Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הרכב צורך יותר דלק בנסיעה עירונית?


sasa_204
שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בחלקים גדולים מהזמן הגיר משולב להילוכים נמוכים שם אותו סל"ד ואותה מידת לחיצה על הגז מתורגמים לפתוח קילומטרים שהרכב עובר. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחילת נסיעה היא הגורם המרכזי בין השאר לדברים שכבר צוינו פה.

כפי שיודעים, הזזת גוף כבד כאשר הוא עומד במקום, דורשת אנרגיה רבה יותר מאשר השארת אותו גוף בתנועה במהירות קבועה. כנ"ל לגבי האצה.  

כל מי שהזיז רהיט כבד בבית ממקום למקום מכיר ויודע את זה. 

זה בדיוק מה שקורה בנסיעה עירונית, הרבה מאוד עצירות והתחלת נסיעה מהמקום והאצות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיונית - הזזה של גוף גדול וכבד מעצירה לתנועה

פרקטית - נסיעה בעיקר בהילוכים נמוכים (שמיועדים לכוח ולא לשיוט) וסל"ד גבוה

צריכת הדלק יורדת כשעולים להילוכי שיוט גבוהים יותר וסל"ד נמוך יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, danniel כתב:

נסיעה גם בהילוכים נמוכים במהירות קבועה לא ממש צורכת דלק, בטח לא ברמה מופרזת.

האצה- עד פי שלושים בתצרוכת דלק.

 מה הכוונה? נסיעה בהילוכים נמוכים גם במהירות קבועה תהיה בסל"ד די גבוה ואז הצריכה כן גבוהה, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, danniel כתב:

נסיעה גם בהילוכים נמוכים במהירות קבועה לא ממש צורכת דלק, בטח לא ברמה מופרזת

היא לא צורכת דלק ברמה מופרזת פר זמן עבודה של המנוע כי לא צריך לתת הרבה גז.

 

אבל פר מרחק, כן יוצאת צריכה מופרזת כי בהילוך ראשון ב 20 קמ"ש יקח קצת הרבה זמן לעבור 100 קילומטיר ובחלוקה למרחק תהיה צריכה גבוהה מאוד... 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם פר מרחק  ההבדלים לא ממש גבוהים. סע במהירות נמוכה קבועה ותראה מה התצרוכת שלך במחשב הדרך שמציג פרמט פר מרחק בק"מ, אולי תופתע.  

 

כמו שאמרתי גם המהירות הנמוכה זה פקטור, אבל הרבה פחות מהנסיעה במהירות לא רציפה ותחילות נסיעה רבות. 

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב20  קמ"ש לא בטוח שיוצג לך צריכת דלק ובכל מקרה זאת מהירות של חיפוש חניה ולא נסיעה עירונית.

נסה יותר בכוון של 30-50 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, danniel כתב:

אולי תופתע. 

באמת הופתעתי 😀

 

100 קמ"ש מהירות מיוצבת הילוך חמישי, 4.0-4.2 ליטר ל 100 ק"מ צריכה רגעית. 

 

30 קמ"ש (מתחת לזה הוא לא מציג), מהירות מיוצבת הילוך שני - בערך אותו דבר, אבל קשה מאוד לשמור על מהירות מיוצבת במצב הזה כי זה משחק בין 0 לבין 5% גז וכל תזוזה מזערית משנה את הצריכה הרגעית. המספרים שראיתי היו בין 3.5 לבין 4.5 ליטר ל 100 ק"מ. 

 

בשני המקרים סל"ד באיזור 1800-2000.

 

 

לא חשבתי האמת שזה המצב, הייתי בטוח שיש הבדל גדול לרעה בהילוכים הנמוכים. 

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הקטע בצריכת דלק של רכב, למצוא את הנקודה בה אתה נוסע במהירות הכי גבוהה ועדיין משמר תצרוכת דלק נמוכה אבל תכל'ס, ממהירות נמוכה יש תצרוכת דלק טובה, רק שאתה תגיע לאט מאוד ליעד שלך וכמובן להמנע עד כמה שניתן משינויי מהירות, מה שבנסיעה עירונית, בלתי אפשרי. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לקטע של הילוכים שמשחק תפקיד מאוד חשוב יש גם את הטבלה שמתארת שמנוע בערה פנימית הכי יעיל לא רק בסלד נמוך, אלא ב70-80% מאמץ בסלד הנמוך הזה.

סתם דוגמא (כמובן שמתעלם מדברים אחרים כדי להמחיש אותה) אם אני אסע באותו האוטו וכל הנתונים שלו זהים מלבד מנוע חזק של 200 כוח סוס או מנוע חלש של 130, במנוע החלש יותר אני אתקרב לאחוזי מאמץ הגבוהים האלו יותר ואיתו אהיה יותר יעיל בדלק.

כמובן שאם מגיעים ל100 אחוז מאמץ האפקט ההפוך קורה אז חשוב גם לא להיות עם מנוע עגלה.

 

משהו בסגנון הזה וסרטון שמסביר

Engineering Explained Shows A Better Way To Compare Engine Efficiency

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...