Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוניברסיטת תל אביב תשאיר קורסים בצורה מקוונת גם אחרי הקורונה - גרוע


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1119 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוניברסיטת תל אביב הודיעה שהיא תתחיל החל מהשנה הבאה במהלך שיקח שלוש שנין של העברת 30% מהקורסים למתכונת מקוונת מוקלטת. 900 קורסים מתוך ה 3000 שמוצעים באוניברסיטה. כאשר הקורסים שישארו בקמפוס באוניברסיטה יהיה בעיקר מעבדות וסמינרים.

הם מציגים את זה כמעבר לצורת הלימודים של העתיד וכמשהו שיכין את הסטודנטים לעתיד, אבל אם מתעמקים בהודעה שהם שחררו, אז רואים שמדובר בעיקר במהלכים שנועדו לחסוך בכסף.

למיטב הבנתי מהכתבה מדובר יהיה בקורסים מוקלטים, מה שדווקא יגרום לנתק בין המרצה לסטודנט. הם טוענים שזה יגרום לסטודנטים להתמקצע בעבודה בקבוצות והבעה בכתב ובעל פה, אבל לא הבנתי מה הקשר בין כל זה לבין צפיה בהקלטות בבית?

כבר היום מתכונת הלימוד מבוססת על הרצאה בתוספת של תרגולים בקבוצות קטנות ואם המרצה בוחר בכך גם עם הגשה של עבודות והצגת סמינרים ששם הסטודנטים יכולים לפתח את הכישורים הנ"ל.

 

רמזים למניע האמיתי של האוניברסיטה ניתן למצוא בכל מיני משפטים כמו שההרצאות יוקלטו במקטעים שניתן יהיה לעדכן אותן מידי פעם. כל מי שמכיר את המרצים באוניברסיטה יודע שהמשמעות היא שכמו שרובם לא מעדכנים את המצגות במשך שנים ארוכות,  כך הם גם יקליטו עכשיו את הרצאות וישכחו אותן בשרת הוידאו בלי לגעת בהן, כי אם זה המצב ברוב הקורסים עם מצגות שיחסית קל ומהיר לעדכן, אז על אחת כמה וכמה זה יהיה נכון גם לגבי צילום של וידאו חדש שהוא כבר משהו שגוזל הרבה יותר זמן. אולי יפילו על המתרגלים מידי פעם לשנות משהו בתרגול.

גם זה אומר שניתן יהיה לקצץ במספר המרצים, כי מישהו אחד יוכל להקליט פעם אחת את כל הקורס ובקורסים גדולים לא יהיה צריך בצוות של מרצים, כנ"ל גם במספר המתרגלים, אם יעברו לכל מיני פתרונות מקוונים וממוחשבים.

גם יש שם רמז על כך שהאוניברסיטה תוכל לקנות הרצאות מוקלטות ממקומות אחרים ולמכור הרצאות, הם מציגים את זה בתור "שיתוף פעולה", אבל המשמעות היא קיצוץ במספר המרצים שצריך באוניברסיטה ובנתק נוסף בין הסטודנטים למרצים.

 

וכמובן שיש גם את הפן החברתי שכמעט בלתי אפשרי ליצור קשרים חברתיים חזקים עם סטודנטים אחרים בלי מפגשים פיזיים יום יומיים ארוכים בכיתות.

 

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3896336

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם זה יהיה מהלך שיגרום ל30% מהחומר להיות מוקלט ולא מעודכן

זה אומר שיצטרכו לפטר 30% מהמרצים

הרי לא יתנו להם כסף על כך שהם הקליטו הרצאה לפני 5 שנים וזהו

המטרה היא לחסוך כסף

 

אני לא חושב שתהיה שמחה גדולה מצד המרצים למהלך כזה

וגם הם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש בנושא הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכיוון הוא טוב ומבורך, אלא שכמו תמיד השאלה היא כמה החוג מקצועי ומתעניין בללמד היטב. מניסיוני, מעטים החוגים שאכפת להם מאיכות הלימוד יותר מהנוחות של הסגל, אי-לכך לדעתי הביצוע של זה יהיה די מעפן ברוב הקורסים. 

