Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת לפני רכישה - וולוו v40


Idan Iluz
 שיתוף

פוסטים מומלצים

היי,

אני שוקל להשתדרג לv40 מהסיוויק שלי, התקציב הוא סביב ה60-70k

חשוב לי שהרכב יהיה יותר איכותי ומהנה ובגלל זה חשבתי על הוי40

יש לי 2 אופציות בקנה כרגע

2014 t4 1.6 יד 3 עם 65 אלף קמ דגם אר דיזיין עם כל התוספות שיש (גג פנורמי וכו) ב58 אלף שח

2017 1.5 t3 יד 2 עם 50 אלף קמ הדגם הפשוט יחסית ב68 אלף שח

 

הבנתי שה1.6 הרבה פחות אמינות - האם זה נכון?

והאם לדגמים החדשים של ה1.5 יש ״מחלות״ ידועות?

 

תודה ושבת שלום :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגמים החדשים מאוד אמינים כולל ה T3 1.5.

אם אתה חושש מנושא האמינות ומעוניין לשמור על הוצאות אחזקה נמוכות יחסית אז ה T3 

 הוא הדגם המומלץ עבורך. 

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-1.6 180 כ"ס שנמצא בדגמי ה-T4 המוקדמים (2013-14 אם אני זוכר נכון) הוא בעצם מנוע האקובוסט של פורד שהיה מותקן גם בארץ בפורד פוקוס אקובוסט באותן שנים (נמכרה רק עם תיבת הילוכים ידנית אם זה חשוב לך). יש לו כשל ידוע במחבר מסוים על אחד מצינורות נוזל הקירור שעלול להישבר ואז כל נוזל הקירור נשפך והמנוע מתחמם אבל בגלל שאין נוזל במערכת אתה לא מקבל על זה התרעה והמנוע מתחמם ונתפס (ולמעשה מת). א-ב-ל, שמעתי אינספור סיפורים שהובילו אותי למסקנה שדלק מוטורס היא כנראה אחד היבואנים שהכי בא לקראת בעלי רכבים שלהם בכל הנוגע לתיקוני "רצון טוב" והשתתפות בעלויות של תיקונים או החלפות בדברים שמתקלקלים בגלל כשלים ידועים (כלומר משהו שהם מכירים כבעייתי, לא כל תקלה שתהיה לך באוטו כי נסעת שנתיים בלי שמן 😅). יחד עם זאת - כמובן חשוב לציין שאני מדבר מתוך דברים ששמעתי מאנשים שחלקם בעלים של רכבי פורד וחלקם לא, ושום דבר ממה שכתבתי לא מחייב את דלק בשום צורה או מבטיח טיפול כזה או אחר, או כל דבר בכלל. 

 

עכשיו, אחרי שקראת את זה, תשכח מכל זה כי תוך כדי כתיבה קלטתי ש"רגע, אבל מה קשור? הוא שאל על וולוו". אבל החלטתי להשאיר את החלק הזה כי אם מה שמעניין אותך זה המנוע, אתה יכול למצוא אותו גם כאמור בפוקוס.

 

לגבי המנוע הזה ב-V40 - אני לא מכיר. לא שמעתי סיפורים על הכשל הזה, ולכן אני לא יכול לקבוע. היות וזה משהו שדי פשוט לתקן, יכול להיות שהיצרן או היבואן נקטו במהלך פרואקטיבי ותיקנו את הבעיה לפני שהיא גרמה לכשלים (בישראל המנוע הזה היה הרבה יותר נפוץ בוולווים מאשר בפורדים, אז יש להם אינטרס להחליף כמה עשרות/מאות מחברים ולא מנועים). אבל שוב - מילת המפתח היא "יכול להיות"

 

שאר המנועים של ה-V40 - ה-T4 המאוחרים יותר (2.0 ליטר 190 כ"ס), ה-T5 (הראשון עם חמישה ציל' ו-2.0 ליטר והמאוחרים יותר עם ארבעה ואותם 2.0 ליטר של נפח) וה-T3 (ארבעה ציל', 1.5 ליטר) הם כולם חלק ממשפחת "VEA" (או Volvo Engine Architecture) מפיתוח עצמי ואני לפחות לא שמעתי ולא מצאתי תיעוד לבעיות רחבות היקף כשחיפשתי מידע בעצמי כאשר חשבתי לקנות כזו גם. בנוסף, שים לב שמסתובבות כמה T3 ידניות עם מנוע שאמנם מפיק את אותם 152 כ"ס כמו ה-1.5 ליטר, אבל הוא בעצם בנפח של 2.0 ליטר.

