Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כול הכבוד למוסך על החפירה.

 

האם שילמת להם עבור האיבחון וביצוע המעקף ?

 

ייתכן מאוד שהרעשים נוצרו בגלל פירוק של פלסטיקים או פשוט רעשים שהיו קיימים ושלא שמת לב אליהם בעבר. שינוי טמפ' קיץ/חורף גם גורמים להופעת רעשיפ.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 9 דקות, מרק10 כתב:

האם שילמת להם עבור האיבחון וביצוע המעקף ?

 

כרגע לא שילמתי כלום. הכרטיס נשאר פתוח כי התקלה לא נפתרה, אני מניח שהחשבון יוגש בסוף.

 

לפני 10 דקות, מרק10 כתב:

ייתכן מאוד שהרעשים נוצרו בגלל פירוק של פלסטיקים או פשוט רעשים שהיו קיימים ושלא שמת לב אליהם בעבר. שינוי טמפ' קיץ/חורף גם גורמים להופעת רעשיפ.

 

יתכן, אם כי אני שם לב לדברים האלה. הקרקושים תמיד היו שם במידה כזאת או אחרת. הרעש מההגה הוא חדש ומאוד מטריד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, Max_igo כתב:

אני לא רוצה להתלונן על המוסך, המוסך הוא בסדר גמור ואני מרוצה מההנהלות שלהם, אני פשוט לא מרוצה מהרכב...

רק שתדע,ההתנהלות המקצועית של מוסך מרכזי סוזוקי חיפה,זה לא משהו מובן מאליו,אפילו שמזמן עברנו לעידן "מרכזי שירות" במקום "מוסך" עם דרישות של כל יצרנים מהיבואנים שלהם,לסטנדרטים מסוימים ובקרות איכות,עדיין בשטח,אצל הרבה יבואנים התמונה שונה לגמרי,אז בשום שלב,כאשר אמרתי שהגיע זמן לאסקלציה,לא אמרתי שזה צריך לבוא עם תלונה למוסך,ההפך,אחרי כל כך הרבה זמן ואנרגיה (וסתם בזבוז זמן שלך ותשאול מיותר של כל מני מוסכים,אחרי שכבר הייתה במוסך בחיפה),שהשקעת,לנסות לפתור את התקלה,תמצא לך כמה דקות בסוף,ותכתוב מכתב הערכה למוסך עם העתק ליבואן !!

עכשיו לבעיה המרכזית שלך,שזה כבר לא עניין טכני,פה אין מנוס מלעשות אסקלציה ליבואן עם העתק למחלקת PR של היצרן,כל נושא אכזבה ממותג,ועולם הדימוים שלך,זה לא במסגרת אחריות של שום מוסך בארץ (לא בטוח שיש לך קייס,אבל שווה לנסות) !!

על הדרך מציע לך לעשות סדר בראש שלך,זוויות הסתכלות שונות:
- "...המצבר נראה תקין (וחדש יחסית)..." אורך חיים ממוצע של מצברים ברכבים חדשים לפי תקן EURO 5/6,זה 3 שנים !
-  כנ"ל אורך חיים של הרכבים כאלו במקרה הטוב 10 שנים,לפי הסטטיסטיקה זה אפילו פחות מ-7 שנים,זה לא אומר שלא אמור להחזיק יותר,פשוט מהר מאוד מגיעים לחוסר כדאיות לתקן,כי סה"כ עלות חלקים הרבה הרבה יותר יקר מהשלם,ככל שהרכב "זקן" יותר,בתקלה רצינית הראשונה פשוט לא יתקנו,ימכרו לפירוק !
http://www.hon.co.il/כמה-רכבים-יש-בישראל-3-24-מיליון-רכבים/
- Planned Obsolescence מכוון שאתה מהנדס,אמור לדעת שמדיניות של קציבת אורך חייו של מוצר באופן מלאכותי,כבר קורה ברמה של עיצוב ותכנון תעשייתי של כל מוצר צריכה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ocsi4u כתב:

ההתנהלות המקצועית של מוסך מרכזי סוזוקי חיפה,זה לא משהו מובן מאליו

 

אני יודע ואני מציין את זה בכל מי שרק מוכן להקשיב. לא שאין להם קמצוץ של אשמה בזה שהרכב שלי החליט לעשות בעיות, הם גם עשו ועושים מעל ומעבר כדי לעזור לי לפתור את הבעיה.

