Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: הוצג הדור השלישי של פיג'ו 308


YNV
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, shugiflex כתב:

מצטער לקלקל את החגיגות אבל פיג'ו בלי GTI זה פשוט בלתי נתפס ונוגד את המסורת של היצרן. חבל מאוד ובהחלט ירחיק חובבי נהיגה מהמותג.

בהתחשב בכמויות של ה GTI שנמכרו כאן לפחות, לא יודע מה קרה בחוץ, דווקא צעד די מובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.3.2021 בשעה 19:26, YNV כתב:

הוא לא כזה חדש.

סה"כ לקחו את הלוגו של שנות השישים ושינו לו את הרקע בצייר. מזל שלא חזרו ללוגו רובוטריקים שהחליף אותו

 

 

Peugeot-Logo-history-1352x1536.jpg

 

הלוגו הראשון מדהים בעיניי, היו צריכים לבחור אותו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בעקרון, גם אירופה עוברת לאוטומט.  תתרגל.

 

בכל מקרה, בעולם שעובר להיברידי וחשמלי מלא - אין ממש מקום/צורך/אפשרות להילוכים ידניים בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, dani666 כתב:

בעקרון, גם אירופה עוברת לאוטומט.  תתרגל.

 

האמריקאים עברו לידני

ב.מ.וו M3/M4 בארה"ב יש גרסה ידנית, באנגליה אין.

פורד ברונקו 20% מהמכירות ידניות.

זה מובן שהיברידי אוטומטי, אפילו שהונדה crz ידנית היברידית.

פיג'ו 3008 שנמכרת יותר מגיעה עם ידני, הם פשוט לא התאמצו עם ה 308

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, LotusElise כתב:

אין גרסה ידנית במכונית אירופאית.

יש גרסאות ידניות, 1.2 110 כ"ס יהיה ידני בלבד

1.2 130 כ"ס  ו 1.5 דיזל יוצעו כידני עם אופציה לאוטומטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה איזה כייף !! סוף סוף משפחתית שעושה חשק להסתכל עליה וגם כנראה לנהוג.

LotusElise עזוב זה טיפה בים, והמגמה שאתה מדבר עליה לטעמי תצטמק, אירופה משקיעה באוטומט יותר ויותר דבר שלעולם לא היה בעבר, יש עיכובים של אספקות לדגמים אוטומטים בישראל הרבה בגלל שהשילוב של בנזין + אוטומט שתמיד היה מבוקש כאן, לא תמיד היה מבוקש באירופה שהייתה חולה על דיזל ידני.

CITROEN C5 AIRCROSS 2020

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

  • תכנים דומים

    • מאת YNV
      הדור השלישי של פיג'ו 308 - ההאצ'בק המשפחתית של היצרן הצרפתי נחשף השבוע. ה-308 היא הראשונה לשאת את לוגו האריה המחודש של פיג'ו במסגרת המיזוג בין קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) וקבוצת FCA (פיאט-קרייזלר) לכדי תאגיד רב לאומי ענק בשם סטלנטיס.
       
      ה-308 יושבת על גרסא עדכנית של פלטפורמת EMP2 הותיקה. הדור הקודם שלה היה הראשון שהוצג ע"ג הפלטפורמה הזו עוד ב-2013.
      הבשורה בדור השלישי של המשפחתית היא הצגתן של שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד, לראשונה ב-308.
      פלאג-אין הייבריד 180 כ"ס משלבת מנוע בנזין פיורטק 150 כ"ס, מנוע חשמלי 110 כ"ס וסוללה המפיקה 12.4 קווט"ש. למרות סוללה חלשה מזו הנמצאת ב-3008, טווח הנסיעה ללא זיהום זהה לאחות הגדולה ועומד על 60 ק"מ. 
      פלאג-אין הייבריד 225 כ"ס משלבת מנוע בנזין פיורטק 180 כ"ס, ואת אותו מנוע חשמלי וסוללה. הטווח לנסיעה על חשמל בלבד זהה לגרסא הקודמת. 
      שאר המנועים הם שתי גרסאות לבנזין פיורטק 1.2 ליטר (110 ו-130 כ"ס) וגרסת דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס. תיבת ההילוכים היא EAT8 המשרתת גם בדגמים האחרים. 
       
