Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 2008 מול גולף דור 7, החלפת רכב ליסינג ולאן התקדמנו (אם בכלל)


falou
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתאריך 30.3.2021 בשעה 15:26, falou כתב:

לגבי הגולף, אין לה פאולים.

 

יצא לי לנהוג הרבה בהשכרות בגרסאות דיזל ורק ידני של הגולף(7).

בגרסאות הפשוטות הרכב יחסית נוח, הרכב לא מדהים ולא גרוע, הוא פשוט עושה את העבודה שלו טוב - שינוע מא' לב'.

הGTD היה היחיד שהיה נחמד(יצא לי לנסוע בו רק בתור נוסע).

 

ב2008 לא יצא לי לנהוג, רק ב208 דור קודם (3K קילומטר).

הרכב זכור לי כרכב נוח ונחמד עם מנוע 1.2 טורבו בנזין, ידני ורמת גימור GT.

בהתחלה היה מוזר להתרגל להגה הנמוך וכל הלוח מכוונים למעלה.

אבל אחרי שמתרגלים זה נחמד, ההגה קטן ונחמד אבל אנמי.

המושבים היו לפי מה שאני זוכר נוחים.

הרכב היה יחסית כיפי בכבישים מפותלים.

 

הגולף היה יותר מרווח, אבל לדעתי הפאול היחיד הוא שמיקמו את המסך נמוך מדי.

כמובן שיש את החיצי ניווט בלוח מכוונים, אבל יש לפעמים מחלפים שבהם כן הייתי רוצה את המפה מול העיניים.

 

בפיג'ו המסך ממוקם יותר טוב, אבל שם תליתי את הטלפון ליד המסך לשם ניווט.

אז לא יכול להגיד כלום לגבי זה. 

 

לגבי האיכות חומרים נדמה לי שהגולף היה יותר איכותי.

 

לסיכום ה208 הרגיש לי יותר צעיר מעוצב נועז וכיפי , לעומת הגולף שהרגיש פשוט מאופק. 

אם לנסוע הרבה אז הייתי כנראה מעדיף את הגולף, אחרת ה208 שיותר כיפי.

 

הרשמים הם מלפני 4-5 שנים, אז הזכרון לא הכי טרי.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, falou כתב:

 

לא רכבי שטח, רכבי פסאדו-שטח.

 

המימדים החיצונים קטנים יותר מהאצ'? איך?

 

יתרון מימד הגובה קיים, כמו שכתבתי, אבל הוא ממש, אבל ממש, קטן. לגבי לעלות מדרכות, נו, באמת...

 

אם להשוות תפוזים לתפוזים אז 2008 דור קודם הייתה 415 ס"מ כאשר ה308 425 ס"מ.

פולקסוואגן טי-קרוס  410 ס"מ קצר יותר מהגולף בכ18 ס"מ שזה יחסית המון

וניו גם קצרה יותר ממקבילתה בסגמנט C.

ארונה גם קצרה יותר מהלאון בכמעט 20 ס"מ.

 

איך? לא יודע אבל אם תבדוק תראה שזה כך.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Gavrik כתב:

פולקסוואגן טי-קרוס  410 ס"מ קצר יותר מהגולף בכ18 ס"מ שזה יחסית המון

 

הטי קרוס לא יושב על אותה פלטפורמה כמו הגולף, הוא יושב על אותה פלטפורמה כמו הפולו, אז די הגיוני שהוא יותר קצר: MQB-A0

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

 

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כל הסגמנט יושב למעשה על הפלטפורמות של האחיות סופר מיני הקטנות. אבל השוו אותם פה להאצ׳ים שמשתמע מזה שמדובר בסגמנט C, אכל אולי הכוונה היתה סופר מיני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הסיבות לנטישה של רכב הסדאן הקלאסי באירופה עדיין לא ברורות אפילו ליצרנים עצמם,

העובדה היא שהם מציגים כל כך הרבה ורסיות של ה SUV הקומפקטי היא שהם עדיין מחפשים

את ה"נוסחה הנכונה", תראו למשל את VW שיש לה גם את ה T ROC וגם את ה T CROSS באותה משבצת.

ויש עוד גרסה בקנה על בסיס אותה פלטפורמה של הפולו.

https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/354534/new-volkswagen-taigo-name-confirmed-compact-coupe-suv

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יודעים טוב מאוד מה הם עושים... 

