Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


Max_igo
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י Max_igo,

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, danniel כתב:

זה קורה רק בנסיעה כאשר המנוע חם? אם כן אז זה כנראה כן האלטרנטור. 

המוסך שהציע לך להחליף אלטרנטור, האם מתחייב לזכות אותך בתיקון במידה ונורה תמשיך לדלוק? 

אם כן, הייתי הולך העל התיקון הזה.

צריך להתקדם ולעשות משהו אם אתה רוצה שהתקלה תפתר. 

 

כול עוד המצבר לא מתרוקן בגלל הבעיה שמופיעה לסרוגין אני חושב שאפשר להמשיך לנסוע עם הרכב עד אשר התקלה תופיע באופן קבוע. מה דעתך ?

 

קשה לי להאמין שמוסך מורשה הייבואן יסכים להתקין אלטרנטור חדש רק לשם בדיקה האם התקלה נעלמה לחלוטין ואם לא לזכות את בעל הרכב.

 

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 שעות, Max_igo כתב:

אני מבין את זה. אני פשוט לא מצליח לאתר מוסך שמוכן להתעסק בזה באמת. מוסכים מורשים רצים להחליף חלקים על סמך דיאגנוזה לא ברורה וחשמלאי רכב אחרים מנפנפים אותי בגדול, כי אומרים שמערכת הטעינה ברכב מסובכת ולא ממש רוצים להתעסק עם זה.

 

 

מה אתה מבין בדיוק ?
שאם זאת לא תקלה ברורה,שחור/לבן אז מקובל עליך,חוסר המקצועיות שחוגג בתחום ?
המשפט האחרון די מסכם את הכל,ואלו אנשים שיפלטו מהתחום,כי עוד לא פגשו רכבים חדשים בתקן EURO6+ משולבים מנועי עזר חשמליים M-HEV/HEV/PHEV.
איש מקצוע של היום מחייב סט קישורים שונה,וגישה לבסיס נתונים איכותי,יוטיוב אחלה אבל הרבה פעמים מטעה וממש לא מספיק !!!
ויש כאלו בארץ,נכון לא הרבה,אבל בהחלט זה ישתפר עם הזמן,והתחום יעבור אבולוציה וניקוי רציני בשנים הבאות,אני לא חשמלאי (בטח לא מכונאי חחח),אבל עובד איתם צמוד כי אני משלים אותם,ואותי אישית מעניין סגמנט ספציפי וייחודי.
אז קודם כל יוצא מנקודת הנחה,שברור לך שבחינם אף אחד לא עובד,אז מה שנשאר לך,זה למצוא מוסך מקצועי,ואני עוזר לך בחינם בחומר רפרנס,כי כבר השתתפתי בדיון,ולא אעזוב באמצע.

קודם כל שתדע,יש לך קוד מנוע M16A ודגם המדויק  AKK416 מנוע DOHC-16V רגיל.
התקלה U2001 יכול להיות גם בהקשר לחיישן שיושב צמוד לבית הפיוזים,בתמונה מס' 1
Ge_Sensor.thumb.png.2c7b066d86be17c6aa725698d929c7a3.png

 

הנה התיאור המלא:
R_U2001.pdf

חומר עזר עד לרמה של ECM:
R_ECM Circuit.pdfR_U2001_ECM.pdf

 

כללי:

Ge_Circuit.thumb.png.c1cb3a853c554b558983d9455c1f37b8.png1861462899_ChargingSystem.thumb.png.6189d04d1c1b25bf1cced32aec4152e8.png933614344_ChargingSystem_1.thumb.png.8bf95699978567d252321bdd932747a5.png

 

והנה עוד הרבה מידע הקשור למערכת הטעינה:

R_Generator.pdf

R_Generator Control System Description.pdf

R_Generator Inspection.pdf

R_Generator Test.pdf

R_Generator Symptom Diagnosis.pdf

R_Charging System Specifications.pdf

R_Tightening Torque Specifications.pdf

 