FLIPPED LEARNING היא בהחלט שיטת לימוד יותר מודרנית ומועילה ברוב המקרים ועל כן אין סיבה שלא ינסו ליישם אותה. איך יעשו את זה זו השאלה.

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, om2 כתב:

אם זה יהיה מהלך שיגרום ל30% מהחומר להיות מוקלט ולא מעודכן

זה אומר שיצטרכו לפטר 30% מהמרצים

הרי לא יתנו להם כסף על כך שהם הקליטו הרצאה לפני 5 שנים וזהו

המטרה היא לחסוך כסף

 

אני לא חושב שתהיה שמחה גדולה מצד המרצים למהלך כזה

וגם הם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש בנושא הזה.

צפוי פה קרב גדול על כל עניין זכויות היוצרים. צפו להרבה איומים בשביתות וכו.. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לפני הקורונה, חלק גדול מהסטונדטים היו לומדים קורסים שלמים בלי להיכנס לשום הרצאה.
עוד לפני ההקלטות, חלק גדול מהקורסים מועברים אותו הדבר בדיוק כבר שנים.

לא רק בת"א ובפתוחה, בכל מוסד אקדמי.

 

תמיד מאשימים את האקדמיה בקבעון בכל מה שקשור להוראה - לדעתי זה צעד טוב.

 

 

לפני 46 דקות, bobi כתב:

וכמובן שיש גם את הפן החברתי שכמעט בלתי אפשרי ליצור קשרים חברתיים חזקים עם סטודנטים אחרים בלי מפגשים פיזיים יום יומיים ארוכים בכיתות.

לעזור לך ליצור קשרים חברתיים זה ממש לא תפקידה של האוניברסיטה. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, fatboy1340 כתב:

הרצאות מוקלטות היו כבר לפני 20 שנה, גם בת"א וגם בטכניון (מניח שגם במקומות נוספים)

בהרבה מקומות, אבל במקרים האלה ההקלטות באות בנוסף ולא במקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח. מספר פעמים בשנותיי הרבות באקדמיה, היו שביתות של הסטודנטים או הסגל, ואז דווקא היינו צריכים להסתפק בהרצאות מוקלטות בלבד

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, om2 כתב:

אם זה יהיה מהלך שיגרום ל30% מהחומר להיות מוקלט ולא מעודכן

רוב קורסי הבסיס בהנדסה ומתמטיקה לא השתנו ב30-40 שנה האחרונות.

הקלטות טובות ואיכותיות יעשו רק טוב.

לדוגמה,ההקלטות של קורסי הבסיס במתמטיקה של אביב צנזור מהטכניון שמשרתים את כל הסטודנטים בארץ.

לפני 50 דקות, om2 כתב:

 

זה אומר שיצטרכו לפטר 30% מהמרצים

הרי לא יתנו להם כסף על כך שהם הקליטו הרצאה לפני 5 שנים וזהו

המטרה היא לחסוך כסף

מרצה מעביר 2 קורסים בסמסטר.

שאר הזמן הוא חוקר ומנהל מעבדה.

אם עובר קורס המרצה עדיין צריך להיות זמין לשעות קבלה,לכתוב בחינה ולענות לסטודנטים.

 

למרצים ותיקים יש קביעות(פרופסור חבר),אף אחד לא יפטר אותם.

 

לפני 50 דקות, om2 כתב:

אני לא חושב שתהיה שמחה גדולה מצד המרצים למהלך כזה

וגם הם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש בנושא הזה.

תהיה להם פחות עבודה אם יש הרצאות מוקלטות.

זה מה שחלק מהמרצים עשו אצלנו בסמסטר קורונה-תראו הרצאות מלפני 20 שנה ותבואו לשעות קבלה.

