Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה בישראל, והפעם "על אמת"


פבל
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מעל לשנה אחרי שנחתה כאן הקופרה אטקה וחיה מאז בסוג של לימבו, מושק היום מותג קופרה על כל דגמיו, עם אולם תצוגה וצוות ייעודיים, וליינאפ [כמעט] מלא.

כל הפרטים בידיעה: https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3586/חדשות/קופרה-בישראל-אבל-באמת-הפעם

 

קופרה-אטקה-2021-1.jpgMAIN-קופרה-2021.jpgקופרה-פורמנטור-2021-1.jpgקופרה-לאון-2021-1.jpg

  • אהבתי 3

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא מביאים את הקופרה לאון סטיישן. רכב מאוד מעניין ויפה לדעתי. מגיע גם עם הנעה כפולה בגרסה החשמלית החזקה בניגוד לקדמית בלאון הרגילה.

עריכה אחרונה על ידי Angelica

 Peugeot 3008 1.6T 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Angelica כתב:

מגיע גם עם הנעה כפולה בגרסה החשמלית החזקה בניגוד לקדמית בלאון הרגילה.

כמו בדור הקודם, הסטיישן מקבלת הנעה כפולה גם בגרסת הבנזין, לא רק ב-PHEV. 

וכן, אם לשפוט לפי ההתנהגות של ההאצ'בק דור קודם, הסטיישן הייתה יכולה להיות גרסה מאוד מעניינת לחובבי פרקטיות שונאי ג'יפונים. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו משהו על עתיד האיביזה?
שאלת בשביל הצחוקים אם תהיה אפשרות ללאון ידנית בהזמנה מיוחדת?
"באחוז לא מבוטל מהמקרים – בין השקת המותג, להשקת הדגם השני או השלישי, אותו מותג שאפילו לא הספיק להיוולד כמו שצריך, כבר מספיק לעבור שינויים ולהגיע לשוק בתור משהו די שונה ממה שחלמו היוצרים המקוריים שלו." - אתה מדבר על DS?
"האטקה הגיעה לישראל בדצמבר 2019 ונמכרה – כצפוי, וכרגיל בניגוד לכל התחזיות שלי – בערימות." - כמה היא מכרה?

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר מספרים מדויקים אבל אם אתה מחשיב אותה באותה קטגוריה של רכבי ספורט כמו הגולף GTI, קופרה לאון (ובטח ש BRZ ורכבים יותר קיצוניים למיניהם) אז היא מקום ראשון מבין כל רכבי הספורט בארץ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, mcshmupi כתב:

אמרו משהו על עתיד האיביזה?

לא. זה לא ממש עלה. כשהייתי בהשקה של הלאון והמתחם של קופרה בברצלונה שאלתי את אחד מהנציגים של סיאט שהיו שם על האיביזה והוא אמר שהם לא רואים את זה יוצא לפועל בעתיד הנראה לעין (אני לא זוכר מה היה התפקיד שלו, אבל אני זוכר שהכירו ביננו ומאוד שמחתי כי הוא היה בדיוק הבנאדם בשביל השאלה הזו). זה היה בפברואר 2020.  

 

לפני 15 דקות, mcshmupi כתב:

שאלת בשביל הצחוקים אם תהיה אפשרות ללאון ידנית בהזמנה מיוחדת?

לא אני, אבל מישהו שאל. אחרי שכולם סיימו לנגב את הקפה שהם ירקו מרוב צחוק, אמרו לו, ואני מצטט: מה אתה, בשנות ה-80?! אין כזה דבר בכלל". ואכן, הלאון (או שאר הדגמים של קופרה לצורך העניין) בכלל לא מיוצרת עם תיבה ידנית.  

 

לפני 15 דקות, mcshmupi כתב:

"באחוז לא מבוטל מהמקרים – בין השקת המותג, להשקת הדגם השני או השלישי, אותו מותג שאפילו לא הספיק להיוולד כמו שצריך, כבר מספיק לעבור שינויים ולהגיע לשוק בתור משהו די שונה ממה שחלמו היוצרים המקוריים שלו." - אתה מדבר על DS?

