Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 שעות, vadim6385 כתב:

 

כנראה שכן.

או ששמרת עליו כמו לא יודע מה.

או שמדובר בגירסה המוטורית של הספינה של תסאוס, והדבר המקורי שנשאר בו זה רק המספר שלדה, מאיפה אני יודע.

 

באיזה רכב מדובר, אם אפשר לדעת?

 

כי נראה אותך מחזיק 20 שנה עם רכב שיש לו את TSI+DSG, או אותו דבר בשם אחר של יצרן אחר, לא באמת משנה.

בורה 2 ליטר אוטומטית תאריך לידה כאן במשרד הרישוי יולי 2000. ולא שומר מי יודע מה למרות שחיצונית הוא מגלה עמידות יוצאת דופן, בפנים נפל הגג לפני מספר שנים, תופעה של מכוניות זקנות, גם יפניות, הריפוד כמו חדש. מקפיד על טיפול אחת לשנה ורחיצה עצמאית פעם בשלושה ארבעה חודשים, בתקווה שזה עוזר. ובהחלט יכול להיות שחמק בפס הייצור מהפועל הממונה על קציבת החיים, לא מוכרחים תזאוס. אחרי הכל זו לא קורולה שאין ולא יכולים להיות פיספוסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזמן בו נמצא הדגם על הכביש מעבר לאמינות, לא תלוי עד כמה רוצים להחזיק ולהשקיע בו ?

כמו שאפשר למשוך עם טויוטה 200k וצפונה אי אפשר לעשות אותו הדבר רק עם רכב צרפתי ?

נראה שהנטייה הישראלית הרווחת היא לשמר את היפני/קוריאני ולגלגל הלאה או לגרוט את הצרפתי. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, borisYalzin כתב:

תמיד הדיונים האלה הולכים לאותו כיוון, כל אחד רושם את הניסיון האמפירי שלו עם רכב תוצרת X ומבחינתו זה האמת האולטימטיבית, ואז יש לך 30 דפים עם סיפורי אלף לילה ולילה

ההיסטוריה שלי כאן תלמד שאני מקפיד לא לשייך את האוטו הפרטי שלי, כמו שלך, כמו של אחרים, לאיזו תופעה כללית, לרוב מביא אותו כפרט אחד וכתגובה לאמירות נחרצות ודי נפוצות על ימיהן הקצרים ומלאי המכאובים של מכוניות אירופאיות. אז הטענה על סיפורי אלף לילה ולילה, אמת אולטימטיבית והצמדה ל"כל אחד", היא קצת מהליגה ללימודי הכללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה ביצה ותרנגולת.

רכב יפני שומר על הערך שלו אז אנשים חושבים שזה נורמלי להשקיע בו גם אחרי 15 שנה. קורולה מזדקנת שאפשר למכור ב10,000 שקל זה לא מילה גסה לעשות שיפוץ גיר בכמה אלפים ולסחוב עוד כמה שנים. לעומת זה רכב צרפתי שמגיע לגיל הזה והמחיר הריאלי שלו הוא בסביבות ה3000 שקל, סביר להניח שיורידו אותו מכביש כשיצטרך תיקון של כמה אלפים, בלי קשר לזה שהרכב לא עשה שום בעיות במשך 15 שנה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש , אחרי 130 תשובות נחרצות , מה אתה בוחר ? מבולבל ?

גם אני.


אני אגיד לך את האמת, הדיון הזה הלך למקומות אחרים אבל מה שאני יכול להגיד לך חד משמעית זה שכנראה במידה מסוימת הצרפתיות כן פחות אמינות מיפניות. בדיוק שאלתי חבר מכונאי (שעבד על פיגו וסיטרואן) על הרכב שציינתי הוא אמר לי שזה אחד הרכבים המשתלמים שיש אבל הוא אומר שהם בנויות יותר לצרפת ולישראל הוא פחות מתאים (טורבואים שהולכים ב90 אלף, ראשי מנוע וכו), את זה שההנדסה של פיגו בתא המנוע לא נוחה למכונאים ובגלל זה עושים עבודות חאפריות.
מהניסיון האישי יש לי יפנית מהעשור הראשון ולא עשתה בעיות מהרגע הראשון אבל חווית הנהיגה היא באמת ירודה.
בקיצור מה שאני בא להגיד זה שכנראה הרכב הבא שלי יהיה יפני אבל מי יודע, אולי אתחרט עד אז ואקנה צרפתית (גרמניות יותר מפחידות אותי) כי בכל זאת אני אדם שחולה על נהיגה.





שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב מכונאים, שמעתי את הטענה לגבי סידור תא המנוע לא מעט מהם. נשמע לי סביר שמכונאי חאפר יעשה עבודה גרועה היכן שקשה לעבוד, אבל פעולות פשוטות קלות לביצוע מאוד ברוב הרכבים הצרפתיים בדיוק כמו בכל רכב.
לגבי הטענה ש"מנוע לא בנוי לאקלים בארץ" - לא מבין מי המציא את השטות הזאת. הטמפרטורות בתא המנוע מגיעות ל 80-90 מעלות צלזיוס ברגע שהוא מגיע לטמפרטורת עבודה, בין אן אתה חי בצרפת או בישראל. טורבו אמור להיות מסוגל לעבוד בטמפרטורות של גזי הפליטה של המנוע שהם גבוהים עוד יותר - אז חמסין ישראלי של 30-40 מעלות זה מה שיגמור אותו?
לגבי הטענה של "ביפניות אין חווית נהיגה" - דווקא למאזדה ולהונדה יש מוניטין של רכבים עם סוג של "חווית נהיגה", אז אני לא חושב שגם זה נכון, לפחות לא היום.

לפות"ש - ממליץ לך לבחור את הרכב הבא ללא דעות קדומות, ואז לבדוק האם יש בעיות אמינות בכלל בדגם הזה. אולי תמצא איזו יפנית עם חוויית נהיגה משגעת או צרפתית עם אמינות מופתית. הכל תלוי בדגם הספציפי שתשקול smile.png



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

זה ביצה ותרנגולת.

רכב יפני שומר על הערך שלו אז אנשים חושבים שזה נורמלי להשקיע בו גם אחרי 15 שנה. קורולה מזדקנת שאפשר למכור ב10,000 שקל זה לא מילה גסה לעשות שיפוץ גיר בכמה אלפים ולסחוב עוד כמה שנים. לעומת זה רכב צרפתי שמגיע לגיל הזה והמחיר הריאלי שלו הוא בסביבות ה3000 שקל, סביר להניח שיורידו אותו מכביש כשיצטרך תיקון של כמה אלפים, בלי קשר לזה שהרכב לא עשה שום בעיות במשך 15 שנה.

 

גם עניין של עלויות תיקון

 

בד"כ תיקונים ברכב אירופאי עולה יותר מאותו תיקון ברכב אסייתי מקביל (אל תשוו לי עכשיו טווינגו ללקסוס), בין אם בגלל עלות חלפים, או סיבוכיות התיקון עצמו.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות עבורי, פעם, רכב צרפתי זה היה משהו שמתפנקים בו רק בליסינג - כי כל בעיות האמינות וירידת הערך הם כאב ראש של מישהו אחר.

מאמין שהחשיבה זהו לא חריגה ולכן אם להמשיך אותה, הרי שהרבה מכוניות כאלו זוכות גם לתחזוקה פחות טובה מזו שהיו מקבלות מידיים פרטיות. מה שהופך לביצה ותרנגולת.

 

האם יש למישהו אינדקציה על שיעור הצרפתיות בליסינג לעומת "יפניות"?

 

מזמן זנחתי את החשיבה הזו והליסינג. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח כי משעמם לי בשיעור:

נבדק על שנת 2020 ועל היצרנים הבאים:

טויוטה (אנגליה, ארה"ב, טורקיה, יפן, צרפת, צ'כיה, תאילנד וספרד)

מיצובישי ומזדה (יפן, תאילנד)

לקסוס (יפן)

ניסאן (אנגליה, ארה"ב, יפן, ספרד, צרפת, מקסיקו)

סובארו (ארה"ב, יפן)

הונדה (ארה"ב, אנגליה, יפן)

סוזוקי (יפן, הונגריה)

יש סה"כ 22591 רכבים.

