Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכרת המבנה המכאני של המכונית במסגרת לימודי תאוריה, פעם והיום


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1076 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחד הגורמים לבעיה הזו זה המינימום שיעורים הדרוש - 28 שיעורים. ישראלים (לרוב) מבינים את זה שהם עושים 28 שיעורים וניגשים לטסט. לא משנה שהוא מקבל בלם בכל מעבר חצייה ונכנס חופשי לצמתים לא פנויים. אחרי שעוברים את השיעור 28 התלמיד לרוב מבקש טסט בלי קשר ישיר לרמת הנהיגה שלו. 

 

יש כאלה שאני מרגיש שמוכנים עוד לפני ואז אין עם זה בעיה. הבעיה היא שלרוב 28 שיעורים מספיק בקושי כדי ללמד אותם איך לשרוד על הכביש. אני מראש אומר שאני מגיש ע''פ ההתקדמות ולא ע''פ כמות שיעורים ושלא יפחתו מהמינימום הדרוש בחוק.

 

אני בעד להגדיל את המינימום שיעורים אבל במקבלים לבקר יותר את עבודת המורים - שהם אכן עוברים על הסילבוס הדרוש.

 

לדעת לעשות החייאה בסיסית זה לא לדעת לעשות ניתוח מוח ועדיין זה יכל להציל חיים. כך גם החלפת גלגל עם תקר.

עריכה אחרונה על ידי Taipan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 16 שעות, Buki כתב:

האמת שהתחלתי את השירשור בדעה ש"טוב שלמדו את זה וחבל שהורידו".

 

אבל במחשבה שניה ואחרי קריאת ההודעות פה אני נוטה להסכים עם הדעה שלך ושל @amosbmw - פחות להעמיס בחומר טכני ולתת יותר דגש לדברים מעשיים שחשוב לדעת בעת שימוש רגיל ברכב. 

 

היום חוץ מחוקי תנועה ותמרורים כמעט שום דבר לא נלמד וחבל. 

 

 

זו עיקר הבעיה, אין לימוד של שליטה ברכב. הרוב אם לא הכל (טוב נו, 99%) מסתמך על "נהיגה אינטואיטיבית" , כלאמר, כל עוד התלמיד פונה , לא מתעכבים על כניסה ויציאה נכונה עם ההגה. ("ההגה תמיד חוזר למרכז") 

השתלבות בקצב ראוי בתנועה, ללא היסוס, מסתמכת שוב על מידת הביטחון של התלמיד. אבל אם לא מלמדים ומתרגלים, התלמידים רוכשים את הביטחון רק על ידי הוספת שיעורים מעבר ל28 הנידרשים. 

זכור לי ביקור בגרמניה לפני שנים בהם ראיתי לראשונה מגרשי הדרכה יעודיים המשמשים ללימוד נהיגה במשך מספר שיעורים לפני היציאה לכביש הציבורי. 

ליישם כאלה בארצנו, ייקח אותו הזמן כמו שלקח לקבל את "בירכת הדרך" למסלולי המרוצים כאן. 

Aerial View Of Driving Practice School, Haeundae, Busan , South Korea, Asia  Stock Image - Image of urban, south: 169129053

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מורים שעושים משהו דומה,  קבועים את השיעורים הראשונים בימי שישי. 

ולוקחים את התלמידים לאיזורי תעשייה שבדר"כ לא עמוסים לא לומר שיש כאלה ממש ריקים. 

 

כל מורה מכיר מגרש חנייה גדול או איזור שריק בשעות ספציפיות ויודע לשחק עם זה,

לא ממש צריך השקעה יעודית של מגרש משחקים כזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^^^

זה נכון רק כשבונים איזה שהוא מיתווה לתרגול ,לא רק מגרש ריק.

כזה:

Teen Defensive-Driving Courses – In-Car Training

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, hans כתב:

אגב, בינינו, כשנתקעים בשום מקום עם גלגל צר זה לא כזה הבדל גדול - אסור לנסוע מעל 50 ק"מ ואסור לנסוע במהירות של מעל 80 קמ"ש... אם אתה מקפיד על ההוראות כלשונן אז תקיעה באמצע שום מקום צריכה להיפתר גם כן עם גרר.

