Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנה זה מגיע - מיסוי על רכב חשמלי כפיצוי על אבדן המיסוי דרך דלק (לא בישראל ולא סכום משמעותי)


dani666
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, פריג'י כתב:

על כל שקל שאני משלם מס קניה, ראוי שגם העשיר שרוצה להתחדש ברכב ישלם

לפי השיטה שלך - אם עשירים משלמים קרוב ל 50% מהכנסות שלהם לרשות המסים - גם אתה צריך לשלם אותו הדבר.

או שזה ראוי רק אם עובד לכוון שלך?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה? תקראו על הפקת סוללת ליתיום ועל הטיפול בפסולת.

 

רכב חשמלי זה Green wash.

רכב בנזין או דיזל מודרני עם כל מערכות הסינון תקינות ופעילות, מזהם מעט מאוד. בטח ובטח מחוץ לעיר.

 

אוטובוסים ומשאיות בעיר, וכנ"ל מוניות, אותם המדינה חייבת להעביר בכפייה לחשמל.

העתיד לשאר הרכבים הוא תא דלק מימני.

לפני 3 דקות, EvGriga כתב:

לפי השיטה שלך - אם עשירים משלמים קרוב ל 50% מהכנסות שלהם לרשות המסים - גם אתה צריך לשלם אותו הדבר.

או שזה ראוי רק אם עובד לכוון שלך?

 

מי דיבר על מס ישיר?

מדובר במיסים עקיפים על מוצרי צריכה, פנאי, הנאה.

 

תיכף תציע שעשיר ששילם מעל אחוז מסוים של מס הכנסה יהיה פטור ממע"מ על כל מיני דברים והעניים לא כי הם גם ככה לא משלמים מס הכנסה.

 

ואגב במס הישיר עד מדרגה מסוימת גם העשיר לא שילם כלום. 

אין לי בעיה שבמס עקיף או מס קניה על רכב, זה יהיה ככה. לכל המכוניות המס יהיה החל מ50 אלף בשער הנמל.

אבל אבוי, זה יעלה למדינה הרבה כסף.

אז נייצר פטור כזה אבל רק למכוניות יקרות.

 

זה מה שקורה!

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 37 דקות, Morningstar כתב:

משעשע אותי שאנשים לא מבינים שמס אמור להיות הגיוני.

אתה ממסה דלק כי הוא מזיק לסביבה ולבריאות.

 

בישראל פשוט לא מייחסים חשיבות ל "סיבה", רק רוצים את השורה התחתונה.

 

רכב הוא נזק לא משנה אם מונע בחשמל, בנזין, סולר או מים. מאחר ומדובר ברוע הכרחי אי אפשר לאסור על שימוש ברכב, אבל אפשר למסות את הנזק שהוא גורם. במהלך השנים הפך מיסוי רכבים ודלקים למקור הכנסה גדול ונוח לגבייה לרוב המדינות בעולם. בכל אופן, רכב חשמלי לא צריך להיות קלף "דפוק את המערכת" כדי לשלם פחות על נסועה. נוסע תשלם. אם תעבור לרכב חשמלי בעתיד הקרוב כי אכפת לך מכדור הארץ נפלא. אם לא אכפת לך גם זה בסדר ממילא תעבור לרכב חשמלי כי זה הרכב היחיד שתוכל לקנות עוד 10-15 שנים.  

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 41 דקות, פריג'י כתב:

תיכף תציע שעשיר ששילם מעל אחוז מסוים של מס הכנסה יהיה פטור ממע"מ

זה אתה עם רעיונות מה ראוי ומה לא, לא אני.

שיטות המיסוי בכלל לא בעיניין של "ראוי" או "צודק" אלא "מה אפשר" ומה לא.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 11 שעות, Morningstar כתב:

אתה ממסה דלק כי הוא מזיק לסביבה ולבריאות

לאוו דווקא.

 

קרא את הסיבות של הקנדים להטלת המיסוי - עלות תחזוקת התשתיות.

 

יחד עם זאת, אין כל סיבה שלא למסות דלק/נסועה/משהו כמס כללי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף שיעלו את אגרות הטסט לפי שווי הרכב..