הt-roc והt-cross לא יושבים על אותה משבצת אחד מהם נמצא בסגמנט B ומבוסס על הפולו והשני בסגמנט C ומבוסס על הגולף.

טאיגו כמו שנכתב בכתבה זאת גרסה מותאמת לשוק הדרום אמריקאי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, אלי55 כתב:

לדעתי הסיבות לנטישה של רכב הסדאן הקלאסי באירופה עדיין לא ברורות אפילו ליצרנים עצמם,

רכב סדאן קלאסי באירופה?

 

במערב ובמרכז אירופה הרבה יותר נדיר לראות מכוניות סדאן מאשר מכוניות הצ'באק או סטיישן.

במזרח אירופה הן נפוצות יותר.

זה לא הטעם האירופאי "הקלאסי" בכל מקרה.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Gavrik כתב:

יודעים טוב מאוד מה הם עושים... 

הt-roc והt-cross לא יושבים על אותה משבצת אחד מהם נמצא בסגמנט B ומבוסס על הפולו והשני בסגמנט C ומבוסס על הגולף.

טאיגו כמו שנכתב בכתבה זאת גרסה מותאמת לשוק הדרום אמריקאי.

 

נכון ששניהם מבוססים על ואריאציות שונות של MQB, אבל הם נמצאים באותו סגמנט ועם מימדים חיצונים דומים.

לדוגמא טבלת מכירות לרבע ראשון 2020 של הסגמנט

https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-small-crossovers/

לגבי הטאיגו, להלן ציטוט מהכתבה:

based on VW’s Nivus SUV from the South American market - will make its debut this summer, ahead of European sales starting towards the end of 2021

תרגום : המכירות באירופה יחלו לקראת סוף 2021.

לפני 8 שעות, dorsht כתב:

במערב ובמרכז אירופה הרבה יותר נדיר לראות מכוניות סדאן מאשר מכוניות הצ'באק או סטיישן

ההגדרה של רכב סדאן באירופה כוללת גם הצ'באק (כינוי אמריקאי), באירופה הכינוי הוא בד"כ סדאן 5 דלתות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן 5 דלתות זה הרכב הנפוץ באירופה. (עוד בשנות ה -80 ראיתי את המגמה ההפוכה מהארץ)

 

אני דווקא בעד המגמה "להרים" מעט את הרכב שיראה כמו ג'יפון קטן ממדים.

מעבר ליופי לטעמי, זה עניין של שימושיות ונוחות. מי שבגיל המתאים או סתם סובל מהגב

מבין איזו משמעות יש לגובה הרכב מבחינת כניסה ויציאה. חוץ מזה רכב גבוה נותן תחושת טובה יותר עבורי.

 

אם אפשר לקבל רכב כמו 2008 או t-cross/קאמיק במחיר סביר, למה לא ללכת על המרכב הנ"ל.

אישית שוקל בכובד ראש לעבור לרכבי B-SUV. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום חיסרון אינהרנטי בכך שרכב יותר גבוה (למשפחתית), רק שבמקרה של SUV-B, זה לא בא עם מרווח פנים משופר, לעומת רכב שהם לא SUV-B בתקציב, וזה כן בא על חשבון דברים אחרים. אם אתה צריך רכב שימושי למשפחה, לסטיישן כמו גם למיניוואן, יש יתרון מוחץ מבחינת מרחב פנים ו/או מקום אחסון.

 

אם אני צריך לחשוב איזה יתרון יש ל-2008 על מכונית כמו הסניק (אפילו המקורית) מבחינת השימושיות של תצורת המרכב, התשובה היא שיש רק חסרונות. מכונית כמו הסניק היתה גם גבוהה, גם מושב נפרד לכל נוסע (שאפשר להוציא), גם מרווח פנים נדיב, עם רצפה שטוחה, ועוד.

לחשוב שהחלפנו תצורה כ"כ פרקטית ברכבים שנותנים רק פוזה... בוא'נה, אנחנו תרבות של אהבלים.

 

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגדרה של רכב סדאן באירופה כוללת גם הצ'באק (כינוי אמריקאי), באירופה הכינוי הוא בד"כ סדאן 5 דלתות.

