Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 11.4.2021 בשעה 09:37, Max_igo כתב:

אני באמת מעריך את התשובות וכל החומר המקצועי שהעלת, אבל כאן אתה טועה והבעיה במקרה הזה היא לא הגישה שלי. נכון, אני תמיד יכול לריב עם המוסך אבל האם זה יפתור את הבעיה? כנראה שלא. האם זה יתן למוסך אקסטרה מוטיבציה לטפל ברכב? כנראה שלא. אני מבין שמדובר בתקלה קצת מבאסת ורוב המוסכים מעדיפים להחליף חלק X כלשהו ולסיים עם הבעיה, אף אחד לא רוצה לחפור בתוך צמות ברכב כדי לאתר מגע רופף כזה או אחר.

אתה מאלץ אותי להגיב פעם נוספת :D

הבעיה בגישה שלך,זה שאתה מניח הנחות שגויות (כנראה עדיין לא מבין למה כתבתי לפני הרבה זמן,אחרי שעברת סוף סוף דיאגנוסטיקה רצינית,שזה כבר לא "כאב ראש" שלך),ומי דיבר פה להפוך ל"פרא אדם" ותתחיל לצרוח ולריב עם כל העולם ?!?

הלוואי ולא היה צורך בשרשור המייגע הזה,הרי אנחנו לא באמת יכולים לפתור לך את התקלה מאחורי מקלדת,מקסימום אולי להמליץ,או במקרה שלך הייתה "אבוד" כי פשוט לא התייחסו אלייך בשיט,ואז ניסינו לתת לך כיוונים.

מכוון שבסוף,למזלך,לא יצאת מרשת מוסכים מורשים (שום מוסך פרטי לא היה מזכה אותך על כלום,פשוט היה ממשיך "לפרק" את האוטו שלך,מצבר זה מצבר,והיום הייתה "אולי" באותו מצב,עם נזק כספי יותר רציני,ומתוסכל רצח או משועשע,הבדיחה על חשבונך ! ),מעבר לרצון שלך,שזאת בקשה בסיסית, "יש לי תקלה,רוצה לתקן בבקשה",אתה לא אמור לדאוג למוטיבציה של המוסך,או לנסות לתת להם רעיונות או לנסות להסביר להם איך לעבוד....אתה כרגע "קוץ בת*ת" בשבילם,מתים שתתייאש ותרים כבר ידיים ! 
אתה צודק,אי אפשר ללמד אסרטיביות,בגישה נכונה לפי תפיסתי,הכל נעשה עם חיוך,באווירה נינוחה בטונים נמוכים,אבל עם חתירה לפתרון !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 11.4.2021 בשעה 09:37, Max_igo כתב:

 אני מבין שמדובר בתקלה קצת מבאסת ורוב המוסכים מעדיפים להחליף חלק X כלשהו ולסיים עם הבעיה, אף אחד לא רוצה לחפור בתוך צמות ברכב כדי לאתר מגע רופף כזה או אחר.

 

לדעתי ומשיחה עם בעלי מקצוע מומחים בתחום אף אחד מהם לא מוכן להסתכן ולפרום צמות ולהסיר בידוד ממוליכי חשמל בכדי לבצע מעקף מה שעלול בדרך לגרום לתקלות אחרות.

עבודה של איתור תקלה מהסוג הזה עלולה להסתיים בהפסד כספי למוסך ולכן אתה בבעיה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך "משיחות עם בעלי מקצוע מומחים",  שבטוח לא הבינו אותך.

חותכים חוטים, מחלצים החוצה מתוך מחברים סופי חוט לבודד/שלול מערכות ורכיבים, עושים מעקפים לבדיקה וגם פורמים לעיתים רתמות חשמל עמוסות חוטים,  אם חושדים שיש איזה משהו לא תקין מסתתר בתוך הרתמה.

זה לא בשגרה אבל בתקלות מאתגרות וחמקמקות, בהחלט.  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, מרק10 כתב:

 

לדעתי ומשיחה עם בעלי מקצוע מומחים בתחום אף אחד מהם לא מוכן להסתכן ולפרום צמות ולהסיר בידוד ממוליכי חשמל בכדי לבצע מעקף מה שעלול בדרך לגרום לתקלות אחרות.

