Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההבדל היחיד ביניהם הוא ה'שוטר לפניך' לא?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

ההבדל היחיד ביניהם הוא ה'שוטר לפניך' לא?

 

התראות משטרה כמו בוויז יש גם במפות גוגל, אין בטסלה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.4.2021 בשעה 15:25, me5000 כתב:

מה יעשו כל המוסכים ברגע שכל המכוניות יהיו חשמליות? 

 

התחום יעבור זעזוע רציני. רכב חשמלי ינער את כל שרשרת האספקה/תחזוקה שאנו מכירים היום. החל מיצרני שמנים/נוזלים/חלפים שיאבדו חלק ניכר מהכנסותיהם ועד המוסכניקים שיצטרכו להתמודד עם מציאות של רכבים שדורשים הרבה פחות תחזוקה. 

 

לפני 11 שעות, vadim6385 כתב:

 

מה עושים חשמלאי רכב היום?

 

לא יודע. לא פגשתי חשמלאי רכב קרוב ל-10 שנים. הוצאתי רכב מהחברה בשנת 2011 שלא סבל מתקלת חשמל אחת במשך 5 שנים עד שנמכרה. בשנת 2016 רכשתי רכב חדש אחר (אירופאי) וגם הוא לא סבל מתקלת חשמל אחת במשך כל שנות קיומו. 

 

שלא נדבר על זה שדור חשמלאי רכב הנוכחי בכלל לא יהיה מסוגל להתמודד עם תקלות של רכבים חשמליים. חשמלאי רכב של העתיד יצטרכו להיות הרבה יותר משכילים. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.4.2021 בשעה 21:04, Gorpi כתב:

בעתיד הטסלה פשוט תיסע לבד בלילה לתחנת עם supercharger, תטעין את עצמה ותחזור לחניה של הבית.

 

העתיד הזה לא יהיה לפני 2040-2050. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לחשוב שיש איזו טכנולוגיה מיוחדת ברכב חשמלי שחשמלאי רכב לא יוכל להתמודד איתה. החלק המורכב זו התוכנה שמנהלת את כל העסק הזה וזה 100% על האחריות של היצרן, שאר הדברים אלו דברים שכל חשמלאי אמור לדעת להתמודד איתם. כמובן שצריך לעבור הכשרה כי יש דברים שונים שצריך להכיר, אבל זה הכל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, ch2856 כתב:

אפשר לחשוב שיש איזו טכנולוגיה מיוחדת ברכב חשמלי שחשמלאי רכב לא יוכל להתמודד איתה. החלק המורכב זו התוכנה שמנהלת את כל העסק הזה וזה 100% על האחריות של היצרן, שאר הדברים אלו דברים שכל חשמלאי אמור לדעת להתמודד איתם. כמובן שצריך לעבור הכשרה כי יש דברים שונים שצריך להכיר, אבל זה הכל. 

 

אתה מבין שאתה מדבר על חשמלאים שרגילים להעביר כבלים ולהחליף פיוזים/מצברים. החשמלאי הזה יצטרך להתעסק עם מנוע שאני אתפלא אם הוא בכלל מבין כיצד המנוע הזה עובד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסך הכל מנוע חשמלי. עשית ממנו מינימום מנוע של צוללת גרעינית (שגם הוא בסך הכל מנוע חשמלי רגיל).

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה ישמע קצת כללי ומעליב, אבל מהניסיון שלי עם חשמלאי רכב בארץ אין להם הרבה ידע טכני בכל מקרה. אם מתקלקל משהו מזמינים חלק חדש ומרכיבים. לא מתקנים שום דבר מעבר לפרטים הללו. גם על תקלה שאפשר לפתור ע"י החלפת צמה בעלות נמוכה, מציעים לך להחליף מכלול שלם כי זה מה שכתוב בחוברת. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מכיר שיפוץ סטרטר? בערך אותו דבר פחות או יותר. 

