Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק אני לא הבנתי איך רכב ברמת גימור ומחיר כזה משלב טסה בהרכבה עצמית (נו טוב, אווירודינמיות)

במקום לייצר אותו "בילד אין" יוקרתי בתור חישוק קבוע. אני מהמר על גל גנבות גורף של הטסה. 

מעניין איזה ציפוי יש מעל הצבע, כי אני רואה שהוא עבר טיפול צביעה מקצועי לפי הבידינג מעל הפח. (או צביעה של שכבת לכה איכותית, מסקרן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Doron_Z כתב:

די נו כל האלתורים החאפריים האלה זה לא עסק, ולהסתדר נטו על עמדות ציבוריות נשמע לי סיוט, אתה צריך להניח את הרכב שם לשעות כן? 

איפה ראית אלתורים חאפריים?

לגבי עמדות ציבוריות - ברגע שתהיה רשת סבירה של superchargers זה דווקא יכול לעבוד, אני מכיר ממישהו שאני עוקב אחריו שגר בLA - הוא שם את הרכב בטעינה בחניה של סופר והולך לעשות קניות למשל, חוזר לסוללה מלאה אחרי 25 דק'.
ברור שזה לא אופטימלי, והרכב בטוח לא מתאים למי שנוסע המון ורחוק, אבל ברגע שתהיה פה רשת תחנות טעינה סבירה, לא חושב שתהיה בעיה גם למי שאין לו אפשרות לטעון בבית.
אפילו בעוספיה כבר יש עמדות טעינה ציבוריות ברחוב  :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתרון של כבל מאריך זה די חאפרי ולא רציני ובטח שלא מתאים עבור רוב האנשים. 

 

עמדות טעינה זה טוב ויפה אבל אי אפשר באמת לחיות נטו על זה, בשביל נוחות סבירה צריך שתהיה לך עמדה משלך. עזוב אנקדוטות של אני מכיר, גם אני מכיר בעל ברז מדימונה שאין לו תחנה 98 באזור והוא מנסה להסתדר עם זה שמגיע לבאר שבע לפעמים, אז הוא מסתדר. זה לא באמת מתאים כשחושבים על קליטה המונית של המוצר, כשאני חושב למשל על אנשים כמו ההורים שלי והדודים שלי, הם לא יבנו על טעינה ארעית בהזדמנות כשיוצאים לסידור מתוך תקווה שתהיה עמדת טעינה ובהנחה שהיא פנויה (אל תשכח שככל שקצב אימוץ החשמליות יגדל גם זה תתחיל להיות יותר בעיה)

 

אז חלק קטן יסתדרו כמו שבכל דבר אנשים מסתדרים אבל שוב, אני מדבר על היום שהרכבים האלה יימכרו לכל ההמונים שהיו להם רכבי בנזין - יצטרכו למצוא פתרונות לעמדות פרטיות או לחלופין, טעינה ברמת מהירות שקרובה מאוד לבנזין. אני בטוח גם שזה יקרה, לא חושב שחובבי החשמל צריכים לדאוג או משהו. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שזמני טעינה יהיו דומים לאלה של תדלוק רגיל, כלומר סוללה מלאה בדקות ספורות. לפחות לא בעתיד הנראה לעין. אנשים יצטרכו לשנות את דפוסי החשיבה ולסגל לעצמם שגרת טעינות כמו של הטלפון הסלולרי - רוב האנשים מטעינים בלילה ופחות מתעסקים עם זה במהלך היום. זה לא מתאים לכולם.

מצד שני, גם טעינה משקע ביתי רגיל בלילה לא מתאימה לכולם. אני, למשל, חונה במרכז של חניה שצמודה לבניין שלי, בלי יכולת למשוך כבל מהחלון עד האוטו. כלומר, צריך לדאוג לתשתית מסודרת של איזה שקע שקרוב למקום החניה שלי, שיהיה סלול מהדירה בצורה מסודרת ככה שהטעינות יחויבו בחשבון החשמל שלי. במקרה שלי זה בעיה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי שטעינה מהירה גומרת את הסוללה די מהר, כך שמי שחושב ששווה כל פעם להשתמש בתחנות המהירות האלה אז שיחשוב שוב,

אני לא אקנה רכב חשמלי בלי שיהיה לי בית פרטי או אפילו דירה עם חניה פרטית שאפשר לחבר לחשמל שלי בלי בעיות ועד וכו...

לסמוך על תחנות טעינה מהירות יהיה פשוט טמטום מכמה סיבות:

1. פגיעה בחיי הסוללה מעמדות הטעינה המהירות

2. לא תמיד יש את הזמן והכח להמתין בשביל להטעין את הרכב, דוגמה קלאסית, אם אני נוסע לעבודה, אני רוצה לחזור הביתה ולא לבזבז עוד שעה/שעתיים מעבר לפקקים בלחפש עמדת טעינה והטעין את הרכב לפני שאני יכול להגיע הביתה.