עבודה של איתור תקלה מהסוג הזה עלולה להסתיים בהפסד כספי למוסך ולכן אתה בבעיה.

 

אני נאלץ להסכים איתך. מחר אני נוסע שוב למוסך בחיפה אבל היום עשיתי סיבוב בין 3 מוסכים, רק כדי לשאול אם יהיו מוכנים לנסות לאתר את התקלה, ביניהם מוסך אחד של סוזוקי (הזה שאבחן את התקלה ברכב על סמך תקלה דומה ברכב אחר...), מוסך מכונאות כללית וחשמלאי רכב, לכולם סיפרתי את הסיפור והראתי את התרשימים שהועלו לכאן. כולם (כולל הסוזוקי) אמרו לי בגדול שהם לא רוצים להתעסק בזה, שאני אנסה לדבר איתם בפעם אחרת כי הם ממש עסוקים (היו ריקים) וכו'. חשמלאי הרכב אמר שהוא טיפל בעבר בבעיות דומות אבל שזה המון עבודה והוא לא יודע אם הוא רוצה להתחיל בזה, אבל אולי אם אני אתקשר אליו ביום אחר, הוא יסכים (קיצור, לא).

 

לפני 41 דקות, danniel כתב:

חותכים חוטים, מחלצים החוצה מתוך מחברים סופי חוט לבודד/שלול מערכות ורכיבים, עושים מעקפים לבדיקה וגם פורמים לעיתים רתמות חשמל עמוסות חוטים,  אם חושדים שיש איזה משהו לא תקין מסתתר בתוך הרתמה.

 

מה שאתה מתאר זה בדיוק מה שאף אחד לא רוצה להתעסק בו, אף אחד. מאז שהתקלה הופיעה עברתי בכמות מכובדת של מוסכים, רובם אנשי מקצוע טובים וותיקים שטיפלתי ברכבים קודמים שהיו לי במוסכים שלהם. אבל הם פשוט לא רוצים להתעסק בבעיה הזאת. עושה רושם שגם המוסך הראשי של סוזוקי לא, אבל להם אין ברירה כי הם המוסך של היבואן ולא יכולים להגיד לי "לא".

אני אראה מה הם מציעים מחר אבל לדעתי הכיוון שלהם הוא החלפה של הצמה ולא איתור נקודתי של התקלה.

לפני 7 שעות, ocsi4u כתב:

אתה מאלץ אותי להגיב פעם נוספת

 

אני מצטער על כך 😁

 

לפני 7 שעות, ocsi4u כתב:

מעבר לרצון שלך,שזאת בקשה בסיסית, "יש לי תקלה,רוצה לתקן בבקשה",אתה לא אמור לדאוג למוטיבציה של המוסך,או לנסות לתת להם רעיונות או לנסות להסביר להם איך לעבוד

 

עשיתי כל מה שאפשר בשלב הזה. הייתי במוסך 3 פעמים, כל פעם זה יום חופש שלקחתי מהעבודה. השארתי את הרכב וחזרתי הביתה ברכבת, אמרתי להם שיעבדו עליו כמה שצריך עד שיהיה פתרון. החלפתי חלקים תמורת תשלום, שילמתי על עבודה (שלא פתרה את התקלה), מה עוד אני יכול לעשות? הם לא מסרבים להמשיך לבדוק, אבל התחושה היא שהולכים להצעה של להחליף את הצמה ולא לאתר איפה הבעיה נקודתית. ברור לי (וכנראה גם להם) שאני אסרב ולא אסכים ופה כנראה יגמר הסיפור עד שאמצא מישהו שיהיה מוכן לטפל בזה או עד שהבעיה תהפוך להיות קבועה ואז יהיה קל יותר לאתר אותה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על מה עושים אנשי אבחון טובים שנכנסים בראבק ולעומק כדי לפתור תקלה.

יש מספיק אנשים כאלו, שאתה פשוט עדיין לא פגשת.

אבל קודם כל צריך שתהיה התחייבות כלשהי שמישהו משלם על כל העבודה. 

בהרבה מהמקרים, שהרכב לא מכוסה באחריות כלשהי והתיקון הוא מארנקו של הלקוח, הלקוח הוא זה שחוסם את המשך האבחון ומוציא את הרכב מהמוסך. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עדכון, אתחיל מהסוף אבל. התקלה לא נפתרה.