297 השכרה (1.3%)

1776 חברה (7.8%)

6145 ליסינג (27.2%)

14373 פרטי (63.7%)

 

מהצד השני בזירה, רכבים 'צרפתיים':

רנו (קוריאה, צרפת, טורקיה, ספרד)

פיג'ו (צרפת, איטליה, ספרד, סלובקיה)

דאצ'יה (מרוקו, רומניה)

DS (צרפת)

סיטרואן (צרפת, סלובקיה, פורטוגל וספרד)

סה"כ 5881 רכבים

191 השכרה (3%)

1067 חברה (18%)

1419 ליסינג (24%)

3204 פרטיים (54%)

 

 

אם מעניין גם כן אז קוריאניות, יונדאי וקיה:

17821 סה"כ

408 השכרה (2.3%)

1705 חברה (9.5%)

8514 ליסינג (47% !!)

7194 פרטי (40%)

 

 

אם הנתונים אומרים למישהו משהו, הוא מוזמן להגיד.

לי זה נראה כמו ביצה ותרנגולת, הרבה רכבים פרטיים יפניים, מעט יותר צרפתיות פרטיות, אבל אחוז גבוה כי מעט גם בתור רכב חברה וליסינג באופן כמותי.

בלי קשר, ארץ המוצא של המפעל עצמו כמובן מעורבבת כפי שהצגתי, בלי קשר לארץ המוצא של חברת האם.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו בבית יש כבר מעל 15 שנה רכב חברה אחד בליסינג ורכב פרטי אחד, הייתי שמח לגוון בצרפתיה בליסינג אבל לפני כל חידוש חוזה בכל הסגמנטים התשלום החודשי כמעט תמיד(לפחות בחברות ליסינג של מקומות העבודה שלי) לרכב צרפתי הוא יקר יותר ולא תחרותי משמעותית מהמקבילות היפניות,קוריאניות,או גרמניות גם אם מחיר הרכב הסופי הוא זהה.מבחינתי זה חבל מאוד. זה גם בגלל צניחת המחירון והיכולת של חברת הליסינג למכור את הרכב לאחר שלוש שנים. 

עריכה אחרונה על ידי blackpolo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

 

גם עניין של עלויות תיקון

 

בד"כ תיקונים ברכב אירופאי עולה יותר מאותו תיקון ברכב אסייתי מקביל (אל תשוו לי עכשיו טווינגו ללקסוס), בין אם בגלל עלות חלפים, או סיבוכיות התיקון עצמו.

בדרך כלל זה לא משמעותי, מה שגורם לתיקון להיות לא אטרקטיבי זה עלות הרכב לעומת עלות התיקון. במכונית אירופאית עממית בת 15 לא תמצא מורכבויות וסיבוכים מיוחדים שאין ברכב אסייתי מאותה שנה בד"כ, למרות שיש יוצאי דופן "גאוניים" כמו מערכת נעילה מרכזית שעובדת על וואקום בvw.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי בתור עובד לשעבר במספר יבואני רכב - כולל לובינסקי של פיג׳ו, מכונאי, ומחזיק במספר רכבים:

 

יש שני דברים עיקריים שמשפיעים על האמינות של רכב, אבל לפני שאני אציין מה הם חשוב להגדיר מה זה ״אמינות״. אני תמיד טענתי שרכב הוא מכונה שמשלבת המון מכלולים שונים וסביר שיהיו תקלות מכל סיבה שהיא. השאלה היא מה קורה שיש תקלה ואני אתן דוגמא:

ברכב מסויים שידוע כאמין הייתה בעיה של גומיות דלתות שהתייבשו ודלפו. למרות שהרכב מאוד נפוץ- אנשים (כולל אלה שהחזיקו ברכבים) לא ידעו על התקלה, למה? כי היבואן דאג להחליף לכולם את הגומיות כשהם הגיעו לטיפול בלי שאלות, בלי טענות וללא עלות.