 

לפני שעה, ocsi4u כתב:

עכשיו לבעיה המרכזית שלך,שזה כבר לא עניין טכני,פה אין מנוס מלעשות אסקלציה ליבואן עם העתק למחלקת PR של היצרן,כל נושא אכזבה ממותג,ועולם הדימוים שלך,זה לא במסגרת אחריות של שום מוסך בארץ

 

הרכב לא באחריות כבר ואם היבואן יחליט לגלגל אותי מכל המדרגות לא בטוח שיהיה לי מה לעשות. אני לא הולך לתבוע את היבואן. אבל הצפי הוא שרכב מודרני שנקנה ישירות מהיבואן לפני זמן לא רב מדי (6 שנים) וטופל רק במרכזי השירות שלו ועוד כשמדובר במותג שאמור להיות אמין (יפני וכל זה...) אז הצפי הוא שהרכב לא יגיע למצב שיש תקלה ששום מרכז שירות לא יצליח לפתור. וזה עוד מילא, עכשיו התחילו גם הרעשים מההגה שבטח לא מבשרים טובות, כל זה אחרי סה"כ 67,000 ק"מ, זה הכל.

 

אז שוב, אחריות אין כבר ואף אחד, כולל היבואן, לא חייב לי כלום. ואני גם לא דורש הרבה.  אני רק רוצה לנסות לדבר עם מחלקת השירות של היבואן ולראות אם ניתן להגיע להסדר כלשהו, טרייד אין בתנאים מועדפים יהיה הכי טוב עבורי כרגע.

 

לפני שעה, ocsi4u כתב:

פשוט מהר מאוד מגיעים לחוסר כדאיות לתקן,כי סה"כ עלות חלקים הרבה הרבה יותר יקר מהשלם,ככל שהרכב "זקן" יותר,בתקלה רצינית הראשונה פשוט לא יתקנו,ימכרו לפירוק !

 

אני לא חולק על זה. אני פשוט לא חושב שרכב בן 6 עם 67,000 ק"מ הוא "זקן".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Max_igo כתב:

 

הרכב לא באחריות כבר ואם היבואן יחליט לגלגל אותי מכל המדרגות לא בטוח שיהיה לי מה לעשות. אני לא הולך לתבוע את היבואן. אבל הצפי הוא שרכב מודרני שנקנה ישירות מהיבואן לפני זמן לא רב מדי (6 שנים) וטופל רק במרכזי השירות שלו ועוד כשמדובר במותג שאמור להיות אמין (יפני וכל זה...) אז הצפי הוא שהרכב לא יגיע למצב שיש תקלה ששום מרכז שירות לא יצליח לפתור.

מה קשור לאחריות?
אתה מודע כמה רכבים של מותגים סופר אמינים,דגמים סופר יקרים באחריות,מבלים במוסכים (לא מדבר על מקרים שקרו,אוטו שפך מנוע אחרי 30-40K ק"מ),לפעמים מחליפים יותר מחצי אוטו עד שעולים על תקלה,עדיין,כל זה לא עילה להחלפת רכב !
שוב פעם,לעולם הדימויים שלך בקשר לאמינות,יש כתובת ברורה,היבואן ו-PR של היצרן (יחסי ציבור),הם אמורים לטפח דימוי ומותג,ובמסגרת רצון טוב של יבואן,לאור היסטוריה של הרכב שלך,ואכן חשיבות ליצרן בקשר לנאמנות למותג (אחד הסיבות שנתנו 10 שנים אחריות לגיר הבעייתי בדגם הזה),יש מצב שתוכל להגיע לאיזשהו הסדר או סוג של פיצוי איתם,לכן רשמתי שווה לנסות,מקסימום יגידו לך,לא !  
הרי הדיון הזה מזמן סיים את תפקידו בתור ייעוץ טכני,ברור לכולנו,שגם אחרי שיתוקן הרכב,בתת מודע שלך "ירד לך" ממנו,ואתה כבר לא תהנה מהרכב הזה,עכשיו זה רעש מההגה,ובטוחים שהמשך יבוא !!!
 