 

היום הגעתי שוב למוסך בחיפה להמשיך בבירור ונסיון לתקן את התקלה, התבצע כל מה שהומלץ בפורום: בוצע חיווט עוקף הכולל קונקטור חדש בצד האלטרנטור, חוט שמתחבר אליו ומגיע ישירות לקונקטור שמתחבר למחשב, נסיעת מבחן והנורה נדלקה שוב.

 

הוחלף חישן זרם על המינוס של המצבר + המינוס עצמו (החלק המתכתי שיושב על הקוטב של המצבר) + נותק כל מה שמחובר למצת\לא חיוני כגון מצלמת דרך והמטען של הטלפון, נסיעת מבחן והנורה נדלקה שוב.

 

מבחינת כל מה שהוחלף ונוסה עד כה:

 

- מחשב

- אלטרנטור

- חיווט בין המחשב לאלטרנטור

- חישן זרם על המינוס של המצבר

- מצבר

 

מבחינת הספרות המקצועית הגענו לסוף, אין יותר לאן להתקדם. דיברתי עם מנהל המוסך והבחור שמטפל לי ברכב, שניהם לא זוכרים רכב כזה עם בעיה מהסוג הזה מאז שהדגם הזה יצא ב-2014.

סוכם שביום ראשון אני אחזיר להם את הרכב ואשאיר אותו במוסך, הכיוון שלהם כרגע הוא לנסות לבדוק האם יש קצר או מגע רופף בלוח השעונים עצמו ואולי לנסות לערב את היצרן בעזרה לפתור את התקלה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, colauti 9 כתב:

בוצעה התקנה כלשהי לאחרונה ?

אולי שם נגעו במשהו...

 

כלום. הדבר האחרון שהותקן ברכב הוא החיבור הקבוע של המצלמה. זה היה לפני 6 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Max_igo כתב:

 

...עשיתי סיבוב בין 3 מוסכים, רק כדי לשאול אם יהיו מוכנים לנסות לאתר את התקלה, ביניהם מוסך אחד של סוזוקי (הזה שאבחן את התקלה ברכב על סמך תקלה דומה ברכב אחר...), מוסך מכונאות כללית וחשמלאי רכב, לכולם סיפרתי את הסיפור והראתי את התרשימים שהועלו לכאן. כולם (כולל הסוזוקי) אמרו לי בגדול שהם לא רוצים להתעסק בזה, שאני אנסה לדבר איתם בפעם אחרת כי הם ממש עסוקים (היו ריקים) וכו'. חשמלאי הרכב אמר שהוא טיפל בעבר בבעיות דומות אבל שזה המון עבודה והוא לא יודע אם הוא רוצה להתחיל בזה, אבל אולי אם אני אתקשר אליו ביום אחר, הוא יסכים (קיצור, לא).

 

לפני 21 שעות, Max_igo כתב:

.....מאז שהתקלה הופיעה עברתי בכמות מכובדת של מוסכים, רובם אנשי מקצוע טובים וותיקים שטיפלתי ברכבים קודמים שהיו לי במוסכים שלהם. אבל הם פשוט לא רוצים להתעסק בבעיה הזאת. עושה רושם שגם המוסך הראשי של סוזוקי לא, אבל להם אין ברירה כי הם המוסך של היבואן ולא יכולים להגיד לי "לא".

אני אראה מה הם מציעים מחר אבל לדעתי הכיוון שלהם הוא החלפה של הצמה ולא איתור נקודתי של התקלה....

לפני שעתיים, Max_igo כתב:

מבחינת הספרות המקצועית הגענו לסוף, אין יותר לאן להתקדם. דיברתי עם מנהל המוסך והבחור שמטפל לי ברכב, שניהם לא זוכרים רכב כזה עם בעיה מהסוג הזה מאז שהדגם הזה יצא ב-2014.

סוכם שביום ראשון אני אחזיר להם את הרכב ואשאיר אותו במוסך, הכיוון שלהם כרגע הוא לנסות לבדוק האם יש קצר או מגע רופף בלוח השעונים עצמו ואולי לנסות לערב את היצרן בעזרה לפתור את התקלה.