      ה-308 מציגה מראה שמחד אינו מפתיע את מי שראה את שפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו ומאידך קשה להשאר אדיש לקוים המפוסלים של הצרפתית. בדור השלישי התארכה ה-308 ב-11 מ"מ ל-4360 מ"מ אולם בסיס הגלגלים התארך ב-55 מ"מ. יחד עם מידת הגובה הנמוכה ב-20 מ"מ מהדגם הקודם מתקבל מרכב בעל פרופורציות דינמיות מבעבר. בסיס הגלגלים הארוך בא לידי ביטוי במרווח משופר לנוסעים במושב האחורי. נפח תא המטען דווקא קטן לעומת הדור הקודם ועומד על 412 ליטר  (470 בקודמת). בגרסת ההייבריד נפחו 361 ליטר. 
       
      הדור השלישי של ה-308 מאובזר מבעבר. תאורת לד מלאה מגיעה כסטנדרט בכל הדגמים, מטריקס לד מגיע כאופציה. שיפטר ההילוכים חשמלי קומפקטי למעבר בין מצבי R,N,D ולחצנים למצב P ולמצב ידני. שיקוף מסך הטלפון, אנדרויד אוטו ואפל קאר פליי אלחוטיים. בנוסף, שני טלפונים יכולים להתחבר לבלוטוט' במקביל. מסך 10 אינצ' בקונסולה המרכזית שולט בפונקציות העיקריות ברכב. הפעלתו מבוססת ווידג'טים ואופן הפעלתו דומה לטאבלט. מערכת הזיהוי הקולי ברכב מגיבה לקריאה "OK Peugeot".   
       
      מבחינת מערכות בטיחות, מלבד המערכות שכבר הפכו לסטנדרטיות בסגמנט, נמצא ב-308 מעבר נתיב אוטונומי, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת GPS עם האטה בעיקולים, בקרת שטחים מתים עם טווח מוגדל עד 75 מטר ומצלמת נסיעה לאחור עם מפתח ראיה של 180 מעלות ומערכת שטיפה עצמית.
       
      פיג'ו 308 מיוצרת במפעל במולוז' ושיווקה יחל במחצית השניה של 2021.
       







    • מאת Ron Ovadia
      שלום,
       
      אני מתלבט בלקיחת רכב ליסינג מהעבודה ונשארתי עם שני דגמים:
      טויוטה אוריס סטיישן או פיג'ו 308 סטיישן.
      אני עם שלושה ילדים קטנים שצריכים מושבי בטיחות וצריך רכב שייכנסו בו כולם.
      יש המלצות? ניסיון עם בעיות באחד מהרכבים הללו?
       
      תודה רבה
    • מאת daido1
      היום "גור האריות" החדש לבית פיג'ו , בקע לו מהניילונים.
      בדיוק חודש לאחר שהזמנתי אותו מסוכנות "לובינסקי".
      אי אפשר להפריז עד כמה קריטי הדגם המעניין הזה לעתיד היצרן הצרפתי, כמו גם ליבואן בארץ.
      מי שקצת פחות מעודכן, מוזמן לגגל "308 החדשה" ולגלות ש -
      א. אין שום קשר בינו ל-308 הקודמת, למרות שפיג'ו "נתקעו" עם המספר הזה.
      ב. רמזים לא דקים בכלל ל"פייט" מרתק מול "המלכה" הבלתי מעורערת של הפלח - גולף דור 7, וללא שום רגשי נחיתות.
       
      כפי שהבטחתי לפני ההזמנה, אשתף אותכם מדי פעם ברשמיי האישיים מהרכב גם מבחינת חווית הנהיגה והנסיעה,
      וגם מבחינת אמינות, ושירות היבואן.
      מקווה שזה יביא לכם תועלת.
       
      אז קדימה, מעביר ל-D, יוצאים לדרך...
       
      תעודת זהות - פיג'ו 308 דור II :
      שנת יצור: 2014
      מנוע : 1.2 ל' , 3 צילינדרים , מוגדש טורבו, 2.3 באר בשיא (זה המון!)
      תיבת הילוכים : אוטומטית 6 הילוכים מתוצרת ASIN היפנית (היי שלום AL-4 הידועה לשמצה...)
      הספק : 130 כ"ס / 5500 סל"ד.
      מומנט : 23.4 קג"מ / 1750 סל"ד
      תאוצה (0-100 קמ"ש) : 9.8 שניות.
      מהירות מרבית : 206 קמ"ש.
      רמת אבזור : ACTIVE
      (ת'כלס, מאד מאובזר, חוץ מגג פנורמי, מושבי ספורט, פנסי לד "חתוליים" יותר, ועוד כמה דברים קטנים שיש רק בפרימיום...)
      תארים: מכונית השנה באירופה לשנת 2014.
      עד כאן נתונים בסיסיים, מי שרוצה לדעת עוד, מוזמן לחפש במבחני הדרכים הרבים שפזורים ברשת. לאחרונה גם בעברית.
       