 

50 ק"מ מרחק ומהירות 80 קמ"ש זה יכול להיות ההבדל בין להיות תקוע באמצע שום מקום עם המשפחה ובין להגיע לישוב/עיר/תחנת דלק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מה יקרה לגלגל אחרי 50 ק"מ?  הוא יתפוצץ ..  

ה -50 ק"מ זה סתם כסת"ח של יצרן הרכב על מנת למנוע תביעות,  ברגע שהם כותבים שניתן לנסוע עם הגלגל רק 50 ק"מ

אז כל תביעה שתהיה על נזק שנגרם לרכב בגלל נסיעה עם גלגל כזה, הם ישר יענו שנסעו עם הגלגל יותר מ 50 ק"מ ולך תוכיח שלא. 

 

מכיר רכב ליסינג שנסעו שבוע עם גלגל כזה.. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.4.2021 בשעה 20:49, TheAvatar כתב:

 

ואם אתה נתקע באמצע שום מקום ובחוץ 40 מעלות? תחכה 3 שעות לגרר? 

 

מחכה לגרר ובינתיים מדליק מזגן.  תקר בגלגל לא משבית את המנוע.

 

לפני 10 שעות, Taipan כתב:

 ישראלים (לרוב) מבינים את זה שהם עושים 28 שיעורים וניגשים לטסט.

 

אני עשיתי 19 כפולים וניגשתי לטסט.

  • מצחיק 2

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Mr.Hybrid כתב:

אני עשיתי 19 כפולים וניגשתי לטסט.

 

וכולם ממתינים לשמוע?  מה אחר כך? 

כמה שיעורים עשית עד לטסט השני?

ואיזה טסט עברת?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Mr.Hybrid כתב:

 

מחכה לגרר ובינתיים מדליק מזגן.  תקר בגלגל לא משבית את המנוע.

 

 

אני עשיתי 19 כפולים וניגשתי לטסט.

38 שיעורים וטסט ראשון לידני נחשב לא רע.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Taipan כתב:

38 שיעורים וטסט ראשון לידני נחשב לא רע.

 

בתקופתי (2004) המינימום היה 28 רגילים או 19 כפולים.

עברתי טסט שלישי. בין טסט לטסט עשיתי כמה שיעורים בודדים.

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה עוד סיבה למה יש מקום לקצת לימודי תיאוריה טכנית.

בן אדם בפורום ייעוץ קניית רכב שואל כאן בפורום, בשיא הרצינות: "קפיצה ל5,000 סל''ד לצורך עקיפה לא פוגע במנוע או בגיר?" 

אחרי שהוא התלונן שלרכב המדובר אין מספיק כוח.

הכרה של יכולות המנוע, ואיך להשתמש בהם, זה חלק מנהיגה בטוחה.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, amosbmw כתב:

הנה עוד סיבה למה יש מקום לקצת לימודי תיאוריה טכנית.

בן אדם בפורום ייעוץ קניית רכב שואל כאן בפורום, בשיא הרצינות: "קפיצה ל5,000 סל''ד לצורך עקיפה לא פוגע במנוע או בגיר?" 

מה בדיוק תלמד בן אדם כזה?

זה כמו לשאול אם כדאי לא לשים מפזר חום על העוצמה הכי גבוהה כי זה עלול לפגוע בו.

 

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, amosbmw כתב:

בן אדם בפורום ייעוץ קניית רכב שואל כאן בפורום, בשיא הרצינות: "קפיצה ל5,000 סל''ד לצורך עקיפה לא פוגע במנוע או בגיר?" 

 

יש לך תשובה חד משמעית לזה, מבלי שאתה יודע את סוג הרכב ואת מצבו?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רוב הסיכויים שמדובר ברכב בנזין ממוצע, וזה נורמלי לחלוטין ברכב ממוצע לעלות ל5000 סלד בשביל להאיץ בעקיפה.

אבל זה לדעתי פחות בתחום התיאוריה אלא בשיעורי הנהיגה המעשיים. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, vadim6385 כתב:

 

יש לך תשובה חד משמעית לזה, מבלי שאתה יודע את סוג הרכב ואת מצבו?

כן, לחלוטין.

בשביל זה יש קו אדום במד סל"ד.

ואפשר להציג עקומת מומנט אופייניות של מנועי בנזין, דיזל וטורבו, וללמד היכן נמצאת רצועת הכוח.

 

חוץ זה היה כתוב שמדובר על קורולה 2017.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1076 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...