3. ראיתי סרטון אחד של בחורה מארה"ב שמתלוננת על כך שלפעמים היא ממתינה שעה - שעתיים רק כדי להטעין את הרכב, לא רוצה אפילו לתאר מה יקרה כאן במדינת מכבדי התורים שלנו.

4. זה הרבה יותר יקר, כל הרעיון זה להוזיל בעלויות, ואם טעינה תעלה לי כמעט כפול, אז לא חושב שיש כבר יתרון לרכב חשמלי על פני בנזין חסכוני שהרבה יותר זול ולא כולל שום סוללה עתידית להחלפה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש.

 

ההתרשמות שלי היא שהספורטג הרבה יותר מרווח בכל כיוון וגם תנוחת הישיבה מאחור גבוהה ונוחה ויש גם דלת חמישית לתא המטען.

 

במודל 3 המושב מאחור נמוך יחסית לריצפה דבר שגורם לתנוחת ישיבה עם רגליים מכופפות למעלה ואין מרווח לכפות הרגליים והגג נמוך בעיקר מאחורה ותא המטען בעל פתח צר עקב מבנה הסדאן. 

 

בספורטג יש גם גג פנורמי עם כיסוי אטום לחלוטין והגג נמשך הרחק אחורה כך שאין כניסת שמש ובמודל 3 כל הגג זכוכית ללא כיסוי.

 

לי נראה שאין נסים, ברגע שאתה רואה את השמש והיא רואה אותך, השמש תחייך ואתה תבכה.

 

כשיהיו ימים חמים ובהירים אשמח אם תעדכן לגבי חדירת שמש, בעיקר ליושבים מאחור.

 

מבחינה פרקטית הספורטג' עדיף ללא ספק בכלל לדעתי.

 

מכל בחינה אחרת כנראה (מלבד איכות הרכבה שגם כאן הספורטג עדיף), הטסלה עדיפה.

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, wildlands2019 כתב:

קראתי שטעינה מהירה גומרת את הסוללה די מהר, כך שמי שחושב ששווה כל פעם להשתמש בתחנות המהירות האלה אז שיחשוב שוב,

אני לא אקנה רכב חשמלי בלי שיהיה לי בית פרטי או אפילו דירה עם חניה פרטית שאפשר לחבר לחשמל שלי בלי בעיות ועד וכו...

לסמוך על תחנות טעינה מהירות יהיה פשוט טמטום מכמה סיבות:

1. פגיעה בחיי הסוללה מעמדות הטעינה המהירות

2. לא תמיד יש את הזמן והכח להמתין בשביל להטעין את הרכב, דוגמה קלאסית, אם אני נוסע לעבודה, אני רוצה לחזור הביתה ולא לבזבז עוד שעה/שעתיים מעבר לפקקים בלחפש עמדת טעינה והטעין את הרכב לפני שאני יכול להגיע הביתה.

3. ראיתי סרטון אחד של בחורה מארה"ב שמתלוננת על כך שלפעמים היא ממתינה שעה - שעתיים רק כדי להטעין את הרכב, לא רוצה אפילו לתאר מה יקרה כאן במדינת מכבדי התורים שלנו.

4. זה הרבה יותר יקר, כל הרעיון זה להוזיל בעלויות, ואם טעינה תעלה לי כמעט כפול, אז לא חושב שיש כבר יתרון לרכב חשמלי על פני בנזין חסכוני שהרבה יותר זול ולא כולל שום סוללה עתידית להחלפה.

מניסיון של התנהלות לתקופה בארה"ב עם מודל S מ-2015 בת 5:

 

בשנתון המוקדם הזה טסלה נתנה לרוכשי S טעינה חינם ב-superchargers לכל החיים. היא כבר לא עושה את הטעות הזו. בכל מקרה למי שקיבל את הדיל הזה מאוד משתלם לטעון רק במטענים המהירים הציבוריים.

אז ל-S שאני נסעתי בה (לא שלי) לא היה מטען בבית בכלל. פעם בכמה ימים נוסעים איתה לסופר הקרוב, מחנים בעמדת טעינה והולכים לעשות קניות. כשחוזרים הרכב מלא.

אין לזה שום השפעה מורגשת על קיבולת סוללה, הרכב כאמור נטען ככה כל חייו והוא בן 5 והסוללה בלי עין הרע בבריאות טובה.

 

בנוסף לגבי ההשערה החוזרת המטופשת שישראלים יחנו בעמדות ויהיה תור - בזמן הטעינה טסלה מעדכנת אותך דרך האפליקציה על מצב הטעינה כולל התראות לפני שהיא מסתיימת. כל בעלי טסלה בלי יוצא מן הכלל משתמשים באפליקציה, כי זו הדרך הכי נוחה ויעילה לתפעל את הרכב ביום יום.