 

בכל אופן, לגבי ה-T4, אם אתה שואל אותי, הייתי מציע ללכת על הדגמים המאוחרים יותר (2.0 ליטר, 190 כ"ס כאמור) אם לא בשביל שום דבר אחר, אז רק בשביל השקט הנפשי, וגם הידיעה שמדובר על מנוע חדש ונפוץ יותר שכנראה יהיה יותר קל למצוא עבורו חלקים בעת הצורך.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, סיבה נוספת להעדיף את הדור האחרון עם מנועי VEA היא מעבר לגירים של אייסין.
מנוע פורד 1.6 מגיע עם גיר דו מצמדי.

השילוב של מנוע VEA וגיר אייסין פלנטרי הוא השילוב המומלץ.

  • רעיון טוב! 1

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, banji man כתב:

בנוסף, סיבה נוספת להעדיף את הדור האחרון עם מנועי VEA היא מעבר לגירים של אייסין.
מנוע פורד 1.6 מגיע עם גיר דו מצמדי.

נכון. צודק במאה אחוז. 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן את נקודת המבט שלי..

 

נכון שהמנועים שהגיעו מוולבו נחשבים ליותר אמינים. נכון שהגיר הדו מצמדי לא מתאים לכל אחד אבל:

1. לגבי הכשל שתואר, וולבו לקחו את זה קדימה ושמו חיישן התרעה על ירידה במפלס נוזל הקירור, כך שלמעשה אתה לא אמור להגיע לקטסטרופה שצוינה. אלא רק להיות עם אצבע על הדופק. 

2. הגיר הדו מצמדי הוא רטוב ולא יבש, בוולבו ממליצים להחליף את הנוזל כל 5 שנים. אני חושב שכדאי להחליף לפני, לא מזיק.

3. מדובר ביחידת הנעה שעובדת ממש לא רע ביחד.

 

הכותב הינו בעלים של s60 t4 מנוע 1.6 טורבו, שהגיע במקור מפורד, מזה כשנה(אני יד שניה) וגם אצלי וגם אצל הבעלים הקודם, 0 תקלות, מלבד טיפולים שוטפים. אז לא בטוח שהייתי פוסל את השילוב הזה.

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה, מדובר מבחינתך בשדרוג משמעותי לעומת הונדה (למרות היבואן הזהה). אלו רכבים שנותנים תמורה מעולה למחיר. 

נרכשה- וולבו s60  נפח 1600 T4

נמכרה- פורד פוקוס 1600 סמ"ק 2008  TREND X

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nath כתב:

1. לגבי הכשל שתואר, וולבו לקחו את זה קדימה ושמו חיישן התרעה על ירידה במפלס נוזל הקירור, כך שלמעשה אתה לא אמור להגיע לקטסטרופה שצוינה. אלא רק להיות עם אצבע על הדופק. 

לא ידעתי על זה, ממש ממש מעולה לשמוע שהם באמת לקחו את הנושא לתשומת ליבם וטיפלו בו מראש. כל הכבוד להם ואם זה המצב אני לגמרי לוקח חזרה את הדיס-המלצה שלי על המנוע הזה. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, פבל כתב:

לא ידעתי על זה, ממש ממש מעולה לשמוע שהם באמת לקחו את הנושא לתשומת ליבם וטיפלו בו מראש. כל הכבוד להם ואם זה המצב אני לגמרי לוקח חזרה את הדיס-המלצה שלי על המנוע הזה. 