 

לפני 40 דקות, Max_igo כתב:

אני פשוט לא חושב שרכב בן 6 עם 67,000 ק"מ הוא "זקן".

אמור....אני לא חושב....לא נראה לי.....לא הגיוני......מצופה
לא רלוונטי לדיון שלנו,זה שב-6 שנים לא עשה 100-120K כמו רכב ממוצע,לא אומר כלום,ורק שתדע אוטו עומד,לא נוסע,זה יותר גרוע מאוטו שנוסע ק"מ ממוצע בצורה סבירה ומטופלת בזמן !
לא אמרתי שהאוטו שלך ספציפית "זקן",רק נתתי לך נתון סטטיסטי בקשר לגיל ממוצע של רכבים בארץ,שכל שנה קרוב ל-8-9% מוחלפים לחדש,אז לפי זה קשה להגדיר את אוטו שלך,צעירה ונמרצת :mm_cool: 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Max_igo כתב:

אני חושב שהמוסך הנוכחי שמטפל לי ברכב עושה מעל ומעבר ופועל ממש by the book. אבל זה לא באמת עוזר לי מכיוון שהרכב עדיין לא תקין והבעיה עדיין שם. בנוסף נוספו רעשים לא ברורים מההגה שהבטיחו לבדוק ביום ראשון וכל מני קרקושים בזמן נסיעה מכל מני פלסטיקים. ההרגשה היא שהרכב מתפרק (אני מגזים בכוונה...) אבל זה מעצבן אותי שרכב עם 67,000 ק"מ ממותג שנחשב לאמין מבלה כל כך הרבה זמן במוסך ומקרקש גרוע יותר מרכב שהיה לי ונמכר עם 273,000 ק"מ. 

 

במקביל לזה שאני אחזיר את הרכב למוסך ביום ראשון ואתן להם לשבת עוד על התקלה, אני שוקל לפנות ליבואן ולבדוק אפשרות לטרייד אין, אולי אפילו בתנאים קצת יותר טובים מהרגיל עקב כל הסיפור. חשוב לי להדגיש שוב, אני לא רוצה להתלונן על המוסך, המוסך הוא בסדר גמור ואני מרוצה מההנהלות שלהם, אני פשוט לא מרוצה מהרכב. אני גם יוצא מנקודת הנחה שנפלתי על יחידה בעייתית ושהמותג בגדול, אמין.

 

ראיתי שסוזוקי מוכרים את הדגם הזה גם בגרסא ידנית, אם אקבל מחיר מחירון או קרוב לכזה על הרכב שלי, אני אצטרך להוסיף סכום לא גבוה מדי ואז אוכל לשדרג לרכב חדש וידני (מה שאני מעדיף מלכתחילה).

קודם אני יגיד. שסוזוקי זה רכב אמין.

אבל לפעמים רכב יוצא חולה והיו לו מחלות בחיים.

כמו בני אדם.

אני מכיר את מחסן החלפים שם. אנשים נחמדים.

 

אני מציע שתיפנה  הלאם למוסך. ולתרד אין שלהם.

אולי יציעו הצעה טובה.

 

לצערנו רמת חיי הרכב יורדים. וגם במוצרים אחרים.

המטרה שתחליף. ורק תקנה חדש. תרבות צריכה.

 

היום הגיע אל אבא שלי טכנאי מקררים למקרר לפחות בן 20

שילמנו 450 שקל רק שיעבוד עוד כמה שנים.

בגיל שלוש שלו החליפו רגש שאחראי על ההפשרה ומאז כלום.

הוחלף גוף חימום המקורי שלו היום.

 

זה כל להגיד אבל תתנכם שרכב אפשר להחליף שהו חולה.

בן אדם לא.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בדיוק נבון בתרבות הצריכה הזו ?

