Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ישראל מתחשמלת - 951 מכוניות חשמליות נמסרו ברבעון הראשון של 2021


PriceDevil
 שיתוף
עוקבים 28

פוסטים מומלצים

אכן יש שתי סוללות מתח גבוה ואם אני מבין נכון, נשארה הסוללה של הדגם ההיברידי הרגיל, הממוקמת מתחת למושב האחורי (קצת אחרי כי בדיוק מתחת נמצא מיכל הדלק) ובדגם הפלאג-אין פשוט הוסיפו עוד סוללה ברצפת תא המטען. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אבל אין לGAC GE3 כזה. אופס...🥺   אבל אני בטוח שהיא עברה מבחנים לא פחות מחמירים בסין     

הכותרת קצת יומרנית , לדעתי.   כלומר מסירות יפות , אבל רכב חשמלי הוא אפילו לא אחוז אחד מהמסירות.  0.93% אם לדייק.   

מתישהו בנזין/דיזל יהיה ככה.   ז"א יהיו מאות אלפי רכבים חשמליים ומספר תלת ספרתי של רכבים עם מנוע תבערה פנימית, כשרובם, אם לא כולם, זה רכבי נישה כלשהם, או שנרכשו לשימוש מאוד ספציפי.

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 30.4.2021 בשעה 22:06, ocsi4u כתב:

ברור להטעין סוללה 8.9KWH רק מכוחות רגנרטיביים,זה תהליך ארוך מאוד,נסיעות של ימים והרבה קילומטרים על מצב HEV,בלי להשתמש בסוללה שלו.

 

כמה קילומטר נסועה אתה מוציא מהסוללה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד ציון דרך בפרידה ממנוע השריפה הפנימית בארץ.

דן תרכוש מעתה רק אוטובוסים חשמליים !!

תעביר את צי האוטובוסים המונה 1,300 כלים לחשמל בתוך חמש שנים 

https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/SylhGZpDu

:fadein:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה הדבר הכי מתבקש. אין כל סיבה שכל התחבורה הציבורית העירונית לא תעבור להנעה חשמלית, כך גם מוניות שעיקר הנסיעה שלהן היא עירונית. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, ch2856 כתב:

אכן יש שתי סוללות מתח גבוה ואם אני מבין נכון, נשארה הסוללה של הדגם ההיברידי הרגיל, הממוקמת מתחת למושב האחורי (קצת אחרי כי בדיוק מתחת נמצא מיכל הדלק) ובדגם הפלאג-אין פשוט הוסיפו עוד סוללה ברצפת תא המטען. 

התרשים שהוספתי,זה המבנה האמיתי והמיקום של החלקים.

נירו אכן נבנה על פלטפורמה חדשה,אבל בו זמנית לא תוכנן לו יחידת הנעה חדשה,פשוט לקחו מנוע היברידי G4LE של IONIC.לכן בטח שזה היה סוג של אילוץ,הוספה של עוד סוללה איפה שאמור להיות גלגל ספייר,אבל יצא להם פשוט מערכת PHEV חלקה,אוטו חולה חשמל,יושב יציב,מעבר בין שני המנועים או שילובם סופר חלק,ואני מרגיש מול כמות ה-IONIC על הכבישים,בחיים לא יכולים לעקוף אותי אם אני רוצה,ואיך אני מסוגל לברוח להם.
זה לא אוטו מרוצים,משפחתית משעממת,אבל בהחלט לא עגלה,ובביטחון אפשר להיכנס איתו לפניות במהירויות גבוהות,לא סובל מבעיות של ג'יפ גבוה,ממש מכוייל לא רע,ונדבק על הכביש.
האוטו נקנה בגלל חישובי TCO,בדיעבד יצא יותר משתלם ממה שחשבתי,ומכוון זה תחום העיסוק שלי,עוד מעט אעשה אליו גם מחקר וניסוים,בדיקות יכולות ברמת ניהול מנוע.המנוע ההיברידי הזה מוכר וידוע הגבולות,אבל גם בקהילה הטיונינג שלי אין יותר מדי דטה איך להגיע לאופטימיזציה בשילוב של מנוע חשמלי בנוסף ניהול סוללות חכם.