זו בכ"ז וולבו... 

 

כמו כן ישנן 2 יתרונות נוספים:

1. בדגמי ה 1.6, אין את מערכת start& stop, יש כאלה שעבורם זה יתרון, בנוסף למחיר רכישה של מצבר סטנדרטי ולא "מיוחד".

2. צריכת דלק- אצלי אני מגיע בממוצע ל 1:11.5 לעומת 1:9 בדגמי ה T5. 

נרכשה- וולבו s60  נפח 1600 T4

נמכרה- פורד פוקוס 1600 סמ"ק 2008  TREND X

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, nath כתב:

1. בדגמי ה 1.6, אין את מערכת start& stop, יש כאלה שעבורם זה יתרון, בנוסף למחיר רכישה של מצבר סטנדרטי ולא "מיוחד".

אני פחות בקטע של ה-hate train כלפי S&S, אז אני לא חושב שזה כזה יתרון, המחיר של מצבר הוא בהחלט חסרון.

 

לפני 36 דקות, nath כתב:

2. צריכת דלק- אצלי אני מגיע בממוצע ל 1:11.5 לעומת 1:9 בדגמי ה T5. 

עם זה אין מה לעשות. כדי לקבל כוח צריך לשרוף דלק :lol: 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על מנוע אחר לגמרי. 2.5 ליטר טורבו 5 ציל' (למיטב ידיעתי אותו אחד שהיה בפוקוס ST דור 2). פתח שרשור בנוגע אליו ואני בטוח שתקבל תשובות. 

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, nath כתב:

לגבי הכשל שתואר, וולבו לקחו את זה קדימה ושמו חיישן התרעה על ירידה במפלס נוזל הקירור, כך שלמעשה אתה לא אמור להגיע לקטסטרופה שצוינה. אלא רק להיות עם אצבע על הדופק. 

גם בפורד (לפחות בפוקוס, הגיוני מאוד להניח שגם בקוגה). היה על זה ריקול לפני כמה שנים.

מעבר לזה, יש כל מיני סיפורי כשל (לפחות על הפוקוס) שלא קשורים לבעיה הספציפית הזאת. אני לא מכיר תופעה גורפת, אבל הדעה הכללית היא שזה לא הדבר הכי אמין שירד מפס הייצור של פורד. מניסיון אישי - כרגע אחרי שמונה שנים עם 123,000 ק"מ, בינתיים (פרט לכמה הזעות שמן שעלו לא מעט בטיפול האחרון) בלי בעיות אקוטיות (טפו טפו טפו, חמסה חמסה, מלח מים מלח מים).

 

ציטוט

הגיר הדו מצמדי הוא רטוב ולא יבש, בוולבו ממליצים להחליף את הנוזל כל 5 שנים. אני חושב שכדאי להחליף לפני, לא מזיק.

מעולם לא נהגתי על השילוב הזה, אבל בתאוריה מדובר בגיר זהה לזה של המונדאו (וה-s-max, והגלקסי), ושם יש סיפורי זוועות מפה ועד להודעה חדשה. האם יש הבדל מכני? לא יודע. האם זו נהיגה זהירה יותר של בעלי וולוו או תחזוקה טובה יותר? גם לא יודע. הייתי לפחות מברר כמה עולה החלפת מצמדים (בפורד מדובר בסכום של 5 ספרות) לפני שאני נכנס לסיפור הזה, וגם אז הייתי מאוד נזהר.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהקשר הזה אציין שהגיר בפורד מונדיאו מתמודד עם מנוע 2000, כלומר מומנט מאוד גבוה, (לא זוכר מהם נתוני המומנט של המנוע שם) מה שמוביל לשחיקה מואצת של הגיר. 

בוולבו, ההתמודדות היא עם מנוע 1600 סמ"ק ומומנט של 27.5 קג"מ, שזה הרבה מתחת ליכולת המקסימלית של הגיר. 

נרכשה- וולבו s60  נפח 1600 T4

נמכרה- פורד פוקוס 1600 סמ"ק 2008  TREND X

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...