אולי למי שנוסע במשומשת בת 6 אין כסף לרכב חדש ?

ורכב בן 6 עם כזה קמ מפרטי לא פחות טוב מרכב ליסינג בן 3 עם קמ של מונית.

אין פאק ביצור אחרת המנורה היתה נדלקת מהיום הראשון של הרכב על הכביש.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שזה טוב.  לצערנו איכות האמינות יורדת.

אם במכונת כביסה. מקררים. ועוד.

תרבות הצריכה. מפרנסת אנשים בעולם.

מצד שני היום מקרר עולה פחות מפעם. ויותר כל לקנות.

 

לי זה עצוב שאני חושב שהסוזוקי אלטו שלי תצתכך להתחלף.

אני גם לא יודע. אם השתלם לי להתחדש אולי מונית יהיה לי 

יותר טוב. עושה 2000 קילומטר בשנה.

 

חשוב לי להדגיש כל הרכבים שניקנו מומנו על ידי ההורים.

ידי אינה מסגת.

עלתה המחשבה להחליף תאלטו אבל אחרי השרשור הזה.

אבנתי שחבל על הכסף. כל עוד נוסעת עוברת טסט שתחייה.

 

עוד דבר ב2011 קנו לי i10 ידנית חדשה מהחברה.

היתה לימונית אחרי שנה. נפטרנו ממנה.

בתריד אין. וקנו לי תאלטו. לא מצטער וגם אבי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yor2
  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, colauti 9 כתב:

מה בדיוק נבון בתרבות הצריכה הזו ?

אולי למי שנוסע במשומשת בת 6 אין כסף לרכב חדש ?

ורכב בן 6 עם כזה קמ מפרטי לא פחות טוב מרכב ליסינג בן 3 עם קמ של מונית.

אין פאק ביצור אחרת המנורה היתה נדלקת מהיום הראשון של הרכב על הכביש.

 

 

לא רק שהרכב רק בן 6 והק"מ נמוך, אני יודע בדיוק מי ואיך נהג בו וטיפל בו מהיום הראשון שלו. זה בונוס רציני ולכן אני לא אמהר להחליף אותו. איך שאני רואה את זה, רכב עד גיל 10 הוא עדיין לא זקן. לגבי ק"מ, זה תלוי כמובן. הרכב השני שלי הוא גם שנת 2015 ועבר כבר כמעט 200,000 ק"מ, לפני הקורונה הייתי נוסע למשרד 4 פעמים בשבוע מהצפון לשרון. אבל דין 200,000 ק"מ במהירות שיוט בכביש 6 הוא לא כדין 200,000 ק"מ עם גז-ברקס בעיר. אם גם מטפלים בזמן ובחומרים איכותיים, אין סיבה שרכב לא יסע 10 שנים ויותר ללא בעיות מיוחדות.

 

 

לגבי הסוזוקי המדוברת, ניקיתי את הרכב היום והחלטתי לתת למנוע לרוץ בכל הזמן הזה, לראות אם הנורה תדלק כשהרכב עומד. הגעתי כמעט לשעה ושום דבר לא נדלק. מזכיר שבנסיעה רגילה הנורה נדלקת אחרי 5-10 דקות. שיחקתי קצת עם הסל"ד גם וכלום. לדעתי זה מחזק את הרעיון שיש חיבור רופף כלשהו שגורם לדבר הזה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Max_igo כתב:

לגבי הרכב המדובר, ניקיתי אותו היום והחלטתי לתת למנוע לרוץ בכל הזמן הזה, לראות אם הנורה תדלק כשהרכב עומד. הגעתי כמעט לשעה ושום דבר לא נדלק. מזכיר שבנסיעה רגילה הנורה נדלקת אחרי 5-10 דקות. שיחקתי קצת עם הסל"ד גם וכלום. לדעתי זה מחזק את הרעיון שיש חיבור רופף כלשהו שגורם לדבר הזה.

