Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


Max_igo
 שיתוף
עוקבים 19
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Max_igo,

פוסטים מומלצים

לפני 20 דקות, ocsi4u כתב:

סוף סוף זכית ליחס מקצועי ושאפו ענק למוסך מרכזי סוזוקי חיפה

 

מסכים. 

 

אני מזכיר שהמוסך הראשון של סוזוקי אבחן את התקלה של הרכב על סמך רכב אחר עם סימפטומים דומים והבטיח לדבר איתי כשיקבלו תשובות לגבי הרכב ההוא (אגב, עברו שבועיים והם עדיין לא חזרו אליי). אפילו לא טרחו לחבר מחשב.

 

בכל מקרה, אני מקווה שזה באמת יפתור את הבעיה והנורה תפסיק להדלק. זה בדיוק השלב שחלק דיברו עליו פה, להמשיך להתעקש על עוד בדיקות ודיאגנוזה זה כבר מוגזם, הרכב באמת נבדק בצורה יסודית היום (לדעתי) והגענו לשלב שהאלטרנטור הוא החשוד העיקרי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

נראה שהתקלה תוקנה עם החלפת המצתים!   הגעתי בבוקר למוסך בחיפה וביקשתי להחליף מצתים. בגדול אף אחד לא באמת האמין שזה יפתור את הבעיה, גם אני לא לגמרי הייתי בטוח. הורכבו מצתים של NGK התואמים

מעדכן לגבי הפיצוי.   לאחר כל ההצעות והדיונים פה, קראתי קצת באינטרנט לגבי תביעות קטנות וגם התייעצתי עם חבר עו"ד. אני חושב שזה יכעיס את ocsi4u, אבל בגדול כולם אמרו לי אותו הדבר: עוגמת נפש ודבר

מה אתה מבין בדיוק ? שאם זאת לא תקלה ברורה,שחור/לבן אז מקובל עליך,חוסר המקצועיות שחוגג בתחום ? המשפט האחרון די מסכם את הכל,ואלו אנשים שיפלטו מהתחום,כי עוד לא פגשו רכבים חדשים בתקן EURO6+ משולבים מנ

תמונות שפורסמו בשרשור

אבחנה עושים על סמך דיאגנוזה כמו שראית היום,כולל קידוד מחשב חילופי לצורך שלילת תקלה בו,ולא על סמך ניחושים,או רכב עם בעיה דומה,ושליחת מחשב ECU ל.......
אין יותר מה להתעקש על עוד דיאגנוזה,גם אם מתברר שלא נפתרה עד הסוף אני בטוח יש לך גב.
פה בפורום הכל בגדר ניחושים/כיוונים/רעיונות,שום קוד תקלה,פרוטוקול,שרטוט לא יכול להחליף את האיש המקצועי שעשה את הבדיקות היום ! 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Max_igo כתב:

חזרתי לעדכן.

 

נסעתי היום למוסך המרכזי של סוזוקי בחיפה, הרכב נכנס למחלקת דיאגנוסטיקה (לא ידעתי בכלל שיש דבר כזה) ונבדק במשך כ-4 שעות.

 

תחילה, חובר מחשב לרכב על מנת להוציא קוד תקלה מחדש ולראות נתוני טעינה מהמחשב, המספר עמד על 14.1V בממוצע.

לאחר מכן החשמלאי עבר ויזואלית על החיווט והרצועות בתא המנוע ולא מצא בעייה כלשהי, לאחר מכן ניקה קודי תקלה והוציא את השקע שמחבר את המחשב רכב לאלטרנטור וישר ראה שאותו קוד תקלה קופץ שוב. הוא ניקה את המגעים, הידק את החיבור מחדש וביקש ממני לעשות נסיעה של כ-20 דקות או עד שהמנורה תדלק שוב. יצאתי לסיבוב ואחרי כ-20 דקות המנורה אכן נדלקה.

 

חזרתי למוסך והחשמלאי אמר שהבעיה היא או באלטרנטור או במחשב רכב עצמו, הוא הוציא מחשב רכב זהה ששכב אצלו בצד והתקין לי אותו במקום המחשב רכב שלי, חיבר הכל, קידד מחדש את המפתח וביקש שאצא שוב לנסיעת מבחן עד שתדלק הנורה. אם אראה שהנורה לא נדלקת, הוא ישאיר לי את המחשב החדש שהוא התקין לכמה ימים, במידה ובכל הזמן הזה הנורה לא תדלק, הבעיה היא במחשב ונזמין מחשב חדש, במידה ותדלק, הבעיה היא באלטרנטור.