 

כסטודנט זה מעולה.

לא צריך להצטופף באודיטוריום עם 150 איש ולקוות שתראה משהו.

 

מה שרשמתי תקף למדעים מדויקים והנדסה,אין לי מושג מה קורה בכל מיני קורסי פוליטיקה וממשל שכנראה מושפעים מאירועי השעה.

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור סטודנט להנדסה שחווה את תקופת הלימודים של לפני הקורונה ותוך כדי הקורונה, הדבר שהכי חסר הוא מסגרת (מקום להגיע אליו) ואינטרקציה חברתית.
החומר הלימודי והמקצועי כבר מזמן לא מוחזק בבלעדיות אצל המרצים, הכל ניתן למצוא וללמוד מהאינטרנט ואפילו בכמה רמות באיכות והכמות מעל המרצה.


אם בכיתה פרונטלית המרצה מסביר משהו ונתקל במבטים מבולבלים הוא מרגיש את זה ומסביר שוב אם צריך.
לעומת זאת לשאול בזום אם כולם מבינים הפך בשביל המרצים לכסת"ח מבחינתו. ברוב המקרים יש שקט מוחלט ואין פידבק (כי מי רוצה לפתח דיון עם המרצה מול עשרות אנשים?).
 

כל הזמן מדברים על קידמה וזורקים מונחים באנגלית בשביל שישמע סקסי כמו "למידה היברידית" אבל לא באמת מציעים פתרון ריאלי לבעיה.
לזרוק סטודנטים לצפות בהרצאות זה פשוט לא זה. חייב להשיג מעורבות סטודנטים תוך כדי תנועה.

 


 

  • רעיון טוב! 1

מוזמנים לשאול ולהתייעץ בתחום מצלמות דרך לרכב
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת לא מבין מה הבעיה. בכל מקרה לפי החוק מותר להם עד שליש מהלימודים שיהיו מקוונים. בגלל הקורונה הם קיבלו פטור אבל זה היה זמני וברור שמשנה הבאה יחזרו להתיישר לפי החוק וזה אומר שליש מקוונים. ההבדל שעד הקורונה הם לא מימשו את זה. זה הכל.

אין כאן שום משהו נסתר או פסול כי בכל מקרה התואר הראשון חסר משמעות מחקרית ומהותו באישור שאתה בעל מיומנויות מסוימות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Katom כתב:

בהרבה מקומות, אבל במקרים האלה ההקלטות באות בנוסף ולא במקום.

הבנוסף הזה בהרבה פעמים היה רק בשביל הפרוטוקול. המרצים היו מגיעים, מקריאים מדף ויוצאים מהאולם. באותו אופן אפשר היה ללמוד ממחברת/סיכום משנים קודמות.

 

לפני כשעה, FiS כתב:

אם בכיתה פרונטלית המרצה מסביר משהו ונתקל במבטים מבולבלים הוא מרגיש את זה ומסביר שוב אם צריך.

אני לא חושב שנתקלתי במקרה אחד כזה באת"א בפקולטה למת'/מדמ"ח. הרבה מרצים היו מגיעים, מקריאים מדף (אפילו לא מצגת), והולכים בסוף ההרצאה. כשהיו שואלים את המרצה (בעיקר בקורסים בשנה א' ו-ב') הוא היא מסביר בדיוק את מה שכתוב על הלוח ובד"כ לא מבין מה הפער. אבל, ייתכן ונפלתי על המרצים שפחות בא להם ללמד.

 

לפני כשעה, FiS כתב:

לזרוק סטודנטים לצפות בהרצאות זה פשוט לא זה. חייב להשיג מעורבות סטודנטים תוך כדי תנועה.

צילג ז"ל (ליניארית) וצנזור (חדו"א) הצילו לי ולרבים אחרים במחזור שלי את התואר. בסופו של דבר הלמידה, לרוב האנשים, היתה יחידנית (או בקבוצות קטנות) מול אותם ספרים/סרטונים/סיכומים וכו'. 