השאלה אם זה יהיה משתלם בכלל ולא יהיה עדיף להחליף רכב המקום לשפץ מנוע חשמלי/להחליף מסך מגע/ כל מיני מכלולים בטסלה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, eitanuch כתב:

אולי זה ישמע קצת כללי ומעליב, אבל מהניסיון שלי עם חשמלאי רכב בארץ אין להם הרבה ידע טכני בכל מקרה. אם מתקלקל משהו מזמינים חלק חדש ומרכיבים. לא מתקנים שום דבר מעבר לפרטים הללו. גם על תקלה שאפשר לפתור ע"י החלפת צמה בעלות נמוכה, מציעים לך להחליף מכלול שלם כי זה מה שכתוב בחוברת. 

זו המדיניות אצל טסלה ובכל מורשה יבואן כיום. מוסכים מורשי יבואן כבר מזמן לא יורדים לרזולוציה נמוכה אלא מחליפים מכלולים שלמים. את עיקר הכסף הם הרי לא עושים על שעת עבודה של המכונאי אלא על החלפים בעיקר ולכן זה בזבוז כסף עבורם להתחיל לפרק חלקים ולחפש מה לא תקין שם. טסלה לדוגמה לא תפרק סוללה ותתחיל לחפש איזה תא תקול, היא פשוט תחליף את כל הסוללה. מי שיציע שירות תיקון לסוללה, כלומר לפרק הכל ולחפש את התא התקול, אלו מקומות קטנים יותר כמו מוסכים מתמחים כיום. פעם מורשה יבואן היה עושה אוברול למנוע, היום זה נדיר שהם מתעסקים עם זה  ומעדיפים להחליף את כל המנוע לחדש או משומש (או מצרפים הצעת מחיר הזויה שמבהירה ללקוח מה האופציה העדיפה). 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, TheAvatar כתב:

לא יודע. לא פגשתי חשמלאי רכב קרוב ל-10 שנים. הוצאתי רכב מהחברה בשנת 2011 שלא סבל מתקלת חשמל אחת במשך 5 שנים עד שנמכרה. בשנת 2016 רכשתי רכב חדש אחר (אירופאי) וגם הוא לא סבל מתקלת חשמל אחת במשך כל שנות קיומו. 

 

שלא נדבר על זה שדור חשמלאי רכב הנוכחי בכלל לא יהיה מסוגל להתמודד עם תקלות של רכבים חשמליים. חשמלאי רכב של העתיד יצטרכו להיות הרבה יותר משכילים. 

 

תקלות חשמל/מיזוג אוויר זאת נחלתן של מכוניות מזדקנות בדרך כלל, כשמגעים מתחילים להחליד בידוד מתחיל להתפורר, קבלים מתחילים להתפוצץ וחיישנים/מיקרוקונטרולרים למיניהם מתחילים למות.

 

אז לחשמלאי רכב בינתיים יש עבודה.

 

אבל אתה צודק - גם חשמלאים וגם מכונאים במתכונת הנוכחית יצטרכו להיות הרבה יותר משכילים.

 

קודם כל היום כבר אין כמעט הפרדה בין המקצועות האלה - יש מקצוע בשם "טכנאי רכב" שמאחד את שניהם, כי עם ריבוי מערכות אלקטרוניות ברכבים, כבר אין דבר כזה "רק מכונאי", מכונאי צריך לדעת גם להתעסק בחשמל.

 

וברכב חשמלי בכלל - רוב ההתעסקות תהיה ברכיבים חשמליים, חלק מזה במתח גבוה, והעבודה המכנית תצומצם בבלמים (שכמעט ולא ידרשו טיפול, כי בלימה רגנרטיבית) וחלקי מתלה/היגוי.

 

מה שכן, עד שמכוניות יעלו לאוויר (עניין של זמן לדעתי), לצמיגאים עדיין תהיה עבודה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

״טסלה לדוגמה לא תפרק סוללה ותתחיל לחפש איזה תא תקול״

 

הם לא צריכים לחפש איזה תא תקול. עם מערכת ניהול ובקרה חכמה היא תדקור להם בדיוק גבוה מאוד בדיוק איזה תא תקול.

אין שום סיכוי שאין להם מערכת חכמה כזו ברכבים שלהם, כי זה אחד מהדברים שיכולים לאפשר לסוללה להחזיק הרבה יותר זמן ולתפקד ביעילות לאורך זמן.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...