פעם ראשונה שאני שומע כזה דבר. איפה באירופה מכנים רכב 5 דלתות סדאן?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, falou כתב:

אין שום חיסרון אינהרנטי בכך שרכב יותר גבוה (למשפחתית), רק שבמקרה של SUV-B, זה לא בא עם מרווח פנים משופר, לעומת רכב שהם לא SUV-B בתקציב, וזה כן בא על חשבון דברים אחרים. אם אתה צריך רכב שימושי למשפחה, לסטיישן כמו גם למיניוואן, יש יתרון מוחץ מבחינת מרחב פנים ו/או מקום אחסון.

 

אם אני צריך לחשוב איזה יתרון יש ל-2008 על מכונית כמו הסניק (אפילו המקורית) מבחינת השימושיות של תצורת המרכב, התשובה היא שיש רק חסרונות. מכונית כמו הסניק היתה גם גבוהה, גם מושב נפרד לכל נוסע (שאפשר להוציא), גם מרווח פנים נדיב, עם רצפה שטוחה, ועוד.

לחשוב שהחלפנו תצורה כ"כ פרקטית ברכבים שנותנים רק פוזה... בוא'נה, אנחנו תרבות של אהבלים.

 

 

רכישת רכב היא לא דבר שהוא 100% רציונלי ,חלק גדול מאד מתהליך הרכישה הוא רגשי לחלוטין.

אתה מתייחס לצורה של כל הSUV's בתור תעלול שיווקי אבל העובדה היא שהמיניוואנים מתים מבחינת דרישה ככה שגם קהל הלקוחות מעדיף את התצורה הזאת גם אם יש פחות תאי אחסון וחלל התא לא מנוצל כמו במיניוואן.

לפני ה3008 אני חייב לציין שהייתי גם די נגד כל העניין של הגיפונים ,לאחר כמעט 3 שנים אני חייב לציין שאני לא חוזר בחזרה ,ולי עוד חשובה מאד התנהגות הכביש וההנאה מנהיגה ,מה שבגיפונים באופן טבעי פחות טובה מרכבים נמוכים יותר,אולי זה כבר עניין של הגיל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, דווקא מבחינת כיול ואיזון בסיבוב, למרות הגובה והרכות, אני מעדיף את ה-2008 על פני הגולף, למרות שזה כביכול זניח ברכב מסוג זה. בשבילי זה תמיד נוכח. רק שתגובת הדוושה הרופסת מקלקלת.

לגבי החלק "הרגשי", למה זה שהאוטו נראה כמו רכב שטח מפעיל רגש?

אני מבין לגבי ה-2008, היא מעוצבת יפה, בפנים ובחוץ, ואסתטיקה זה שיקול לא פחות רלוונטי מפרקטיקה.

אבל הקאמיק?!

 

נ.ב. יש לי קצת ניסיון עם 3008 דיזל, והרכב נוסע פגז. הגולף לא ברמה הזו. זו כבר ליגה אחרת.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, falou כתב:

אין שום חיסרון אינהרנטי בכך שרכב יותר גבוה (למשפחתית), רק שבמקרה של SUV-B, זה לא בא עם מרווח פנים משופר, לעומת רכב שהם לא SUV-B בתקציב, וזה כן בא על חשבון דברים אחרים. אם אתה צריך רכב שימושי למשפחה, לסטיישן כמו גם למיניוואן, יש יתרון מוחץ מבחינת מרחב פנים ו/או מקום אחסון.

 

אם אני צריך לחשוב איזה יתרון יש ל-2008 על מכונית כמו הסניק (אפילו המקורית) מבחינת השימושיות של תצורת המרכב, התשובה היא שיש רק חסרונות. מכונית כמו הסניק היתה גם גבוהה, גם מושב נפרד לכל נוסע (שאפשר להוציא), גם מרווח פנים נדיב, עם רצפה שטוחה, ועוד.

לחשוב שהחלפנו תצורה כ"כ פרקטית ברכבים שנותנים רק פוזה... בוא'נה, אנחנו תרבות של אהבלים.

 

 

ראשית הקאמיק נאה לטעמי, שנית יש מי שמרחב מאחור, פתחי מיזוג מאחור, איבזור בטיחות מקיף מאוד, חלונות בגודל נורמלי ועיצוב סולידי יותר מרגשים אותו, קורה, עובדה שנמכר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...