מיותרת שאני רוצה לבטל 

 

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

מזרקים יותר גדולים , אינטרקולר רציני יותר , שיפורים במערכת יניקה ואתה כבר אמור להגיע ל300 כס

כל זה בעתיד כולל טורבו יותר גדול ומעבר להזרקת דלק מקבילה ולא טורית אבל רק אחרי הסבה לגיר ידני שישה הילוכים של sti , מסרק הגה sti , דרייב שאפט ובק אקס של sti ובלמים של ברמבו 

אני פחות מחפש מספרים ויותר הנאה מהרכב בתור דיילי דרייבר לשנים הקרובות 

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

Cobb דווקא עושים עבודה טובה במקרה הזה

קוב בכללי עושים מוצרים לא רעים אבל הרכב לא חדש( 16 שנה )  ואין שתי מנועים זהים אחד לשני לכן אני מעדיף תוכנה שהתאימו  בשבילי ושתתאים לדרישות שלי ולא מוצר מדף שתוכנן להמכר לכמה שיותר לקוחות בין היתר לפי שיקולים מסחריים 

עריכה אחרונה על ידי sweet d
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, sweet d כתב:

הפוך גוטה , הפוך , מערכת היניקה בסובארו של השנים האלו הן לגמרי בסדר גמור ואין שום תועלת להחליף אותה לעומת הצנרת פליטה שמהווה צוואר בקבוק

נגיד , ונגיד שאין לי דיי הרבה חברים עם כאלו פה (וstiים מהשנים האלו) , וחבר שהוא בעלים של סדנא שמתעסק בעיקר בסובארו ומסלול 🤷‍♂️ (לא דראג , רכבים שעובדים על המסלול שעתיים שלוש רצוף לפעמים בסלד גבוהה וwheel to wheel)

 

כל עוד לא החלפת טורבו - נגיד downpipe יתן לך עוד , אבל צנרת פליטה... don’t hold your breath.

לפני 6 שעות, sweet d כתב:

הדבר היחיד שאני מתכוון לעשות למערכת היניקה זה לבטל את הtgv

יאפ. בהחלט צעד ראשון לעשות.

אחכ אינטרקולר וכן , הצנרת יניקה לא אופטימלית (לפחות באימפרזה. אולי זה שונה בפורסטר)

 

לגבי קובב - בלי דיינו ועבודה סיזיפית מאוד לדעתי אתה מאוד אופטימי שתצליח להוציא משהו יותר טוב (אם אתה tuner אז זה משהו אחר. וגם לעבור לdensity ולהוסיף wideband) שלא לדבר על זה שאפשר לטעון מפות ולהוריד מידע מהaccess port עצמו

ראיתי רכבים (as in שני חברים שלי עם stiים שהתחילו ממנוע סטנדרטי , דרך טורבוים , יניקה , אינטרקולר , דאון פייפ , מזרקים ובסוף שניהם גם עברו למנויים בנויים) עם כאלו שנת 2004 ומעל 500 כ״ב בגלגלים וcustom tune על דיינו מנוהלים עם Cobb כולל הפיצר המדובר קל מעבר הין מפות לדוגמא.

אחד הרכבים עם מעל 300 אלף קילומטר...

(בצורה משעשעת שניהם עשו את זה לאורך ה5-6 שנים האחרונות ולא מכירים אחד את השני וסיימו עם סטאפ דיי דומה , טורבו שונה אבל אותו בלוק iag stage 2)

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Liviur כתב:

אבל צנרת פליטה... don’t hold your breath

אה לא , לא סעפת הפליטה , המקורית היא בסדר גמור ולא הגורם המגביל עד שמנסים לעבור את ה300 כ"ס אבל  הדאון פייפ הוא בהחלט צוואר הבקבוק ובשנים קודמות לרכב שלי אז גם האפ פייפ שגם אותו אני כבר אחליף על הדרך 

 

תשאל את כל החברים האלה שלך אולי הם יעשו לך קצת סדר ולגבי כל היתר מה שכתבת אני לא מבין למה אתה כל הזמן חוזר לנקודות האלה כי כתבתי כבר כמה פעמים שאני לא מנסה להגיע למספרים גבוהים עם האוטו הזה

לפני 8 שעות, Liviur כתב:

אחכ אינטרקולר

עד שאני לא מחליף את הטורבו אין טעם לעשות את זה הסטוק תואם לטורבו המקורי אלה אותם טורבו וקולר של הwrx בכללי כמעט הכל באוטו שלי הוא כמו בwrx חוץ מתוכנת ניהול המנוע שמתאימה יותר לרכב משפחתי ואת זה צריך לשנות ואם כבר יש כמה חסימות שאפשר לבטל בקלות אז אני בעד כי באמת שסובארו דחפו לשם כל מיני דברים מיותרים בגלל תקנות זיהום אוויר מחמירות 

 

לגבי קוב הבנתי שהמוצר שלהם לא מתאים לארץ כנראה בגלל אוקטן דלק שונה למרות שמישהו אמר לי שהגרסה האוסטרלית יכולה להתאים בכל מקרה אני מעדיף ללכת לטיונר שעשה לי כיוונים בצורה פרטית 

 

האוטו הזה הוא דיילי דרייבר לשנים הקרובות ככה שאני לא מחפש להפוך אותו למשהו שהוא לא יהיה בחיים גם אם אני אשפוך עליו ערימות של כסף אם אני ארצה רכב עם נתונים  יותר גבוהים אני כבר אקנה bmw כנראה 235m או 240m  אבל בנתיים אני אהיה מרוצה אם הוא פשוט יזכיר wrx ויהיה יותר אמין עם  dual catch cans ביטול egr אגן שמן מוגדל עם יונק שמן משופר וכל מיני דברים כאלה שאמורים להאריך את החיים שלו 

 

ולמען הסר ספק נהגתי די הרבה על רכבים מאוד חזקים גם כאלה עם מעל 500-600 כ"ס אני לא מתרגש ממספרים , זה נחמד לספר על זה לחברה אבל בכלל לא קובע אם הרכב מהנה לנסיעה או לא בשבילי  ואני גם פחות מתחבר ל"פתיחות " 0-100 , זה כיף מידי פעם אבל בשבילי זאת לא הדרך לבחור או לבנות מכונית , אני אוהב אחיזה בפניות וסיבובים , היגוי חד ומגיב ופלטפורמה שמשדרת לנהג כל פרור על הכביש כולל רעשי רקע ובזה סובארו אלופים

 

עריכה אחרונה על ידי sweet d
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Double catch can זה אכן יעיל , למרות שלא אמור להיות לך blow by רציני בשלבים האלו.

מה שכן - אל תתפתה לAOS ברכב הזה. אכן מה שכתבת זה הפתרון הנכון.

 

לגבי הפליטה - אתה כתבת צנרת פליטה - זה לרוב מתייחס לaxle back.

הסעיפת פליטה - אין מה להחליף. גם לא בצנרת.

Up pipe וdown pipe כן. אנחנו אומרים את אותו הדבר.

 

לגבי השאר 🤷‍♂️ הרכבים הם דיילי ברובם או למסלולים עם פניות. כשברוב המסלולים מספרים גבוהים לא משנים אבל התמודדות עם אמינות וheat soak כן.

 

בכל אופן בהצלחה.

מכיר כמה וכמה פורסטר עם משופרים כולל המרות כמעט מלאות לחלקים של sti. התוצאות בהחלט מעניינות ומאוד כיפיות ליום יום.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...