Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לדעתכם, סוזוקי סוויפט שנת 2015 לדוגמה, יכולה להגיע ל400k קמ?


B3A
 שיתוף

פוסטים מומלצים

עם אותו המנוע והגיר, בהנחה שמטפלים באוטו כאילו הוא איטלקי ולא סוחטים את האוטו, כבר הרבה זמן שהשאלה הזאת רצה לי בראש, וממש מעניין אותי לשמוע את הדעות שלכם.

 

(בכוונה הבאתי את הסוויפט לדוגמה כי בשנת 2015 הוא עם מנוע עם 4 צילינדרים ולא 3, ועם תיבה פלנטרית אמינה)

 

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא הכי פשוטה

זה 400 אלף שננהגים באיזו מהירות ממוצעת?

המצב שונה בין רכב שנוסע לאט בתנועה פקוקה רוויה בעצירות והאצות, לבין רכב שמשייט שעות על 90 קמש בכביש פתוח

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, EliC25 כתב:

דוגמא הכי פשוטה

זה 400 אלף שננהגים באיזו מהירות ממוצעת?

המצב שונה בין רכב שנוסע לאט בתנועה פקוקה רוויה בעצירות והאצות, לבין רכב שמשייט שעות על 90 קמש בכביש פתוח

בתרגום פשוט אתה מתכוון לשעות מנוע?

רכב שנסע במהירות ממוצעת של 50 עבד כפול שעות מרכב שנסע בממוצע 100 למרות ששניהם הגיעו לאותו מספר ק"מ.

 

מנוע וגיר יש סיכוי שישרדו.

עניין של תחזוקה שוטפת וקצת מזל.

חלקים כמו מדחס,אלטרנטור,חלקים במתלים ומערכת הקירור אתה תחליף.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שעבד יותר שעות

עבד בסרק יותר זמן, האיץ (עומס גבוה) יותר זמן, העברות הילוכים בוצעו הרבה יותר פעמים (כמה פעמים אתה מחליף הילוך ב10 קמ בעיר לעומת 10 קמ מחוץ לעיר?)

 

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תיאוריה, זו המציאות.
נסיעה עירונית מעמיסה הרבה יותר על כל מערכות הרכב.
לא מדובר רק בשעות מנוע. בלימות, העצות, סיבובי הגה, העברות הילוכים, עבודת קלאצ. תוסיף על זה זרימת אויר פחותה דרך הרדיאטור, מצנן שמן מנוע, מצנן שמן גיר..
נסיעה בינעירונית רציפה היא התנאים האידיאלים להגעה לקילומטראז מופרז.

 

הזכרת אלטרנטור, אבל שכחת שהוא מונע על ידי רצועת מנוע. אם המנוע עשה פי2 פחות סיבובים, גם האלטרנטור עשה פי 2 פחות סיבובים.
כנ"ל מדחס מזגן.
 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן שלא דיברנו על טמפ' עבודה אופטימלית בנסיעה לאורך זמן בכביש בינעירוני, לעומת נסיעות קצרות בעיר, שהרכב עוד לא מספיק להתחמם ואתה כבר מכבה אותו.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב תוכנן לנסיעות תחת מכלול תנאים לטווח זמן מסוים ואמור לעמוד בו.

אם הוא לא יעמוד בו זה כשל תכנוני של היצרן.

לאיזה אורך חיים כל חלק ברכב תוכנן אף אחד לא יודע,אז התיאוריות האלה מבחינתי הן בגדר ניחושים.

 

כל עוד אתה נמצא בתוך הטווח שהיצרן הגדיר כנורמאלי הכל בסדר.

והרכיבים יחזיקו את כמות המחזורים שהיצרן תכנן לפיה ואין לאף אחד מושג מהי.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Potato כתב:

כל עוד אתה נמצא בתוך הטווח שהיצרן הגדיר כנורמאלי הכל בסדר

רק שהטווח הוא רחב והתוצאה בהתאם.
יצרן הרכב בעצמו הגדיר תנועה עירונית צפופה בתור "תנאים קשים" וזה מתבטא במשטר הטיפולים אותו מכתיב היצרן.

אז רכב שישרוד בתנאים קשים 200K קמ, ישרוד בכביש בין עירוני 400K ויותר. הכל בטווח והכל בסדר. אבל אני לא רואה סיבה להתכחש לזה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען שהפאקטור היחיד הוא סיבובי מנוע, או יותר נכון, שעות עבודה (כי לא התייחסת בכלל להבדל בין 1500 סל"ד ל5000 סל"ד).

יש לך גיבוי לטענה הזו? סליחה, תיאוריה.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, EliC25 כתב:

אתה טוען שהפאקטור היחיד הוא סיבובי מנוע, או יותר נכון, שעות עבודה (כי לא התייחסת בכלל להבדל בין 1500 סל"ד ל5000 סל"ד).

יש לך גיבוי לטענה הזו? סליחה, תיאוריה.

אני לא מכיר הרבה כבישים שדורשים נסיעה קבועה ב5000 סלד.

רוב הנסיעה תתבצע באיזור ה2500-3000.

 

כנראה יש קשר כלשהו בין מספר ק"מ לשעות עבודה,שאני לא יודע מהו.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

image.png.6187870b7f6c9567f56ca37bf2b6ba1e.png

לפני 5 דקות, Potato כתב:

כנראה יש קשר כלשהו בין מספר ק"מ לשעות עבודה,שאני לא יודע מהו.

כנראה קשר חלש ואם היו מבקשי םממני לצייר פיזור של התפלגות כזו באוכלוסיה, זה היה כנראה נראה ככה -

הרבה שעות - הרבה קמ

אמצע- אמצע

מעט - מעט

אבל עם זאת לא מעט מקרים בקצוות השונים

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...