Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סגירת ברגים עם מד מומנט .


 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

ברגים המשמשים בתעופה עומדים בתקני Mil-Spec  ואין שום סיכוי לגרדים בברגים. חלק גדול מהברגים גם עוברים בדיקות NTD בכדי להסיר כול ספק שקיים פגם בבורג שעלול לפגוע בתקופת השירות שלו.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 כל טכנאי בחיל האוויר מכיר את זה.
לא זוכר אם 3 פעמים, אבל פעמיים בטוח.
 
 
במומנטים קטנים (10NM וכו') צריך לסגור עם רגש, לא להפעיל כח או לבוא בתנופה בזמן הסגירה, לפעמים המומנט שאנחנו יוצרים עולה על המומנט הנדרש
ואנחנו מפספסים את הנקודה. 
זה קורה גם בסגירה של מצתים, צריך לעבוד עם אובר רגישות ולהבין מתי יהיה את הקליק בידית (לקראת סוף ההידוק מרגישים התנגדות) ולסגור עם פחות כח לקראתו.
 
בס"ד
ממה שלי יוצא לעבוד על הרכב עם ספרות יצרן, משום מה, הערכים הם מדוייקים, בתעופה, הערכים הם בין X ל Y, לכן, תמיד היינו מכוונים לערך הממוצע שגם אם תהיה סטייה, עדיין לא נחרוג מהערך המוגדר ע"י היצרן.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, Adamm כתב:

 כל טכנאי בחיל האוויר מכיר את זה.

לא זוכר אם 3 פעמים, אבל פעמיים בטוח.

 

 

במומנטים קטנים (10NM וכו') צריך לסגור עם רגש, לא להפעיל כח או לבוא בתנופה בזמן הסגירה, לפעמים המומנט שאנחנו יוצרים עולה על המומנט הנדרש

ואנחנו מפספסים את הנקודה. 

זה קורה גם בסגירה של מצתים, צריך לעבוד עם אובר רגישות ולהבין מתי יהיה את הקליק בידית (לקראת סוף ההידוק מרגישים התנגדות) ולסגור עם פחות כח לקראתו.

 

לגבי פלאגים, אם משתמשים במפתח ראצ'ט  ללא מד מומנט, יש דרך לדעת מתי הנקודה בה ההידוק מספק ?
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, beatman1 כתב:

לגבי פלאגים, אם משתמשים במפתח ראצ'ט  ללא מד מומנט, יש דרך לדעת מתי הנקודה בה ההידוק מספק ?
 

בפלאג חדש ישנה שייבה שנמחצת בזמן הידוק הפלאג (הערה: בחלק קטן מהרכבים הפלאגים מגיעים ללא השייבה המדוברת).

קל מאוד להרגיש ביד בזמן הידוק הפלאג מתי סיימת למחוץ את השייבה, גם לידיים לא מאוד מיומנות, ישנה עליה משמעותית במומנט הדרוש לסיבוב הפלאג. זו הנקודה לעצור בה.

אפילו בת הזוג שלי שבקושי סגרה 10 ברגים בכל חייה, הרגישה מיד מתי צריך לעצור.

 

אם הפלאג מגיע ללא השייבה המדוברת, או שמדובר בסגירה חוזרת של פלאגים משומשים, שם נדרש טיפה יותר נסיון ורגש.

 

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, beatman1 כתב:

לגבי פלאגים, אם משתמשים במפתח ראצ'ט  ללא מד מומנט, יש דרך לדעת מתי הנקודה בה ההידוק מספק ?
 

יש את התרשים הזה באתר של NGK. 

המדידה החל מהנקודה בה הסיבוב החופשי הסתיים והפלג "נעצר". למייטב הבנתי למרות שלא מצויין שם, בכל המקרים הנ"ל מדובר בפלגים עם דיסקית. 

 

Screenshot_20210325-090546_(1).thumb.png.b21d38e72675d859fcbdec3aa2ac6c37.png

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתעשיות המחמירות ממש יש גם את ה - running torque 

אותו צריך להוסיף למומנט הדרוש להידוק הבורג המדובר. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, Buki כתב:

יש את התרשים הזה באתר של NGK. 

המדידה החל מהנקודה בה הסיבוב החופשי הסתיים והפלג "נעצר". למייטב הבנתי למרות שלא מצויין שם, בכל המקרים הנ"ל מדובר בפלגים עם דיסקית. 

 

Screenshot_20210325-090546_(1).thumb.png.b21d38e72675d859fcbdec3aa2ac6c37.png

 

 

תודה לשניכם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...