 

כ-5 דקות לאחר שיצאתי מהמוסך הנורה אכן נדלקה. חזרתי חזרה למוסך ונקבע שצריך להחליף אלטרנטור (או לשפץ), כאשר הרכיב הבעייתי הוא כנראה אכן הווסת שיושב בתוך האלטרנטור.

 

מבחינת הצעות תיקון ומחירים, הוצע לי אלטרנטור משופץ עם אחריות ל-3 חודשים או חדש עם אחריות לשנה. ההפרש במחיר יצא פחות ממה שחשבתי שהוא יהיה ולכן החלטתי ללכת על האלטרנטור החדש ב-2400 ש"ח כולל מע"מ (המחיר כולל אלטרנטור, התקנה והבדיקה שנעשתה היום). כרגע הוא רק הוזמן, אני מחכה שיגיע ולאחר מכן יתקינו לי אותו.

 

עשו יופי של אבחון וזה מאוד עזר שהתקלה מופיעה אחרי 10 דקות נסיעה ולא אחרי נסיעה של כמה ימים, מה שהיה מסבך ומעכב את העניין.

כמו חייבו אותך על האבחון? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון בדיקה עולה 170 ש"ח (לא זוכר אם לפני מע"מ או אחרי, אבל בסכומים האלה זה פחות משנה). בסופו של דבר קיזזו חלק מהעלות למחיר הסופי של האלטרנטור וההתקנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

170 ש"ח על ארבע שעות עבודה ? זה יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי. לפני או אחרי קיזוז?

שילמת מראש על האלטנרטור? מקדמה כלשהי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, danniel כתב:

170 ש"ח על ארבע שעות עבודה ? זה יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי. לפני או אחרי קיזוז?

שילמת מראש על האלטנרטור? מקדמה כלשהי?

 

אמרו לי כשהגעתי שבדיקה ואבחון יעלו 170 ש"ח ושאולי אצטרך להשאיר את הרכב מכיוון שזה יכול לקחת זמן, אני לא יודע אם הם מתחשבים מראש בזמן שזה לוקח, אבל גם אחרי שסיימו, זה המחיר שציינו.

 

לא שילמתי כלום היום, לאחר האבחון הכרטיס עבר חזרה לקבלה, שם חישבו לי את הסכום הסופי שעלי לשלם ושאלו אם אני רוצה לשלם היום או ביום ההתקנה, אמרתי שלא משנה לי. בסופו של דבר אני אמור לשלם את הכל לאחר ההתקנה. המחיר של האלטרנטור הוא 1900 לפני מע"מ, מחיר ההתקנה הוא 280 לפני מע"מ, לפי החישוב שלי המחיר של הבדיקה אכן קוזז ברובו מול העלות של החלק וההתקנה.

 

האלטרנטור החדש אמור להגיע למוסך תוך יומיים. סה"כ השירות הוא מעל ומעבר למה שציפיתי והיה שווה את הנסיעה.

 

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק, יכול להיות שהוסת טעינה חיצוני לאלטרנטור ואפשר להחליף רק אותו בחדש, עלות של כ 400 שקל. יש כאלה שנוטים להחליף את כל האלטרנטור בבעיה הזו, ללא צורך.

מנסיון.

הוסת התקול כנראה גם קיצר את חיי המצבר וייתכן כי תחליפו בהמשך טרם זמנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, shimshia כתב:

תבדוק, יכול להיות שהוסת טעינה חיצוני לאלטרנטור ואפשר להחליף רק אותו בחדש, עלות של כ 400 שקל. יש כאלה שנוטים להחליף את כל האלטרנטור בבעיה הזו, ללא צורך.

מנסיון.

הוסת התקול כנראה גם קיצר את חיי המצבר וייתכן כי תחליפו בהמשך טרם זמנו.