בונוס,לפי מס' שילדה אתה מופיע בטווח,היה ריקול אחד

Recall_S.thumb.png.02c920c418e05d67beb760963460191c.png

 

ושניים TSB

Recall_S3.thumb.png.fcf89489d362916e9c21e50a70400504.pngRecall_S4.thumb.png.8548704c9edaf36ec4c13bdee4253e11.png

 

אז בהצלחה בלמצוא מוסך נורמלי,אתה יכול להגיד,חומר מקצועי,אלייך :rofl:
אם חסר משהו,תבקש.

  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה התותח האמיתי בסיפור הזה. תודה על הכל. אני אמנם מהנדס אבל בחשמל ומכונאות רכב לא מבין הרבה. אני אעבור על כל החומר שהעלת בעצמי כדי להבין יותר לעומק ואנסה למצוא מוסך נורמלי.

 

לפני כשעה, ocsi4u כתב:

שאם זאת לא תקלה ברורה,שחור/לבן אז מקובל עליך,חוסר המקצועיות שחוגג בתחום ?

 

זה לא מקובל עלי, אבל למדתי שככה זה. לא מצפה להרבה מאנשי המקצוע בארץ ברוב התחומים ותחום הרכב הוא לא שונה. 

 

לפני כשעה, ocsi4u כתב:

התקלה U2001 יכול להיות גם בהקשר לחיישן שיושב צמוד לבית הפיוזים,בתמונה מס' 1

 

אתה יכול בבקשה להדגיש למה אתה מתכוון? אני לא לגמרי מבין מהשרטוט אבל מכיוון שדלי המים לאחר הטיפול נשפך על האזור (בית הפיוזים היה רטוב כולו) בשטיפה שהמוסך עשה, זאת בהחלט אפשרות שאני רוצה לבדוק.

 

לפני כשעה, ocsi4u כתב:

בונוס,לפי מס' שילדה אתה מופיע בטווח,היה ריקול אחד

 

אכן היה ריקול, הבעיה תוקנה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Max_igo כתב:

אתה יכול בבקשה להדגיש למה אתה מתכוון? אני לא לגמרי מבין מהשרטוט אבל מכיוון שדלי המים לאחר הטיפול נשפך על האזור (בית הפיוזים היה רטוב כולו) בשטיפה שהמוסך עשה, זאת בהחלט אפשרות שאני רוצה לבדוק.

תודה לחבר הפורום שצירף את המידע העדכני.

 

עברתי על המידע ולצערי אין לך בתור בעל הרכב מה לבדוק באופן עצמאי ללא ציוד מדידה מתאים.

 

תפקיד החיישן לנטר את צריכת הזרם ואת מתח המצבר.

 

החיישן מחובר ישירות לכבל המינוס של המצבר, אל החיישן  מחובר קונקטור. (תבדוק שהוא מחובר ומהודק). סימנתי לך את מיקומו.אולי כדאי לפרק את הקונקטור שמתחבר לחיישן ולבדוק שהוא ייבש.

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בכיף,בהיותך מהנדס תצליח לחבר נקודות,ולהבין בגדול איפה יכול להיות כשל.

2. מעולה.אז לא צריך לצפות,אבל כן לדרוש,תחסוך את הכסף שלך ממצחקקים וכל מני תותחים שלפי מבט חטוף יודעים הכל,אחד הבעיות הקשות של התחום הזה,זה אבחון שגוי !! דרך המקרה הזה תמצא מוסך מקצועי,ותצא מהסרט של מוסך יבואן בלבד.

3. זה תראה לחשמלאי שתמצא,בתיאור של תקלה,קובץ הראשון,יש תהליך מסודר,איך לבדוק את הסנסור,ועם 2 הקבצים הנוספים יכול להגיע עד הפין הנכון במחשב מנוע כדי לשלול דברים.חשמלאי רציני יגיד לך תודה על החומר "הזהב"(זה לא בדיוק חומר נגיש לרובם) ,מי שיגיד יודע הכל,פשוט תמשיך הלאה,הוא לא רציני !!

