Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך בודקים צריכת שמן לפני רכישת רכב משומש?


yanivos
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

איך בודקים אם רכב אוכל שמן לפני קניית רכב?

הכוונה היא נניח ויש צריכה מוגברת של שמן, האם בבדיקת רכב ידעו לזהות את זה ? ואם לא, איך ניתן לזהות?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה. קשה לזהות מצב כזה. זו לא נזילה , אין עשן כחול ולכן במכון לא יתגלה כלום. אחרי שבועיים אתה מגלה פתאום שהמדיד שמן: בתחתית.










קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גוון מצתים אפור ברכב בנזין, ריח חריף ועישון בהאצה, דליפת לחץ ברמת טבעות \ צילינדרים.

ריח חריף בתנעה קרה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לראות שריפת שמן מרובה על גבי המצתים, הבעיה שמכוני בדיקה לא מפרקים מצתים.. ובכללי בודקים את הרכב בעיקר ויזואלית, אבל זה מירמור לשירשור אחר.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הם רושמים גם בכסת''ח ''מנוע שורף שמן''.

רק אם המצב חמור תראה עשן.

אבל גם צריכה מוגברת קשה לעלות עליה.

עריכה אחרונה על ידי ABSULUTT
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג לשחק אותה טמבל ושואל את המוכר:'"תגיד, כל כמה ק'מ צריך להוסיף קילו שמן למנוע - כל 500 או כל אלף קילומטר?"

רוב המוכרים נפלו בפח ומסרו נתון שהשאיר אותם עם הגרוטאה המופלאה שלהם. 

  • אהבתי 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכסה מילוי שמן מאובק שרואים שלא נגעו בו מהטיפול האחרון לפני שנה ומפלס שמן תקין - סימן די ברור שאין צריכת שמן חריגה. 

  • אהבתי 3

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 24 דקות, Buki כתב:

מכסה מילוי שמן מאובק שרואים שלא נגעו בו מהטיפול האחרון לפני שנה ומפלס שמן תקין - סימן די ברור שאין צריכת שמן חריגה. 

לא אסתור בכלל את מה שאמרת רק אוסיף שאני לפעמים בלי קשר פותח ובכללי משתדל לשמור על תא מנוע נקי וזה לטוב ולרע אבל צודק לגמרי.

גם לראות יצא לי לראות השבוע מישהו עם שמן בבגאז וזה ישר גרם לי לשים יותר עין בחיפוש נזילות בתא מנוע וכמובן היה קל לזהות, המוכר להגנתו אמר שזה לא נזילה אלא הזעה. הרכב לא עבורי ובכללי היו לו עוד כמה פאקים אז אמרנו תודה רבה על הזמן וחתכנו.

 

אכילת שמן זה נושא מפחיד שלא תמיד קל לראות כמו שכתבו במצבים מסויימים אפשר לראות גם לפי הפלאגים אבל לצערנו בבדיקה לא שולפים אותם ואפילו את הבדיקת לחץ בצילינדר הם עושים ממוחשב מה שמוריד אמון בבדיקה וגם זה לא להוציא פלאגים וממש חבל אבל כמו שאמרו זה מירמור לשרשור אחר..

 

נסה לעשות שיעורי בית טובים על מנוע, היסטורית טיפולים והחלפת שמן תכופה זה עוזר, סגנון נסיעה אפילו בין עירוני לעירוני זה גם יכול להגיד לך ולשאול שאלות גם לשחק אותה ראש קטן עם שאלות של מה כבר עשית לו ראש מנוע?? המנוע חדש?? כל כמה זמן אתה דואג להוסיף לו שמן? ואז אחרי זה תתחיל להסתכל על מה שיכול..

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

היסטורית רכב, הכרות עם הדגם,  האם תצורכת שמן זה משהו מוכר? ומזל.

תמיד אפשר ליפול על רכב שצורך שמן בצורה מופרסת ולא תהיה לך שום אינדיקציה ברורה, רק אחרי שתעשה מרחק נסיעה מסויים עם הרכב ומעקב אחר המפלס. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה שלמדתי מאבא שלי, למנועי בנזין

 לוקח נייר טישו, ומנגב כמה ס"מ בתוך האגזוז (כדאי שהרכב יהיה כבוי לפחות רבע שעה ואפילו יותר אחרת כוויה מובטחת)

מנוע ששורף שמן, הפיח שלו הרבה יותר שומני ו"כבד".

מנוע שלא שורף שמן, יש לו פיח שחור אבל לא שומני.

 

נסיתי בכמה רכבים, נראה שזאת השיטה שמזהה הכי טוב.

לא מדויק ב100% אבל לא מצאתי שיטה טובה יותר.

 

כמובן, בהנחה שהרכב לא מעשן בהאצת מנוע.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 8.4.2021 בשעה 22:49, beamvelavan כתב:

אני נוהג לשחק אותה טמבל ושואל את המוכר:'"תגיד, כל כמה ק'מ צריך להוסיף קילו שמן למנוע - כל 500 או כל אלף קילומטר?"

רוב המוכרים נפלו בפח ומסרו נתון שהשאיר אותם עם הגרוטאה המופלאה שלהם. 

גדול!!.

ולנושא: אתה אמור לראות אגזוז מעשן עשן לבן , ולהריח ריח של שמן שרוף (לא קשה בכלל לזהות). מעבר לזה , אפשר לראות על הפלאגים .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

זה אולי נכון למנוע לגמרי גמור שממש מעשן.

מנוע שצורך שמן לאו דווקא יטנף את האגזוז כי רוב הזמן השמן פשוט נשרף.

בהרבה מאוד מקרים של תצרוכת שמן אין שום אינדיקציה לכך, למעט החוסר שנגלה בבדיקות מפלס תקופתיות.

לבדוק מצתים זאת אופציה הכי טובה, אך לעיתים גם הם נראים יחסית בסדר.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...