דווקא בקורסים היותר מתקדמים, בהם כבר לא דנים בהוכחות של משפטים, המרצים עצמם רצו ללמד. אבל זה נבע יותר מהעובדה שאותם קורסים נגעו בצורה זו או אחרת בנושאי המחקר של אותו מרצה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במדעי החיים דווקא לי יש נסיון אחר. רוב המרצים כן מצפים להשתתפות ועונים על שאלות ומרחיבים וחוזרים על מה שהסטודנטים בכיתה מבקשים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, bobi כתב:

במדעי החיים דווקא לי יש נסיון אחר. רוב המרצים כן מצפים להשתתפות ועונים על שאלות ומרחיבים וחוזרים על מה שהסטודנטים בכיתה מבקשים.

מאמין שזה נובע מאופי הלמידה.

בטכניון ממה שנתקלתי "מבזבזים" זמן למידה רק על מה שמועיל לבחינה.

אם ההרצאות מאוד תאורטיות אבל הבחינה והתרגולים חישוביים אתה תראה אולי 3-4 סטודנטים בהרצאה בקורס של 120-130 איש.

אנשים לא רואים שום טעם להגיע אם אף אחד לא הולך לשאול אותם על זה.

 

מאותה הסיבה מעתיקים שיעורי בית ופרויקטים.

אם תשקיע בקורס את זמן ההשקעה הנדרש באמת תצליח לעשות גג 3 קורסים בסמסטר.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המהלך יכול להיות לטובה, במידה ויוודאו שההרצאות המוקלטות מועברות ע"י מרצה איכותי, בדומה למה שנעשה לרוב בטכניון.

 

מנסיוני, מעטים הסטודנטים שמרשים לעצמם לשאול שאלות בהרצאות (במיוחד בקורסים גדולים) ולאותם סטודנטים אין בעיה לשאול שאלות גם בזום או לבוא לשעת קבלה. רוב הסטודנטים פשוט מסתדרים ע"י חיפוש באינטרנט/קריאה בספר/בקשת עזרה מחברים וכו'.

 

הגדלה של כמות הקורסים שזמינים בוידאו נראית לי כמו רעיון מצוין, כך ניתן גם להגמיש את הלו"ז של הסטודנט ולהקטין את כמות ההתנגשויות בין הקורסים, מה שגרם לי לוותר על קורסים כמה פעמים במהלך התואר. למי שלא יודע, בטכניון הסטודנט מרכיב לעצמו את המערכת, יש המלצה לגבי הקורסים שצריכים לקחת כל סמסטר אבל הסטודנט הוא זה שמחליט. אני יודע שבמקומות אחרים יש מערכת מובנית אבל אני לא מדבר על מקומות כאלה.

 

לגבי המרצים, רוב המרצים מלמדים בתור עיסוק משני, כאשר העיסוק הראשי שלהם הוא מחקר. לא מאמין שמספר המרצים ישתנה בעקבות זה (או יותר נכון להגיד מספר חברי הסגל, כנראה שכן יהיו פחות שירצו בפועל).

 

בפקולטה להוראת המדעים בטכניון (שאמנם אופי הלמידה שלה קצת שונה מהרגיל כי רוב הלימודים הם לימודי מוסמכים ולא תואר ראשון) מתכננים החל מהסמסטר הקרוב לתת שני קורסים בכל חלון זמן, כאשר בכל אחד מהקורסים יהיה שבוע פרונטאלי ושבוע של הרצאה מוקלטת (כלומר קורס אחד יהיה פרונטאלי בשבוע 1,3,5 וכו והשני בשבוע 2,4,6...). בצורה כזאת אפשר לתת יותר קורסים ולהציע לסטודנטים יותר אפשרויות בחירה כל סמסטר.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...