אותו יבואן החליף לאבא שלי מנוע לחדש בג’יפ וגם דשבורד ללא עלות, בגיל 6 או 7 שנים ועם 400 אלף ק״מ.

 

לעומת זאת, יבואן אחר שהגעתי אליו עם מנוע מעשן ברכב בן 5 שנים ולאחר שבהיסטוריית הטיפולים ניתן לראות שאני מתלונן על ״אכילת שמן״ פעם אחרי פעם ועם הוכחות שבאירופה החליפו לאנשים מנועים בגלל ייצור לקוי של הרינגים, החליט שהוא לא עושה כלום ברכב שללא אחריות.

 

זה למעשה הגורם שהכי משפיע על אמינות של מותג - רמת השירות של היבואן.

 

טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיג׳ו 107 הם שלושה רכבים זהים שיוצרו באותו מפעל ועם אותם החלקים. הם אמורים להיות אמינים באותו מידה בדיוק, ואכן הסיכוי לתקלה בהם זהה. אבל עם אחד מהם לא יפריע לכם שיש תקלה כי היא תטופל במהירות ובחינם ובשניים האחרים תאלצו להתעצבן, להתייאש ולשלם.

 

אגב, הגורם השני שמשפיע כל אמינות הרכב הוא הנהג והבעלים של הרכב. רכב שינהגו בו ויתחזקו אותו כמו שצריך, סיכוייו לסבול מתקלות שאינן מחלות של הדגם קטנים מאוד.

 

עריכה אחרונה על ידי UriMaxima
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, nadavd4 כתב:

אגב מכונאים, שמעתי את הטענה לגבי סידור תא המנוע לא מעט מהם. נשמע לי סביר שמכונאי חאפר יעשה עבודה גרועה היכן שקשה לעבוד, אבל פעולות פשוטות קלות לביצוע מאוד ברוב הרכבים הצרפתיים בדיוק כמו בכל רכב.
לגבי הטענה ש"מנוע לא בנוי לאקלים בארץ" - לא מבין מי המציא את השטות הזאת. הטמפרטורות בתא המנוע מגיעות ל 80-90 מעלות צלזיוס ברגע שהוא מגיע לטמפרטורת עבודה, בין אן אתה חי בצרפת או בישראל. טורבו אמור להיות מסוגל לעבוד בטמפרטורות של גזי הפליטה של המנוע שהם גבוהים עוד יותר - אז חמסין ישראלי של 30-40 מעלות זה מה שיגמור אותו?
לגבי הטענה של "ביפניות אין חווית נהיגה" - דווקא למאזדה ולהונדה יש מוניטין של רכבים עם סוג של "חווית נהיגה", אז אני לא חושב שגם זה נכון, לפחות לא היום.

לפות"ש - ממליץ לך לבחור את הרכב הבא ללא דעות קדומות, ואז לבדוק האם יש בעיות אמינות בכלל בדגם הזה. אולי תמצא איזו יפנית עם חוויית נהיגה משגעת או צרפתית עם אמינות מופתית. הכל תלוי בדגם הספציפי שתשקול smile.png


 

 מצטרף לדעתך בדבר חוות הדעת של המוסכניקים למיניהם, אלו שנתפסות באופן טבעי כמשהו שראוי להתייחס אליו. אין הבדל משמעותי בין מזג האויר בישראל לזה בצרפת, או כמעט לכל מדינה במרכז ודרום אירופה. גם האמירה הזו לפיה הצרפתיות מתקלקלות אבל מפצות בנסיעה נוחה ומתגמלת בעוד היפניות נהנות מאמינות גבוהה אבל נורא לא כיף לנהוג ולנסוע בהן, לא רלבנטית כבר שנים רבות. באמת שכבר הגיע הזמן להשתחרר מהתפיסות האלו של שיוך תכונות ואיכות על פי מוצא אתני. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.3.2021 בשעה 14:57, Tom777 כתב:

כן אפשר להסתלבט אבל אני מסתכל על הסביבה הקרובה אלי זאת שאני יודע מה בדיוק עבר על הרכב,אני מדבר על חברים ומשפחה קרובה.