 

ככה זה יצא דיפרנציאלי כמו שצריך.

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת - יש לי רעיון, שלדעתי יהרוג שני ציפורים במכה - מצד אחד יעודד פריסת עמדות טעינה ומעבר לרכב חשמלי, מצד שני יבטיח הכנסות ממיסים.

 

עם רכבי בנזין/דיזל יש את עניין הזיהום אוויר, כך שאם אתה מוריד מהמשוואה את תחלואת האזרחים כתוצאה מזיהום, גביית מס מופחת על רכבים חשמליים תשתלם בטווח הארוך, כי המדינה תצטרך לממן פחות טיפולים רפואיים + יותר אזרחים יחיו, יעבדו וישלמו מיסים.

 

עכשיו לגבי מס על רכבים חשמליים. מצד אחד, עם הזמן חייב להשוות (או לפחות לקרב) אגרת רישוי לרכב חשמלי לאגרת רישוי לרכב בנזין דומה. אין סיבה שבעל EQC או מודל 3 פרפורמנס ישלם את אותו מס כמו בעל יונדאי קונה חשמלית.

 

מצד שני, החסם הגדול של מעבר לחשמלי היא חוסר יכולת של רוב בעלי רכבים להתקין עמדת טעינה בבית. אבל האם הם בכלל חייבים אחת כזאת? הרי אתה לא רוצה שידפקו את המערכת וישלמו על "דלק" לאוטו שלהם את אותו הדבר שהם משלמים על "דלק" לטוסטר. אתה רוצה למסות את הנסועה, וזה קשה כש"לתדלק" אוטו זה כמו "לתדלק" טוסטר, ואין לך שום מעקב על זה.

 

עם רכבי ICE זה פשוט - מי שקונה דלק, משלם מס, כי הרי אין לרוב האנשים את האפשרות לקדוח/לקנות נפט גולמי ולזקק בנזין בעצמם, אז חייבים לקנות. עם חשמלי זה הרבה יותר קל - מתקין שקע טעינה ודפקת את המערכת.

 

הפתרון - מצד אחד לעודד פריסה של עמדות טעינה ציבוריות עם "חשמל לתחבורה" ותשלום לפי מונה, איפה שכן יד למדינה מעקב על נסועה ואפשרות לגבות מס. ככה גם מי שלא גר בבית פרטי עם חניה צמודה, יכול התנהל עם רכב חשמלי.

 

מצד שני - לחייב בעלי עמדות טעינה ביתיות להתקין מונה נפרד, ולגבות מהם תשלום לפי המונה הזה בתעריף "חשמל לתחבורה". התקנת מונה פיראטי - אז יראו שקנית רכב חשמלי ופתאום צריכת חשמל בבית עלתה משמעותית, יעשו אחד ועוד אחד, ישלחו פקח הביתה. כמובן שעדיין יהיו כאלה שידפקו את המערכת בדרך כזאת או אחרת, אבל אלה מקרי קצה, כי כמה שקעי חשמל נגישים לציבור הרחב כבר יש?

 

על הדרך זה גם יעודד רכישה של רכב חסכוני בחשמל, כי "טווח" זה מדד מאוד מטומטם, בדיוק כמו למדוד צריכת דלק רכב בנזין רק לפי טווח, או צריכת חשמל במכשיר עם סוללה לפי כמה זמן הוא מחזיק (תתקין סוללה ענקית, אבל עדיין נשארת עם מכשיר בזבזני).

 

עכשיו שההבדל זניח זה לא משנה, בדיוק כמו שבשנות ה60 דלק עלה כמה אגורות לליטר, אז מי שיכל להתפנק על V8, עשה זאת בלי להתחשבן יותר מדי, אבל כשאתה צריך לשלם על טעינה לפי מונה, ההבדל בין להטעין סילברדו לבין להטעין קורולה יהיה מאוד משמעותי. אז ככה גם תעודד רכישה של רכב חסכוני (כמו שיש דירוג אנרגטי למוצרי חשמל).

