Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדרך כלל המתח נע בין 13.8 ל 14.4

 

היוצאים מהכלל:

 

כשאני בולם או עוזב את הגז בירידה, המתח עולה ל 14.8 לכמה רגעים

כשאני במהירות נמוכה ובסל"ד נמוך, בחלק מהמקרים ראיתי מתח סביב 12.5 (בלי נורה), לכמה שניות

 

אין לי מושג איך המערכת עבדה לפני שהנורה נדלקה, כי לא בדקתי.

 

מה שכן, אחרי ששיחקתי עם הקונקטור והחוטים. נסעתי ברכב מעל לשעה שלשום ויותר מחצי שעה אתמול בלי שהנורה תדלק.

 

בנושא אחר (אבל קשור):

 

בדקתי מתחים ברכב השני שלי היום בשביל הקטע, עם אותו המכשיר. הרכב הוא קיה ריו ידני, 2015.

 

בכל סל"ד ללא אורות דולקים המתח יציב על 13.8

ברגע שמדליקים אורות, המתח עולה ויציב על 14.5

 

מזגן לא שינה את ההתנהגות הזאת (בדקתי שמדחס נכנס לפעולה).

 

כלומר אין את הקפיצות שיש בסוזוקי, המתח הוא תמיד יציב ולא זז לאכן או לכאן עד שמדליקים אורות.

 

המספרים האלה עוד יותר מוזרים בעיני. האם המתח לא אמור לרדת ברגע שמדליקים אורות? (בדקתי כמה פעמים, לא התבלבלתי)

או שפשוט אני יכול להסיק שהמכשיר שמראה לי מתח דרך המצת לא תמיד אמין?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 5 שעות, Max_igo כתב:

בדרך כלל המתח נע בין 13.8 ל 14.4

 

היוצאים מהכלל:

 

כשאני בולם או עוזב את הגז בירידה, המתח עולה ל 14.8 לכמה רגעים

כשאני במהירות נמוכה ובסל"ד נמוך, בחלק מהמקרים ראיתי מתח סביב 12.5 (בלי נורה), לכמה שניות

 

התנהגות קלאסית של מערכת טעינה רגנטיבית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Max_igo כתב:

בדרך כלל המתח נע בין 13.8 ל 14.4

 

היוצאים מהכלל:

 

כשאני בולם או עוזב את הגז בירידה, המתח עולה ל 14.8 לכמה רגעים

כשאני במהירות נמוכה ובסל"ד נמוך, בחלק מהמקרים ראיתי מתח סביב 12.5 (בלי נורה), לכמה שניות

 

אין לי מושג איך המערכת עבדה לפני שהנורה נדלקה, כי לא בדקתי.

 

מה שכן, אחרי ששיחקתי עם הקונקטור והחוטים. נסעתי ברכב מעל לשעה שלשום ויותר מחצי שעה אתמול בלי שהנורה תדלק.

 

תקין.

 

לפני 5 שעות, Max_igo כתב:

בנושא אחר (אבל קשור):

 

בדקתי מתחים ברכב השני שלי היום בשביל הקטע, עם אותו המכשיר. הרכב הוא קיה ריו ידני, 2015.

 

בכל סל"ד ללא אורות דולקים המתח יציב על 13.8

ברגע שמדליקים אורות, המתח עולה ויציב על 14.5

 

מזגן לא שינה את ההתנהגות הזאת (בדקתי שמדחס נכנס לפעולה).

 

כלומר אין את הקפיצות שיש בסוזוקי, המתח הוא תמיד יציב ולא זז לאכן או לכאן עד שמדליקים אורות.

 

המספרים האלה עוד יותר מוזרים בעיני. האם המתח לא אמור לרדת ברגע שמדליקים אורות? (בדקתי כמה פעמים, לא התבלבלתי)

או שפשוט אני יכול להסיק שהמכשיר שמראה לי מתח דרך המצת לא תמיד אמין?

