Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש מחליפה אידאלית למזדה 6 GH


BassDriver
שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור חובב מזדות מזה למעלה מעשור, חונות בבית תמיד 2 מהן לזוגתי שתחיה ולי.
המכוניות שלי שמורות ומתוחזקות טיפ טופ על פי כל כללי הטקס ואף מעבר לכך, ברשת היבואן בלבד (ורק מילים טובות יש לי לאמר על דלק מוטורס), בשנים האחרונות במרכז שירות שי לי באור יהודה המצויינים. הייתה  3 דור ראשון 1.6 (נמכרה לבכיר במערך הטכני של דלק מוטורס), הוחלפה לספיריט דור שני (נמכרה גם במשפחת דלק מוטורס), שהוחלפה ל CX5 דור ראשון 2016.5. ה 6 דור ראשון הוחלפה ב 6 דור שני שתוצע בקרוב למכירה (היא תיסע עוד המון, פשוט בא לי להתחדש), ואני מחפש לה מחליפה.
ה 6 דור שלישי ארוכה יותר מהקיימת, ולכן ירדה מהפרק. גם מעדיף סגמנט שונה. ביצעתי נסיעת מבחן על 3 חדשה דגם קומפורט (רק בגלל החישוקים בגודל 16'' כי 18'' קשיח לי מדי) ולא התחברתי. CX5 דור ראשון כמו שיש לי יכולה לבוא בחשבון (דור שני מגיעה רק עם ריפודי עור ולכן ירדה מהפרק). אני מחפש "רכב לנהג", קרוזרית ל 60 ק"מ ביום, אמינה, גיר פלנטרי בלבד, רצוי מיד ראשונה עד 50,000 ק"מ, בתקציב עד 110K אולי טיפל'ה יותר. זה אך טבעי שאמשיך במשפחה, אך ניתן לשקול גם משהו אחר שעונה על הקריטריונים.
אשמח להצעות חברי הפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהצד של מאזדה יש לך את ה3 ספיריט/ספורט בדגם הקודם, יהיה פחות גדול מה6 וגם פחות נוח אם כי הנהיגה יותר ספורטיבית.

 

תשקול גם את הפיג'ו 3008 עם המנוע החזק, 1.6 טורבו, יעשה עבודה טובה מאוד. המנוע אמין מאוד והתיבה אוטומטית פלנטרית. בתקציב שלך נכנסת רמת הגימור אקטיב שמאובזרת יחסית טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון בתחילת השיווק ב-2018 מאזדה CX5 הוצע כאופציה גם עם ריפודי בד בדגם אקזקיוטיב הבסיסי. בפועל לא בטוח שנמכרו באמת רכבים כאלה בישראל.

מה גרם לך לא להתחבר למאזדה 3 החדשה?

אני הייתי מעיף מבט במאזדה CX30, הוא מבוסס על ה-3 עם תא נוסעים כמעט זהה אבל מרוכך לעומתה ותנוחת הישיבה המוגבהת מקלה על הכניסה והיציאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לשניכם.
אני די מתלבט. כנראה צריך לחדד את הגדרת הצרכים שהיא בסדר הזה (וקצת מאתגרת.. 😀)
0. מתכוון להחזיק לפחות 5 שנים ואולי יותר.
1. אוטו מרווח ונוח עם ride לא קשיח, דיילי, קרוזר בעיקר לנסיעות מחוץ לעיר עם פה ושם פקקים, נסועה לפחות 18,000 בשנה.
2. אמינות גבוהה חובה.
3. עדיפות להיברידי, או אטמוספרי ללא טורבו, דיזל לא בא בחשבון (בעיקר כי לא ירוק), גיר אוטומטי פלנטרי או רציף.
4. עדיפות לתאוצה 0-100 באזור ה 9-10 שניות, אם אין ברירה must עד 11.
5. עדיפות לרכב דינמי שמספק הנאה מנהיגה.
6. מזגן מצוין חובה. תפעול בכפתורים חובה.
7. עדיפות לרכב עם צריכת דלק ברוח התקופה - יתכן והנסועה תעלה - 3 נהגים.
8. עדיפות לרכב עם חישוקים בגודל 16 חתך 55-60 לטובת נוחות נסיעה ועלויות צמיגים.
9. מערכות בטיחות מודרניות זה nice to have אבל לא must. בקרת שיוט אדפטיבית למשל לא חובה.
10. עדיפות למערכת מולטימדיה שמגיבה מהר, מתופעלת בכפתורים/חוגה, איכות שמע טובה, או שניתן להחליף לכזו.
11. עדיפות לבידוד יחסית טוב מבחינת רעשי כביש ורוח.
12. אם יד שניה אז תקציב עד 110,000. אם מוצדק, ניתן גם חדש באזור 140K.
13. סגמנט רצוי סדאן משפחתי/הצ'בק/פנאי.
14. סחירות עתידית לא שיקול מאוד מכריע אבל נשים גם ברשימה.
15. חבילה מאוזנת.