 

וההבדל בין הכנסות ממיסוי בנזין/סולר להכנסות ממיסוי חשמל - אז יותר אזרחים יעבדו ויכניסו מיסים למדינה, ופחות אזרחים יעלו כסף למשלמי המיסים בגלל מחלות כתוצאה מזיהום אוויר. לדעתי שווה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהרגע שאתה מחפש הגיון במיסים אגרות היטלים - כבר הפסדת.

קצת מספרים מהחודשיים האחרונים:

 

נכון להיום, המדינה חייבת כ174 מיליארד שקל (בעיקר לפנסיות שלנו אבל גם למשקיעים, מדינות אחרות וכו')

בחודשים ינואר-פברואר, שילמנו ריבית על הסכום הזה בסך 6.1 מיליארד שקל.

בחודשים ינואר-פברואר, הכנסות המדינה היו 61 מיליארד שקל.

 

משמע, אתה שילמת 10% מההכנסות שלך, ריבית (פאקינג ריבית!) רק על החוב הזה.

 

אחרי הקרקס של השנה האחרונה, יש פה חתיכת בור שצריך למלאות, ולא רק שצריך למלאות, צריך גם להמשיך לממן את החגיגה הרגילה שאף אחד לא רצה לייעל עד היום.

 

עם השנים, גביית המיסים רק תתגבר, הסכומים יעלו, התירוצים יישתנו.

 

 

כמובן מקורות *

  • אהבתי 2
  • מבאס 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוף, חבל שבנק ישראל לא קנה ביטקוין במקום הדולרים... היינו יוצאים כבר מהחוב הזה 🤣 

צוחקת כן..

  • מצחיק 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

האמת - יש לי רעיון, שלדעתי יהרוג שני ציפורים במכה - מצד אחד יעודד פריסת עמדות טעינה ומעבר לרכב חשמלי, מצד שני יבטיח הכנסות ממיסים.

 

עם רכבי בנזין/דיזל יש את עניין הזיהום אוויר, כך שאם אתה מוריד מהמשוואה את תחלואת האזרחים כתוצאה מזיהום, גביית מס מופחת על רכבים חשמליים תשתלם בטווח הארוך, כי המדינה תצטרך לממן פחות טיפולים רפואיים + יותר אזרחים יחיו, יעבדו וישלמו מיסים.

 

עכשיו לגבי מס על רכבים חשמליים. מצד אחד, עם הזמן חייב להשוות (או לפחות לקרב) אגרת רישוי לרכב חשמלי לאגרת רישוי לרכב בנזין דומה. אין סיבה שבעל EQC או מודל 3 פרפורמנס ישלם את אותו מס כמו בעל יונדאי קונה חשמלית.

 

מצד שני, החסם הגדול של מעבר לחשמלי היא חוסר יכולת של רוב בעלי רכבים להתקין עמדת טעינה בבית. אבל האם הם בכלל חייבים אחת כזאת? הרי אתה לא רוצה שידפקו את המערכת וישלמו על "דלק" לאוטו שלהם את אותו הדבר שהם משלמים על "דלק" לטוסטר. אתה רוצה למסות את הנסועה, וזה קשה כש"לתדלק" אוטו זה כמו "לתדלק" טוסטר, ואין לך שום מעקב על זה.

 

עם רכבי ICE זה פשוט - מי שקונה דלק, משלם מס, כי הרי אין לרוב האנשים את האפשרות לקדוח/לקנות נפט גולמי ולזקק בנזין בעצמם, אז חייבים לקנות. עם חשמלי זה הרבה יותר קל - מתקין שקע טעינה ודפקת את המערכת.

 

הפתרון - מצד אחד לעודד פריסה של עמדות טעינה ציבוריות עם "חשמל לתחבורה" ותשלום לפי מונה, איפה שכן יד למדינה מעקב על נסועה ואפשרות לגבות מס. ככה גם מי שלא גר בבית פרטי עם חניה צמודה, יכול התנהל עם רכב חשמלי.

 

מצד שני - לחייב בעלי עמדות טעינה ביתיות להתקין מונה נפרד, ולגבות מהם תשלום לפי המונה הזה בתעריף "חשמל לתחבורה". התקנת מונה פיראטי - אז יראו שקנית רכב חשמלי ופתאום צריכת חשמל בבית עלתה משמעותית, יעשו אחד ועוד אחד, ישלחו פקח הביתה. כמובן שעדיין יהיו כאלה שידפקו את המערכת בדרך כזאת או אחרת, אבל אלה מקרי קצה, כי כמה שקעי חשמל נגישים לציבור הרחב כבר יש?