 

ברכבים מודרנים ההשוואה הזו אינה במקומה והתוצאות אינן מלמדות על שום דבר. בימינו קיימות מערכות טעינה שונות בהתאם למערכות המותקנות ברכב קרי רכב עם מערכת S&S עם או בלי טעינה בזמן בלימה, רכבים עם מערכת טעינה חכמה ללא טעינה רגנטיבית, רכבים כמו מאזדה עם מערכת טעינה הכוללת גם קבל לאגירת אנרגיה חשמלית ועוד...

לסיכום:

 

תמשיך לנסוע ותהנה עם הרכב כי על-פניו הכול סבבה.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.3.2021 בשעה 10:12, Max_igo כתב:

תחילה בדקו טעינה (כמו שנבדקה כבר המון פעמים) ואמרו שצריך להחליף אלטרנטור, לא ברור לי למה והם לא ממש הצליחו להסביר, הטעינה הייתה תקינה בבדיקה.

ביקשתי שיחברו מחשב לבדוק קוד תקלה והם אמרו שאין צורך בטענה שמי שבדק לי את הרכב הוא "תותח" ואם אחרי שאני מחליף אלטרנטור תהיה בעיה, זה על אחריותו. תשובה נחמדה, רק פחות מתאימה כשמדובר בהחלפה של חלק שעולה בין 1000 ל-2500 ש"ח. יש לציין שהבלאגן במוסך חוגג ולקח לי כמעט שעה למצוא פקידה שתתן לי הצעת מחיר או עובד אחר שיסכים להסתכל על הרכב.

 

בסופו של דבר תפסתי עובד צעיר יותר (ופחות יהיר) וביקשתי לחבר מחשב ולהוציא קוד תקלה, הוא הסכים. זה קוד התקלה:

 

U2001 LIN LOST COMMNICATION WITH GENRATOR

 

לטענתו מדובר באלטרנטור ב-100%.....

 

ברגע שאני שומע "תותח"...ובוא נתחיל להחליף "משהו" מקסימום זאת הבעיה של המחליף,ונמשיך להחליף חצי אוטו,במקום באמת לעשות אבחון מקצועי,אני אישית מקבל ג'ננה! 
בקיצור מזעזע לשמוע את המסה הייסורים שלך,שבאמת באיזה ציפיה מוגזמת היה לך,כאשר ניגשת למוסך מורשה ולנסות לפתור בעיה באמת.
להתחנן "לפחות" לחבר סורק,על LIVE DATA בנסיע בכלל אין מה לדבר,הלקוח מנסה לבדוק טעינה דרך מכשיר פשוט דרך מצאת,או מנסה לבד בלי ליפט לבדוק חיווט :conf:
בקיצור תמצא לך מוסך מקצועי,יש כאלו בארץ,זה החומר רפרנס שאני יכול לעזור לך לפי דגם,בהצלחה !

 

2021-03-25_22-25-56.thumb.png.dda06376be902ee17e82d90bc6996bd1.png

 

2021-03-25_22-25-56.thumb.png.d1615aaf4527e99cc04fe7bec71aac9f.png

 

וזה מה שמופיע לפי קוד תקלה שמקווה הושג דרך סורק יצרן ולא אוניברסלי פשוט !
DTC U2001.pdf 
DTC U2001_1.pdf

 

יש עוד קוד שקשור לסמפטון הזה

2021-03-25_22-50-17.thumb.png.8906ce38953055344443afb711fadab3.png

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, ocsi4u כתב:

ברגע שאני שומע "תותח"...ובוא נתחיל להחליף "משהו" מקסימום זאת הבעיה של המחליף,ונמשיך להחליף חצי אוטו,במקום באמת לעשות אבחון מקצועי,אני אישית מקבל ג'ננה! 
בקיצור מזעזע לשמוע את המסה הייסורים שלך,שבאמת באיזה ציפיה מוגזמת היה לך,כאשר ניגשת למוסך מורשה ולנסות לפתור בעיה באמת.
להתחנן "לפחות" לחבר סורק,על LIVE DATA בנסיע בכלל אין מה לדבר,הלקוח מנסה לבדוק טעינה דרך מכשיר פשוט דרך מצאת,או מנסה לבד בלי ליפט לבדוק חיווט :conf:
בקיצור תמצא לך מוסך מקצועי,יש כאלו בארץ,זה החומר רפרנס שאני יכול לעזור לך לפי דגם,בהצלחה !