האמת שחשבתי על DS במהלך כתיבת הפסקה הזו, אבל דווקא המשפט הזה לא מתייחס אליה בכלל. דווקא DS היא אחת החברות שמאוד התמידו בקו שהן בחרו בתחילת הדרך. הם התחילו כמכוניות יוקרתיות שמבוססות על דגמים עממיים של PSA, וזה מה שהם עושים עד היום. 

המשפט הזה התייחס דווקא למותג כמו פולסטאר - שעבר מלייצר מכוניות מירוץ וגרסאות קצה לדגמים של וולוו, למותג שמבטיח להיות האח הספורטיבי והמגניב של וולוו עם דגם קופה מגניב למות (פולסטאר1), ועכשיו למשהו שמייצר קרוסאובר חשמלי עם אפס יומרות ספורטיביות (פולסטאר 2). 

 

לפני 15 דקות, mcshmupi כתב:

"האטקה הגיעה לישראל בדצמבר 2019 ונמכרה – כצפוי, וכרגיל בניגוד לכל התחזיות שלי – בערימות." - כמה היא מכרה?

2 ב-2019 ועוד 91 ב-2020. 

בהשוואה לדגמים ספורטיביים/ספורט אחרים, זה אכן הכי הרבה. הם גם ציינו את זה במהלך מסיבת העיתונאים. 

אבל צריכה להיות שם כוכבית, כי זה פשוט מצב שהיקום הסתדר בדיוק כדי לאפשר לה להימכר יותר מכל רכב אחר.

גולף ולאון הפסיקו להימכר בספטמבר ודצמבר בהתאמה והן מכרו 76 ו-80 יחידות בהתאמה. אם הייתי ממלא את החודשים שהן לא נמכרו עם הנתון הממוצע של שאר החודשים, שתיהן היו עוקפות אותה. כמו גם האוקטביה שמכרה 74 יחידות ב-8 החודשים בהם היא נמכרה. שאר הפלח הספורטיבי עשה סוג של הפסקה מהחיים ב-2020.

ה-308GTI וה-I30N הפסיקו להימכר עד שיגיעו (אם יגיעו) דגמים חדשים.

הטפטוף האיטי ממילא של הטייפ R עצר עד להגעת הפייסליפט.

ה-BRZ אמנם מכרה יפה מאוד (47 חתיכות) אבל היא מעולם לא באמת היוותה תחרות לכמויות של ההוט האצ'ים. אפילו אחרי הורדת המחיר הרשמי.

מה עוד יש? מגאן מכרה 21 וקצת חתיכות. מאז שהיא עברה להימכר רק בתצורת 5 דלתות אוט' היא אמנם נפתחה לסוגים חדשים של לקוחות, אבל היא איבדה מהקסם ההארדקוריסטי שהיה לה בדורות הקודמים וירדה מה-Scope של הרבה מקהל היעד המקורי שלה, אז יוצא שבאופן די מצחיק, ב-2013 (השנה המלאה הראשונה אחרי הגעת הדור הקודם) היא מכרה כמעט אותו מספר - 17.

מיאטה, כמו ה-BRZ, אף פעם לא התחרתה בכמויות של הוואגיות.

אז כאמור - האטקה אכן הייתה "רכב הספורט/ספורטיבי הנמכר ביותר ב-2020", אבל השוק אחראי לזה לא פחות מהאטקה עצמה.

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הזכרת את המיאטה @פבל, המספרים שלה הם מן הסתם איומים אבל מעניין אותי לדעת אם בעיקר התמחור אחראי על זה או חוסר הפרקטיות הקיצוני שיש לה (כן גם ביחס לברז)

 

יש לך לפחות מהראש סוג של קנה מידה לכמה מכרו מיאטות מדורות קודמים שתומחרו בצורה יותר שפויה מהטרלול של התמחור הנוכחי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מסתמך על הראש בשביל לזכור דברים כאלה. 