       
      מחיר: 130,000 ש"ח. לאחר תוספת 3500 ש"ח על צבע "לבן פנינה", והנחה של כ-6,500 שקל באדיבות "חבר".
       
      חווית הזמנה:
      אין מה להגיד , 5 כוכבים!
      שירות מעולה, יעיל ואדיב של סניף הרצליה, תגובה מהירה לכל השאלות והמנהלות.
      מאד מעודכנים , בקיאים ומדויקים למרות שמדובר בדגם חדיש לחלוטין גם מבחינתם.
      הכול היה לגמרי "פרפקט" , עד שחשתי אפילו מבוכה להתחיל לחפש "דפיקות מהספינה"...
      זמן המתנה: פחות מחודש למשלוח הראשון בארץ. בהחלט סביר בהתחשב בכך שהיו באמצע גם חגים.
      גם הסברי ה-"Quick Guide" של גיא מהסוכנות היו בהירים, ממוקדים ובהחלט שלחו אותי לדרך עם ביטחון
      (ויש באוטו הזה הרבה "היי-טק" שצריך להסביר!)
       
      בחנייה
      מתאים לה הלבן-פנינה.. נראית מאד אלגנטית, לא "מוחצנת" מדי , אך גם לא אנונימית מדי.
      פנים הרכב - איכות גרמנית אמיתית! עדיין לא משדרת "יוקרתיות-פרימיום" כמו הגולף, אך בהחלט קפיצת מדרגה מדהימה
      עבור פיג'ו.
      שפע פלסטיקים רכים או "רכים למחצה" ואיכות הרכבה מושלמת שעושה רושם שתחזיק שנים רבות.
      לא ייאמן שזה רכב צרפתי..
      מבחינה פונקציונלית, אל תחפשו כפתורים , כי אין. המינימום שבמינימום.
      אני באופן אישי דווקא יותר מתחבר לתפיסה המינימליסטית, שרק לכאורה פחות יוקרתית, אבל ת'כלס - יותר "נקי"
      ופחות עמוס לעין.
      ושלא תיטעו, ממש לא חסרים לה כל הפיצ'רים שיש אצל המתחרות, יש לה אפילו יותר.
      פשוט הכל מרוכז במסך מגע הענקי (9.8 אינצ') שממוקם בדיוק בזוית הצפייה האופטימלית לנהג.
      ואם הזכרנו את מסך המגע, שחלק מכתבי הרכב היו מאד סקפטיים לגביו. שימשיכו לעקם את האף...
      הנדסת אנוש מעולה!
      ממש במקרה, זה קשור לתחום המקצועי שלי (מתכנת ממשקי-משתמש להנאתי...).
      כל התפריטים סופר אינטואיטיביים, לרוב לחיצה אחת או שתיים על כפתורים ברורים ו"נופלים" לאצבעות, כשלחשובים ביניהם
      יש גם "קיצור דרך" על ההגה!
      נכון, מי שקצת פחות רגיל, זה מרתיע. זה זר. אבל תוך 2-3 נסיעות אתם תתרגלו.
      באמת שאין שום בעיה עם זה שכפתורי המזגן והרדיו הינם וירטואליים בלבד...
      גם הנדסת האנוש מסביב מרשימה ביותר - יש אומנם מעט מקומות אחסון, אך אלה שיש גדולים ופרקטיים מאד. במיוחד בדלת ובתא הכפפות.
      משענת יד מעולה.
      הכיסאות עצמם מאד נוחים, ויש מספיק מרחב ותמיכה מכל הכיוונים,
      אבל למי שהתרגל לכורסאות המפנקות של פיג'ו מהעבר הרחוק, עלול להתאכזב
      (או לחילופין - להוסיף עוד 50K ולשדרג ל-508...)
      נקודת חולשה : המושבים האחוריים. כנראה שהכתיבו למהנדסים של פיג'ו שהבגאז' שלה חייב להיות הכי גדול בפלח (והוא ענקי באמת!).
      המחיר - מקום לברכיים.
      לרוחב יש מספיק מקום, אבל מבחינת מרווח לברכיים קדימה, הגולף מנצחת בגדול.
       