 

לפי מה שהבנתי הוא יושב בתוך האלטרנטור בדגם הזה. בכל מקרה, במוסך של היבואן לא מחליפים רק ווסת אלא את כל המכלול.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 30.3.2021 בשעה 21:31, shimshia כתב:

תבדוק, יכול להיות שהוסת טעינה חיצוני לאלטרנטור ואפשר להחליף רק אותו בחדש, עלות של כ 400 שקל. יש כאלה שנוטים להחליף את כל האלטרנטור בבעיה הזו, ללא צורך. 

מנסיון.

הוסת התקול כנראה גם קיצר את חיי המצבר וייתכן כי תחליפו בהמשך טרם זמנו. - חוסר התקשורת בין מחשב הרכב לאלטרנטור לא קיצר את חיי המצבר במקרה הזה בגלל שמתח וזרם הטעינה היו תקינים.

 

אשמח לקבל קישור לרכישת ווסת מתח מתאים ב-100 אחוז לאלטרנטור של הרכב.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי תקלה זהה שתוקנה באופן זהה בפורד פוקוס. לא רציתי לכתוב את בשירשור כי זה לא אותו דגם. 

 

  כל התופעות לגמרי אותו דבר. האוטו נוסע, יש טעניה, המצבר לא נפרק. אבל הניהול הממוחשב של האלטרנטור לא עובד. 

 

היה קוד תקלה P1246 Generator load input failed. קוד קבוע. עם הקוד הזה חיפשתי מידע באינטרנט, גם כן דובר על שקע פיקוד לאלטרנטור או על האלטרנטור עצמו. בסוף החלפתי אלטרנטור (גם החלטתי להתקין חדש מקורי שעלה הרבה יותר משלך) וזה הסתדר. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי לעדכן שוב, למען האמת אני קצת משועשע כרגע.

 

הגעתי בבוקר למוסך להתקנה של האלטרנטור, הכל התנהל טוב.

 

האלטרנטור החדש:

 

IMG_20210401_113932.thumb.jpg.11ebff14e6dff2dc824a6fd6f0fd3669.jpg

 

האלטרנטור הישן:

 

IMG_20210401_115928.thumb.jpg.0d5c2a96260bfabc9a1c716499be4d86.jpg

 

ניתן לראות כי אכן החלקים זהים לחלוטין.

 

החלק הוחלף והרכב יצא לנסיעת מבחן עם הבוחן של המוסך, לאחר כ-15 דקות הוא חזר, נתן לי את המפתחות ואמר שהכל תקין.

שילמתי (בסוף גם עשו הנחה של 15% על החלק) ויצאתי מהמוסך שמח ומאושר רק כדי לפגוש את הנורה שוב כעבור כ-20 דקות:

 

IMG_20210401_141827.thumb.jpg.5f6920ed97767b937fabb77bc7e76b71.jpg

 

הרמתי טלפון חזרה למוסך ונקבע שאני אכניס את הרכב בחזרה למוסך ביום שני בבוקר, אשאיר להם אותו והם ימשיכו לחקור.

 

אם ללכת לפי התרשים הזה:

 

2075968321_ChargingSystem.png.c05d3c4dd681dab117664c885ed29013.png

 

אם 1 ו-7 הוחלפו והבעיה עדיין חוזרת על עצמה, אז איפשהו ב LIN עצמו יש נתק. אבל החוטים נבדקו ויזואלית ואין חוטים חשופים, רופפי, מנותקים. אם זה לא המחשב ולא האלטרנטור וגם החיווט נראה תקין, אז מה זה?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 26.3.2021 בשעה 19:30, ocsi4u כתב:

מה אתה מבין בדיוק ?
שאם זאת לא תקלה ברורה,שחור/לבן אז מקובל עליך,חוסר המקצועיות שחוגג בתחום ?
המשפט האחרון די מסכם את הכל,ואלו אנשים שיפלטו מהתחום,כי עוד לא פגשו רכבים חדשים בתקן EURO6+ משולבים מנועי עזר חשמליים M-HEV/HEV/PHEV.
איש מקצוע של היום מחייב סט קישורים שונה,וגישה לבסיס נתונים איכותי,יוטיוב אחלה אבל הרבה פעמים מטעה וממש לא מספיק !!!
ויש כאלו בארץ,נכון לא הרבה,אבל בהחלט זה ישתפר עם הזמן,והתחום יעבור אבולוציה וניקוי רציני בשנים הבאות,אני לא חשמלאי (בטח לא מכונאי חחח),אבל עובד איתם צמוד כי אני משלים אותם,ואותי אישית מעניין סגמנט ספציפי וייחודי.
אז קודם כל יוצא מנקודת הנחה,שברור לך שבחינם אף אחד לא עובד,אז מה שנשאר לך,זה למצוא מוסך מקצועי,ואני עוזר לך בחינם בחומר רפרנס,כי כבר השתתפתי בדיון,ולא אעזוב באמצע.