 

האם בספרות ייצרן מופיע לך האם מערכת הטעינה היא רגנטיבית ? אולי תוכל לעזור לי עם סכימה חשמלית של מערכת הטעינה ?
תודה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל זה צריך VIN.
יש הרבה TRIM לרכב הזה,בדקתי לפי שנתון וקוד מנוע.
פשוט במוסך מורשה נורמלי יש את כל הכלים לאבחן את זה,עד לרמה,מספר פין במחשב מנוע שמקבל אות מהאלטרנטור (עד היום לא הבנתי למי שולח מוסך מורשה ECU לבדיקה אם זה לא יצרן),זאת לא בדיוק תקלה מסובכת,אבל זאת המציאות של הרבה מוסכים בארץ ,לכן "מוסך מורשה" לא אומר כלום מזמן במיוחד לרכב אחרי גמר אחריות,לא חסר מוסכים מומחים,עצמאים שלא רואים אותם ממטר,יותר מקצועיים,נחמדים ולרוב גם זולים יותר !!!

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקלות אקראיות לרוב זה משהו לא פשוט בכלל לאתר אז תתעלם ממי שאומר לך אחרת.

דרושה סבלנות, חפירה ברכב ולעיתים ללקוח אין זמן או מוכנות לשלם מראש כדי שיאתרו את התקלה. 

גש למוסך שמוכן לבדוק את החווט בצורה מקצועית ומקצה לקצה ועם החיווט תקין זה יכול להיות האלטרנטור או המחשב בקרה. 

אני הייתי מחבר לך חוט חיבור עוקף בין המחשב לאלטנרטור ונותן לך לנסוע כמה ימים רק כדי לשלול בעיית נתק כלשהו בקו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם חשדות לא מבוססים/רעיונות לחשוד - האם בוצעה התקנה מקומית כלשהי לאחרונה ?

את הכבל שמתחבר מהמצבר לאלטרנטור בדקו ?

קטבי המצבר נקיים מקורוזיה ?

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Max_igo כתב:

אז אחרי כמה ימים שהנורה לא דלקה. היא התחילה להדלק שוב, באופן רנדומלי בזמן נסיעה ולהעלם רק כשאני מכבה את הרכב.

 

אולי תוכל לשלוח או לעלות לפורום את מספר השלדה של הרכב שלך בכדי שחבר הפורום ocsi4u יעזור לנו עם סכימה חשמלית ומידע כיצד מערכת הטעינה ברכבך עובדת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, danniel כתב:

תקלות אקראיות לרוב זה משהו לא פשוט בכלל לאתר אז תתעלם ממי שאומר לך אחרת.

דרושה סבלנות, חפירה ברכב ולעיתים ללקוח אין זמן או מוכנות לשלם מראש כדי שיאתרו את התקלה. 

גש למוסך שמוכן לבדוק את החווט בצורה מקצועית ומקצה לקצה ועם החיווט תקין זה יכול להיות האלטרנטור או המחשב בקרה. 

אני הייתי מחבר לך חוט חיבור עוקף בין המחשב לאלטנרטור ונותן לך לנסוע כמה ימים רק כדי לשלול בעיית נתק כלשהו בקו. 

 

אני מבין את זה. אני פשוט לא מצליח לאתר מוסך שמוכן להתעסק בזה באמת. מוסכים מורשים רצים להחליף חלקים על סמך דיאגנוזה לא ברורה וחשמלאי רכב אחרים מנפנפים אותי בגדול, כי אומרים שמערכת הטעינה ברכב מסובכת ולא ממש רוצים להתעסק עם זה.