ואני רואה איך רוב התקלות היקרות קורות בעיקר אצל האירופאית לעומת בלאי טבעי ביפניות ותקלות זולות ונדירות יותר.

זאת נקודות המבט שלי..

 

חבל על המאמץ כאן בפורום יוכיחו לך באותות ומופתים+ תרגילי חשיבה והמתנה ל"הוכחות אמפיריות" שסיטרואן אמינה כמו מאזדה והסיפור הוא ביצה ותרנגולת.

 

במציאות חכמת ההמונים הפעם לא טעתה. וחויתי על בשרי אבל אין צורך מי שירצה אני אשלח קישור לקבוצת ווטצאפ של סיטרואן ותיווכחו בעצמכם כמה תקלות יש ברכבים בני 5 עד 100000 ק"מ אני הופתעתי.

 

המדובר על תקלות שחוזרות על עצמן בדפוס חוזר "מחלות"  אגב רובן לאו דווקא במנוע-גיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

זה ביצה ותרנגולת.

רכב יפני שומר על הערך שלו אז אנשים חושבים שזה נורמלי להשקיע בו גם אחרי 15 שנה. קורולה מזדקנת שאפשר למכור ב10,000 שקל זה לא מילה גסה לעשות שיפוץ גיר בכמה אלפים ולסחוב עוד כמה שנים. לעומת זה רכב צרפתי שמגיע לגיל הזה והמחיר הריאלי שלו הוא בסביבות ה3000 שקל, סביר להניח שיורידו אותו מכביש כשיצטרך תיקון של כמה אלפים, בלי קשר לזה שהרכב לא עשה שום בעיות במשך 15 שנה.

זאת מחשבה לא ממש נכונה.

זה לא ממש משנה כמה הרכב שלך שווה. משנה כמה אתה יכול לשלם על רכב חדש. אם תיקון עולה 3000 ש"ח ברכב הצרפתי המזדקן שלך ואין לך כסף לקנות חדש אז שווה לתקן. כי איזה רכב טוב תקנה ב 3000 ש"ח שאתה חוסך על התיקון?

לפני 9 שעות, B3A כתב:

אני אגיד לך את האמת, הדיון הזה הלך למקומות אחרים אבל מה שאני יכול להגיד לך חד משמעית זה שכנראה במידה מסוימת הצרפתיות כן פחות אמינות מיפניות. בדיוק שאלתי חבר מכונאי (שעבד על פיגו וסיטרואן) על הרכב שציינתי הוא אמר לי שזה אחד הרכבים המשתלמים שיש אבל הוא אומר שהם בנויות יותר לצרפת ולישראל הוא פחות מתאים (טורבואים שהולכים ב90 אלף, ראשי מנוע וכו), את זה שההנדסה של פיגו בתא המנוע לא נוחה למכונאים ובגלל זה עושים עבודות חאפריות.
מהניסיון האישי יש לי יפנית מהעשור הראשון ולא עשתה בעיות מהרגע הראשון אבל חווית הנהיגה היא באמת ירודה.
בקיצור מה שאני בא להגיד זה שכנראה הרכב הבא שלי יהיה יפני אבל מי יודע, אולי אתחרט עד אז ואקנה צרפתית (גרמניות יותר מפחידות אותי) כי בכל זאת אני אדם שחולה על נהיגה.




 

אז זה לא הרכב. אלו "המכונאים"

סיפור אישי: הלכתי עם הרכב שלי לעשות טיפול תקופתי. חיכיתי ושאלתי את בעל המוסך כמה זמן יקח? הוא שאל את הפועל שענה לו עוד שעה, נשאר לי להחליף מסנן אוויר...

מה מסתבר? לפועל הפשוט לא היה ידע מספיק אבל לאחראי היה והסביר לו איך להחליף תוך 5-10 דקות  הייתי בחוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...