 

על הדרך זה גם יעודד רכישה של רכב חסכוני בחשמל, כי "טווח" זה מדד מאוד מטומטם, בדיוק כמו למדוד צריכת דלק רכב בנזין רק לפי טווח, או צריכת חשמל במכשיר עם סוללה לפי כמה זמן הוא מחזיק (תתקין סוללה ענקית, אבל עדיין נשארת עם מכשיר בזבזני).

 

עכשיו שההבדל זניח זה לא משנה, בדיוק כמו שבשנות ה60 דלק עלה כמה אגורות לליטר, אז מי שיכל להתפנק על V8, עשה זאת בלי להתחשבן יותר מדי, אבל כשאתה צריך לשלם על טעינה לפי מונה, ההבדל בין להטעין סילברדו לבין להטעין קורולה יהיה מאוד משמעותי. אז ככה גם תעודד רכישה של רכב חסכוני (כמו שיש דירוג אנרגטי למוצרי חשמל).

 

וההבדל בין הכנסות ממיסוי בנזין/סולר להכנסות ממיסוי חשמל - אז יותר אזרחים יעבדו ויכניסו מיסים למדינה, ופחות אזרחים יעלו כסף למשלמי המיסים בגלל מחלות כתוצאה מזיהום אוויר. לדעתי שווה.

 

מדינת ישראל ניסתה כבר בראשית ימיה לגבות תעריפים שונים על חשמל לצרכי תאורה ומכשירים שונים. למה אתה חושב יש בישראל תקע יחודי? זה לא עבד אז ובטח שלא יעבוד היום. מה תעשה עם מי שיש לו מערכת סולארית? לגבי עידוד רכב חסכני, אפשר לחשוב שכיום חשמל בישראל מחולק חינם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, stum כתב:

מהרגע שאתה מחפש הגיון במיסים אגרות היטלים - כבר הפסדת.

 

יש הגיון בכל דבר. לא בהכרח לטובת האזרחים, אבל הוא קיים.

 

אם תשים לב, במדינות דמוקרטיות (ישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית) יש תמיד תקנות מיסוי הזויות ומתוסבכות, וזה כדי להיטיב עם מגזרים שתומכים בשלטון בקדנציה הנתונה ולדפוק את מי שהצביע נגד.

 

לפני 6 שעות, eladts כתב:

מדינת ישראל ניסתה כבר בראשית ימיה לגבות תעריפים שונים על חשמל לצרכי תאורה ומכשירים שונים. למה אתה חושב יש בישראל תקע יחודי? זה לא עבד אז ובטח שלא יעבוד היום. מה תעשה עם מי שיש לו מערכת סולארית? לגבי עידוד רכב חסכני, אפשר לחשוב שכיום חשמל בישראל מחולק חינם.

 

כמה כבר בתים יש עם פנלים סולאריים? זה מקרי קצה, ולדעתי אפשר בשמחה לתת להם להמשיך "לדפוק את המערכת" עם אישור מיוחד לטעינת רכב חשמלי בבית ללא מונה.

 

חוץ מזה דלק יקר מעודד רכב חסכני.

 

קרה גם אצלכם בארה"ב כשדלק עלה קצת יותר מדולר לליטר (הלוואי עלינו), ואז כולם התחילו להתעניין בטויוטה יאריס, פורד פיאסטה ודומיהן, והתחילו להבין שלא באמת חייבים SUV אימתני עם V8. לצער כולנו זה נגמר, ואותם טנדרים וSUV חזרו לשלוט.

 

לאמריקאים יש את הפנאטיות הדתית הזאת, של התנגדות למשהו שנראה להם שעלול לשנות את סגנון חיים שלהם. בין אם זה ביטוח בריאות חובה או השיטה המטרית, והם מוכנים לצאת לרחוב ולהרוג רק שישאירו להם את המיילים והגאלונים, וכמובן שימשיכו לגזור פשיטת רגל על מי שחלה במשהו קצת רציני.