ה 3008 מהרשום מעלה לא מתאימה.
ה CX5 דור שני יד שניה אחפש אם יש עם ריפודי בד. נראה לי נדיר אם בכלל.
ה 3 החדשה - עשיתי נסיעת מבחן. אני לא מחפש יוקרה/סמי יוקרה שמנסים להראות חיצונית. להערכתי זה בא על חשבון איכות חלק מהמאפיינים (מתלה אחורי, איכות הריפודים ועוד) וגם יתרום לעלויות תחזוקה גבוהות יותר כשהרכב יתחיל להתיישן. וגם הרגיש לי קשיח וצפוף. ה 3 הקודמת גם קשיחה וצפופה.
ה CX30 - טרם נסעתי בה. בנויה כמו ה 3, שזה בעיני לא מצדיק את המחיר למרות שנכנסת בתקציב בליסינג 0 ק"מ. אבל אולי חבילה יותר מאוזנת (לא מושלמת, אבל אין מושלם).
קורולה היברידית - גם נסעתי. נבחנת ברצינות. לזכותה חסכון, שימושיות, נוחות מצוינת ויעילות. לרעתה - אפורה. המולטימדיה בדגם ה sense התקנה מקומית לא באה בחשבון. אפשר להחליף המולטימדיה למקורית?

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שאם תמצא מערכת מולטימדיה מקורית של טויוטה תוכל להחליף. בדוק יבוא מקביל, רוב הרכבים שם מגיעים עם המסך המקורי, רק תוודא שמדובר בגרסה שתומכת באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. לטעמי הקורולה חלשה ורועשת מדי. אם דגמי מאזדה הם הרפרנס שלך אז המעבר יהיה לא פשוט.

אם כבר היברידית הייתי בודק את הנירו. גם הוא לא הכי שקט אבל יחידת ההנעה מוצלחת משל הקורולה ונעימה יותר לשימוש ובאופן כללי תא הנוסעים אוורירי ומרווח יותר והנדסת האנוש עדיפה. יש לו תיבה רובוטית כפולת מצמדים אבל ברכבים היברידיים יש לזה הרבה פחות משמעות.

בדקת את ניסאן סנטרה החדשה? פייר, כמעט בשום סיטואציה אחרת לא הייתי ממליץ עליה, אבל נשמע שהיא דיי קולעת לדרישות שלך. ב-0 ק"מ היא נמכרת באיזור 110K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבדוק לגבי מולטימדיה מקורית ואולי אסע שוב בקורולה להבין על איזה עוצמת מנוע ורעש מדובר, בסקירות שבוצעו צוין רעש מבתי הגלגלים בגרסא עם החישוקים הגדולים. העיצוב החיצוני של הנירו לא מוצא חן בעיני ורובוטי גם לא אז יורד מהפרק. אם כבר - איך האיוניק? ניסן מאז הרנו שהיו לי לא בא בחשבון בגלל היבואן. אין לחץ ולא דחוף, לא פוסל להישאר עוד עם ה 6 ולחכות שיהיו יותר אפשרויות בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיוניק יש אותה יחידת הנעה כמו של הנירו - גיר רובוטי. התנהגות יחידת ההנעה יותר נעימה מאשר בקורולה אבל גם האיוניק לא שקטה במיוחד. אם כבר יונדאי אז הסונטה ההיברידית יכולה נשמעת יותר בכיוון, אבל היא דיי גדולה.

האפשרויות שיתאימו למה שאתה מחפש דיי הולכת ומצטמצמות.

רעיונות נוספים שעלו לי - טויוטה אוונסיס מהשנתונים האחרונים לשיווק. ואם בא לך משהו קצת יותר מעניין אז סובארו XV או פורסטר. לא הכי חסכוניות אבל נוחות מאוד, הנדסת אנוש טובה, בידוד רעשים טוב ונוחות נסיעה מעולה. בנוסף הסובארואים יציעו לך אפשרות לרדת קצת מהכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Mike808 תודה על שאתה חולק עמי מחשבותיך, מעריך.
סגמנט מנהלים פאסה, לכן סונטה ואוונסיס יורדות. לרדת לשטח אין לי צורך מחד, ומאידך מעוניין לחסוך הוצאות דלק ותחזוקה. הרכב השני שיש לי בבית זה CX5 דור ראשון שננהג ע"י זוגתי. אז עולה לי רעיון שאולי זה יהיה הרכב "המעניין" נגיד בסופי שבוע ופה ושם, והרכב שלי יהיה החסכוני לטחינת קילומטרים בזול. חושב שאסע שוב בקורולה ואבדוק האיוניק/נירו. השוק נע לכיוון חשמלי/היברידי. אני חושב נגיד למכור אקזמפלר בנזין עוד 5 שנים יהיה קשה. רעיון פרוע - להתאמץ לטסלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הופך את ה-cx5 למעניין בעינייך?

אני רוצה לנסוע באוטו שנוח ונעים לי ביום יום, יש פשרות שאני מוכן לעשות בבחירת הרכב ויש כאלה שלא.

אני לא רואה את עצמי עובר לרכב חשמלי בקרוב, היברידי או היברידי נטען יהיה פשרה שאני כן מוכן לעשות.