 

 

אולי עכשיו בדיעבד אתה מבין,למה כתבתי שזה כאב ראש של המוסך הראשי בחיפה,וסתם בזבזת אנרגיות וניסית לחפש מוסכים אחרים,תעזוב שאף אחד לא היה רוצה להתקרב לאוטו שלך,וגם אם כן,לא היית משלם את הסכומים שהיו דורשים,עבור מה שכבר עשו לך,הרי ברור לך אני מקווה,שהמוסך מחיפה,כבר מופסד כבד אלייך,מאז שהשקיע 4 שעות בדיאגנוזה (160 ש"ח) ולא פתרו את בעיה ?
נכון,גם אתה מופסד בגלל הטרטור,אבל עדיין זאת הדרך הכי "זולה" לפתור לך את התקלה.
מכוון שהמוסך בחיפה כבר "מדמם", יצעק הצילו ליבואן ויצרן,פשוט הם לא יכולים לפנות ליצרן לפני שקודם נבדקו דברים לפי הפרוטוקולים וניסו לפתור לבד,וברור לך שהיצרן לא יכול להגיד שלא ניתן לתקן :D

בקיצור סתם הנחת הנחות שגויות בקשר למוסך ראשי חיפה,שממש יצאו בסדר גמור מולך (לא שהיה להם ברירה,כל זה ניסיתי לרמוז לך ;) )
שיט....שוב פעם הגבתי לך :rofl:
יאללה יש אור בקצה המנהרה,ותקווה שעוד מעט אפשר ללחוץ לייק,התקלה תוקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטע הוא לא רק הנורה שדולקת אלא הקוד תקלה שנרשם והוא זה ששולח פקודה ללוח השעונים להדלקת הנורה. 

בכל מקרה, אולי זה הלוח, עכשיו קשה לדעת או לנחש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

הקטע הוא לא רק הנורה שדולקת אלא הקוד תקלה שנרשם והוא זה ששולח פקודה ללוח השעונים להדלקת הנורה. 

בכל מקרה, אולי זה הלוח, עכשיו קשה לדעת או לנחש. 

אין גבול לניחושים וכל ניחוש כזה עולה כסף רב ( בטח אם יש בעיה בלוח השעונים-שזה יותר עניין למכון לספידומטרים).

לו זה הרכב שלך מה היית עושה ?

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד עכשיו, למעט מצבר, הוא לא מושקע בשום חלק, כל החלקים שמו לניסיון והחזירו חזרה בלי חיוב על החלק.

 

אני הייתי שם סקופ על הקו במצב מוניטור לזמן ארוך, לראות מה קורה לגרף תקשורת בזמן התקלה, זה יתן אולי כוון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהמוסך הנוכחי שמטפל לי ברכב עושה מעל ומעבר ופועל ממש by the book. אבל זה לא באמת עוזר לי מכיוון שהרכב עדיין לא תקין והבעיה עדיין שם. בנוסף נוספו רעשים לא ברורים מההגה שהבטיחו לבדוק ביום ראשון וכל מני קרקושים בזמן נסיעה מכל מני פלסטיקים. ההרגשה היא שהרכב מתפרק (אני מגזים בכוונה...) אבל זה מעצבן אותי שרכב עם 67,000 ק"מ ממותג שנחשב לאמין מבלה כל כך הרבה זמן במוסך ומקרקש גרוע יותר מרכב שהיה לי ונמכר עם 273,000 ק"מ. 

 

במקביל לזה שאני אחזיר את הרכב למוסך ביום ראשון ואתן להם לשבת עוד על התקלה, אני שוקל לפנות ליבואן ולבדוק אפשרות לטרייד אין, אולי אפילו בתנאים קצת יותר טובים מהרגיל עקב כל הסיפור. חשוב לי להדגיש שוב, אני לא רוצה להתלונן על המוסך, המוסך הוא בסדר גמור ואני מרוצה מההנהלות שלהם, אני פשוט לא מרוצה מהרכב. אני גם יוצא מנקודת הנחה שנפלתי על יחידה בעייתית ושהמותג בגדול, אמין.

 

ראיתי שסוזוקי מוכרים את הדגם הזה גם בגרסא ידנית, אם אקבל מחיר מחירון או קרוב לכזה על הרכב שלי, אני אצטרך להוסיף סכום לא גבוה מדי ואז אוכל לשדרג לרכב חדש וידני (מה שאני מעדיף מלכתחילה).

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...