חייב לגשת לחשמלאי רכב טוב,שיש לו סבלנות,אני בטוח שהתקלה פשוטה ממה שחושבים והיא תמצא- השאלה כמה יעלה בסופו של יום משחק הניחושים הזה

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, colauti 9 כתב:

חייב לגשת לחשמלאי רכב טוב

 

אני חושב שסיימתי עם הקפיצות בין מוסכים. הבחור במוסך הראשי שמטפל לי ברכב יודע מה הוא עושה וגם יש לו את כל הכלים הנחוצים בתור מוסך יבואן. כמו שציינו, אני לא משלם על חלקים כרגע, הם שמים חלקים שיש להם במחסן רק כדי לשלול את התקלה ואחרי זה מחזירים את החלק שלי, על עבודה אני אשלם, אבל לפחות לא על חלקים מיותרים. שום מוסך או חשמלאי אחר לא היה יכול לעשות את זה בגלל שהסיכוי שיש לו חלקים שמתאימים ספציפית לדגם שלי הוא לא גבוה.

 

הבנתי שהם שוקלים לנסות להחליף גם מחשב, גם אלטרנטור וגם חיווט חדש (שכבר קיים) כדי לשלול תקלה ביותר מחלק אחד, אולי לבדוק טוב יותר את החיבור ל ECM (כי החיבור לאלטרנטור הוחלף במסגרת החלפת החיווט) ולאחר מכן לבדוק את לוח השעונים (כלומר, להחליף ולראות אם התקלה חוזרת).

 

ביום ראשון אני אשאיר להם את הרכב לכמה שצריך ואני בטוח שבסוף הם יעלו על הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו נאמר בשרשור הזה לחכות עד שהבעיה תהפוך לקבועה אז... אני שמח לעדכן שהבעיה במגמה של להפוך לקבועה, או כמעט קבועה וזה משמח כי ככה יהיה קל יותר לאתר אותה.

ביומיים האחרונים המנורה נדלקת אחרי פחות מ-2 דקות נסיעה ברוב הנסיעות בתוך העיר (לא נדלקת כאשר הרכב חונה).
הצלחתי מספר פעמים גם לגרום לה להדלק ע"י עליה יזומה על באמפר או שוליים של מעגל תנועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם בתזוזה  המנורה נידלקת. אז אולי בית הפיזים בתא המנוע.

יש שם בעיות מגע.

עוד דבר אני לא יודע איך זה בקרוסובר. אבל באלטו שלי.

יש בחיבור של הפלוס של המצבר רצועת פיוזים. אולי שם הבעיה.

יש שם תקעים. ומאחור יש עוד כבלים ראשים.

אולי כדאי שהמוסך יבדוק גם שם.

מצרף תמונה איך זה אצלי.

עוד דבר לבדוק מינוסים.

מציע לעניע את הרכב. ולשחק אם הצמות.

בזהירות לחפש תצמה. שמשהו ישב ברכב.

IMG_20210416_192552287.jpg

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, yor2 כתב:

אז אם בתזוזה  המנורה נידלקת. אז אולי בית הפיזים בתא המנוע.

יש שם בעיות מגע.

עוד דבר אני לא יודע איך זה בקרוסובר. אבל באלטו שלי.

יש בחיבור של הפלוס של המצבר רצועת פיוזים. אולי שם הבעיה.

יש שם תקעים. ומאחור יש עוד כבלים ראשים.

אולי כדאי שהמוסך יבדוק גם שם.

מצרף תמונה איך זה אצלי.

עוד דבר לבדוק מינוסים.

מציע לעניע את הרכב. ולשחק אם הצמות.

בזהירות לחפש תצמה. שמשהו ישב ברכב.

 

ניסיתי לשחק עם כל הצמות בזמן שהרכב מונע, כולל עם בית הפיוזים, הזזתי, משכתי וניערתי ושום דבר לא קרה.

בדקתי שוב מינוסים של כל מה שהצלחתי לראות, לא ראיתי משהו רופף או לא מחובר.

הדבר היחיד שמנחם הוא שעכשיו הנורה נדלקת ממש דקה אחרי תחילת נסיעה ברוב המקרים ולכן קל יותר לראות שהתקלה תוקנה (אם היא תתוקן).

מחר אני אכניס את הרכב למוסך שוב.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...