      בנסיעה
      הצליל הזה של המנוע פשוט ממכר. מעין "גרגור" חרישי שהולך ומתעצם , ממש נהימת "אריה" ששומר על הטריטוריה שלו...
      מטבע הדברים, אני עדיין די "מרחם" על דוושת התאוצה, אבל בכל זאת התחושה היא שמצד אחד המנוע הוא לא "צמא טורים".
      לא רץ במעלה הסל"ד סטייל אלפא-רומיאו, אלא יותר "הגברה מדודה" של הסל"ד.
      התאוצה עצמה לא מתפרצת, אבל "דוחפת בהחלטיות" כבר מסל"ד מאד נמוך.
      שום רעידות, שום השהיות. זה ממש נס מה שהם הוציאו מהשלושה צילינדרים האלה! כאילו מדובר ב-6...
      במצב "חיסכון" , בהחלט מרגישים נטייה לשמור על הסל"ד כמה שיותר נמוך. וכך צריך להיות!
      אם מנתקים את ה-E, שעון הטורים מרגיש הרבה יותר חופשי! (סלחתי להם שהוא הולך מימין לשמאל...)
       
      תיבת הילוכים: כמי שגם התנסה בדגמים ישנים עם AL-4, אני אומר לכם שהבעייה
      נפתרה סופית.
      לא יותר גמגומים והתחכמויות.. לא יותר היתקעויות כפויות בסל"ד גבוה ללא צורך,
      או קיק-דאון סרבני כמו נזירה.
      כל נגיעה בדוושה זוכה לתגובה מידית, פשוטה ומתבקשת, עפ"י עצמתה.
      לא להאמין! גיר יפני מוצלח בפיג'ו. אפילו חובבי הונדה ירגישו בבית...
      היגוי : כיף אמיתי! רמיזות קלות ל"קארטינג". גם הגה קטנטן וגם תגובה סופר חדה.
      אל תצפו לזריקות זנב, זה ממש לא רכב ספורט.
      אבל לנהג השפוי בהחלט מצפה כאן חוויה שובבה ואפילו קצת "ילדותית". לטעמי, הרבה יותר ספורטיבי מהגולף 1.2 בה נהגתי.
      הכי חשוב - התנהגות כביש נייטרלית ובטוחה, היגוי מדויק, והיזון חוזר מורגש. מרגישים בדיוק מה כיוון הגלגלים!
       
      נוחות נסיעה:
      מאד רכה על הכביש. עדיין לא ברמה של ה-C5 שהיתה לי בעבר, אבל בהחלט "מגהצת מהמורות" יעילה.
      בעיר, מעט קופצנית על מהמורות מע"צ מאתגרות , אבל מאד מרוסן ובגבול הטעם הטוב.
      מחוץ לעיר - פינוק אמיתי. בהחלט הרגשתי שאני יכול להמשיך עד אילת ולהישאר רענן.
      מרגישים שהיא קלה, אבל עדיין מאד "עגולה" בריסון מפגעי הדרך.
       
      צריכת דלק:
      מחוץ לעיר - לא קשה בכלל לאמת את הנתונים הרשמיים, ואף לעבור אותם! לא יותר מ-4.2 ליטרים ל-100 ק"מ נרשמו
      באחד משני מחשבי הדרך, בנסיעה מצומת מורשה עד גלילות, במהירות קבועה של 100 קמ"ש. (שהם 23.8 קמ' לליטר).
      נסיעה קצת פחות "רגועה" מחוץ לעיר - הצריכה "הדרדרה" לה ל-18 קמ' לליטר בהחלט מרשימים!
      בתוך העיר - מרשים רק אם נוסעים רגוע. כ-15 קמ' לליטר.
      קצת יותר משקל על הדוושה, ויורדים לאזור ה-9-10. (בכל זאת, טורבו...)
      לטענת אנשי המכירות של פיג'ו זהו רכב הבנזין החסכוני ביותר שקיים כיום בארץ, להוציא את ההיברדיים למיניהם.
      מבלי שאני מכיר לעומק את המתחרות, אני בהחלט מאמין שיש כיסוי לטענה.
      טוב, זהו עד כאן...
       
       
      אם מדי פעם יעלו עוד רשמים / חוויות אעדכן.
      אתם מוזמנים כמובן להעלות שאלות.
      ולאורך זמן - ימים יגידו אם גם מבחינת אמינות, עלות תחזוקה, ואפילו שמירת ערך היא תעשה את "קפיצת המדרגה" המתבקשת.
      במיוחד על רקע הסטיגמות של דגמי העבר (חלקן מוצדקות) , שדי פגעו ביצרן הצרפתי הוותיק והמוערך הזה.
      אני מצידי, אשמח לעדכן.
  • נושאים פופולריים

  • נושאים חדשים

  • חברים

×
×
  • תוכן חדש...