 

היום קפצתי לחשמלאי רכב וביקשתי ממנו שרק ירים את הרכב (כי קשה עד בלתי אפשרי להגיע לקונקטור אחרת), ינתק את הקונקטור החשוד, יבדוק שכל החיווט תקין ואין קורוזיה. הוא אכן עשה את כל זה תמורת תשלום סמלי. הקונקטור נראה נקי ואחרי שהוא חיזק את החיבורים שלו גם יושב טוב וצמוד. כל זה רק כדי לראות את הנורה נדלקת שוב אחרי 10 דקות נסיעה.

 

הצעתי במוסך של סוזוקי לנסות לעקוף את המחשב והם צחקו עלי.

 

לפני שעתיים, colauti 9 כתב:

סתם חשדות לא מבוססים/רעיונות לחשוד - האם בוצעה התקנה מקומית כלשהי לאחרונה ?

את הכבל שמתחבר מהמצבר לאלטרנטור בדקו ?

קטבי המצבר נקיים מקורוזיה ?

 

לא בוצעו התקנות מקומיות בשנים האחרונות.

הכבל שמתחבר מהמצבר לאלטרנטור נבדק, אבל רק ויזואלית.

קטבי המצבר נקיים לחלוטין.

 

לפני 53 דקות, מרק10 כתב:

 

אולי תוכל לשלוח או לעלות לפורום את מספר השלדה של הרכב שלך בכדי שחבר הפורום ocsi4u יעזור לנו עם סכימה חשמלית ומידע כיצד מערכת הטעינה ברכבך עובדת.

 

בטח, אני שולח לכם את מספר השלדה בפרטי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קורה רק בנסיעה כאשר המנוע חם? אם כן אז זה כנראה כן האלטרנטור. 

המוסך שהציע לך להחליף אלטרנטור, האם מתחייב לזכות אותך בתיקון במידה ונורה תמשיך לדלוק? 

אם כן, הייתי הולך העל התיקון הזה.

צריך להתקדם ולעשות משהו אם אתה רוצה שהתקלה תפתר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

זה קורה רק בנסיעה כאשר המנוע חם? אם כן אז זה כנראה כן האלטרנטור. 

המוסך שהציע לך להחליף אלטרנטור, האם מתחייב לזכות אותך בתיקון במידה ונורה תמשיך לדלוק? 

אם כן, הייתי הולך העל התיקון הזה.

צריך להתקדם ולעשות משהו אם אתה רוצה שהתקלה תפתר. 

 

הכי מוקדם שזה קורה זה כמה דקות אחרי תחילת נסיעה, אז כן, מנוע חם. לא קרה עדיין ב-5 דקות הראשונות של נסיעה.

 

המוסך התחמק מהשאלה הזאת. אמרו לי שיש אחריות 3 חודשים על אלטרנטור משופץ ושנה על חדש, זה כל מה שהם היו מוכנים להתחייב אליו. לכן אני חושש שאחרי החלפת אלטרנטור התקלה לא תפתר ולא עשיתי בזה כלום בעצם.

 

אני שוקל לקפוץ למוסך המרכזי של סוזוקי באזור שלי, אולי שם יוכלו לספק לי פתרון או לפחות לבדוק את הרכב כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Max_igo כתב:

 

אני מבין את זה. אני פשוט לא מצליח לאתר מוסך שמוכן להתעסק בזה באמת. מוסכים מורשים רצים להחליף חלקים על סמך דיאגנוזה לא ברורה וחשמלאי רכב אחרים מנפנפים אותי בגדול, כי אומרים שמערכת הטעינה ברכב מסובכת ולא ממש רוצים להתעסק עם זה.

האוטו שלך מגיע עם פונקציה START/STOP או בלי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...