קודם כל שתדע,יש לך קוד מנוע M16A ודגם המדויק  AKK416 מנוע DOHC-16V רגיל.
התקלה U2001 יכול להיות גם בהקשר לחיישן שיושב צמוד לבית הפיוזים,בתמונה מס' 1
Ge_Sensor.thumb.png.2c7b066d86be17c6aa725698d929c7a3.png

 

הנה התיאור המלא:
R_U2001.pdf

חומר עזר עד לרמה של ECM:
R_ECM Circuit.pdfR_U2001_ECM.pdf

 

כללי:

Ge_Circuit.thumb.png.c1cb3a853c554b558983d9455c1f37b8.png1861462899_ChargingSystem.thumb.png.6189d04d1c1b25bf1cced32aec4152e8.png933614344_ChargingSystem_1.thumb.png.8bf95699978567d252321bdd932747a5.png

 

והנה עוד הרבה מידע הקשור למערכת הטעינה:

R_Generator.pdf 157.16 \u05e7\"\u05d1 · 9 downloads

R_Generator Control System Description.pdf 89.12 \u05e7\"\u05d1 · 7 downloads

R_Generator Inspection.pdf 180.1 \u05e7\"\u05d1 · 7 downloads

R_Generator Test.pdf 97.57 \u05e7\"\u05d1 · 7 downloads

R_Generator Symptom Diagnosis.pdf 87.1 \u05e7\"\u05d1 · 8 downloads

R_Charging System Specifications.pdf 57.26 \u05e7\"\u05d1 · 6 downloads

R_Tightening Torque Specifications.pdf 80.35 \u05e7\"\u05d1 · 4 downloads

 

בונוס,לפי מס' שילדה אתה מופיע בטווח,היה ריקול אחד

Recall_S.thumb.png.02c920c418e05d67beb760963460191c.png

 

ושניים TSB

Recall_S3.thumb.png.fcf89489d362916e9c21e50a70400504.pngRecall_S4.thumb.png.8548704c9edaf36ec4c13bdee4253e11.png

 

אז בהצלחה בלמצוא מוסך נורמלי,אתה יכול להגיד,חומר מקצועי,אלייך :rofl:
אם חסר משהו,תבקש.

מה שכבר פרסמתי בהתחלה
If electric load current sensor circuits and charging system are in good condition, replace electric load current sensor (1).

 

מסומן בתמונה (1)
2021-04-01_15-10-36.png.8041143af8b53f51d3675a8128a5d229.png

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, ocsi4u כתב:

If electric load current sensor circuits and charging system are in good condition, replace electric load current sensor (1).

 

אם בסוף אכן מדובר בחישן הקטן הזה שיושב על המצבר... 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, Max_igo כתב:

 

אם בסוף אכן מדובר בחישן הקטן הזה שיושב על המצבר... 

אתה יכול לבקש זיכוי על חלק שלא היה צריך להחליף!
שמרו את האלטרנטור הישן ?
הייתי מוודא,כי מי יודע,אולי זה גם לא חיישן,בכל מקרה תמשיך איתם,במקום אחר לא הייתה מגיע אפילו קרוב לזה.

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, ocsi4u כתב:

אתה יכול לבקש זיכוי על חלק !
שמרו את האלטרנטור הישן ?

 

האלטרנטור הישן אצלי ברכב, שמרתי עליו כי איפשהו ידעתי שיש אפשרות שהבעיה תחזור.

 

ולגבי זיכוי, אני דיי בטוח שלא תהיה בעיה. דיברתי עם המוסך בטלפון והם אמרו שבמידת הצורך נתחשבן אחרי שנגלה מה הבעיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...