במאגרים של משרד התחבורה אפשר לראות כמה רכבים נמכרו מכל דגם בכל שנה (מאז 96' אם אני זוכר נכון), אז עשיתי כאן סינון לפי המיאטה. יכול להיות שיש שם טעויות כי יש (מסתבר) ממש הרבה תתי-דגמים שלה, אבל קל לראות שאכן הייתה נפילה חופשית במספרי המסירות. מדו-ספרתי גבוה כל שנה, לכמעט חד ספרתי בדור הנוכחי.

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאגר עוד מקל עם הדור הנוכחי כי הוא לא באמת מספר כמה נמכרו בכל שנה אלא כמה קיימות על הכביש נכון להיום, זאת אומרת לא מעט מיאטות ישנות יותר שירדו מהכביש כבר לא שם לעומת הדור האחרון שסביר להניח שכולן מחליקות להן בכבישים מפותלים עד היום. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Angelica כתב:

חבל שלא מביאים את הקופרה לאון סטיישן. רכב מאוד מעניין ויפה לדעתי. מגיע גם עם הנעה כפולה בגרסה החשמלית החזקה בניגוד לקדמית בלאון הרגילה.

 

-הבנתי שיש סטיישן בתצוגה, אז אולי הם בוחנים ביקוש.

-גם לפולקסוואגן, גם לסקודה וגם לאאודי יש ייבוא מקביל - אולי לקופרה גם יצוץ גם מלאי שיביא סטיישן או פלאג אין.

-צ'מפיון בעבר הביעאו כמה יחידות של אוקטביה RS סטיישן - את המכירות שלה אפשר לספור על כף יד אחת.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

לא אני, אבל מישהו שאל. אחרי שכולם סיימו לנגב את הקפה שהם ירקו מרוב צחוק, אמרו לו, ואני מצטט: מה אתה, בשנות ה-80?! אין כזה דבר בכלל". ואכן, הלאון (או שאר הדגמים של קופרה לצורך העניין) בכלל לא מיוצרת עם תיבה ידנית.  

אם זה גורם לאנשים לירוק קפה מרוב צחוק, תחזור על השאלה בהשקה של הגולף gti, שם אשכרה יש גיר ידני.

לפני 3 שעות, פבל כתב:

האמת שחשבתי על DS במהלך כתיבת הפסקה הזו, אבל דווקא המשפט הזה לא מתייחס אליה בכלל. דווקא DS היא אחת החברות שמאוד התמידו בקו שהן בחרו בתחילת הדרך. הם התחילו כמכוניות יוקרתיות שמבוססות על דגמים עממיים של PSA, וזה מה שהם עושים עד היום. 

המשפט הזה התייחס דווקא למותג כמו פולסטאר - שעבר מלייצר מכוניות מירוץ וגרסאות קצה לדגמים של וולוו, למותג שמבטיח להיות האח הספורטיבי והמגניב של וולוו עם דגם קופה מגניב למות (פולסטאר1), ועכשיו למשהו שמייצר קרוסאובר חשמלי עם אפס יומרות ספורטיביות (פולסטאר 2). 

 

לפי דאג דמיורו, גם genesis הגיעו לשוק עם 3 סדאנים בשוק שנשלט ע"י קרוסואברים והם מתקנים באיחור יותר מידי אופנתי

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם חשיפתהמחיר של גולף GTI ששם את הלאון קופרה מעליה, יהיה מעניין לראות את המכירות.

בניגוד לפורמנטור שהוא ממש של מותג קופרה, הלאון היא עדיין סיאט (על כל המשתמע מכך) מוזר בעיני שמיצבו את מעל הגולף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, shachar187 כתב:

עם חשיפתהמחיר של גולף GTI ששם את הלאון קופרה מעליה, יהיה מעניין לראות את המכירות.

