Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכרת המבנה המכאני של המכונית במסגרת לימודי תאוריה, פעם והיום


Buki
 שיתוף
עוקבים 23

פוסטים מומלצים

לא חושב. שים לב שבתרשים מערכת ההנעה מופוע שם רכב פרטי רגיל, ועל הכריכה הפנימית אין שום איזכור לזה. 

 

הגיוני שהיו מוסיפים "הכנה לבחינה עיונית בנהיגה לדרגה כלשהי..." 

 

מכיוון שזה לא צויין, אני מניח שהייתה חוברת אחידה ומבחן אחיד לכל הדרגות. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני מסכים שנהגים יכולים לנהוג שנים בלי לדעת כלום ושום דבר על דרך פעולת הרכב, והכל יהיה נפלא. אבל הדיון הזה מזכיר לי את המקרה של המשפחה שנסעה בגרנדיס ואיבדה את הבלמים בירידות מצפת, והתקשרו למשטרה.

לפני שנים רבות הרכבים היו אנלוגיים לחלוטין, כל ידית וכפתור באמת ביצעו פעולה מכנית או חשמלית. היה ערך מוסף בידע טכני אודות מערכות הרכב השונות כדי לתפעל את הרכב בצורה מיטבית. מספר דוגמאות לדברים שעשינ

ולהחליף גלגל. זה אחד החשובים.

תמונות שפורסמו בשרשור

מי שלומד עד 15 טון, לומד גם לרכב פרטי רגיל, לא?

 

הרי אפשר להוציא עד 15 טון גם אם לא היה לך רישיון לכלום.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה אף פעם לא היה רלוונטי.

הימור שלי שמי שכתב את הספר בשנות ה70 היה/היו מכונאי/מהנדס ובמהדורות החדשות יותר ניסחו את השאלות עורך דין/איש משטרה.

 

אותו מבחן,תוכן משתנה כתלות בבוחן וברקע שלו.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

מי שלומד עד 15 טון, לומד גם לרכב פרטי רגיל, לא?

 

הרי אפשר להוציא עד 15 טון גם אם לא היה לך רישיון לכלום.

אפשר.

 

 

 

אגב אני הוצאתי רישיון C1 ב 2015.

לא יודע מה היה פעם, היום זה מבחן תאוריה שונה ממה שעושים לרישיון B אבל גם שם בהמדורה המודרנית לא היו נושאים שקשורים למבנה ועיקרון פעולה של המערכות המכאניות במשאית. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, Buki כתב:

אבל גם אז זה היה בדיוק ככה, בהיבט הזה כלום לא השתנה. 

לא נכון.

מכמה סיבות:

א. פעם מי שהיה נתקע לא היה לו טלפון בכיס להזמין חילוץ, ואם היה במקום מבודד אז אכל אותה.

ב. נסה להזכר- כמה פעמים היית רואה רכב עם מכסה מנוע פתוח בצד הדרך לעומת היום? פי כמה וכמה. אנשים היו נעמדים בצד כשמתקלקל האוטו וכל נפש רחמנית (או חרמנית, תלוי בסיטואציה) בישראל הייתה עוצרת כדי לעזור ולתת עצות.

היום הרכב נתקע, רוב האנשים אפילו לא יוצאים מהאוטו. מתקשרים ומחכים.

ג. זוכר את התקופה שבה בנסיעה ארוכה של יום חם הסיכויים שמישהו יעמוד בצד הדרך לבקש מים לאוטו היו גדולים מאוד?

היום נדיר מאוד לראות את זה. בעיקר בגלל שאמינות הרכב היא שונה היום. מערכות קירור (סתם דוגמא) כבר לא נוזלות, רדיאטורים כבר לא מתפוצצים. אם יש לך נזילה רצינית רוב הסיכויים שהלך האטם ראש. אין לך מה לעשות עם זה בצד הדרך.

ד. (המשך של ג') אבל אם בכל זאת נשברה לך בוכנה, נשבר טלטל, שסתום התעקם, לעיתים גם במקרה של עיוות בראש- כבר אף אחד לא מתקן. מביאים מנוע קומפלט משומש ומשתילים. כבר אף אחד לא מתעסק במכונאות ברמה הזאת ( ועל מנוע תחתון אני בכלל לא מדבר).

