Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הרכב צורך יותר דלק בנסיעה עירונית?


sasa_204
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

לגבי ההאצה בעיר אפילו אם לוחצים גז בעדינות זה גם צורך דלק.

 

מדוע לחיצה פתאומית על דוושת הבלמים צורכת דלק (עירוני/בינעירוני)?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא הבלימה שצורכת דלק אלא זה שהשקעת דלק בלהאיץ למהירות ואז אתה בולם, משמע שרפת דלק סתם.

בכביש מהיר אתה עומד על אותה המהירות להרבה זמן ובולם לעיתים רחוקות יותר וכמו שטענו מקודם, להאיץ למהירות צורך יותר דלק מאשר להישאר בה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, sasa_204 כתב:

לגבי ההאצה בעיר אפילו אם לוחצים גז בעדינות זה גם צורך דלק.

 

מדוע לחיצה פתאומית על דוושת הבלמים צורכת דלק (עירוני/בינעירוני)?

הבלימה לא צורכת דלק, אבל כל בלימה זה אומר שאתר עומד להאיץ חזרה שוב ולכן כל פעם שתבלום  אתה בפוטנציאל תבזבז יותר דלק. 

זו הסיבה שנסיעה תוך כדי שמירת מרחק סביר ופחות האטות, בגלל הרכב שנוסע לפניך, תהיה חסכונית יותר מאשר תסע צמוד לרכב וכל הזמן תבלום. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מפה הגאוניות של רכב PHEV,מנוע חשמלית מספיק חזקה כדי להזיז 1600+ ק"ג בלי לצרוך בטיפה דלק,וגם בנסיע בין עירונית במהירות שיוט של 100 ק"מ לא נוגע בדלק,לכן היצרן יכול לרשום בלי לשקר צריכה משולבת של 74 ק"מ לליטר,יצא לי לעשות נסיעות יותר חסכוניות מזה,יש לי טווח נסיע של 58 ק"מ רק חשמל ומנוע היברידי 1.6L,עלות טעינה מלאה 4 ש"ח בבית.
כמובן זה תלוי בהרבה גורמים,אבל הרבה פעמים אני מגיע ל-16-18 אגורות עלות לקילומטר,שמחשבים עלות דלק וחשמל !

לפני 57 דקות, danniel כתב:

הבלימה לא צורכת דלק..

 

אצלי רק מייצר עוד חשמל,וכמובן בירידות,ובכלל במצב ACC שבכלל לא נוגע ב דוושת גז !

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה איזה רכב מדובר IC EV HEV, אם במקום לנסוע במהירות קבועה מנקודה אחת לשניה, אתה תאלץ לבלום ואז לחזור למהירות הקבועה שלך, אתה תבזבז יותר חשמל או דלק מאשר במקרה שלא בלמת לאותה נסיעה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה משנה מבחינת "כיס",כי הדיון נפתח בגלל זה,ולא לנסות להסביר או להוכיח משהו שזה כבר אקסיומה,לפי חוקי פיזיקה !!
אנרגיה חשמלית הרבה יותר זולה,ואתה גם מייצר אותה על הדרך בגלל כוחות רגנרטיבים,וכך אתה נהנה מיתרונות של 2 עולמות ICE ו-EV .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר ועלות לא עלו לדיון, אפילו לא פעם אחת. 

שאלו למה רכב צורך יותר בנסיעה עירונית וניתנה תשובה. 

 

לעניין רכב חשמלי או היברדי, שטוען סוללה בבלימה והאטה, נכון יש ניצול טוב יותר של אנרגיה אבל בהחלט בלימה לא תחזיר את כל האנרגיה שתדרש להאצה חזרה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז התאסף עוד זווית,עם איזה כוחות עוד אפשר להזיז רכב,בלי לצרוך דלק,ונשאלת השאלה למה ה-PHEV לא נפוץ,וגם היבואנים לא מביאים כמעט כלום !

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלה של פותח השרושור יש מספר גורמים:

 

1. יעילות תרמודינמית נמוכה בזמן תאוצה - במצבי טרנזיאנט מנועי בעירה פנימית נוטים להיות יעילים פחות מאשר במצבבין מתמידים (גז קבוע).

 

2. חיכוכים פנימיים - בנסיעה בעיר לרוב הנסיעה על הילוכים נמוכים, דבר המביא לכך שהמנוע עושה הרבה יותר סיבובים ביחס לגלגלים לעומת נסיעה בילוך גבוה יותר. 

מבחינה חישובית נהוג להתייחס לחיכוכים פנימיים אלה כקשורים ישירות לסל"ד. הדבר הזה מפסיק להיות נכון כאשר התנגדות האוויר (במהירות גבוה) מתחילה להיות משמעותית יותר מהחסכון על חיכוכים פנימיים.

 

3. בזבוז אנרגיה - לעומת נסיעה בינעירונית רציפה בה כמעט ולא לוחצים על הברקס, בנסיעה עירונית לוחצים הרבה על הברקס. הווה אומר שאנחנו הופכים חלק ניכר מאנרגיית התנועה לחום באופן תדיר.

מכיוון שאנרגיית התנועה (אנרגיה קינטית) מגיעה ישירות משריפת דלק, אז בזבוז אנרגיה קינטית שקול לבזבוז דלק. כמובן לסעיף זה ניתן להוסיף עמידת הרכב במקום בצמתים, מצב בו עדין מבוזבז דלק אך אין תנועה כלל.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי tepic
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1-3 נכון ודיברנו על זה על בלימה ותאוצה.לגבי סרק, הביזבוז הוא פחות משמעותי אבל בהחלט קיים- בגלל המציאו לנו את העצור/סע. 

2 פחות משמעותי ויש בדיקה של בוקי שמראה זאת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם 2 לא היה משמעותי אני לא רואה סיבה מדוע שהרכב יהיה יותר חסכוני בנסיעה רצופה על הילוך חמישי ו2500 סלד מאשר בהילוך שלישי ו2500 סלד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי פחות משמעותי ולא "לא משמעותי" אבל נסיעה איטית רציפה לאו דווקא תצרוך יותר דלק לאורך מרחק מסויים, רק זמן. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צופה עוד מס' שנים שרשור דומה אבל הפוך:

 

"מדוע הרכב צורך יותר חשמל בנסיעה בינעירונית?"

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Mazda 6 Premium Plus 2013

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...