4. יופי,אז תשים לב ל-TSB,בקשר שחיקה מוגזמת של גלגל אחורי ורעשים בגיר CVT שלך !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של חומר! מאתר אוסטרלי של סוזוקי, אז לשם לב שאולי יש הבדלים בין הדגם שמשווק בארץ.

 

לא חושב שהתקלה אצלך קשורה לחיישן זרם ונשארנו עדיין עם בעיה אפשרית באלטרנטור והחוט LIN שלו.

חסר את הנוהל תקלה המלא של U2001 כדי לדעת בוודאות.   

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1412990689_ChargingSystem_1.png.6444269398b7600ba637ef62ac537b23.png

 

זאת אגב, בדיוק ההתנהגות שתיארתי לפני זה. עברתי על החומר, הצלחתי להבין את רובו והחשד העיקרי שלי הוא בנתק כלשהו במעגל בין האלטרנטור למחשב הרכב, במייצב זרם באלטרנטור עצמו (אגב, יש אפשרות להחליף רק אותו ולא את כל האלטרנטור?) או במחשב הרכב עצמו.

 

מכיוון שההתנהגות המצופה של מערכת הטעינה נשמרת גם כשהנורה דולקת, אני חושד יותר בנתק רגעי או קצר כי אני יוצא מנקודת הנחה שאם רכיב כלשהו לא היה עובד כמו שצריך באופן קבוע, הייתי שם לב לשינוי בהתנהגות מעבר לנורה שנדלקת.

 

כמו שאמרתם, אין לי את הכלים המתאימים לבדוק בעצמי. אני אצטרך למצוא מוסך שמבין בסוזוקי ומוכן לבדוק. אנסה בשבוע הבא את מרכז השירות הראשי של סוזוקי באזור שלי.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמובן תיאור מצב תקין של מערכת טעינה רגנטיבית. 

 

אנ מקווה שמוסך סוזוקי לידך ירים את הכפפה ויבדוק את הקו תקשורת ואת המחברים של יחידת הבקרה ובאלטרנטור ואם תקין יציע החלפה של אלטרנטור במחיר סביר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, danniel כתב:

יופי של חומר! מאתר אוסטרלי של סוזוקי, אז לשם לב שאולי יש הבדלים בין הדגם שמשווק בארץ.

 

לא חושב שהתקלה אצלך קשורה לחיישן זרם ונשארנו עדיין עם בעיה אפשרית באלטרנטור והחוט LIN שלו.

חסר את הנוהל תקלה המלא של U2001 כדי לדעת בוודאות.   

אני לא אכנס להסברים,אבל אין חשיבות איפה מאוחסן החומר.
מקסימום תמיד יש חידוד שזה LHD או RHD.
ניתן פה חומר הכי רפרנס שיש מבוסס מספר שלדה !

2021-03-27_12-11-20.png.9cc1b43962c9d495189a207f88596690.png

 

אף אחד לא מתיימר לאבחן ולתקן תקלה באוטו מרחוק,אין תחליף לבדיקה פיזית נכון להיום,אבל בוא נסכם הוא קיבל פה יותר אינפורמציה,רעיונות וחומר מקצועי,מאשר מכל הסתובבות שלו במוסכים מורשים!
מה שנשאר לו,באמת למצוא מישהו שמוכן לבדוק באמת,ולעשות כמה מדידות ובדיקות. 

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש הבנתי את הנושא של האחסון המידע של יצרן, רשום שאתר שייך בלעדית לסוזוקי  אוסטרליה ועבור רכבים שנמכרים שם. איך יש שם בחירה לשפות אירופאיות אני לא מבין...אשמח אם תסביר.  