ברגע שהרכב הגיע למצב הטעינה שמוגדר לו, יש לך 5 דקות "חסד" לפנות אותו משם לפני שטסלה מתחילה לקנוס אותך בסכומים משמעותיים על השבתת העמדה. מניסיון, מאוד לא משתלם לעבור את מגבלת הזמן.

 

לגבי נקודה 4 "הרבה יותר יקר" - גם טעינה מהירה מלאה מאפס למלא + קנס שהיית יתר בעמדה לא מגיעה לעלות של טנק דלק 95 אחד בארץ. אז אין שום סיכון שזה יהיה יותר יקר מבנזין או אפילו קרוב לשוויון.

 

 

 

  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבטיחות: 

קנית את הטייס האוטומטי ? ,

 האם אתה רוצה לקנות ? ,

איך המערכות של הטסלה עובדות ?,

והאם יש איזה מערכת של בטיחות בדגם הרגיל יותר מכל רכב אחר?.

אשמח שתעדכן ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מעניין, אולי אני צריך להיות נביא...

https://carsforum.co.il/topic/692287-הנה-זה-מגיע-מיסוי-על-רכב-חשמלי-כפיצוי-על-אבדן-המיסוי-דרך-דלק-לא-בישראל-ולא-סכום-משמעותי/

לפני 5 שעות, SeazeR כתב:

פנס זו לא תחזוקה שוטפת, גם לא פגוש, זה נזק כתוצאה מתאונה.

בשירשור על הגעת הטסלה כתבתי את זה אך אחזור על זה בקיצור.

אצלי, תחזוקת מנוע הבנזין (טיפול קטן, טיפול גדול, מצתים וכו') עולה מעט יותר מאלפייה לשנה (ממוצע לאורך 150K ק"מ), ושים לב במה אני נוסע. מבחינתך, זה ההבדל ה"אדיר" בתחזוקה?

ההוצאות הגדולות שלי היו על כל מה שלא קשור למנוע, מזגן למשל או סט צמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, איזהו חכם הלומד מכל אדם.. כתב:

לגבי הבטיחות: 

קנית את הטייס האוטומטי ? ,

 האם אתה רוצה לקנות ? ,

איך המערכות של הטסלה עובדות ?,

והאם יש איזה מערכת של בטיחות בדגם הרגיל יותר מכל רכב אחר?.

אשמח שתעדכן ..

 

טייס אוטומטי- לא רכשתי עדיין. אני מחכה למנוי החודשי שטסלה הולכים להשיק (יהיה אפשר לשלם מדי חודש ולבטל את זה כשאין צורך).

 

  • מעניין 1

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, הייתי נותן לך סיבוב, אבל אתה תצטרך לחכות יחד עם עוד 300 איש לפנייך שכבר ביקשו ועוד לפחות 100 איש שעצרו אותי בינתיים ברמזורים וביקשו לשבת ברכב.

  • מצחיק 2

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, SeazeR כתב:

האמת היא שאני בדיוק מסוג האנשים שמעולם לא רכש רכב בלי לראות אותו ובלי נסיעת מבחן.

הפעם לקחתי צ'אנס ואני מאוד מרוצה מהבחירה שלי.

אני לא מכיר שום בעלים של טסלה שמכר את הרכב כי לא נוח לו או כי חווית הנהיגה לא מספקת אותו.

אגב, גם לא בעולם. כל מי שרכש את הרכב או נהג על אחת כזו, טוען שזה הרכב הכי טוב שנסע בו.

אין שום סיבה שאתחרט, מהסיבה המרכזית שהרכב נותן הרבה תמורה לכסף.

עידן הבנזין מת ויעבור מהעולם, זה רק עניין של זמן, מי שחכם ישקיע בחשמלית אם לא עכשיו אז בעוד 3-4 שנים.
ובנוגע להערה שלך על מתיחת פנים- דווקא הרכב כן עבר מתיחת פנים לא מורגשת כל כך מבחוץ, אך מורגשת מבפנים (שינו את הקונסולה המרכזית) 

אגב, טסלה לא חברה חדשה, רכב ראשון יצא אי שם ב 2012 והמודל 3 יצאה לראשונה ב 2018, כך שיש מספיק מידע על הרכב מכל הבחינות.

נהגתי על כזו כשהגעתי לקליפורניה לפני כחודש, לא התלהבתי, אבל אני כן יכול להבין ממה יש להתלהב.

איכות החומרים היתה סבירה, אבל איכות ההרכבה לא טובה בכלל.

רכב בסדר גמור לקחת אותך מנק' A ל B אבל הנאה מנהיגה? לא הרגשתי שם כלום בתחום הזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...