 

רוצה לאמר שפעם המערכת הייתה הרבה יותר טיפשה- יונקת אוויר, הקרבורטור מערבב עם דלק, המנוע שואב את התערובת, נוצר פיצוץ, מזיז בוכנה שמזיזה קראנק ועושה גרפס מהאגזוז. טיפשה ופשוטה.

היום כשיש תקלה אתה צריך מחשב בתור התחלה. לא יעזור לך בדרכ לפתוח מכסה מנוע בלי ציוד וידע מיוחדים.

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני כשעה, אורח לרגע כתב:

לא נכון.

מכמה סיבות:

 

כל הדברים האלו נכונים אבל יש קצת חוסר הבנה (אולי שלי...) 

 

ספר תאוריה ההוא לא נועד בשום פנים ואופן ללמד אנשים לתקן את האוטו. אין שם מילה אחת על כיוון קרבורטור, בדיקת ניצוץ  וכדומה. יש תאור מבנה כללי שאם זה כל מה שאתה יודע אתה לא תוכל לתקן שום דבר. רק תדע בכלליות איך הדברים עובדים. את אותו הדבר אפשר היה לכתוב בהתאמה למכוניות מודרניות אם מישהו היה רואה בזה צורך. 

 

 

לכן ההקשר לא מובן לי. 

 

לפני 23 דקות, danniel כתב:

מה רמת המידע שיש בלימודי תאוריה נכון להיום? יש חוברת או קישור? 

כמו שכתבתי, הוצאתי ב 2015 רשיון C1. 

 

לפני שניגשתי לבחינת תאוריה, פתרתי כ 10 מבחנים לדוגמא באינטרנט. באף אחד מהם לא הייהת שלאה אחת על מבנה המנוע, מבנה מערכת דלק, סרנים, דרייבשאפטים וכו'. 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, Buki כתב:

יש קצת חוסר הבנה ...

לכן ההקשר לא מובן לי. 

כן, קצת התפזרתי. בכל מקרה, כפי שציטטתי קודם, עניתי ישירות לטענה שלך שכתבת שגם פעם מי שהתקלקל לו האוטו מזמין גרר או חברת חילוץ.

 

תאכלס- אין לנהג הממוצע צורך בלדעת איך המכונה הזו עובדת לפרטי פרטים. לי יש את הידע ואני מוצא את זה גם מועיל, אבל אני חושב שמי שזה לא מעניין אותו- אין שום צורך ללמד אותו איך מחוברים סרנים ומה תפקיד המזרק. אותו אחד יעשה במידע הזה שימוש אך ורק במבחן. מיד לאחריו ידחיק וישכח.

 

אז אם השאלה היא האם חבל שלא מלמדים גם היום או שמא זה היה מיותר גם אז, הייתי הולך על אופצייה ב'. 

אם אני הייתי אחראי כן הייתי דוחף ללמד דברים כמו הבדלים בין סוגי צמיגים, סוגי חלפים (למה סיני עלום שם עולה רבע מחלק עם שם) וכו'.

דברים שלהרבה מהאוכלוסייה אין מושג לגביהם ואין להם מושג על ההשלכות הבטיחותיות.

את הדברים האלה כן ניתן ללמד ולהכניס לראש כי אם תגיש לישראלי את החומר בצורה כזאת שאתה מלמד אותו "לא לצאת פראייר" הוא יקשיב ויאמר אמן.

 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, danniel כתב:

מה רמת המידע שיש בלימודי תאוריה נכון להיום? יש חוברת או קישור? 

 

היום לא ממש לומדים את החומר, יש מאגר של כ-1800 שאלות,  אתה יכול ללמוד את כולם והמבחן בנוי מהשאלות האלה. 

כמה מתוכן על הכרת הרכב ? רק 110 ?

איזה שאלות ? אתה יכול לעבור עליהם , חלקם מגוחכים .. 

 

image.thumb.png.16a73f3607ea39adce559fe8afa386bd.png

 

https://www.gov.il/he/Departments/DynamicCollectors/theoryexamhe_data?skip=0

 

 

 

לפני 6 שעות, vadim6385 כתב:

אולי היא יועדה למי שלמד לרישיון עד 15 טון.

 

בגיל 16 למדתי תאוריה על מנת להוציא רישיון לאופנוע 50 סמ"ק.