לא יודע אם הייתי קורא לזה "חשיפה", זה יותר "הדלפה" או "הערכה". המחירים של קופרה שפורסמו כאן לפני ההשקה היו שגויים כולם וגבוהים מהמחירים האמיתיים (כנראה המידע כלל גם תוספות כאלה ואחרות).

א-ב-ל, יתרה מזו, אם המחיר הזה (235K) נכון זה גם לא באמת שינוי, כי הלאון הקודמת עלתה 231K והייתה יקרה יותר מהגולף פרפורמנס שעלתה 225K. וגם לא באמת מחיר ששם את האחת מעל השניה, כי הפרש של 5-6K הוא די זניח. כפי שניתן לראות מהעובדה ששתיהן מכרו מספרים מאוד דומים בשנתיים מאז הושקו הדגמים האחרונים (לאון: 218 גולף: 253).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה קצת קטנוני מצידי אבל מקריאת הכתבה המעניינת עלתה בי תהיה שאינני מוצא לה  הסבר בקשר לנתוני הביצועים של הקופרות החדשות בארץ. 

פבל כתב במאמר על האטקה:

 

ציטוט

יחד עם השקת המותג החלה צ'מפיון גם במכירת הדגם מתוח הפנים של האטקה. מחירו יעמוד על 250,000 ₪ לפני תוספות (מחירון מלא בסוף הידיעה), ללא שינוי מהדגם היוצא. המנוע נותר ללא שינוי – 2.0 ליטר עם 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ שמשודך לתיבת DSG כפולת מצמדים רטובים עם שבעה הילוכים שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. זמן המיאוץ למאה קמ"ש עומד על 4.8 שניות והמהירות המרבית היא 248 קמ"ש.

 

ובהמשך כתב על הליאון:

 

ציטוט

חשיפת הקופרה לאון, דה-פקטו סיאט לאון קופרה דור רביעי, הייתה מצד אחד אור בקצה המנהרה לטהרנים מרירים כמו עבדכם הנאמן, אבל מצד שני גם די מצב של "חסר להם שלא". הלאון החדשה מגיעה לישראל, כמו הגרסאות הרגילות שלה, עם יחידות הנעה כמעט זהות (על פניו הן לגמרי זהות, אבל לכו תדעו, עדיף לסייג...) לאלו של הדור היוצא – כמו באטקה, כאן נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ שמשודך לתיבת DSG כפולת מצמדים רטובים עם שבע מהירויות. 100 קמ"ש יגיעו תוך 5.7 שניות

 

נוצרה אצלי תהיה  - איך יתכן שהאטקה מאיצה כמעט בשנייה שלמה מהר יותר מהליאון בהינתן שלשתיהן מנוע וגיר זהים ? 

האטקה אמורה להיות יותר כבדה ופחות אוירודינמית מהליאון (מקדם התנגדות לתנועה גבוה עקב היותה גבוהה יחסית). 

סברתי שאולי פבל טעה. 

בדקתי בפרסומי המפרטים הרשמיים של צ'מפיון שפבל צירף. 

 

https://www.carsforum.co.il/cars/Uploads/motori/3-2021/3586/gallery//קופרה-אטקה-2021-מפרט.pdf

 

https://www.carsforum.co.il/cars/Uploads/motori/3-2021/3586/gallery//קופרה-לאון-2021-מפרט.pdf

 

אכן, האטקה שוקלת יותר ולא במעט - משקל עצמי 1626 ק"ג והליאון רק 1490 ק"ג  - הבדל כלל לא מבוטל , האטקה גובהה 1613 מ"מ והליאון 1442 מ"מ. 

נתוני המנועים - הספק ומומנט זהים לגמרי - ועדיין גם במפרטים הרשמיים האטקה מאיצה בכמעט שנייה פחות....(4.9 לעומת 5.7). מאוד מוזר. 

להבדיל, מהירות הסופית של הליאון מעט גבוהה 250 לעומת 247, דבר שמתיישב עם ההבדל באוירודינמיות של המרכבים. 

מעניין מה ההסבר לכך. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...