 

אבל שמעתי שג׳ו רוצה להגביל מכירת נשק. זה נראה לי עילה למינימום מלחמת אזרחים, אחרת איך בילי הקטן יוכל לקחת את אוסף הAR15 של אבא וללכת לירות במורות שנותנות לו יותר מדי שיעורי בית ובנות שלא מוכנות לתת לו דברים אחרים.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 8.4.2021 בשעה 19:53, פריג'י כתב:

 

 

ואגב במס הישיר עד מדרגה מסוימת גם העשיר לא שילם כלום. 

אין לי בעיה שבמס עקיף או מס קניה על רכב, זה יהיה ככה. לכל המכוניות המס יהיה החל מ50 אלף בשער הנמל.

אבל אבוי, זה יעלה למדינה הרבה כסף.

אז נייצר פטור כזה אבל רק למכוניות יקרות.

 

זה מה שקורה!

 

 

 

אין לך שמץ של מושג באיך מחשבים את המיסים על רכב , נכון ? 

 

כלומר גם קונה חשמלית , גם MG חשמלית וגם טסלה לכולן יש את אותו הפטור. 

כרגע יש  מס מופחת עד לעלות של 75K בנמל (כלומר מחשבים לצורך זה את כלל העלויות עד שהרכב הגיע לנמל , עלות בשערי המפעל (משולם ליצרן ) , הובלה יבשתית , ימית , ביטוח וכד' ) 

מעבר לזה חישוב המס זהה לרכב עם מנוע בנזין 

 

בנוסף יש הטבות של אביזרי בטיחות וזיהום כמו לכל רכב רגיל.

 

וכמובן לא נשכח את מס היוקרה על רכבים שעולים מעל 300K כאשר לא משנה בעזרת מה הם מונעים 

 

בדיוק כמו שבמס הכנסה גם העשיר לא משלם מס על מדרגת המס הראשונה , ככה גם בקניה של רכב. 

 

מקודם טענת שקונים רכב במליון פטור ממס, (דבר שלא קיים בעליל )

כעת אתה אומר שאין לך בעיה שמס הקניה יהיה כמו שהוא עכשיו , אז לא ברורה לי הבעיה שלך

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא טענתי שום דבר נגד החשמליות.

טענתי שאין שום הצדקה גם לגרוש של פטור ממס על רכב חשמלי שלא ניתן לרכב אחר.

זה מה שהיה נכון שיהיה. מדרגות מיסוי לפי ערך הרכב. 

 

הקטע של המיליון שקל היה עד לא מזמן. הוא נכון! אנשים רכשו במוו i8 בתשלום מס שהוא קרוב לאפסי!

חלאס להשמיץ עם אמירות כמו "אין לך מושג". זה לא לכבודכם.

 

אני כן מודה שלא הייתי מעודכן ששמו סוף כל סוף את התקרה. צרות של אחרים אז לא התעניינתי...

 

ציטוט

עד 31/12/2019 המיסים לרכבים ה”ירוקים” נקבעו כדלקמן:
א. רכבים שמזהמים עד רמה של 100, מדרגה 2 בנוסחת המיסוי הירוק: 20% מס קניה + מע”מ (משוקלל: 42% מס).
ב. רכבים שמזהמים עד רמה של 150, מדרגה 2 בנוסחת המיסוי הירוק: ב30% מס קניה + מע”מ (משוקלל: 53% מס).

כל הרכבים ללא יוצא מן הכלל משלמים מס יוקרה, במידה ומחיר הרכב, לאחר מסים, גבוהה מ – 300,000 ₪. תשלום מס היוקרה חל אך ורק על הסכום הגבוהה מ – 300,000 ₪.
החל מ – 01/01/2020 שינתה המדינה את דרך חישוב המיסים וגם אם למראית עיין השינוי הוא מינורי או לא קיים, הרי שהוטלה מגבלה של 60,000 – 75,000 ₪ על גובה ההטבה וכפי שנראה בהמשך מדובר דה פקטו על עליית מיסים דרמטית.

מקור

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...