לגבי טסלה - היא אמורה להיות מעניינת מאוד אבל מדובר במכונית לא זולה עם חסרונות בדמות הנדסת אנוש שלא תהיה חביבה על כל אחד, בעיות איכות כאלה ואחרות ומודל בעלות ושירות ששונה ממה שאנחנו מכירים כיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האפשרויות לרכב בעל מנוע אטמוספרי שנותן נהיגה מהנה הן מצומצמות מאוד כיום, בעצם הרכבים היחידים שעדיין כאלו הם המאזדות.

הגיר הרובוטי ברכב היברידי לא מקבל את הבלאי של הקלאצ'ים, מכיוון שהבלאי הוא במהירויות עירוניות ובמהירויות אלו הרכב נוסע על חשמל אז הוא מונע את הבלאי, סתם לדוגמה, אני מכיר מורה לנהיגה שמלמד על קיה נירו, הרכב עבר כבר 90 אלף קילומטרים בשנתיים ולא היו לא בכלל בעיות עם הגיר.

אם בכל זאת אתה לא רוצה את הגיר הרובוטי אז הייתי בודק את הקיה סלטוס, מנוע אטמוספרי עם גיר רציף, עונה על רוב הקריטריונים שלך למעט צריכת דלק והנאה מנהיגה. החישוק הוא 17 אבל מכיוון שהרכב גבוה החתך הוא 55. 

אני יכול להעיד שהקורולה לא הכי נעימה, היא רועשת במהירויות גבוהות ותא הנוסעים מרגיש קטן, המושב האחורי גם לא הכי נוח.

לא נראה לי שלמכור רכב בנזין בעוד 5 שנים יהיה קשה, זו לא תקופת זמן מספיק ארוכה כדי שכל הביקוש יהפוך רק להיברידי או חשמלי, בחישוב לטווח ארוך, קניית טסלה מול רכב היברידי כמו קיה נירו לא שווה, הטסלה עולה יותר ב50 אלף ש"ח והפער של צריכת הדלק לא יתקזז, תוסיף לזה ירידת ערך לא ידועה והנדסת אנוש נוראית (לשנות את כיוון פתחי המיזוג או המעלות צריכה לעבור בשלושה תפריטים במסך). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי בבית היו דור 1 ו2 של ה6 המצוינת רציני לעבור למשהו גדול יותר משפחתי בצורת SUV .

מהניסיון על 3008 שדובר עליו המון על נוחות וכו' נסיע של כ20 דק' לא ראיתי את עצמי קונה אחת ונכון שהיא יותר חסכונית 

אבל משהו בנהיגה שם לא עבד לא זרם וגם לא בנוחות ורעשי כביש ורוח .

 

קפצתי שוב פעם למאזדה ומדי ביקשתי נסיע על הCX5 18 נסיע של חמש דק' הבנתי שאני קונה את הרכב הזה .

אותו שנה 18 אז היה לקשרי הגם היותר מאובזר מאקזקיוטיב שכיום נחשב לקומפורט , הרכב היה מאוד קשיח בדגם עם גלגלי 19' רכב יציב קצת נוקשה אבל מרגישים 

את הרכב כמשהו שלא חסכו בו , ובסוף הזמנו את גירסת הקומפות המעולה ונוחה אומנם היא היה קצת עובר נוחות לפעמים אבל היית עדיפה !

 

כיום לאחר המכירה שלה אני מבין שהיה לי רכב טוב וזה לאחר כמה חודשים עם ה3 החדשה שלי 

ומה אני יגיד לך ניראה לי שבקרוב אני מכוון למכור אותה לטובת הCX5 , זה הכי הטוב שאפשר לקבל לשקל הישראלי מבחינתי .

 

רכבי מאזדה לא מצטיינים  בצריכת דלק אבל יש בו הכל והוא נותן מענה נהדר לטווח ארוך .

 

 

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קטע עם המזדות..
אחרי שמכרתי את ה 6 דור 1 לטובת ה 6 דור 2, התגעגעתי אליה אהבתי אותה מאוד..
ה CX5 2016 של זוגתי מצוינת בפני עצמה ומאוד יכולה להתאים לי. מנוע מצוין, מאוד דינמית. 2 דברים שפחות נוחים אצלה זה בעיקר קצת קופצנות של האוטו (שנועל מישלין 17'' בכוונה קניתי כזה) ואקוסטיקה  - רעשי כביש, רוח והדהוד באוטו. ואיכות שמע של המולטימדיה שפחות טובה מהרדיו הפשוט שיש לי ב 6. יש בפורומים דיונים על שיפור האקוסטיקה בדור ראשון.
שקלתי CX5 דור שני נגיד 2018 כמו שאתה מדבר עליו. לפי המפרט הדור ראשון עושה 9 שניות ל 100. דור שני 10.1 נגיד בסדר. האקוסטיקה שופרה, והוא שקט שזה מצוין. והייתי קונה גם עם גלגלי 17''. אבל יש אותו רק עם מושבי עור.. אולי אפשר לשים כיסוי בד איכותי/יעודי לאוטו הזה וזה פותר לי את הבעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...