Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SX4 2010 HB - רעידות בעמידה ב-D גם לאחר החלפת תושבות מנוע עליוניות מקוריות.


dotan123
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שבכותרת. 101K ק"מ.

 

התושבות היו "עייפות", הורגשו רעידות לא קלות בעמידה גם בניוטרל/פארקינג/דרייב.

 

במסגרת טיפול שנתי הוחלפו שתי תושבות מנוע עליוניות, ימין ושמאל, למקוריות (לא תחליפי או שיט כזה) שנרכשו ב-AMAYAMA.

למי שמעוניין:

מק"ט שמאל - 1162080JA0

מק"ט ימין - 1161080JA0

 

הרעידות בניוטרל ופארקינג פחתו באופן משמעותי אך עדיין קיימות במקצת, הרעידות ב-D בעמידה עדיין נשארו, אולי הופחתו ב-10%, דבר שעדיין מציק.

 

חשוב לציין:

לרכב אין בעיית טורים עולים/יורדים, הכל יציב. המנוע עובד חלק בסרק.

אין צריכת דלק מוגברת.

אין רעידות בתחילת נסיעה.

הגיר אינו "דופק" , נהפוך הוא: הנסיעה ברכב ממש רגועה מבחינת החלפת הילוכים.

 

רעיונות לאיפה להמשיך?

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי את אותה הבעיה - רעידות ב-D בעמידה ב-HB תוצרת 2011. החלפתי תושבות מנוע, פירקתי וניקיתי את בית המצערת (שפשפתי כמו שצריך מכל הצדדים, לא רק שמתי ספריי) ועל הדרך החלפתי את צינור הפלסטיק שבין הפילטר לבית המצערת, שהיה סדוק. עשיתי גם איפוס למחשב שאמור לנהל את זה. לא עזר כלום - הסל"ד היה ככל הנראה נמוך מדי (650-700 בעמידה) וזה כנראה היה גורם לרעידות. במוסך מורשה אמרו שלא ניתן להעלות את הסל"ד בסרק, בסוף לא עשיתי עם זה כלום והמשכתי לנסוע ככה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2021 בשעה 16:15, netanel1014 כתב:

מה עם התושבת התחתונה?

תושבת תחתונה + תושבת גיר לא הוחלפו. למיטב ידיעתי היא (התחתונה) פחות קשורה לרעידות אבל אולי אכן שם הבעיה.

החלפתי את העליונות כי הסתמכתי על ניסיון עבר עם לאנסר שהוחלפו בה שתי תושבות עליוניות והרעידות פחתו באופן מובהק גם בעמידה ב-D.

לפני שעה, Olegis כתב:

במוסך מורשה אמרו שלא ניתן להעלות את הסל"ד בסרק, בסוף לא עשיתי עם זה כלום והמשכתי לנסוע ככה...

אויש. חבל. מעניין למה אי אפשר להעלות סל"ד בסרק. דווקא בסרק הסל"ד אצלי הוא 750-800 כפי שציינתי

 

בתאריך 19.3.2021 בשעה 14:30, danniel כתב:

מה קורה אם אתה מרים מעט את הסל"ד, לאיזור 1000? 

רועד פחות

בתאריך 19.3.2021 בשעה 14:30, danniel כתב:

יש רעידה רק ב D? מה עם R?

ב-D ו-R יש רעידות. בניוטרל ופרקינג פחתו באופן משמעותי

לפני שעתיים, Olegis כתב:

החלפתי תושבות מנוע

החלפת את כולם דרך אגב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כל התושבות הוחלפו. בהפרש של כמה חודשים, לא כולן ביחד.

לגבי הסל"ד בסרק - הבנתי שזה מנוהל ע"י מחשב ובדגמים האלה לא ניתן לתכנת את המחשב לסל"ד גבוה יותר בסרק. לפחות זה מה שאמרו במוסך מורשה, וגם בפורומים ראיתי תשובות דומות.

 

אצלי בכלל היו 2 סיבות לרעידות - הראשונה שהאלטרנטור היה מתקשה לספק זרם יציב בכל מיני מצבים של עומס. למשל, במצב של מזגן פועל הייתי רואה את האורות הראשיים מהבהבים טיפה והסל"ד בסרק היה עולה ויותר קצת. כאמור, החלפת אלטרנטור פתרה את הבעיה הזאת - הסל"ד הפך ליציב והאורות הפסיקו להבהב.

הסיבה השנייה היא הסל"ד הנמוך שאצלי היה מרחף סביב 650-700 אחרי שהמנוע היה מתחמם. אחרי החלפת אלטרנטור ומצבר, עשיתי איפוס למחשב שאמור לנהל את זה (יש סדר פעולות שמצאתי באינטרנט שבו מנתקים מצבר, מחכים איזה 10 דקות, מחברים אותו מחדש, מניעים ומחכים ב-N משהו כמו 5-10 דקות עד שהמחשב מתכייל מחדש ואז עושים סיבוב עם האוטו בנסיעה רגילה). זה גם לא עזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.3.2021 בשעה 15:46, dotan123 כתב:

תושבת תחתונה + תושבת גיר לא הוחלפו. למיטב ידיעתי היא (התחתונה) פחות קשורה לרעידות אבל אולי אכן שם הבעיה.

 

תבדוק אותה, תבקש ממישהו להעביר מD לN וחוזר חלילה, ותציץ מה קורה בתושבת, האם יש יותר מדי חופש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: לאחר בדיקה ברשת בפורומים בינ"ל הבנתי שאכן הבעיה ש[email protected] תיאר היא בעיה ידועה שקיימת בעוד מס' רכבים, חוסר יכולת להעלות את הטורים בעמידה. 

אכן אצלי הטורים ב-D הם 650 בקירוב ולא כמו שחשבתי בהתחלה. מצ"ב תמונות וסרטון. חדי אוזן יוכלו לשמוע בסרטון שכאשר אני מעביר ל-D אפילו הגריל רועד.  בערך בשנייה השלישית. בניוטרל הרכב לא רועד כלל. 

 

אנסה לבדוק את התושבת התחתונה כפי ש-EliC25 המליץ. 

1364427126_D(1).JPG

1504753722_D(2).JPG

N.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שהיה לי - טורים נמוכים מדי. אם לוחצים טיפה על הגז ומעלים את הטורים לכיוון של 750-800, הרעידות נעלמות.

נסעתי ככה, לא היה פתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...