לפני 11 שעות, Avatar Schnitzel כתב:

 

כמה קילומטר נסועה אתה מוציא מהסוללה?

בממוצע מגיע ל-45-50 ק"מ בנסיעות שלי.

רק כאשר יש לך בו זמנית 2 מקורות אנרגיה אתה פשוט מתחיל להעריך כל טיפת דלק,אתה מבין כמה אנרגיה אתה צריך כדי להזיז מסה כזאת.

טווח נסוע על חשמל בלבד מאוד תלוי תוואי דרך,למשל אם אתה צריך לעשות עליה בחיפה לכיוון האוניברסיטה,היחס נופל לחצי,זאת אומרת תעשה 30-35 ק"מ על מצבר מלא שמראה 58 ק"מ.
בכביש בין עירוני במהירות שיוט 100-110,אין בעיה להגיע ל-50 ק"מ נסוע על מצבר הזה,אפילו יותר,כי אתה גם מטעין את עצמך בחזרה.

ללא קשר,גם אם אתה ב-EV,האוטו יודע מתי צריך יותר כח,ומעביר אותך למצב היברידי.

לפני 14 שעות, eladts כתב:

 

הוולט היא הרפרנס של התעשיה פשוט כי זה ה-PHEV הראשון. אני לא חולק עליך שהנירו PHEV בנויה כמו שאתה אומר אבל זה נראה לי תכנון מאוד מוזר, כנראה כתוצאה מכל מיני אילוצים. האם יש מצב נהיגה שבו הפס הלבן יורד בעוד הפס הכחול נשאר מלא? קיה עצמם לא ממש מתפארים בזה ולא מצאתי חומר פומבי שלהם שמסביר את המבנה הזה. למיטב ידיעתי בכל ה-PHEV של חברות אחרות יש סוללת מתח גבוה אחת בלבד, חוץ אולי מיונדאי אבל גם זה בספק. התרשים המצורף זה מה שמצאתי בפורומים של יונדאי לגבי איוניק PHEV. גם אצלם יש DCT כמו בנירו אבל נראה מהתרשים שיש סוללת מתח גבוה אחת בלבד. גם השימוש ב-DCT הוא אילוץ, כיוון שלטויוטה, GM ופורד יש פטנטים על תיבה רציפה שמשלבת בתוכה את המנועים החשמליים שהיא התיבה האופטימלית למכוניות היברידיות מבחינת יעילות וגם הרבה יותר אמינה מ-DCT.

סלח לנו,בארץ האמריקאיות בתחום EV/PHEV לא רפרנס לכלום,כי לא הביאו רשמית.מבחינתי כאשר רשמתי רפרנס,זה לחומר טכני רמת יצרן,כי היו לך ספקות שבאוטו הזה באמת יש 2 סוללות.יונדאי זה קיה.

טויוטה גם רפרנס בתחום מנועים היברידיות,אבל בשנים האחרונות לכל יצרן יש אחלה פתרונות בתחום.

אני מכיר את DCT/DSG מול גיר רציף,בכל יום אעדיף כפול מצמד,לא מכיר את התיבה הנ"ל אז אין לי מה להגיד עליו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, ocsi4u כתב:

סלח לנו,בארץ האמריקאיות בתחום EV/PHEV לא רפרנס לכלום,כי לא הביאו רשמית.מבחינתי כאשר רשמתי רפרנס,זה לחומר טכני רמת יצרן,כי היו לך ספקות שבאוטו הזה באמת יש 2 סוללות.יונדאי זה קיה.

טויוטה גם רפרנס בתחום מנועים היברידיות,אבל בשנים האחרונות לכל יצרן יש אחלה פתרונות בתחום.

אני מכיר את DCT/DSG מול גיר רציף,בכל יום אעדיף כפול מצמד,לא מכיר את התיבה הנ"ל אז אין לי מה להגיד עליו.