זכור לי השינון של סדר  4 הפעולות במנוע 4 פעימות וסדר הפעולת במנוע 2 פעימות .

 

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, SlowRide כתב:

ולהחליף גלגל. זה אחד החשובים.


להחליף גלגל אי אפשר ללמוד מחוברת התיאוריה, צריך תרגול מעשי. חוץ מזה, היום הרבה מכוניות מגיעות היום ללא גלגל חלופי כלל או עם גלגל חלופי קטן שמתייבש לו בתא המטען במשך שנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Buki כתב:

 

מכיוון שזה לא צויין, אני מניח שהייתה חוברת אחידה ומבחן אחיד לכל הדרגות. 

כשלמדתי למשאית ב 1999 המבחן העיוני לדרגה ג' היה אותו המבחן לרכב פרטי, אלא שאחוז גדול יותר מהשאלות התייחסו למנועי דיזל ונשיאת משאות.

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 5 שעות, eladts כתב:


להחליף גלגל אי אפשר ללמוד מחוברת התיאוריה, צריך תרגול מעשי. חוץ מזה, היום הרבה מכוניות מגיעות היום ללא גלגל חלופי כלל או עם גלגל חלופי קטן שמתייבש לו בתא המטען במשך שנים.

זה צריך להיות חלק מהטסט, לא תיאוריה. יחד עם בדיקת מפלס שמן, נוזל קירור ולחץ אויר בצמיגים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חוברת דומה זכורה לי במעומעם (עשיתי את התאוריה ב-1976), היו שם פרקים המיועדים לנבחנים לרשיון לנהיגת משאית.

 

השאלה למה נהג נדרש ללמוד משהו על מבנה המנוע דומה קצת לשאלה למה מהנדס תעו"נ נדרש ללמוד פיזיקה ורופא נדרש ללמוד ססטיסטיקה. בקיצור - רוצים שתכיר קצת יותר טוב את הכלי שאתה עומד להפעיל. מעבר לכך - נכון שהמכוניות הפכו מצד אחד הרבה יותר אמינות, מצד שני הטיפול בהן הרבה יותר מורכב ומצריך ידע וכלים שאינם נמצאים בידי כל אחד. אם בשנות ה-60 אבא שלי, עם זוג הידיים השמאליות שלו, היה מחליף רצועת רדיאטור בכל נסיעה לצפת או ירושלים כי הרצועות היו נקרעות, הרי כיום מעטים היודעים בכלל שיש להם רצועה במנוע, עזבו את זה שיודעים היכן היא נמצאת ובודאי שלא יכולים לגשת אליה בתיקון דרך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

זה צריך להיות חלק מהטסט, לא תיאוריה. יחד עם בדיקת מפלס שמן, נוזל קירור ולחץ אויר בצמיגים.

 

למה?

כדי שיוכלו לפסול אותך על "חוסר ביטחון בהחלפת גלגל"?

או כדי שנוזל קירור רותח ישפריץ על נבחן שינסה לבדוק אותו על מנוע חם ברכב לימוד נהיגה?

 

עזוב שעוד 10-15 שנה זה כבר לא יהיה רלוונטי לרוב הרכבים (כי חשמלי).

 

וגם החלפת גלגל - בהרבה מכוניות אין גלגל ספייר, וגם איפה שיש, אפשר להזמין שירות החלפת גלגל מהביטוח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

להחליף גלגל זה בסיסי מאד וכל מי שעולה על ההגה צריך לדעת לעשות את זה, חוץ מנכה שלא מסוגל כמובן. גם אם אין גלגל יש ערכת תיקון פנצ'ר ובה גם צריך לדעת להשתמש. כשנגמר הנייר במדפסת בעבודה אתה מתקשר לתמיכה טכנית או מחליף בעצמך?

אותו דבר בדיקת לחץ אויר לפני נסיעה. לא לעשות את זה גובל ברשלנות. היום יש חיווי של זה אז בכלל לא צריך להתאמץ. שמן ומים זה גם בסיסי, לנסוע בלי שמן זה אומר להיתקע בדרך בגלל מנוע תפוס ולהפוך למכשול בכביש. אותו דבר עם מים, יש מיכל עיבוי שקוף ואתה רואה את המפלס בלי לגעת בשום דבר. 

כל הדברים האלה זה חלק מהשימוש ברכב, כמו לדעת להדליק אורות או לחנות.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...