 

אפשר לסכם שהוא קיבל חומרים מעולים, כי מהסתובבות במוסכים לא מקבלים רעיונות, אינפורמציה וחומרים טכניים, מוסך זה לא ספריה, אבל מוסך צריך לעבוד על הרכב כדי למצוא תקלה, על סמך כל אלו ועוד כמה כלים שקיימים ברשותו. 

 

חסר אגב את הנוהל תקלה של U2001, זה הכי חשוב ושכחת לצרף. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה לא תקין,אבל זאת הדרך היחידה לעזור לו במרחב האינטרנטי !
אכן תפקידו של מוסך,לפחות לנסות לבדוק,הציפיות לא מוגזמות,כי הוא ניגש למוסכים מורשים יבואן שיש להם את כל הכלים וחומרים,כולל נהל תקלה U2001,כדי לעשות כמה בדיקות !
הנה התיאור:
DTC U2001.pdf

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, danniel כתב:

זה כמובן תיאור מצב תקין של מערכת טעינה רגנטיבית. 

 

למה אתה משוכנע שקיימת ברכב טעינה רגנטיבית ?

ברכב לא קיימת מערכת S&S וגם בתיאור מערכת הטעינה בקבצים שצירף OCSI4U לא מוזכר שקיימת מערכת כזו.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Max_igo כתב:

זאת אגב, בדיוק ההתנהגות שתיארתי לפני זה. עברתי על החומר, הצלחתי להבין את רובו והחשד העיקרי שלי הוא בנתק כלשהו במעגל בין האלטרנטור למחשב הרכב, במייצב זרם באלטרנטור עצמו (אגב, יש אפשרות להחליף רק אותו ולא את כל האלטרנטור?) או במחשב הרכב עצמו.

בטח,רשום במפורש,לפי פרוטוקול בדיקה,אם הטעינה של האלטרנטור תקינה,יש להחליף רק את החיישן !!! 
אבל שוב פעם,אתה צריך חשמלאי רציני שיעשה בדיקות יסודיות כדי לשלול דברים,אבל לא חסר כיוונים,וכמובן יש לך כרגע חומר רפרנס שיש בכל מוסך יצרן,לכן אתה יכול לגשת לכל מוסך מורשה של איגוד המוסכים,זאת הסיבה ששיתפתי פה בנדיבות,שלא תהיה תלוי בחסדים של מוסכים של היבואנים ש"עשו לך טובה" שחיברו מכשיר דיאגנוסטיקה,במקום להתחיל להחליף חלקים בשיטת "סלמי" המפורסמת בעולם הזה.

 

לפני 3 שעות, מרק10 כתב:

 

למה אתה משוכנע שקיימת ברכב טעינה רגנטיבית ?

ברכב לא קיימת מערכת S&S וגם בתיאור מערכת הטעינה בקבצים שצירף OCSI4U לא מוזכר שקיימת מערכת כזו.

זה לא מנוע היברידי,לא ראיתי שום אזכור למערכת כזאת ב"SERVICE MANUAL" לא חושב שיש פה טעינה רגנרטיבית,אבל גם אם,זה פחות רלוונטית למקרה שלנו. 

בקיצור את חלקנו סיימנו,מעבר לזה הכל ניחושים.
שום מכשיר דיאגנוסטיקה וחומר רפרנס של יצרן לא יתקן תקלה לבד,עדיין צריך את הידיים של האיש מקצוע הנכון כדי לפי פרוטוקול "באמת" יפתור את התקלה !!
השתתפותי המעמיקה היה לצורך הוכחה,שכל המושג של "מוסך יבואן" חוץ מריקול או אחריות זה בולשיט,העיקר אנשי מקצוע רציניים,וכל חומר איכותי בעל השגה.
בהצלחה לפותח שרשור,ומקווה העדכון הבאה יהיה,שהצליח לפתור את הבעיה של "מנורה סוררת" :mm_cool:
חג שמח !
 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...