 

אין הרבה קשר בין תיבת הילוכים רציפה היברידית לבין תיבת הילוכים רציפה רגילה. תיבת הילוכים רציפה היברידית זו מערכת פלנטרית אבל ללא מצמד או ממיר מומנט. הנה סרטון שמסביר איך המערכת עובדת בפורד. יונדאי/קיה כנראה לא רצו לשלם על השימוש בפטנטים ולכן בחרו להתאים DCT לשימוש היברידי.
 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, eladts כתב:

 

אין הרבה קשר בין תיבת הילוכים רציפה היברידית לבין תיבת הילוכים רציפה רגילה. תיבת הילוכים רציפה היברידית זו מערכת פלנטרית אבל ללא מצמד או ממיר מומנט. הנה סרטון שמסביר איך המערכת עובדת בפורד. יונדאי/קיה כנראה לא רצו לשלם על השימוש בפטנטים ולכן בחרו להתאים DCT לשימוש היברידי.

את פרופסור John D. Kelly מכיר,הוא רפרנס אמיתי בעולם היברידי וחשמלי,אפשר ללמוד בערוץ שלו יותר,מאשר מכל "חרטה" הסמכה בישראל !!!
הכוונה שלי שלא נהגתי ברכב עם גיר כזה,תאורטית הבנתי,לכן לא יכול לחוות דעה,נירו זאת חוויה ראשונה שלי מהעולם ה-PHEV,מה לעשות בארצנו אין מגוון,וגם לא יהיה נראה לי,ולא הזדמן לי לנהוג באחרים,לכן כל מה שאני כותב מבוסס על נירו,אבל אותו בהחלט מכיר היטב !

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי אף סרט בערוץ של פרופ' קלי על מערכת של שתי סוללות מתח גבוה ברכב PHEV. זה כמובן לא אומר שאין עוד כאלו חוץ מהנירו, אבל זה מחזק את דעתי שרוב היצרנים משתמשים בסוללת מתח גבוה אחת. אם בעתיד פרופ' קלי יעשה סרטון על הנירו PHEV יהיה מעניין לשמוע מה דעתו על השימוש בשתי סוללות מתח גבוה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, eladts כתב:

לא מצאתי אף סרט בערוץ של פרופ' קלי על מערכת של שתי סוללות מתח גבוה ברכב PHEV. זה כמובן לא אומר שאין עוד כאלו חוץ מהנירו, אבל זה מחזק את דעתי שרוב היצרנים משתמשים בסוללת מתח גבוה אחת. אם בעתיד פרופ' קלי יעשה סרטון על הנירו PHEV יהיה מעניין לשמוע מה דעתו על השימוש בשתי סוללות מתח גבוה.

שלא תבין,גם אני לא יודעתי שבנירו קיים 2 סוללות,בשום סקירה לא היה אזכור לזה,וגם לא ייחסתי חשיבות לנתון הזה,בזמנו שהזמנתי,רק ידעתי שיש שם 8.9KWH.
אבל זאת עובדה,אני לא מנסה להצדיק אם שימוש ב-2 סוללות זה אופטימלי,אבל אחרי 80K יכול להגיד שזה נראה מוצלח,ועובד מעולה.
כמו שאמרתי אין לי בסיס השוואה מול משהו אחר,לנהוג סיבוב קצר על 330E או PHEV של וולוו או מרצדס,זה לא בסיס השוואה,הם ללא קשר אחלה מכוניות ולא בר השוואה מול נירו.
סוף 2018 ותחילת 2019 שחיפשתי רכב לא היה כלום בארץ כמעט,אחרי נירו היה אאוטלנדר בהפרש מחיר לא הגיוני,אבל זה כבר סגמנט שונה,מנירו 2019 PHEV בזמנו,בקושי מכרו 200-300 יחידות אני חושב .
בקיצור בסופ"ש אעבור על COMPONENT LOCATION בכמה רכבי PHEV ואדע יותר מדויק אם יש עוד יצרן שיישם פתרון עם 2 סוללות מתח גבוה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...